Novi tivolski lok v Ljubljani

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1529
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

Odgovor Napisal/-a LJ363 »

Ljubitelj napisal/-a:
Glede na zadnji objavljeni dokument, se odločajo med dvema varianatama in sicer R190 in R200, pri R200 je predviden še nov nadvoz nad Celovško...
Ali lahko podaš link do tega zadnjega dokumenta. Jaz imam na voljo samo takole varianto:
http://shrani.si/f/I/A1/RHrdXko/tivlok1000.png

Iz nje sledi R=180 m.
Dolžina postajnega dela 755 m,
Pivovarna Union skorajda ni v napoto
Nov nadvoz je predviden.

Sicer mi pa ni jasno, kaj pridobiš s povečanjem radija iz 180m na 190m ali celih 200m, razen da moraš narediti več posegov v objekte. V vsakem primeru bodo vlaki vozili bolj počasi, toda še vedno vsaj tako hitro kot so trenutno hitrosti v odklon.

LPL
Stvari se spreminjajo iz dneva v dan, če skočiš eno stran nazaj boš našel prispevek, ki ga je objavil @glajz:
glajz napisal/-a:...s strani MZI je bila v aprilu tudi uradno podana pobuda za pričetek priprave DPN za Tivoski lok;

pregledna situacija variant:

http://shrani.si/f/9/na/2I3sSeUH/tlok.jpg

Sklep o potrditvi pobude
Povzetek za javnost
Javno naznanilo
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

363, zanimivo, kako se projekti razvijajo. Iz prvotnega predloga z

-R=180m in novim nadvozom z minimalnim rušenjem stavb kulturnega pomena in ustrezno dolžino postajnega tira 755 m ob gradnji novega nadvoza

se preide na varianto

-Rmin=190m prav tako z minimalnimi posegi v območje pivovarne, toda zaradi negradnje nadvoza z minimalno dolžino tira 600m

ali

-Rmin=200m, ki nudi dolžino 750 m ob gradnji nadvoza, toda zaradi večjega radija pomeni večje posege v območje zaščitene stavbne dediščine. Na sliki sicer ni opaziti kakšnih hudih posegov v zaščiteno področje pivovarne. Napoti je samo prekladališče brez kulturnega pomena, ki pa bi padlo tudi v prvotni 180m varianti.

No bomo videli kaj se bodo odločili, radiji 180, 190 ali 200 pa iz prometnih pogojev tako in tako ne prinašajo velikih razlik.

LPL
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

LJ 363, dodal bi samo še nekaj. Projekt z R=200m je izgleda identičen s prvotnim z R=180m. Gradnja nadvoza je bolj ali manj enaka, poseg v Tivoli istotako, lok preseka vogal pivovarne preko objekta nakladališča, rušenje objektov enako, dolžina postajnega tira enaka. Odkod razlika radija 180 in 200m pa se iz primerjave slik težko vidi, ker je varianta z R=180m na uradnem dokumentu (siva) različna od prvotne, ki sem jo podal.
No upajmo, da se bodo odločili za varianto z daljšim postajnim tirom, kljub manjšim posegom v park Tivoli, saj se tako dobi dolžino postaje 750m.

LPL
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1529
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

Odgovor Napisal/-a LJ363 »

Če imaš še drugi tir in primerne tirne zveze v Šiški, lahko vlak zapelješ v Vižmarje, sploh pa tudi 750m bo enkrat prekratko.
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 317
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

Odgovor Napisal/-a električar »

Upam, da bo pri tivolskem loku čim manj zapletov. Drugi tir do Šentvida bi bil dobra dopolnitev tega projekta. Prostora je dovolj, Drenikova in severna obvoznica sta že premoščeni, kljub temu pa ne bo ravno poceni, saj bi najbrž spotoma preuredili vse nivojske prehode v izvennivojske.

lp
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

V Vižarjih je že zgrajen drugi tir v smeri Ljubljane. Samo podaljšati ga je treba :wink: :lol:

https://www.google.si/maps/@46.095787,1 ... cFqODw!2e0


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Samo malo zgodovinskega spomina...

železocestnik napisal/-a:
železocestnik napisal/-a:Javna agencija za železniški promet RS je januarja 2007 izdelala strokovne podlage razvoja JŽI na območju
LJ železniškega vozlišča.
V študiji so obdelali tudi zgodovino...

Napisali so:
" Leta 1944 so Nemci ponovno zgradili tivolski lok, ki je služil svojemu namenu še vse do rekonstrukcije ljubljanskega vozlišča v šestdesetih letih."

Če pa oni ne bodo vedeli, ki imajo fascikle zraven računalnika... :roll:

link:
http://www.azp.si/sl/images/stories/Jav ... ga_1_1.pdf

Zanimivo!

Andreja Rustja je v seminarski nalogi "Železniške gradnje v občini Šiška obdelala tudi Tivolski lok.

Piše, da je bil po prvi svetovni vojni opuščen in da je od njega ostal le slepi tir do Celovške ceste.

Takole piše:
"Nemci pa so pričeli v novembru leta 1943 ponovno graditi Tivolski lok in ga v začetku leta 1944 predali v promet. Obnova te tirne zveze je bila težja kot novogradnja med 1. svetovno vojno - zaradi novonastalih gradenj. Na levi strani obnovljene tirne zveze (ob Bleiweisovi cesti) je stalo poslopje Nabavljalne zadruge (sedaj Sekcija za elektroenergetiko ob Tivolski cesti), na desni strani pa Železniški zdravstveni dom (na Celovški cesti).
Tir nove proge se je odcepil na postaji Ljubljana-Šiška pri kretnici št.9 in je tekel v loku R0250m in padcu 4,3 promila preko Gosposvetske ceste do desnega tira proge Ljubljana-Sežana, na katerega se je priključil v km 566,727; na levi tir se je priključil v km 566,844. Iz varnostnih razlogov se je tirna zveza končala s 77 metrom dolgim slepim tirom. Novozgrajena tirna zveza je omogočala vožnjo vlakom iz Brezovice na postajo Ljubljana-Šiška ter odvoze vlakov iz te postaje proti Brezovici. Ta zvezna proga je bila opremljena z vsemi potrebnimi signalno-varnostnimi in telefonskimi napravami. Promet na spoju zvezne proge s progo Ljubljana-Sežana (cepišče Tivoli) je urejal prometnik, ki je imel svoje prostore v čuvajnici ob Celovški cesti (čuvajnica št. 386)

Ta zvezni tir je služil prometu do leta 1964, ob rekonstrukciji proge skozi Tivoli pa so ga podrli. Pred likvidacijo je bilo po tem tiru dnevno do 13 voženj tovornih vlakov."


Zopet smo se nekaj naučili...sedaj so nam jasne tudi @Marlo-tove fotke...
Lok je imel v prvogradnji radijus R=225 m, pri ponovni gradnji pa R=250 m.


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Izgradnja tivolskega loka se je zavlekla, ker je razpisan mednarodni tender...


Nekako sem se dokopal do načrta...

Slika


povečava pride v poštev le ob resnem zanimanju za posel :beg


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Darko,
iz katerega leta pa je tale načrt? Tole mora pa biti hudo staro ampak glede na to, da je nekoč Tivolski lok že bil se resno vprašam od kdaj je ta načrt? 2. svetovna vojna, čeprav bi takrat moral še biti?
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Na ta mednarodni tender sta se prijavili res samo Nemčija in Italija :wink: :lol:

Nobenih :beg

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
glajz
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 252
Pridružen: 29.06.2011, 15:34

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

Odgovor Napisal/-a glajz »

Na voljo so sedaj tudi še nekatera druga gradiva vezana na načrtovan tivolski lok:

Pobuda za sprejem DPN ter še nekatera druga GRADIVA

Kot izhaja iz pobude (stran 26), možnost križanja vlakov v Šiški v nobeni varianti ni predvidena. :^o
Križanje vlakov, ki bi vozili po novozgrajenem Tivolskem loku (enotirna povezava) bo na progi št. 50 mogoča, ali na območju dvotirne proge (uvozna signala postaje Ljubljana), ali, v primeru vzdrževalnih del na progi, na najbližji postaji te proge (postaja Brezovica), na progi št. 20 pa le na najbližji postaji te proge (Postaja Ljubljana Vižmarje), v vseh primerih pa čakanje na prost uvoz tudi na postaji Ljubljana
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Mi o bodočem Tivolskem loku, študentski funkcionarji pa
Težko bo tukaj kdo gradil železniško progo, ko bo videl množico 10 tisoč študentov, je bil ob odprtju študentskega naselja optimističen direktor študentske organizacije.
Vir: Dnevnik

No comment L
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ljubitelj napisal/-a:Mi o bodočem Tivolskem loku, študentski funkcionarji pa
Težko bo tukaj kdo gradil železniško progo, ko bo videl množico 10 tisoč študentov, je bil ob odprtju študentskega naselja optimističen direktor študentske organizacije.
Vir: Dnevnik

No comment L
Samo enkrat lahko ugibaš, komu bo služilo. ;-)

Čeprav zadnje dni sem slišal, da je trasa tivolskega loka že rezervirana. Sicer pa ali nismo dobili evropska sredstva za lok? Mi je ušlo iz glave.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

jaz nič ne ugibam, komu bo to služilo, iz odgovora je povsem jasno:
Klasinc se je včeraj muzal, da se bo težko kdo odločil graditi progo čez kampus, ko bo videl tam deset tisoč študentov. »Sicer bomo pač dobili šest milijonov evrov odškodnine,« je dejal prostodušno. A pristojno ministrstvo naj bi za odkupe, služnosti in odškodnine odštelo med 2,8 in 4,8 milijona evrov. Tivolski lok naj bi bil dokončan leta 2019, torej samo dve leti po dokončanju kampusa
NCL
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 531
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

Odgovor Napisal/-a dingo »

Študentjev(zdaj bivši ) tko nismo mel nikol nič zdraven. To se grejo že malo šolo politik...
Odgovori