Stran 3 od 8

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

Objavljeno: 27.05.2015, 14:28
Napisal/-a senitel
urban120 napisal/-a:Pozdravljeni to je moj prvi post na tem forumu

Mene zanima zakaj je sploh potreba po tivolskem loku v Ljubljani. Ali nebi bilo bolj smiselno preusmerit vlake na Bohinjko, ki je kakor vem za 60 km krajša od KP-LJ-JE + razbremenili bi gorensko progo.

LP Urban120
Je nosilnost Bohinjke 22t/os, elektrificirana? Ne. Poleg tega je pa tu še določena "filozofija" v LJ glede te proge..

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

Objavljeno: 27.05.2015, 20:22
Napisal/-a holding
urban120 napisal/-a:Pozdravljeni to je moj prvi post na tem forumu

... preusmerit vlake na Bohinjko, ki je kakor vem za 60 km krajša od KP-LJ-JE + razbremenili bi gorensko progo.

LP Urban120
....za 20 km krajša, ne 6o.... :roll: ....
...s Tivolskim lokom se izognemo obračanju vlakov v Lj,.....cca 30-45 min krajši čas potovanja...(po Bohinjki v Sežani to ni možno)...in z vlakovno lok pripeljemo vlak iz Kopra (ali Šapjan) do Jesenic in obratno... :roll: ...itd, itd....danes laufa cca 30 takšnih vlakov na dan, (čez kako leto jih bo 40), itd.....od tega 20 (25) težkih 1400-1600 ton...
...da, Bohinjka pa kot razbremenilna proga.....to pa ja....

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

Objavljeno: 27.05.2015, 20:27
Napisal/-a cokla
Mislim, da bi lok lahko bil zgrajen v zelo kratkem času..brez velikih posegov. Le...pivovarna je napoti. :P

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

Objavljeno: 27.05.2015, 20:48
Napisal/-a urban120
holding napisal/-a:
urban120 napisal/-a:Pozdravljeni to je moj prvi post na tem forumu

... preusmerit vlake na Bohinjko, ki je kakor vem za 60 km krajša od KP-LJ-JE + razbremenili bi gorensko progo.

LP Urban120
....za 20 km krajša, ne 6o.... :roll: ....
...s Tivolskim lokom se izognemo obračanju vlakov v Lj,.....cca 30-45 min krajši čas potovanja...(po Bohinjki v Sežani to ni možno)...in z vlakovno lok pripeljemo vlak iz Kopra (ali Šapjan) do Jesenic in obratno... :roll: ...itd, itd....danes laufa cca 30 takšnih vlakov na dan, (čez kako leto jih bo 40), itd.....od tega 20 (25) težkih 1400-1600 ton...
...da, Bohinjka pa kot razbremenilna proga.....to pa ja....
Prednosti loka so mi znane samo spraševal sem se če je smiselen glede na bohinjko. Koliko pa je vlakov (brez lokomotive) iz kopra do jesenic, ki potrebujejo osni pritisk nad 20t?

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

Objavljeno: 27.05.2015, 21:11
Napisal/-a senitel
cokla napisal/-a:Mislim, da bi lok lahko bil zgrajen v zelo kratkem času..brez velikih posegov. Le...pivovarna je napoti. :P
Glede na to, da je Heineken kupil Laško, je iluzorno pričakovat, da bo proizvodnja ostala na dveh lokacijah, glede na to, da imata obe pivovarni presežne kapacitete. Če bi Union 2002 kupil Interbrew in se ne bi zadeve odvile tako kot so se(Šrot), bi bilo verjetno vse skupaj drugače(debata za drugam) :D.

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

Objavljeno: 28.05.2015, 5:58
Napisal/-a Regan 664
Glede na skico bomo spet nekaj naredili na polovico, toliko da bo malo bolje kot 0.
V šiški ne boš mogel križati vlaka, poleg tega bo nedopustno, da bo vlak pred US Ljubljana stal za križanje po loku proti gorenjski.
Najmanj, kar bi morali v sklopu loka narest je dvotirno progo na relaciji Šiška-Vižmarje, ter lok potegnit v smeri Viča oz. Brezovice, da dobimo še en blokovni odsek, kjer lahko vlak čaka na križanje.
Oni pa se gredo neke variante s podvozom, ki tako nima nobenega vpliva na odvijanje železniškega prometa......

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

Objavljeno: 28.05.2015, 7:10
Napisal/-a Ljubitelj
Prednosti loka so mi znane samo spraševal sem se če je smiselen glede na bohinjko. Koliko pa je vlakov (brez lokomotive) iz kopra do jesenic, ki potrebujejo osni pritisk nad 20t?
Kot laik bom dejal, da vsi razen praznine in prevoza avtomobilov, ki evidentno ne morejo doseči dovolj visoke nakladne teže. Vagoni za 20t/os so vedno večja rariteta in zakaj ne bi naložili normalnih z 10 tonami več, če se le da. Seveda to ne velja za lokalnega prevoznika. On naprimer vozi 40 t hlodov v vagonu serije Ea teže 25 t, zraven pa vidiš avstrijske vagone za prevoz lesa naložene s 55 t enakih hlodov in podobni tari. To sicer ni pogojeno o osno obremenitvijo, ker tudi avstrijski ne presežejo 20t/os.
Vendar je tudi 22,5 t/os že v fazi preživetja, gre se na 25 t/os. Da ne omenjam nerazvitih železniških držav (Kitajska, srednje Azijske države, vzhodno evropske kandidatke za EU, Afrika...) kjer se osne obremenitve bližajo, če že niso dosegle 35 t/os. Namenoma sem izpustil S Ameriko. Seveda pa obstaja tudi evropska privatna družba, kjer se ne igrajo z vagončki. Tako človek ne razume merodajnih, da enkrat ne naredijo preskoka in uvedejo osno obremenitev 25t/os na novogradnjah/remontih, saj je zgornji ustroj povsem enak, le pri mostovih, nasipih se znajo poznati razlike.

LPL

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

Objavljeno: 28.05.2015, 9:26
Napisal/-a mkx
Ljubitelj napisal/-a:Tako človek ne razume merodajnih, da enkrat ne naredijo preskoka in uvedejo osno obremenitev 25t/os na novogradnjah/remontih, saj je zgornji ustroj povsem enak, le pri mostovih, nasipih se znajo poznati razlike.
V bantustanu Slovenija obstajata dva zadržka: 1) za kaj takega mora biti človek vizionar in trdnega zančaja (vedno se bo našlo milijon pametnih, ki bo razlagalo da je to itak brezveze ker SŽ potenciala ne bo zmogel izkoristiti; enaka procedura je bila pri elektrifikaciji Pragersko - Hodoš) ter 2) pri tempu remontov kot jih imamo bi prvi odseki, ki bi bili narejeni za 25t/os, postali blatne toplice z reducirano hitrostjo in nosilnostjo preden bi nadgradili zadnji odsek iste proge (kot se dogaja s hitrostmi na odseku Zm-Mb).
Skratka #-o

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

Objavljeno: 28.05.2015, 10:48
Napisal/-a Ljubitelj
Glede na skico bomo spet nekaj naredili na polovico, toliko da bo malo bolje kot 0.
V šiški ne boš mogel križati vlaka, poleg tega bo nedopustno, da bo vlak pred US Ljubljana stal za križanje po loku proti gorenjski.
Pri celi množici tirov na postaji Šiška naj ne bi bilo mogoče narediti križanja vlakov, ki prihajajo preko loka? Bodo pa postavili kakšno kretnico, sicer imam pa občutek, da je razmere v Šiški in okolici že zdavnaj povozil čas, vlaki vozijo po "zabetoniranih" tirih, Na Je in v Kamnik vsak po svojem, a ne bi bilo boljše če bi uvedli obojestranski promet in bi se pač na koncu Šiške kamničan preusmeril na svojo progo. Tako pa opažam, da potniški iz Jesenic (prihod 18xx) redno čaka na kamničana......

Kar se pa tiče pivovarne, njena stavba ni nič v napoto novemu loku in tozadevno ni potrebe po rušitvi. je pa zanimivo, da študentska organizacija namerava graditi nekakšen kampus točno na področju loka in je tozadevno nakupila zemljišče...., mladi pripravniki za zemljiške špekulante nedvomno.


LPL

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

Objavljeno: 28.05.2015, 13:30
Napisal/-a Regan 664
Ljubitelj napisal/-a:Pri celi množici tirov na postaji Šiška naj ne bi bilo mogoče narediti križanja vlakov, ki prihajajo preko loka?
Ne, poglej na skico, kje se lok priklopi v Šiški, na B strani postaje. Šiška je za križanje vlakov v smeri Kranj-Postojna neuporabna - vsaj po skici sodeč.

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

Objavljeno: 28.05.2015, 13:34
Napisal/-a cokla
Regan 664 napisal/-a:
Ljubitelj napisal/-a:Pri celi množici tirov na postaji Šiška naj ne bi bilo mogoče narediti križanja vlakov, ki prihajajo preko loka?
Ne, poglej na skico, kje se lok priklopi v Šiški, na B strani postaje. Šiška je za križanje vlakov v smeri Kranj-Postojna neuporabna - vsaj po skici sodeč.
Križanje se spelje z dobro organizacijo.....pri obojestarnskem prometu je to najmanjši problem. Le lok naj naredijo. Ki pa....močno "visi v zraku":

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

Objavljeno: 29.05.2015, 12:47
Napisal/-a LJ363
Kakšna pa je razlika v hitrosti pri R190 in R200? Glede na to, da je za R200 treba zgraditi še nov nadvoz in nekaj več rušiti okoli Uniona, se mi zdi da se bolj splača narediti R190 in nekaj več denarja porabiti za rekonstrukcijo Lj-Šiška in drugi tir do Lj-Vižmarje. Odsek Šiška-Vižmarje je zaradi še dveh vmesnih postajališč ob konicah potniškega prometa ena velika žalost.

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

Objavljeno: 29.05.2015, 13:14
Napisal/-a Ljubitelj
Kakšna pa je razlika v hitrosti pri R190 in R200? Glede na to, da je za R200 treba zgraditi še nov nadvoz in nekaj več rušiti okoli Uniona, se mi zdi da se bolj splača narediti R190 in nekaj več denarja porabiti za rekonstrukcijo Lj-Šiška in drugi tir do Lj-Vižmarje. Odsek Šiška-Vižmarje je zaradi še dveh vmesnih postajališč ob konicah potniškega prometa ena velika žalost.
S tvojimi prihranki z zmanjševanjem radija loka ne bo nič. Projektiran je z R= 180 m, kar je še vedno krepko več kot dopušča Pravilnik o zgornejm ustroju železniških prog, to je Rmin = 150m.

LPL

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

Objavljeno: 29.05.2015, 13:21
Napisal/-a LJ363
Ljubitelj napisal/-a:S tvojimi prihranki z zmanjševanjem radija loka ne bo nič. Projektiran je z R= 180 m, kar je še vedno krepko več kot dopušča Pravilnik o zgornejm ustroju železniških prog, to je Rmin = 150m.
Glede na zadnji objavljeni dokument, se odločajo med dvema varianatama in sicer R190 in R200, pri R200 je predviden še nov nadvoz nad Celovško...

Re: Novi tivolski lok v Ljubljani

Objavljeno: 29.05.2015, 17:46
Napisal/-a Ljubitelj
Glede na zadnji objavljeni dokument, se odločajo med dvema varianatama in sicer R190 in R200, pri R200 je predviden še nov nadvoz nad Celovško...
Ali lahko podaš link do tega zadnjega dokumenta. Jaz imam na voljo samo takole varianto:
Slika

Iz nje sledi R=180 m.
Dolžina postajnega dela 755 m,
Pivovarna Union skorajda ni v napoto
Nov nadvoz je predviden.

Sicer mi pa ni jasno, kaj pridobiš s povečanjem radija iz 180m na 190m ali celih 200m, razen da moraš narediti več posegov v objekte. V vsakem primeru bodo vlaki vozili bolj počasi, toda še vedno vsaj tako hitro kot so trenutno hitrosti v odklon.

LPL