Obnova Celje-Zidani Most

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a: 05.05.2022, 16:06 Zakaj pri nas ne pridemo do takih hitrosti? Se je za vprašati.
Če sprašuješ za odsek CE-ZM, je razlogov precej.


Zaradi zelo zahtevnih terenskih razmer je bila posredovana vloga za izjemno soglasje pri določenih členih pravilnika:
-Minimalni premer krožnega loka, manj kot 300 metrov na odprti progi in manj kot 500 metrov na glavnih prevoznih tirih postaj
-Izjemna vrednost bočnega pospeška, 0,85 m/s2 za nenagibne vlake
-Nagib prehodne klančine strmejši od 35 mm/s
-zmanjšana medtirna razdalja na mestu kretnic GP tirov
-predpisana vrednost E (2v) na planumu, ki pa ni bila uresničljiva, saj bi to zahtevalo popolno zaporo proge.
Za predviden dvig hitrosti pa bi v okviru koridorja, ki jih v prvi vrsti določa meja JŽi in kot drugo koridor določen s položajem drogov vozne mreže in objektov na progi, bili potrebni določeni drugačni prijemi.

Če potegnem črto pod vse to. Obstoječi teren ni primeren za progp, ki bi ustrezala vsem sodobim standardom. Ali drugače povedano. v kavbojke, ki so ti bile prav 20 let nazaj, jih želiš ponovno obleči. Nekako tako je zgledalo vse tukaj.
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a desiro »

Re 4/4 napisal/-a: 05.05.2022, 17:52


Zaradi zelo zahtevnih terenskih razmer je bila posredovana vloga za izjemno soglasje pri določenih členih pravilnika:
-Minimalni premer krožnega loka, manj kot 300 metrov na odprti progi in manj kot 500 metrov na glavnih prevoznih tirih postaj
-Izjemna vrednost bočnega pospeška, 0,85 m/s2 za nenagibne vlake
-Nagib prehodne klančine strmejši od 35 mm/s
-zmanjšana medtirna razdalja na mestu kretnic GP tirov
-predpisana vrednost E (2v) na planumu, ki pa ni bila uresničljiva, saj bi to zahtevalo popolno zaporo proge.
Za predviden dvig hitrosti pa bi v okviru koridorja, ki jih v prvi vrsti določa meja JŽi in kot drugo koridor določen s položajem drogov vozne mreže in objektov na progi, bili potrebni določeni drugačni prijemi.
Ampak pri planiranju nadgradnje bi se lahko že vse omenjeno upoštevalo ter projekt ustrezno prilagodilo da bi omogočal hitrejše progovne hitrosti, sploh na delih kjer bi npr vlak ki spada v kategorijo lahki vlak lahko vozil hitreje, tudi če bi potem po npr 2 km spet zaradi večjega ovinka zmanjšal hitrost na 80 km/h,

Poleg tega mi znaš razložiti zakaj je hitrost za nagibne vlake od postaje Laško do ovinka ceste Vmax 125 km/h lahkega vlaka pa 120 km/h? Nagibni vlak naj bi zmogel 30 % večjo hitrost, torej na omenjenem odseku sigurno 140 km/h...
Tudi na 3/4 ostale proge med ZM in CE bi lahko vozil hitreje kot trenutno....
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Bi lahko vozil hitreje, ampak za računske hitrosti na ZM-LA so se odločili da bodo na celotnem odseku enotne, predvsem iz vidika pogoja, enaka hitrost enako ali več kot 1 km. Za Pendolina ne vem, v čem je problem, morda spet računska hitrost?
Ti bom pa tako povedal. Dalo bi se, ampak bi morali vožiti precej več in s predvideno daljšo zaporo, pa jih je očitno presenetila Avstrija z grožnjo zapore karavanškega predora, ter misel, samo da je D4, za ostalo je predrago. In sedaj imamo, kar imamo nekje 1 minuta prihranka. Vsaj za ZM-Dobova pa je jasno rečeno, da mora projektant na celotnem odseku zagotoviti minmalno 100 km/h.
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a desiro »

Re 4/4 napisal/-a: 05.05.2022, 18:24 Bi lahko vozil hitreje, ampak za računske hitrosti na ZM-LA so se odločili da bodo na celotnem odseku enotne, predvsem iz vidika pogoja, enaka hitrost enako ali več kot 1 km. Za Pendolina ne vem, v čem je problem, morda spet računska hitrost?
Ti bom pa tako povedal. Dalo bi se, ampak bi morali vožiti precej več in s predvideno daljšo zaporo, pa jih je očitno presenetila Avstrija z grožnjo zapore karavanškega predora, ter misel, samo da je D4, za ostalo je predrago. In sedaj imamo, kar imamo nekje 1 minuta prihranka. Vsaj za ZM-Dobova pa je jasno rečeno, da mora projektant na celotnem odseku zagotoviti minmalno 100 km/h.
Se da kje videti računske maksimalne hitrosti na glavnih progah glede na različne tipe vlakov? Ker me prav zanima primerjava le teh z dejanskim stanjem na terenu....

Glede enake hitrosti vsaj 1 km pa je ogromno odsekov kjer je področje enake voznoredne hitrosti krajše od 1 km.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Urban91
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 365
Pridružen: 09.10.2012, 18:32

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a Urban91 »

Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4114
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a mkx »

Re 4/4 napisal/-a: 05.05.2022, 18:24 Vsaj za ZM-Dobova pa je jasno rečeno, da mora projektant na celotnem odseku zagotoviti minmalno 100 km/h.
:shock: Uau, 100 km/h.
LP, Metod
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a desiro »

Tole niso maksimalne računske hitrosti ampak progovne maksimalne hitrosti... zanima me namreč koliko te odstopajo od tistih maksimalnih računskih hitrosti...
Ker močno dvomim da so najvišje računske hitrosti tako nizke kot dejanske....
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

desiro napisal/-a: 05.05.2022, 18:30
Se da kje videti računske maksimalne hitrosti na glavnih progah glede na različne tipe vlakov? Ker me prav zanima primerjava le teh z dejanskim stanjem na terenu....

Glede enake hitrosti vsaj 1 km pa je ogromno odsekov kjer je področje enake voznoredne hitrosti krajše od 1 km.
Javno ne, jih pa imajo zagotovo pri upravljalcu infrastrukture, če ne pa pri investitorju, ki razpolaga z vso dokumentacijo.

Če so tisti odseki že obnovljeni, bog pomagaj, me pa ne preseneča. Se pa to po novem ne dela več, ker si že sami projektanti, ki iščejo optimalno lego tira (možne deviacije) postavijo ta pogoj. Konkretno višje hitrosti pa bomo dosegali takrat, ko ne bo več glavnega pogoja: Dela se lahko samo znotraj JŽI zemljišč. Projektanti pravijo, da je ta pogoj globoko zakoreninjen pri investitorju, praktično nemogoče da bi bilo kaj izven, ker bi se za investitorja porušilo vse. Sami sebi so si tako zakomplicirali zakonske pogoje, da se enostavno ne "izplača", ker se mudi. Že strojna regulacija odseka je izziv. O protihrupnih ograjah ne bi, ker segajo v profil in medtirna razdalja ni takšna, kot bi lahko bila, zato pa je postaja Laško in celoten odsek takšnen, kot je.

ZM-CE je zato bil glede na njegovo zahtevnost, narejen na horuk, žal tudi neusklajen med različnimi gradbenimi deli (remont, ETCS, GSM-R), zato se je nekdo tukaj spraševal, zakaj spet nekaj kopajo, ter poln napak. Še vedno trdim da zato, ker se je mudilo da je septembra 2020 proga dobila D4 kategorijo.
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a desiro »

Re 4/4 napisal/-a: 06.05.2022, 8:27 Javno ne, jih pa imajo zagotovo pri upravljalcu infrastrukture, če ne pa pri investitorju, ki razpolaga z vso dokumentacijo.
Ko mi čas dopusti jih povprašam ker bi načeloma moglo jit za informacije javnega značaja...
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
grega
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1618
Pridružen: 12.09.2006, 17:29
Kraj: Štajerska
Kontakt:

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a grega »

na sosednje forumu pravijo ,da so na relaciji že dve počasni vožnji..
kitak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 130
Pridružen: 30.08.2017, 11:32
Kraj: celje

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a kitak »

grega napisal/-a: 16.10.2022, 19:27 na sosednje forumu pravijo ,da so na relaciji že dve počasni vožnji..
Da, 50km/h, na mostovih v Marija Gradec.
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a 038 »

In pri Gračnici (Rt-Zm), ampak obe sta posledica neupoštevanja fizike nivoja osnovne šole.
zigc0601
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 167
Pridružen: 25.08.2011, 17:48

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a zigc0601 »

Lahko to malo pojasniš?
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a 038 »

Obe počasni vožnji sta v loku in na mostovih. Na mostovih pa danes dodatno na notranji strani na prage pritrjujejo L profil (vinkl po domace). Je pa ta L profil cca 20x20cm, dolžine 12m in poleti je pokazal svojo moč ter progo malo "poravnal".
Odgovori