Obnova Celje-Zidani Most

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a desiro »

Regan 664 napisal/-a:Od kje le pa naj se dvigne progovna hitrost, če pa so radiji krivin enaki kot pred remontom? Mogoče bo kakna počasna vožnja manj in to je to, za ta denar :-)
Naradi se kakšno bolj izrazito nadvišanje tira in sicer na maksimalne vrednosti in ne na neke balkanske.
Priznam meriti sam nisem šel prav tako nimam nikakršne dokumentacije ki bi moje trditve potrdila a če pogledamo čez mejo v sosednjo Avstrijo ali še višje Nemčijo, so na glavnih progah nadvišanja v krivinah večja kot pri nas, posledično je čez ovinke enakega radija hitrost občutno višja.

Primer Lj- Lj Zalog, ko je serja 310 pričela z vožnjo je zanjo na odseku veljala hitrost 145 km/h, čemu je sedaj ta hitrost 120 km/h in je enaka hitrosti lahkih vlakov?
Proga proti Brezovici in naprej proti Notranjim Goricam je ravna, čemu je omejitev 100 km/h (pustimo trenutno stanje proge, govorimo o radijih ki jih ni).
Hitrost čez predor Poganek je v smeri Lj npr. 90/70/70, hitrost v zavoju pod viaduktom Ravbarkomanda je 75/70/70, je mar za serjo 310 tam drugačen radij kot za ostale vlake? Ali je radij drugačen kot v tunelu Poganek?
Relacija Štore-Šentjur čemu je hitrost za nagibne vlake enaka tisti za lahke to je 140, na progi ni nobene večje krivine... in tako dalje bi lahko še in še naštevali....

#-o
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a cokla »

desiro napisal/-a:
Primer Lj- Lj Zalog, ko je serja 310 pričela z vožnjo je zanjo na odseku veljala hitrost 145 km/h, čemu je sedaj ta hitrost 120 km/h in je enaka hitrosti lahkih vlakov?

#-o

Si se kdaj peljal 145 skozi "šikano" med Mostami in Poljem? Ni fajn občutek....;)

Sicer pa....še vedno trdim, da hitrost ni vse. Sploh pa je nesmiselno "nabijat" visoke hitrosti na kratkih odsekih, kot je Šentjur - Grobelno in podobnih.

Mislim pa, da je hitrost med Štorami in Šentjurjem zaradi stanja proge. Že sedaj včasih aktivira zaščita nestabilnosti podstavnih vozičkov. Močvirnat teren in malo na hitro narejen remont terjata daven.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a desiro »

cokla napisal/-a:
desiro napisal/-a:
Primer Lj- Lj Zalog, ko je serja 310 pričela z vožnjo je zanjo na odseku veljala hitrost 145 km/h, čemu je sedaj ta hitrost 120 km/h in je enaka hitrosti lahkih vlakov?

#-o

Si se kdaj peljal 145 skozi "šikano" med Mostami in Poljem? Ni fajn občutek....;)

Sicer pa....še vedno trdim, da hitrost ni vse. Sploh pa je nesmiselno "nabijat" visoke hitrosti na kratkih odsekih, kot je Šentjur - Grobelno in podobnih.

Mislim pa, da je hitrost med Štorami in Šentjurjem zaradi stanja proge. Že sedaj včasih aktivira zaščita nestabilnosti podstavnih vozičkov. Močvirnat teren in malo na hitro narejen remont terjata daven.
Dobro ja v šikani res malo pozno nagne, ampak mislim da bi bila rešitev sanacja šikane, sepravi ureditev primernega nadvišanja...

Z postom sem želel bolj kot ne opozoriti na to da bi na obstoječem omrežju marsikje lahko vozili bistveno hitreje in s tem pripomogli k krajšim voznim časom.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a 038 »

Obnova štajerskega konca trenutno ni potniškemu prometu doprinesla nič. Pri posameznih vlakih so voznoredne čase podaljšali v izogib umiku garniture v Z. Mostu.
Morda bo kakšna sprememba z nadgradnjo APB-ja, kateri se gradi med Poljčanami in Sl. Bistrico.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2559
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

cokla napisal/-a: Si se kdaj peljal 145 skozi "šikano" med Mostami in Poljem? Ni fajn občutek....;)
Kako da ne. Nagniti se s Pendolinom je vedno super občutek :lol: :lol:
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a cokla »

TGV Lyria napisal/-a:
Kako da ne. Nagniti se s Pendolinom je vedno super občutek :lol: :lol:

Sploh, ko nagne preveč in potem hoče popravit...in nagne v drugo stran. Doživeto večkrat...in ni prav nič prijetno. Verjemi.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 659
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a Florjan »

Ljubitelj napisal/-a:Končno je urejen še zadnji odsek proge ZM-MB (razen Pragerskega) in kakšen je efekt na vozni red?

Ne boste verjeli, ampak po za dragi denar obnovljeni progi vozi ICS dalj časa kot pred 20 leti. Takrat je iz CE v ZM potreboval 18 minut, sedaj po obnovljeni progi pa samo 19 minut. Za celo relacijo MB-LJ pa je nekoč potreboval celih 1:45 (no, ni imel postankov v ZM in PT) sedaj, ko je proga obnovljena po vsej dolžini pa potrebuje samo 1:53. Ni kaj, še ena obnova, pa bodo vozni časi enaki kot za presvitlega cesarja Franca Jožefa.
Tudi nakup novih garnitur ni nič vplival na vozne čase, progovne hitrosti na progi LJ-Kamnik so še vedno samo za navadne vlake, podobno tudi v NM in Kočevje....
Po letu 1993 ko je prevzel mesto generalnega direktorja g. Marjan Rekar je želel, da železniški promet postane hitrejši in bolj učinkovit. Zato je prisluhnil in občasno prisostvoval izvršilnim delavcem v prometu. Ena njegovih idej je bila poiskus, če je možen vozni čas od Ljubljane do Maribora manj kot 2 uri. Pri omenjenem poskusu sem opravljal delo strojevodje in imam to v spominu. Preiskus je potekal po vnaprej izdelanem voznem redu s povečano hitrostjo na določenih odsekih. Vlak je bil sestavljen z lok 342, 6 štiriosnih potniških vagonov. Bilo je 6 postankov Trbovlje, Zidani most, Laško, Celje, Poljčane in Pragersko po minuto (merjeno s štoparko). V Maribor smo pripeljali po 1 uri in 56 minutah. Max hitrost je bila 140 km/h na odseku od predora Črešnjevec proti Pragerskem. Med Pragerskim in Teznem pa okoli 135 km/h. Mopedu je zmanjkalo vlečne sile.
Tudi v tem posebnem voznem redu je bil mali lapsus. Med postajama Laze in Kresnice je bila redna progovna hitrost 90km/h. Izpisana je bila 85km/h. Od člana komisije sem izvedel, da je tako vnešeno v računalnik in sem hitrost upošteval.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2559
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Florjan napisal/-a: Vlak je bil sestavljen z lok 342, 6 štiriosnih potniških vagonov. Bilo je 6 postankov Trbovlje, Zidani most, Laško, Celje, Poljčane in Pragersko po minuto (merjeno s štoparko). V Maribor smo pripeljali po 1 uri in 56 minutah. Max hitrost je bila 140 km/h na odseku od predora Črešnjevec proti Pragerskem. Med Pragerskim in Teznem pa okoli 135 km/h. Mopedu je zmanjkalo vlečne sile.
Moped 140 km/h?
Uporabniški avatar
maxima
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 643
Pridružen: 25.01.2015, 14:55
Kraj: Obalno-kraška
Kontakt:

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a maxima »

TGV Lyria napisal/-a: Moped 140 km/h?
Kot vem so tudi na Velimu prišli do 140km/h ali celo več
Uporabniški avatar
andrazspan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 621
Pridružen: 07.05.2012, 17:09
Kraj: Rimske Toplice
Kontakt:

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a andrazspan »

Laško, 26. 12. 2020
Slika

Slika

Slika

Slika
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Verjetno sem kje spregledal, zato sprašujem: Ali so bili na tem odseku (in tudi na drugih, kjer se je obnavljalo progo in menjalo vozno mrežo) vgrajevalo izolatorje na vozni mreži za 25 kV? Na odseku Pragersko - Hodoš je bilo rečeno, da so jih.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

anzovc napisal/-a: 30.01.2021, 10:16Ali so bili na tem odseku (in tudi na drugih, kjer se je obnavljalo progo in menjalo vozno mrežo) vgrajevalo izolatorje na vozni mreži za 25 kV?
Da. Na vseh progah, ki so predmet nadgradnje v zadnjih letih, se izolatorji in varnostna razdalja načrtujeta za 25 kV in širino drsalke odjemnika 1450, ter standardno evropsko 1600 mm. Je pa tukaj ena izjema in to je gorenjska proga. Na dveh mestih ni možno zagotoviti minimalne še predpisane varnostne razdalje, zato na tistih dveh mestih zna ostati ostaja razdalja, ki ustreza samo 3 kV, dokler ne komplet ndgradijo. Zmanjka za manj kot pet cm razdalje. :roll: Glede na to, da bo 2TDK na 3 kV in da so KISSi enosistemski, prehoda še dolgo ne bo.
Uporabniški avatar
RitterVonGhega
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1429
Pridružen: 13.09.2012, 14:35
Kraj: Maribor
Kontakt:

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a RitterVonGhega »

Re 4/4 napisal/-a: 30.01.2021, 11:25
anzovc napisal/-a: 30.01.2021, 10:16Ali so bili na tem odseku (in tudi na drugih, kjer se je obnavljalo progo in menjalo vozno mrežo) vgrajevalo izolatorje na vozni mreži za 25 kV?
Da. Na vseh progah, ki so predmet nadgradnje v zadnjih letih, se izolatorji in varnostna razdalja načrtujeta za 25 kV in širino drsalke odjemnika 1450, ter standardno evropsko 1600 mm. Je pa tukaj ena izjema in to je gorenjska proga. Na dveh mestih ni možno zagotoviti minimalne še predpisane varnostne razdalje, zato na tistih dveh mestih zna ostati ostaja razdalja, ki ustreza samo 3 kV, dokler ne komplet ndgradijo. Zmanjka za manj kot pet cm razdalje. :roll: Glede na to, da bo 2TDK na 3 kV in da so KISSi enosistemski, prehoda še dolgo ne bo.

SŽ bo celo 25kV od okoli 2035 leta ali 2040 .. ( ne več 3kV konec )..
www.eurocitycard.blogspot.com novice in galerija..... :))
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Re 4/4 napisal/-a: 30.01.2021, 11:25
anzovc napisal/-a: 30.01.2021, 10:16Ali so bili na tem odseku (in tudi na drugih, kjer se je obnavljalo progo in menjalo vozno mrežo) vgrajevalo izolatorje na vozni mreži za 25 kV?
Da. Na vseh progah, ki so predmet nadgradnje v zadnjih letih, se izolatorji in varnostna razdalja načrtujeta za 25 kV in širino drsalke odjemnika 1450, ter standardno evropsko 1600 mm. Je pa tukaj ena izjema in to je gorenjska proga. Na dveh mestih ni možno zagotoviti minimalne še predpisane varnostne razdalje, zato na tistih dveh mestih zna ostati ostaja razdalja, ki ustreza samo 3 kV, dokler ne komplet ndgradijo. Zmanjka za manj kot pet cm razdalje. :roll: Glede na to, da bo 2TDK na 3 kV in da so KISSi enosistemski, prehoda še dolgo ne bo.
Elektro Flirti imajo na 25kV?
Ja razen, če po tihem ne upajo, da bi EU nekoč objavila kakšen ugoden razpis za poenotenje napetosti v voznih mrežah.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

anzovc napisal/-a: 30.01.2021, 17:36 Elektro Flirti imajo na 25kV?
Ja razen, če po tihem ne upajo, da bi EU nekoč objavila kakšen ugoden razpis za poenotenje napetosti v voznih mrežah.
Flirti imajo 25 kV, ja. Poenotenja ne bo, ker bi bilo podobno, kot poenotiti rusko in ibersko širino v EU na standardno. Torej praktično nemogoče. Digitalne lokomotive so že tako dodelane, da to sploh ni problem na železnici. Edino Čehi bodo ukinili 3 kV napajanje tam do leta 2040, Nizozemci pa na enkrat na 3 kV, ker so dosegli limit napajanja na 1,5 kV. In zavoljo enostavne nadgradnje voznega parka, logično zakaj ne 25 kV. V EU se bo poenotil samo standard dolžine odjemnikov, ki bo zmanjšal število odjemnikov. Trenutno je vsega skupaj možnih variant več kot 20 različnih odjemnikov. Standard bosta ostala 1600 mm ali 1950 mm. "Lokalne" nestandardne dolžine pa lahko ostanejo.
Menjava pri nas, pa bo misija prihodnost, če bo sploh. So naredili že v samem začetku napako. 2 TDK bi mogel biti že v osnovi zgrajen za 25 kV, ne vem zakaj posiljujejo s 3 kV na klanec. Napajanje bo zaradi tega ekstremno, moči 43 MVA, bodo močne vse napajalne v bližini, kar bi bila itak spet težava za 363, če je kdo računal da bi takrat še vozila. :roll: Težav z izgradnjo daljnovodov na tej progi ne bo, saj bo dobila do napajalnih 110 kV, pa še v Divači ima postaja praktično pred nosom RTP. Ostale proge pa...ja, vse na novo. Napajalne + daljnovodi, prilagoditi SVN na motnje iz izmeničnega napjanja... Sploh slovenska zakonodaja je izjemno stroga pri postavitvi daljnovodov, zato tudi vprašanje hitrosti vmeščanja. Že tako gorenjska dobi obe prenovljeni napajapni, notranjska dve novi, še ta Tivoli bo obnovljena. Če bo kaj po letu 2030, bo čudež
Odgovori