Obnova Celje-Zidani Most
Re: Obnova Celje-Zidani Most
Podpisana pogodba za izvedbo javnega naročila "Nadgradnja železniških postaj Celje in Laško"
http://www.di.gov.si/si/medijsko_sredis ... 1328/5781/
http://www.di.gov.si/si/medijsko_sredis ... 1328/5781/
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 317
- Pridružen: 17.08.2006, 13:47
Re: Obnova Celje-Zidani Most
Na portalu JN je objavljen razpis za nadgradnjo SV naprav na odsekih proge ZM Šentilj. Ker je na forumu več tem o tej progi, sem link sem dal kar v temo začetnega odseka.
Na odseku Slov. Bistrica- Pragersko pa bosta le po dva prostorna odseka. Iz prilog je videti, kot da bodo ukinili predsignale in uvedli prostorne signale na sredini med postajama. Kaj s tem dobimo v primerjavi z MO, če mora biti pri normalni hitrosti en odsek med vlakoma prazen? Naslednji vlak bo lahko odpeljal s postaje šele, ko bo predhodni uvozil na sosednjo postajo, enako kot pri MO, razen če mu bo sledil s počasno vožnjo.
lp
Imam tudi vprašanje za strokovnjake. Nekateri odseki bodo nadgrajeni z obojestranskim APB na obeh tirih. Med ZM in Ce bo zmanjšano število APB odsekov, bodo pa v obe smeri.
Na odseku Slov. Bistrica- Pragersko pa bosta le po dva prostorna odseka. Iz prilog je videti, kot da bodo ukinili predsignale in uvedli prostorne signale na sredini med postajama. Kaj s tem dobimo v primerjavi z MO, če mora biti pri normalni hitrosti en odsek med vlakoma prazen? Naslednji vlak bo lahko odpeljal s postaje šele, ko bo predhodni uvozil na sosednjo postajo, enako kot pri MO, razen če mu bo sledil s počasno vožnjo.
lp
Re: Obnova Celje-Zidani Most
Predsignalov zagotovo ne bodo ukinili, morda ga bodo odstranili in bo njegovo vlogo prevzel prostorni signal- preduvozni. Odvisno kateri tip APB-ja bodo vgradili, tak kot je proti Celju, ali kot je proti Ormozu. Pri APB-ju odsek med vlakoma ne rabi biti prazen, ti odseki se imenujejo prostorni odseki in v njem je lahko en vlak. Torej boš lahko imel me Sl. Bistrico in Pragerskim dva vlaka, s tem da mu bo zadnji sledil s pocasnejso voznjo, pridobis pa predvsem na prepustnosti proge.
Re: Obnova Celje-Zidani Most
Da vam bo lažje razumeti. 13. člen Prometnega pravilnika:
(2) Odprta proga je razdeljena na dva ali več blokovnih odsekov. Blokovne odseke dolžine 950 do 3000 m krijejo prostorni signali, katerih signalni znaki se predsignalizirajo s signalnimi znaki prejšnjega glavnega signala. Prostorni signal pred uvoznim signalom (preduvozni signal) hkrati predsignalizira signalne znake uvoznega signala. Blokovne odseke, daljše od 3000 m, krijejo prostorni signali, katerih signalni znaki se predsignalizirajo s signalnimi znaki predsignala. Prvi blokovni odsek s postaje krijejo izvozni signali.
(2) Odprta proga je razdeljena na dva ali več blokovnih odsekov. Blokovne odseke dolžine 950 do 3000 m krijejo prostorni signali, katerih signalni znaki se predsignalizirajo s signalnimi znaki prejšnjega glavnega signala. Prostorni signal pred uvoznim signalom (preduvozni signal) hkrati predsignalizira signalne znake uvoznega signala. Blokovne odseke, daljše od 3000 m, krijejo prostorni signali, katerih signalni znaki se predsignalizirajo s signalnimi znaki predsignala. Prvi blokovni odsek s postaje krijejo izvozni signali.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 317
- Pridružen: 17.08.2006, 13:47
Re: Obnova Celje-Zidani Most
Hvala obema za razlago. Sicer osnove APB razumem. Le nekako nisem videl prednosti, ki naj bi jo imel le en vmesni prostorni signal oz dva bloka med postajama napram MO.
Ali se s počasnim sledenjem res bistveno poveča prepustnost proge?
Na linku http://portal.drsc.si/dcjn/narocila/243 ... ocilo.html je v eni od pdf prilog skica odseka Sl.B.- Pragersko, kjer se vidi da bodo na sredi med postajama prostorni signali. Dolžine blokovnih odsekov so med 2 in 2,5 km, zato ne predvidevajo predsignalov.
lp
Ali se s počasnim sledenjem res bistveno poveča prepustnost proge?
Na linku http://portal.drsc.si/dcjn/narocila/243 ... ocilo.html je v eni od pdf prilog skica odseka Sl.B.- Pragersko, kjer se vidi da bodo na sredi med postajama prostorni signali. Dolžine blokovnih odsekov so med 2 in 2,5 km, zato ne predvidevajo predsignalov.
lp
Re: Obnova Celje-Zidani Most
Seveda se poveca s pocasnim sledenjem prepustnost proge. Zelo dobrodosel bi bil APB se na odseku Grobelno-Pragersko.
Re: Obnova Celje-Zidani Most
S počasnim sledenjem je ob uvozu prvega vlaka v Pragersko drugi že na pol poti, brez sledenja pa še vedno stoji v Sl. Bistrici.električar napisal/-a:Ali se s počasnim sledenjem res bistveno poveča prepustnost proge?
V prvem primeru (s počasnim sledenjem) lahko po uvozu prvega v Pragersko iz Sl. Bistrice začne izvažati že tretji ...
LP, Metod
Re: Obnova Celje-Zidani Most
Se pravi, če so APB-ji dolžine od 1000 m do 3000 m (od česa je to odvisno?) in če npr. vlak uvaža v postajo Pragersko, pomeni, da se mu naslednji lahko približa, ki vozi iz smeri Slovenske bistrice največ do tistega bloka, ki ga je predhodni vlak sprostil? Ali mora biti vmes še en lufta slučajno?
Re: Obnova Celje-Zidani Most
V vsakem bloku je lahko en vlak, ne rabi biti nobenega praznega vmes. Ko vlak "uvaža" v zadnji prosti blok, pač dobi signal "pričakuj stoj", kar pomeni da v zadnjem bloku vlak vozi precej počasi. Dokler je naslednji blok zaseden, je signal med njima na "stoj", ko se naslednji blok sprosti, se signal spremeni na "pričakuj stoj".anzovc napisal/-a:Se pravi, če so APB-ji dolžine od 1000 m do 3000 m (od česa je to odvisno?) in če npr. vlak uvaža v postajo Pragersko, pomeni, da se mu naslednji lahko približa, ki vozi iz smeri Slovenske bistrice največ do tistega bloka, ki ga je predhodni vlak sprostil? Ali mora biti vmes še en lufta slučajno?
LP, Metod
Re: Obnova Celje-Zidani Most
Odsek Sl. Bistrica-Pragersko z vidika zmogljivosti ni tako kritičen, kot npr Dolga Gora Poljčane. In ravno tu, ko bi APB najbolj potrebovali, ga pa ne bo.... S tega vidika nam tudi blok med SB in Pragerskem ne koristi prav nič..... Bo pa koristen, ko bo vgrajen APB na celotni progi med Grobelnim in Teznim.
Re: Obnova Celje-Zidani Most
Imam vprašanje o predsignaliziranju prostornih signalov.
Mar ne bi bilo smotrneje, da bi bili prostorni signali, ki krijejo blokovne odseke dolžine okoli 2 - 3 km, predsignalizirani s samostojnimi predsignali
Po mojem je bolje voziti na previdno na razdalji samostojni predsignal - gl. signal kot pa čez ves blokovni odsek.
Mar ne bi bilo smotrneje, da bi bili prostorni signali, ki krijejo blokovne odseke dolžine okoli 2 - 3 km, predsignalizirani s samostojnimi predsignali
Po mojem je bolje voziti na previdno na razdalji samostojni predsignal - gl. signal kot pa čez ves blokovni odsek.
Prijeten preostanek dneva
Signal
Signal
Re: Obnova Celje-Zidani Most
Ma ti ne veš, da je to predpriprava na LGV progo. Tam so odseki podobne dolžine, res pa je da vlak "gleda" v naprejšne odseke zaradi regulacije hitrosti.... No šalo na stran.Mar ne bi bilo smotrneje, da bi bili prostorni signali, ki krijejo blokovne odseke dolžine okoli 2 - 3 km, predsignalizirani s samostojnimi predsignali
Po mojem je bolje voziti na previdno na razdalji samostojni predsignal - gl. signal kot pa čez ves blokovni odsek.
Se pa postavlja laikom vprašanje, s kolikošno hitrostjo strojevodja vozi po omenjenem odseku v primeru, da pričakuje stop na naslednjem signalu (tudi 3 km oddaljenem). Ali ima informacijo, koliko je še do signala, da ve optimalno regulirat hitrost, saj ni prave potrebe voziti 2 km počasi, če je zavorna razdalja nekaj 100 m in strojevodja ve, kje ga čaka signal.
LPL
Re: Obnova Celje-Zidani Most
Kolikor jaz kot laik vem, ima strojevodja informacijo o oddaljenosti do naslednjega (prostornega) signala v glavi. Če te informacije nima v glavi, nima podpisanega dovoljenja za samostojno vožno po dotični progi. Hitrost vožnje pa mora strojevodnja vedno regulirati tako, da se lahko pravočasno ustavi pred naslednjim signalom, postalvjenim na "stoj" - seveda če mu (katere koli vrste) predsignal signalizira "pričakuj stoj".Ljubitelj napisal/-a:Se pa postavlja laikom vprašanje, s kolikošno hitrostjo strojevodja vozi po omenjenem odseku v primeru, da pričakuje stop na naslednjem signalu (tudi 3 km oddaljenem).
Nič ne bo šlo z kakšno "Proga for Dummies"
LP, Metod
Re: Obnova Celje-Zidani Most
Saj je obojestranski promet....naj ga koristijo. Ne pa, da je samo zaradi "lepšega".Regan 664 napisal/-a:Odsek Sl. Bistrica-Pragersko z vidika zmogljivosti ni tako kritičen, kot npr Dolga Gora Poljčane. In ravno tu, ko bi APB najbolj potrebovali, ga pa ne bo.... S tega vidika nam tudi blok med SB in Pragerskem ne koristi prav nič..... Bo pa koristen, ko bo vgrajen APB na celotni progi med Grobelnim in Teznim.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )