Obnova Celje-Zidani Most

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
Solčavec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 265
Pridružen: 07.04.2016, 8:16

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a Solčavec »

Podpisana pogodba za izvedbo javnega naročila "Nadgradnja železniških postaj Celje in Laško"

http://www.di.gov.si/si/medijsko_sredis ... 1328/5781/
Uporabniški avatar
kozorog
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 382
Pridružen: 12.09.2013, 15:45
Kraj: Celje

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a kozorog »

električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 317
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a električar »

Na portalu JN je objavljen razpis za nadgradnjo SV naprav na odsekih proge ZM Šentilj. Ker je na forumu več tem o tej progi, sem link sem dal kar v temo začetnega odseka.
Imam tudi vprašanje za strokovnjake. Nekateri odseki bodo nadgrajeni z obojestranskim APB na obeh tirih. Med ZM in Ce bo zmanjšano število APB odsekov, bodo pa v obe smeri.
Na odseku Slov. Bistrica- Pragersko pa bosta le po dva prostorna odseka. Iz prilog je videti, kot da bodo ukinili predsignale in uvedli prostorne signale na sredini med postajama. Kaj s tem dobimo v primerjavi z MO, če mora biti pri normalni hitrosti en odsek med vlakoma prazen? Naslednji vlak bo lahko odpeljal s postaje šele, ko bo predhodni uvozil na sosednjo postajo, enako kot pri MO, razen če mu bo sledil s počasno vožnjo.

lp
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a 038 »

Predsignalov zagotovo ne bodo ukinili, morda ga bodo odstranili in bo njegovo vlogo prevzel prostorni signal- preduvozni. Odvisno kateri tip APB-ja bodo vgradili, tak kot je proti Celju, ali kot je proti Ormozu. Pri APB-ju odsek med vlakoma ne rabi biti prazen, ti odseki se imenujejo prostorni odseki in v njem je lahko en vlak. Torej boš lahko imel me Sl. Bistrico in Pragerskim dva vlaka, s tem da mu bo zadnji sledil s pocasnejso voznjo, pridobis pa predvsem na prepustnosti proge.
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 659
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a Florjan »

Da vam bo lažje razumeti. 13. člen Prometnega pravilnika:
(2) Odprta proga je razdeljena na dva ali več blokovnih odsekov. Blokovne odseke dolžine 950 do 3000 m krijejo prostorni signali, katerih signalni znaki se predsignalizirajo s signalnimi znaki prejšnjega glavnega signala. Prostorni signal pred uvoznim signalom (preduvozni signal) hkrati predsignalizira signalne znake uvoznega signala. Blokovne odseke, daljše od 3000 m, krijejo prostorni signali, katerih signalni znaki se predsignalizirajo s signalnimi znaki predsignala. Prvi blokovni odsek s postaje krijejo izvozni signali.
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 317
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a električar »

Hvala obema za razlago. Sicer osnove APB razumem. Le nekako nisem videl prednosti, ki naj bi jo imel le en vmesni prostorni signal oz dva bloka med postajama napram MO.
Ali se s počasnim sledenjem res bistveno poveča prepustnost proge?
Na linku http://portal.drsc.si/dcjn/narocila/243 ... ocilo.html je v eni od pdf prilog skica odseka Sl.B.- Pragersko, kjer se vidi da bodo na sredi med postajama prostorni signali. Dolžine blokovnih odsekov so med 2 in 2,5 km, zato ne predvidevajo predsignalov.

lp
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a 038 »

Seveda se poveca s pocasnim sledenjem prepustnost proge. Zelo dobrodosel bi bil APB se na odseku Grobelno-Pragersko.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a mkx »

električar napisal/-a:Ali se s počasnim sledenjem res bistveno poveča prepustnost proge?
S počasnim sledenjem je ob uvozu prvega vlaka v Pragersko drugi že na pol poti, brez sledenja pa še vedno stoji v Sl. Bistrici.
V prvem primeru (s počasnim sledenjem) lahko po uvozu prvega v Pragersko iz Sl. Bistrice začne izvažati že tretji ...
LP, Metod
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Se pravi, če so APB-ji dolžine od 1000 m do 3000 m (od česa je to odvisno?) in če npr. vlak uvaža v postajo Pragersko, pomeni, da se mu naslednji lahko približa, ki vozi iz smeri Slovenske bistrice največ do tistega bloka, ki ga je predhodni vlak sprostil? Ali mora biti vmes še en lufta slučajno?
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a mkx »

anzovc napisal/-a:Se pravi, če so APB-ji dolžine od 1000 m do 3000 m (od česa je to odvisno?) in če npr. vlak uvaža v postajo Pragersko, pomeni, da se mu naslednji lahko približa, ki vozi iz smeri Slovenske bistrice največ do tistega bloka, ki ga je predhodni vlak sprostil? Ali mora biti vmes še en lufta slučajno?
V vsakem bloku je lahko en vlak, ne rabi biti nobenega praznega vmes. Ko vlak "uvaža" v zadnji prosti blok, pač dobi signal "pričakuj stoj", kar pomeni da v zadnjem bloku vlak vozi precej počasi. Dokler je naslednji blok zaseden, je signal med njima na "stoj", ko se naslednji blok sprosti, se signal spremeni na "pričakuj stoj".
LP, Metod
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Odsek Sl. Bistrica-Pragersko z vidika zmogljivosti ni tako kritičen, kot npr Dolga Gora Poljčane. In ravno tu, ko bi APB najbolj potrebovali, ga pa ne bo.... S tega vidika nam tudi blok med SB in Pragerskem ne koristi prav nič..... Bo pa koristen, ko bo vgrajen APB na celotni progi med Grobelnim in Teznim.
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a Signal »

Imam vprašanje o predsignaliziranju prostornih signalov.

Mar ne bi bilo smotrneje, da bi bili prostorni signali, ki krijejo blokovne odseke dolžine okoli 2 - 3 km, predsignalizirani s samostojnimi predsignali :?:
Po mojem je bolje voziti na previdno na razdalji samostojni predsignal - gl. signal kot pa čez ves blokovni odsek.
Prijeten preostanek dneva
Signal
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Mar ne bi bilo smotrneje, da bi bili prostorni signali, ki krijejo blokovne odseke dolžine okoli 2 - 3 km, predsignalizirani s samostojnimi predsignali :?:
Po mojem je bolje voziti na previdno na razdalji samostojni predsignal - gl. signal kot pa čez ves blokovni odsek.
Ma ti ne veš, da je to predpriprava na LGV progo. Tam so odseki podobne dolžine, res pa je da vlak "gleda" v naprejšne odseke zaradi regulacije hitrosti.... No šalo na stran.
Se pa postavlja laikom vprašanje, s kolikošno hitrostjo strojevodja vozi po omenjenem odseku v primeru, da pričakuje stop na naslednjem signalu (tudi 3 km oddaljenem). Ali ima informacijo, koliko je še do signala, da ve optimalno regulirat hitrost, saj ni prave potrebe voziti 2 km počasi, če je zavorna razdalja nekaj 100 m in strojevodja ve, kje ga čaka signal.

LPL
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a mkx »

Ljubitelj napisal/-a:Se pa postavlja laikom vprašanje, s kolikošno hitrostjo strojevodja vozi po omenjenem odseku v primeru, da pričakuje stop na naslednjem signalu (tudi 3 km oddaljenem).
Kolikor jaz kot laik vem, ima strojevodja informacijo o oddaljenosti do naslednjega (prostornega) signala v glavi. Če te informacije nima v glavi, nima podpisanega dovoljenja za samostojno vožno po dotični progi. Hitrost vožnje pa mora strojevodnja vedno regulirati tako, da se lahko pravočasno ustavi pred naslednjim signalom, postalvjenim na "stoj" - seveda če mu (katere koli vrste) predsignal signalizira "pričakuj stoj".

Nič ne bo šlo z kakšno "Proga for Dummies" [-X
LP, Metod
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Obnova Celje-Zidani Most

Odgovor Napisal/-a cokla »

Regan 664 napisal/-a:Odsek Sl. Bistrica-Pragersko z vidika zmogljivosti ni tako kritičen, kot npr Dolga Gora Poljčane. In ravno tu, ko bi APB najbolj potrebovali, ga pa ne bo.... S tega vidika nam tudi blok med SB in Pragerskem ne koristi prav nič..... Bo pa koristen, ko bo vgrajen APB na celotni progi med Grobelnim in Teznim.
Saj je obojestranski promet....naj ga koristijo. Ne pa, da je samo zaradi "lepšega".
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Odgovori