Obnova Celje-Zidani Most
Objavljeno: 26.07.2015, 15:00
Vir-http://www.di.gov.si/si/javna_zeleznisk ... ost_celje/
ZIDANI MOST - CELJE
Glavna proga št. 30 Zidani most – Šentilj - d.m. je del proge Dunaj – Trst, ki je bila zgrajena pred cca 160 leti. Proga je dvotirna na odseku Zidani Most-Maribor, naprej pa enotirna. Proga je bila elektrificirana v letih 1973-1974. V oba tira so vgrajeni taki sistemi oziroma elementi gornje gradbenega materiala, da zagotavljajo kategorijo proge C3.
Obravnavani odsek proge leži na glavni progi št. 30 Zidani most - Šentilj - d.m., med postajama Zidani most – Celje. Navedeni odsek proge je s tehničnega vidika popolnoma dotrajan in je njegovo vzdrževanje ekonomsko neracionalno in tehnično neučinkovito. Spodnji ustroj je praktično isti še od časa gradnje, to velja predvsem za nasipe, oporne in podporne zidove. Določeni premostitveni objekti (prepusti in mostovi) in ureditev odvodnjavanja so bili nazadnje obnovljeni v času obnove proge med leti 1965 do 1975. Planum je bil urejen samo delno v času sejanja tirne grede. Trenutno stanje ni zadovoljivo saj so opazne deformacije in zablatenja. Na teh odsekih je planum proge iz materialov, ki so deformabilni na dinamične obremenitve ter zmrzljinsko neodporni. Odvodnjavanje planuma proge z obstoječimi odvodnimi jarki je neučinkovito.
Glede na trenutno stanje na odseku Zidani Most – Celje je nujno potrebno izvesti nadgradnjo proge.
IZDELAVA PROJEKTNE DOKUMENTACIJE ZA NADGRADNJO ŽELEZNIŠKEGA ODSEKA ZIDANI MOST - CELJE – 1. FAZA
V okviru projekta ''Nadgradnja železniškega odseka Zidani Most-Celje – 1. faza'' je predvidena izdelava izvedbenega načrta, ki bodo podlaga za izvedbo nadgradnje železniške proge na železniškem odseku Zidani Most – Celje. Nadgradnja omenjenega železniškega odseka bo omogočila dolžinsko in osno kategorijo proge D4 (225 kN/os, 80 kN/m), zagotovljena bo interoperabilnost, višja hitrost vlakov ter boljša varnost. Dolžina odseka železniške proge Zidani Most – Celje je 25 km.
V okviru izdelave izvedbenega načrta bodo obdelane tehnične rešitve za nadgradnjo postaj Rimske Toplice, Laško in Celje ter odsekov Zidani Most – Rimske Toplice, Rimske Toplice – Laško in Laško Celje. Tehnične rešitve bodo zajemale zamenjavo zgornjega ustroja proge s sistemom 60E1, z elastičnim drobnotirnim materialom, z novimi pragovi in novo tirno gredo ter tamponskim slojem, sanacija spodnjega ustroja proge, prilagoditev signalonovarnostnih in telekomunikacijskih naprav ter posodobitev vozne mreže.
NADGRADNJA ŽELEZNIŠKEGA ODSEKA ZIDANI MOST - CELJE – 2. FAZA
Nadgradnje proge na omenjenem odseku, na podlagi katere bo omogočena dolžinska in osna obremenitev proge D4 (225 kN/os, 80 kN/m), zagotovljena interoperabilnost, višja hitrost vlakov in boljša varnost na predmetnem odseku bo predvidoma potekala v letih 2016-2018. V obdobju enega leta bo predvidoma obnovljen en odsek ter ena postaja. Prioriteta izvajanja del po posameznih odsekih oz. postajah še ni določena, saj bo odgovor podan v okviru priprave projektne dokumentacije.
Dela se bodo izvajala na naslednjih postajah oz. odsekih:
· Odsek proge Zidani most - Rimske Toplice (medpostajna razdalja 7,6 km) in je terensko ter geometrijsko zelo zahteven;
· Postaja Rimske Toplice je vmesna postaja na odseku dvotirne proge Zidani Most – Maribor in leži v km 509+632. Postajno poslopje je na levi strani proge;
· Odsek proge Rimske Toplice - Laško (medpostajna razdalja 7,0 km) ) in je terensko ter geometrijsko zelo zahteven;
· Postaja Laško je vmesna postaja na odseku dvotirne proge Zidani Most – Maribor in leži v kilometru 516+552. Postajno poslopje je na desni strani proge;
· Odsek proge Laško – Celje (medpostajna razdalja 10,3 km) in je terensko ter geometrijsko zelo zahteven;
· Postaja Celje leži na glavni dvotirni progi in je cepna postaja za enotirno regionalno progo Celje – Velenje. Postaja je v prometno tehnološkem smislu razdeljena na potniški in tovorni del. Postajno poslopje je na potniškem delu in stoji na levi strani proge v kilometru 526+976. Zgradba postajne postavljalnice je na desni strani proge.
TERMINSKI PLAN IZVEDBE PROJEKTA
Operativna izvedba del na projektu je predvidena v naslednjem časovnem obdobju:
pričetek del: 1.8.2013
zaključek del: 31.12.2018
OPREDELITEV INVESTICIJSKE VREDNOSTI PROJEKTA
Osnova za določitev ocene investicijske vrednosti projekta so bile:
· povprečne tržne cene in
· primerljivi projekti, ki so bili izvedeni v preteklih letih.
Rekapitulacija investicijske vrednosti projekta je podana v tabeli spodaj.
VIRI FINANCIRANJA PROJEKTA
Financiranje projekta »Nadgradnja železniškega odseka Zidani Most-Celje« se bo pričelo v letu 2014 in bo predvidoma zaključeno leta 2019. Financiranje projekta je predvideno s proračunskimi sredstvi Republike Slovenije in EU sredstvi (sredstvi TEN-T in Kohezijskimi sredstvi).
SREDSTVA TEN-T
Vloga za pridobitev sredstev TEN-T je bila oddana marca 2013. Evropska Komisija je odobrila sofinanciranje projekta s sredstvi TEN-T v višini 1.750.000,00 EUR, za kar je bila dne 27.11.2013 izdana Odločba o dodelitvi finančne pomoči Unije za projekte skupnega interesa št. C(2013)8240. Sredstva so namenjena za sofinanciranje 1. Faze projekta (priprava projektne dokumentacije).
KOHEZIJSKE SREDSTVA
Vloga za pridobitev sredstev Kohezijskih sredstev bo predvidoma oddana v drugi polovici leta 2015. Ker gre za veliki projekt bo v letu 2015 vključeno tudi sodelovanje tehnične asistence JASPERS.
PRORAČUNSKA SREDSTVA REPUBLIKE SLOVENIJE
Zraven financiranja z EU sredstvi je predvideno financiranje projekta tudi z integralnimi sredstvi proračuna RS, in sicer sredstvi slovenske udeležbe za EU sredstva.
NAČRTOVANA DINAMIKA FINANCIRANJA PROJEKTA
Za realizacijo projekta bo tako predvidoma potrebno zagotoviti finančna sredstva v višini 225 mio EUR z vključenim DDV.
Projekt »Nadgradnja železniškega odseka Zidani Most-Celje« predstavlja eno od razvojnih nalog Republike Slovenije na področju javne železniške infrastrukture. V okviru obravnavanega projekta bo zagotovljena vzpostavitev kategorije D4, zagotovljena bo interoperabilnost, višja hitrost vlakov ter boljša varnost.