S-Bahn in REX v Sloveniji

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: S-Bahn in REX v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a mkx »

Jaz pa si lahko mislim, da je v zadnjem času, z uvedbo vseh sort hitrih vlakov in močno pocenitvijo letalskih prevozov, potreba po nočnih (ležalnih) vlakih precej manjša.

Če je (nižje rangirani) poslovnež hotel pred 30 leti potovati recimo iz Dunaja v Hamburg na poslovni sestanek, je bil vlak cenovno zelo ugoden v primerjavi z letalom. Razdalje po železnici na hitro ne najdem, po cesti je menda slabih 1000 km, po železnici (glede na ovinke) kakšnih 1200 km. Pri normalni potovalni hitrosti za osemdeseta leta prejšnjega stoletja (v povprečju dobrih 100 km/h na odprti progi) in z nekaj postanki je potovanje z vlakom trajalo vsaj kakšnih 14 ur. Takšen poslovnež je lahko v resnici izbral med dvema nočevanjema v Hamburgu in dvema dodatnima dnevoma za potovanje ali pa nočni vlak tja in nazaj, na cilj pa je prišel kolikor toliko spočit.

Danes potovanje na isti relaciji z direktnim ICE vlakom traja 9 ur, nočni vlak rabi dobrih 11 ur, letalo pa uro in pol. Pri tem je cena za ICE približno 200€, cena za nočni vlak pol manj, cena za letalo pa nekje vmes.

Še večja časovna razlika med hitrimi lvaki in (klasičnimi) nočnimi vlaki najbrž nastane za potovanja po Franciji ali Španiji, kjer so čisto resni ko govorijo o hitrih vlakih.

Zato se bojim, da je trend ukinjanja (klasičnih) nočnih vlakov realnost. Najbrž sicer ne bodo ukinili prav vseh, morda jih bo več ostalo na daljših relacijah, kjer hitrosti vožnje vlakov ne morejo povečevati poljubno (recimo po Alpah), uporabljali pa jih bodo predvsem tisti, ki jim nekoliko dolgotrajnejše a precej cenejše potovanje ustreza.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4297
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: S-Bahn in REX v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

mkx napisal/-a:Jaz pa si lahko mislim, da je v zadnjem času, z uvedbo vseh sort hitrih vlakov in močno pocenitvijo letalskih prevozov, potreba po nočnih (ležalnih) vlakih precej manjša.
Huh na nočnih vlakih je pa tako malo poslovnežev, da ukinitev ni posledica njih. Nočni vlaki so v turistični sezoni nabasani (študenti, Azijci...) in to tako, da ljudje sedijo pred kupeji (če so še na vlakih). Verjetno je v ozadju delitev stroškov; Jasno vsak bi imel čim manjše. Kot zanimivost, če imaš interrail te rezervacija sedeža (nočni vlak) stane nekje 3-10 €. Ležalniki pa (če nisem zamešal) od 20-60 €. Kar je še vedno cenejše, kot, če bi si rezerviral skromen hotel, ki te stane okoli 40+ €.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: S-Bahn in REX v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a mkx »

Re 4/4 napisal/-a:Huh na nočnih vlakih je pa tako malo poslovnežev...
Natanko to sem napisal ... ni jih več. Se strinjam, da v določenih sezonah vlaki imajo svoje potnike. In potem je vprašanje le, na katerih linijah in koliko tednov na leto. Glede tega je Avstrija najbrž kar na dobrem, saj je dokaj željena turistična destinacija precejšen del leta (pozimi in poleti), tako da se vedno najde tudi dovolj "pacientov", ki želijo potovati ravno z vlakom. Po svoje imajo tudi srečo, da so relativno dolga država z zavitimi prometnimi potmi, kar pomeni da potovanje recimo z Dunaja v Innsbruck kar traja in se da vmes tudi pošteno zaspati.
LP, Metod
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2566
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: S-Bahn in REX v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

mkx napisal/-a: Če je (nižje rangirani) poslovnež hotel pred 30 leti potovati recimo iz Dunaja v Hamburg na poslovni sestanek, je bil vlak cenovno zelo ugoden v primerjavi z letalom. Razdalje po železnici na hitro ne najdem, po cesti je menda slabih 1000 km, po železnici (glede na ovinke) kakšnih 1200 km. Pri normalni potovalni hitrosti za osemdeseta leta prejšnjega stoletja (v povprečju dobrih 100 km/h na odprti progi) in z nekaj postanki je potovanje z vlakom trajalo vsaj kakšnih 14 ur. Takšen poslovnež je lahko v resnici izbral med dvema nočevanjema v Hamburgu in dvema dodatnima dnevoma za potovanje ali pa nočni vlak tja in nazaj, na cilj pa je prišel kolikor toliko spočit.

Danes potovanje na isti relaciji z direktnim ICE vlakom traja 9 ur, nočni vlak rabi dobrih 11 ur, letalo pa uro in pol. Pri tem je cena za ICE približno 200€, cena za nočni vlak pol manj, cena za letalo pa nekje vmes.
To nima neke logike. Potovanje z ICE še vedno zahteva prenočevanje, nočni vlak pa združi potovanje in prenočevanje in je kot tak nenadomestljiv. Še posebej pa za turiste, nočni vlaki po Evropi se odlično prodajajo in problem ukinjanja CNL je kvečjemu v tem, da DB nima interesa voziti česarkoli drugega kot ICE. Sicer pa med Dunajem in Hamburgom nočni vlak ostaja, saj ga upravljajo ÖBB.
Še bolj bedasti argumenti pa stojijo za ukinitvijo avtovlakov. DB to argumentirajo s konkurenco nizkocenovnikov, kjer lahko turisti letijo z njimi in najamejo avto na cilju. Prosim? Kaj pa prtljaga? Prednost avtovlaka je ravno v tem, da si s seboj lahko vzel avto z neomejeno prtljage. Rigorozne omejitve prtljage na letalih pa poznamo vsi. In turisti, ki na počitnice letijo z letalom, nikakor niso isti, ki se vozijo z avtomobilom oz. avtovlakom. To dokazujejo že skoraj razprodani avtovlaki med Verono in Düsseldorfom v letošnji sezoni (prevoznik Euro Express). Pa tudi sicer so bili avtovlaki večinoma dobro zasedeni, ko so še vozili.
Menim pa da je razprava zrela za samostojno temo, tu smo zašli malo v offtopic.
IggyAUT
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 104
Pridružen: 01.04.2016, 11:43

Re: S-Bahn in REX v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a IggyAUT »

S-Bahn kot Slovenec živeč na Dunaju lahko o S-bahnih samo najboljše in najlepše. Ljubiteljsko prebiram projekte S-bahna v Avstriji in če se ne motim je S-Bahn imenovan S5 in S55 vozita iz Graza ta prvi do Špilja ta drugi pa do Bad Radkersburga. To kar bi lahko naši regiji prineslo dodano vrednost bi bil podaljšek do Maribora in do Ljutomera (po izgradnji mosta). Na Dunaju se gradi krog okoli Dunaja v dveh obročih, prav tako pa se krepi železniška povezava Dunaj - Marchegg - Bratislava. Stanovalci smo dobili dopise, da bo dvotirna elektrificirana... Kaj se lahko iz tega naučimo?

Šentilj - Maribor dvotirna proga in podaljšanje S-Bahna do Maribora in naprej do letališča Maribor :) če razmišljamo malo z lastno glavo ali bo logistični center in kup zaposlenih ali pa potniški terminal prinesla bosta delavna mesta....

Letališče, vlak in avtobusni prevozi bolj ko bodo sinhronizirani bolj bodo učinkoviti, cenejši bodo bolj bodo uporabljeni in več se bo naredilo za ekologijo! na Dunaju imam avto in ga uporabljam samo ko je res nuja, v povprečju 2x mesečno.

Lep pozdrav
IggyAUT
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 104
Pridružen: 01.04.2016, 11:43

Re: S-Bahn in REX v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a IggyAUT »

Odgovori