Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Odgovor Napisal/-a zelencek »

Glede ozkotirne železnice med Jesenicami in Planico, kot je bilo predlagano prej: podpiram, vendar v normalnotirni varianti, da prestopanje ne bi bilo potrebno - progo bi bilo smiselno navezati proti Ljubljani ali Novi Gorici. Ozkotirna železnica ni prav nič bolj turistom prijazna kot normalnotirna, to je veliko bolj odvisno od garnitur, ki vozijo po progi.

Pa še ene par stvari:
Sem že povedal. Slovencev nas je manj kot 100 na kvadratni kilometer. To si vcepite v glavo.
-> DEJSTVO: gostota prebivalcev v Sloveniji je večja od 100 p/km^2 in sicer 102,4 v letu 2015. Vir: http://ec.europa.eu/eurostat/tgm/graph. ... olbox=sort. Smo le malo pod povprečjem EU, ki je bilo 117,6 p/km^2 v letu 2015. Obstajajo tudi države z manjšo gostoto prebivalstva, ki imajo bolje razvito železnico in JPP nasploh (Španija, Irska...).
+ Odraz prometnih tokov ni nujno odvisen od gostote prebivastva in kar se tega tiče smo v Sloveniji zelo specifični. V Sloveniji so to tranzitni turistični in tovorni tokovi, ki naredijo na naših avtocestah kar veliko štalo.
Ok, sedaj nekdo bo pa povedal, saj na vzhodnih, centralnih Turah, Tirolskem pa ni toliko, pa imajo urni takt. Tudi to drži, ampak te turistične deležele Avstrije in Švice, ter južna Tirolska, niso primerljive s Slovenijo (morda edino TNP z okolico se lahko kosa po malem, ampak preveč ljudi na enem mestu, bolj škodi, kot koristi za turizem)
-> Ja, trenutno niso primerljive. In dokler nimamo razvitega JPP tako kot oni, ne bodo primerljive.
Sedaj pa se vprašaj. Koliko ljudi pa je dnevnih migrantov (v to skupino ne moreš šteti ljudi, ki jim je cilj, stran od železnice) vsako uro po Dravski dolini in to številko deli s številom sedežev povprečne garniture. Pa hitro prideš, da kakšna vlka investicija v to progo precej vprašljiva.
-> Prometne infrastrukture se nikoli ne gradi za danes, ampak za vsaj 20 let vnaprej. Prometno povpraševanje in prometna ponudba sta namreč recipročna. Res je, da nima smisla graditi super sodobne infrastrukture (p. ponudba) npr. za povezavo 2 majhnih vasic s 100 prebivalci (p. povpraševanje), ki nimata možnosti širjenja,
ampak prometnega povpraševanja pa brez prometne ponudbe vseeno ni. Jasno, da se Korošci vozijo na delo v Avstrijo oz. delajo na SLO Koroškem, če pa do Maribora/Velenja/Celja vodijo dolge in nevarne poti. Seveda bi bil vzorec čisto drugačen, če bi bile poti hitre, varne... kar npr. omogoča dobra železniška infrastruktura.
Podobni principi veljajo za turizem, ki je zelo odvisen od prometne ponudbe.

Pa še glede nečesa je Slovenija hudo specifična: velika večina naših večjih naselji je lociranih v majhnih kotlinah -> le te so zelo občutljive na onesnaževanje zraka. Poleg tega imamo v Sloveniji tudi ogromno vodnih virov in tudi ti so zaradi sestave tal izjemno občutljivi. Prav tako je Slovenija majhna, zaradi česar je vsak kvadr. meter pomemben.
Zato bi morala imeti železnica pri nas še toliko večji pomen, ko pa ima bistveno manj negativnih vplivov na okolje, kot pa cesta.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

DEJSTVO: gostota prebivalcev v Sloveniji je večja od 100 p/km^2 in sicer 102,4 v letu 2015. Vir: http://ec.europa.eu/eurostat/tgm/graph. ... olbox=sort. Smo le malo pod povprečjem EU, ki je bilo 117,6 p/km^2 v letu 2015. Obstajajo tudi države z manjšo gostoto prebivalstva, ki imajo bolje razvito železnico in JPP nasploh (Španija, Irska...).
+ Odraz prometnih tokov ni nujno odvisen od gostote prebivastva in kar se tega tiče smo v Sloveniji zelo specifični. V Sloveniji so to tranzitni turistični in tovorni tokovi, ki naredijo na naših avtocestah kar veliko štalo.
V povprečju imaš kar prav, dobrih 100/km2 nas je. Ampak železniški promet, in nasploh javni promet, zahteva urbanizacijo, koncentracijo prebivalstva. In v le tej je Slovenija verjetno kar med zadnjimi v Evropi. Imamo eno samo mesto spodobne velikosti nad 100.000 prebivalci, večina Slovencov pa živi v neurbaniziranih naseljih, težko dostopnih za konvencionalni javni promet. Če ni potniške baze, se pravi prebivalcev, potem tudi javni promet nima smisla. In konkretno Zgornjesavska dolina (Ob. Kr.G) ima 5.200 prebivalcev, ali 1/6 naše krajevne skupnosti Lj-Moste Polje. Gradit železnico za lokalni promet na osnovi tega števila prebivalcev bi bil nonsen. Potenciali turističnega prometa pa tudi niso nazarenski. V tem primeru so povsem ustrezne avtobusne povezave, in te v dolini niso slabe. načelno je pa v naši džavi z JP problem. Še ne tako nazaj, primestne občine niso hotele sofinancirat JP in so breme prepuščale MO. Posledično so pač avtobusi vozil na osnovi zgodovinkih prog. Šele v zadnjem času so občin spoznale, da je njihova naloga tudi sofinancirat lokalni promet in situacija se je znatno izboljšala. Toda obstaja preko 100 občin, ki nimajo nobenega posluha za javno promet in posledično precej krajev nedostopnih za JP.

Ko pa omenjaš redko naseljenost Španije, če jo boš kdaj prehodil, boš ugotovil, da ljudje v glavnem živijo v strnjenih naseljih, po naše mestih, le v Galiciji je slika nekoliko drugačna. In ne mi govorit, da je tam vlak v vsako vas. Seveda pa imajo precej hitrih prog, ki pa povezujejo velika mesta in ne nekih dolinic s 5.200 dušami. V take zakotne kraje pač pelje avtobus in to imajo pač urejeno, seveda, ga je pa potrebno sofinancirat iz davkov, čemur pa večina Slovencev odločno nasprotuje, beri Finance.

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

zelencek napisal/-a: Podobni principi veljajo za turizem, ki je zelo odvisen od prometne ponudbe.

Pa še glede nečesa je Slovenija hudo specifična: velika večina naših večjih naselji je lociranih v majhnih kotlinah -> le te so zelo občutljive na onesnaževanje zraka. Poleg tega imamo v Sloveniji tudi ogromno vodnih virov in tudi ti so zaradi sestave tal izjemno občutljivi. Prav tako je Slovenija majhna, zaradi česar je vsak kvadr. meter pomemben.
Zato bi morala imeti železnica pri nas še toliko večji pomen, ko pa ima bistveno manj negativnih vplivov na okolje, kot pa cesta.
Ni res. Adelboden podre tvojo teorjo turizem-prometna ponudba. Park visoke Ture (v okolici Grossglocknerstrasse) prav tako. Turizem je ponudba na mestu in ne prevoz. Železniški prevoz samo olajša masovni transport.

Aha. Torej, kdo se bo pa vozil z vlaki v teh kotlinah? Srne?
Samo 38 naselji od 6036 ima 5000 in več prebivalcev. Dolga leta sem se vozil ob progi, kjer so postaje z manj kot 5000 prebivalcev in ima ob šolskih prevozih urni takt. Pa glej ga zlomka, ni se trlo ljudi, če odštejem šolarje.
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Odgovor Napisal/-a zelencek »

Re 4/4 napisal/-a:
Samo 38 naselji od 6036 ima 5000 in več prebivalcev. Dolga leta sem se vozil ob progi, kjer so postaje z manj kot 5000 prebivalcev in ima ob šolskih prevozih urni takt. Pa glej ga zlomka, ni se trlo ljudi, če odštejem šolarje.
Da, več kot 90% naselij ima manj kot 500 prebivalcev. Od tega kar 1% nima prebivalcev - vendar razpršenost naselij nima popolnoma nobenega vpliva na promet. Vpliv ima razpršenost prebivalstva, ki pa ni spet tako razpršeno. V naseljih večjih od 5000 prebivalcev živi 38,4% prebivalcev, če prištejemo zraven naselja večja od 1000, 55,9% in če prištejemo zraven še večja od 500, v vseh teh naseljih živi 67,7% prebivalcev.

Večja naselja pa so pri nas locirana kar lepo ob določenih oseh - po rečnih dolinah, kotlinah in kraških poljih - niso razpršena kar na random.

Saj vem - ta debata nima smisla zaradi drugačne "filozofije"...
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

zelencek napisal/-a:. V naseljih večjih od 5000 prebivalcev živi 38,4% prebivalcev, če prištejemo zraven naselja večja od 1000, 55,9% in če prištejemo zraven še večja od 500, v vseh teh naseljih živi 67,7% prebivalcev.


Saj vem - ta debata nima smisla zaradi drugačne "filozofije"...
V Evropi lokalni promet ne plačuje država. Ne v Švici, Avstriji, Nemčiji... V Sloveniji vse plačuje država. Kot drugo. Večina večjih mest v Sloveniji že ima železnico, vendar zaradi geografskih značilnosti ne moreš povečevati hitrosti za majhno vsoto. (Svet se ne vrti samo okoli vlakov, zato ne moreš vse vlagat v železnice) Tudi v Avstriji ponekod ne "dirjajo", celo zapirajo oziroma prodajajo proge lokalni skupnosti. In še demografija Slovenije. Nekoč si, če se ne motim predlagal 200 km/h od Mislinje do Slovenj Gradca, direktni vlak Velenje-Novo Mesto. In ravno zato nasprotujem tvoji "filozofiji". Ker so tvoje ideje, se opravičujem nerealne glede na realno demografijo, ker se vsi ne vozimo v centre mest. So industrijske cone in razni koordinatorji in šoferji, upokojenci, otroci, kmeti, zdravniki, učitelji... med temi 67 % prebivalstva, kjer kar nekaj ljudi stanuje v krajvenih skupnostih izven mest...
V bodoče upoštevaj samo del teh prebivalcev in boš hitro prišel do skromnejših številk.
Pa vesele (malo tudi realno razmišljujoče) praznike želim
Matevz96
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 197
Pridružen: 17.01.2016, 19:33

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Odgovor Napisal/-a Matevz96 »

Re 4/4 napisal/-a:
zelencek napisal/-a:. V naseljih večjih od 5000 prebivalcev živi 38,4% prebivalcev, če prištejemo zraven naselja večja od 1000, 55,9% in če prištejemo zraven še večja od 500, v vseh teh naseljih živi 67,7% prebivalcev.


Saj vem - ta debata nima smisla zaradi drugačne "filozofije"...
V Evropi lokalni promet ne plačuje država. Ne v Švici, Avstriji, Nemčiji... V Sloveniji vse plačuje država. Kot drugo. Večina večjih mest v Sloveniji že ima železnico, vendar zaradi geografskih značilnosti ne moreš povečevati hitrosti za majhno vsoto. (Svet se ne vrti samo okoli vlakov, zato ne moreš vse vlagat v železnice) Tudi v Avstriji ponekod ne "dirjajo", celo zapirajo oziroma prodajajo proge lokalni skupnosti. In še demografija Slovenije. Nekoč si, če se ne motim predlagal 200 km/h od Mislinje do Slovenj Gradca, direktni vlak Velenje-Novo Mesto. In ravno zato nasprotujem tvoji "filozofiji". Ker so tvoje ideje, se opravičujem nerealne glede na realno demografijo, ker se vsi ne vozimo v centre mest. So industrijske cone in razni koordinatorji in šoferji, upokojenci, otroci, kmeti, zdravniki, učitelji... med temi 67 % prebivalstva, kjer kar nekaj ljudi stanuje v krajvenih skupnostih izven mest...
V bodoče upoštevaj samo del teh prebivalcev in boš hitro prišel do skromnejših številk.
Pa vesele (malo tudi realno razmišljujoče) praznike želim
Na splošno je na tem forumu težava, da ljudje mislijo, da se svet vrti okrog železnic... V Sloveniji razen Ljubljane pač ni resnega naselja do katerega bi bil smisel izboljšavati železnico, Ljubljana pa za moje mnenje (dnevni migrant v Ljubljano) že ima kar dobro urejen javni promet, potrebovali bi še par vlakov in pa preureditev prog LPP pa bi bilo odlično!
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Bi še sam kaj dodal k predhodnim vpisom in navedbam. Najprej k že prislovičnim primerjavam z velikimi. Najneustreznejše se mi zdi navajati število prebivalstva na kvadratni kilometer. Ta povpreček zagotovo ne more biti merilo, ali argument za, ali proti gradnji katere koli prometne infrastrukture, saj bi drugače v Sloveniji imeli tudi bore malo cest, ali avtocest. Sledeč takšni filozofiji pa Avstroogrska zagotovo ne bi gradila železnice čez naše kraje, saj so se zavedali, da zgolj tovorni promet in šibka poseljenost nista garancija za ekonomsko upravičenost. Na koncu kanocev ima Kitajska nižji BDP kakor ZDA, a svojo največjo tekmico šiša po številu prebivalstva. Potrebno je vklopiti razum, ne kalkulator.
Bodimo realni, pri nas ni problem v tem, ali se kaj splača, ali ne, ampak v tem, kdo je na oblasti in kdo to oblast podpira, ali zagovarja. Če so "naši" na oblasti je vse kar se predlagajo, ali požegnajo edino zveličavno, bomo tudi gate prodali za izvedbo. Če so na oblasti oni tadrugi ("njihovi"), ali oni kaj predlagajo, se pa nič ne splača, vse je brez veze, predrago, ni ekonomske računice, posredi naj bi bila korupcija, problem je sumljiv financer, gradbinec, upravljalec in še bi se dalo naštevati. Je v parlamentu kaj drugače?
Skratka, povprečna poseljenost je povsem zgrešen parameter za oceno smiselnosti gradnje. Železnica medsebojno povezuje interesne destinacije. Naj gre za logistične, proizvodne, turistične ali zgolj bivalna naselja (večja, ali manjša). V povezavi s cestami in zračnim prometom tvori logistično celoto, brez katere seveda tudi ni napredka. Železnica je torej ena najpomembnejših transportnih konstrukcij, ki prinaša dodano vrednost, na njenih upravljalcih in snovalcih pa je, da je čim učinkovitejšan. Torej so oni odgovorni za njeno kakovostno, dobičkonosno poslovanje ter upravljanje, če tega ne zmorejo, ali ne znajo, nimajo vizije, jih je treba zamenajti. V nasprotem se nam dogajajo SŽ, v preteklosti pa kar nekaj ukinjenih prog in celo njihova demontaža.
Moram pa dodati še nekaj, za vsak projekt, ki izstopa iz nekih lokalnih, provincialnih, ali minimalističnih okvirov potrebuješ narod z razvitim domoljubnim ponosom na lastne sposbnosti, da je kot tak tudi sam zmožen narediti nekaj pomembnega, večjega, odmevnejšega. Mislim, da nam prav vsega prej naštetega še najbolj primanjkuje, še posebej pa ponosa, da bomo tudi mi naredili nekaj, kar zmorejo in imanjo drugi, ali celo bolje. Prav naši košarkaši so nam v praksi pokazali in dokazali, kaj zmore majhna nacija, ki premore smešno malo košarkarjev na kvadratni kilometer, če sem malce ciničen.
Ob koncu pa vsem tukaj prisotnim, brez izjeme, želim čaroben božič, miru, ljubezni in sreče ter zdravja polno novo leto 2018! Slika Slika
Simpl je tanartabul.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

bisabre napisal/-a:Najneustreznejše se mi zdi navajati število prebivalstva na kvadratni kilometer. Ta povpreček zagotovo ne more biti merilo, ali argument za, ali proti gradnji katere koli prometne infrastrukture...
Pa je, pa se lahko postavite na glavo. ÖBB zahteva 100 000 ton tovora na leto, če se želi ohraniti tovorni promet na tovornih progah, drugače prodaja ali zaprtje. Prav tako Radgonska proga nima zagotovljene prihodnosti po letu 2019, ker se potnikov ne tre proti Špilju in naprej proti Gradcu.

Vsa umetnost je, da se v Evropi v današnjih časih razišče število potencialnih potnikov in tovora. Če ga ni v zadostnem merilu, bus! Ni izjem v Evropi, zato tudi ne obstaja postaja Porta Alpina. Nobena država ne gradi novih prog, za "par" duš.
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Odgovor Napisal/-a bisabre »

To kar navajaš je sicer res, a ni posledica primerjave s poseljenostjo na kvadratni kilometer površine države. Povsem ensotavno ti bom razložil, če je ob neki železniški progi (zaradi več naselji) naseljenost večja od 300000 prebivalcev, je povpreček prenešen na ozemlje celotne države bistveno manjši. Drugače bi bilo, če bi bila železnica speljana v vsako vas. V tem primeru pa bi seveda prišli do tako nizkega povprečka, da bi lahko marsikatero progo ukinili, ali jo celo zumetali ven. Zato tdrim, da sklicevanje na poseljenost ni utemeljena. Ljubljana z okolico je bistveno bolj poseljena kakor Borvnica, pa zato ne bodo ukinili borovniške postaje, ali celo prestavili traso železnice. Bistvene so končne destinacije med zainteresiranimi pravnimi in fizičnimi osebami. Če je interes za tovorni in potniški promet dovolj izražen, lahko proga poteka tudi čez puščavo, sploh če povezuje denimo dve milijoinski mesti na kopnem in enim pristaniškim ob morju. V tem primeru (upoštevajoč velika puščavska prostranstva) bi bilo (po tvojem razmišljanju) res nesmiselno graditi železnico, saj bi na kvadratni kilometer prišlo zgolj nekaj deset prebivalcev. A dvomim v to, mislim, da bi nekje v puščavi, ob oazah, zgradili celo dve postajališči za lokalne prebivalce, ki bi zagotovo izrazili interes, če bi se jim ponudila priložnost.
Skratka, hočem povedat, da je izračun procentualne poseljenosti neke države za ugotavljanje smiselnosti gradnje, ali vzdrževanja železnice neprimeren, saj ne da realnega vpogeda v dejansko stanje. Po takšni logiki lahko ukinejo vse lokalne postaje med Hodošem in Pragerskim, ali pa med Pragerskim in Celjem. Bi izpostavil kar Ostrožno, ki ima zanemarljivo majhno pokritost prebivalstva na kvadratni kilometer, pa je tam vseeno postajališče.
Ljudem je potrebno ponuditi pogostost voženj, ne zgoj par vlakov dnevno, logično da potem raje presedlajo na gumaše.
Seveda moramo upoštevati tudi ekonomsko računico, a železnice so bile vedno subvencionirane in še bodo, zasebnikom se bodo oddajale zgolj tiste proge, ki državi niso zanimive. Vsekakor pa se strinjam, da bi po nekem poskusnem obdobju, s pogostejšim vozni redom marsikatero progo lahko tudi ukinili, če ni dovolj zanimanja zanjo, saj je razumljivo, da z glavo skozo zid pa res ne gre. A pri nas se to niti ne poskuša. Lep primer je prav "najsodobnejša" Prekmurka, na kateri potnike, bolj kot ne, odganjajo in ne privabljajo. Če bodo še nekaj časa mečkali z nabavo sodobnejših potniških garnitur, se zna zgoditi, da bodo še tiste najvztrajnejše prevzeli gumaši.
Sicer pa bi jaz (če bi imel takšna pooblastila) SŽ prepovedal ukvarjanje s kakršnim koli avtobusnim prevozom, to je idiotsko početje, sami sebi serjejo v skledo. Lahko ga imajo od postaj v notranjost, torej tja kamor vlak ne vozi, med mesti, ki imajo železniško povezavo pa ne, razen ob izrednih dogodkih, kar je razumljivo. Pa še te, ko jih železnica potrebuje za redne, ali izredne primere naj lepo sklenejo neke vrste predpogodbe, če in ko se jih potrebuje. Danes pa zgleda tako, da potnike SŽ celo vzpodbujajo k čim pogostejši rabi avtobusov. Narobe svet.
Simpl je tanartabul.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4114
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Odgovor Napisal/-a mkx »

Kar @bisabre piše o prehodnem času, ki je potreben za prijetje nove storitve med uporabniki je res. Prav tako je res, da se mora vse skupaj - tako uvajanje kot tudi stroškovna optimizacija - početi umno in pogledati "celostno".

Do konca življenja ne bom pozabil tega, kar so delali s potniškim prometom na Kamniški progi med gradnjo Trzinske obvoznice tam okoli leta 2000 (ne spomim se točnega datuma). Spomnim pa se, da je gradnja potekala pred izgradnjo štajerske avtoceste in je bila edina bližnja cesta, ki je na tistem koncu še funkcionirala, stara lokalna cesta Zadobrova - Šentjakob - Domžale. Temu primerno nič z gumami ni prišlo iz severovzhoda v Ljubljano v doglednem času. Takrat so se SŽ celo zmigale in uvedle dodatne vlake: dodatne vožnje zvečer (prej je bil zadnji vlak iz Kamnika ob 20h), vlake ob sobotah (v višku je bilo ob sobotah menda kakšnih 6 parov vlakov dnevno, pa dozdeva se mi da so celo ob nedeljah peljali dva ali tri pare vlakov), vlake na relaciji Lj-Domžale-Lj ... in še bi lahko naštevali. In potnikov je bilo kot toče. Tudi po zaključku gradenj cest v tistem koncu (ko je že bila zgrajena tudi AC), so potniki večinoma še kar vztrajali na vlakih, malo se je število le zmanjšalo. Potem pa so se našli vrli ekonomsko podkovani odločevalci in so začeli ukinjati vse vlake, ki sami po sebi niso pokrivali stroškov. Večerni vlaki so bili ukinjeni. Sobotni vlaki so bili ukinjeni. Pri čemer je relacija (Lj-Kamnik) kot celota menda še vedno bila precej dobičkonosna kljub nekaterim izgubarskim vlakom.

... In čudo prečudo, število potnikov se je kar naenkrat usulo. In razlog je zelo enostaven: vsakdo se občasno znajde v situaciji, ko potrebuje prevoz na "svoji" relaciji v manj ugodnem terminu. In razpoložljivost nekega načina prevoza v takih trenutkih je tudi pomemben faktor pri odločanju, kateri način prevoza se bo uporabljal redno ob normalnih urah. Ukinjanje vlakov ob "eksotičnih" časih zato zmanjša število potnikov v bolj prometnih urah ...
LP, Metod
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Odgovor Napisal/-a bisabre »

:thumbupr Samo čestitam ti lahko za ta prispevek! :thumbupl Sam sem glede "Kamničana" enakega mnenja, tudi ob sobotah in nedeljah bi vsaj dva para komot vozila tja in nazaj. Saj ne gredo vsi do Kamnika, nekaeri bi šli prej dol in z biciklom recimo do Arboretuma, ali pa kam drugam, je veliko izhodišč. A kaj, ko se gospodje iz SŽ na svoje domove in vikende vozijo z makinami, železnica pa jim je zgolj fina in dobičkonosna služba.
Simpl je tanartabul.
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Ne bi se popolnoma strinjal, da če bi povečeval število garnitur, da bo pa zdaj število potnikov eksponentno rastlo, še linearno ne. Obstaja točka ko se krivulja prepeljanih potnikov obesi. Saj poizkušajo vse mogoče, zadaj so analize in še in še. Potem je pa tu še finančna plat, pa organizacijska, zasedenost proge itd. Ekonomska logika pravi: veliko št. potniških vlakov - veliki stroški, srednje št. potniških vlakov - srednji stroški, minibus - ministroški. Ne trdim, da je zdaj taka logika pravilna jo je pa vsekakor potrebno upoštevati. Saj je prav, da država subvencionira potniški promet, vendar ni pa pričakovati, da bo zdaj kar čedalje več in več denarja za to namenjala. Procent prepeljanih potnikov po železnici napram drugim oblikam prevoza je tako nizek, da je to zgolj kaplja v morje.
Tudi siloviti napori, ki se vlagajo npr. gradnja parkirišč ob postajah, enotna vozovnica pa še in še (kot imajo Avstrijci) ne bodo kaj prida pomagali, kajti zdaj živimo v 21. stoletju in železnica je več ali manj zanimiva za potnike ki so pet minut hoda oddaljeni od postaje. V 19. stoletju je bilo drugače, ker je bila alternativa samo pešačenje, kakšna kočija, ceste so bile slabe oz. jih je bilo malo. Skratka izgleda nekako tako, kot če bi jaz zdaj v času mobilnega telefona šel napeljevat v bajto še fiksnega (bakreni parici).
Če še povem malo v prispodobi: nad muhe se da iti tudi s topovi, ampak povem vam, drago bo.
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Odgovor Napisal/-a trocken »

Če veljajo tisti parametri o gostoti prebivalstva, urbanizaciji, oz. 100.000 tonah za prevoz tovora, katere nekateri navajajo, zakaj potem ne veljajo na Bohinjki sledeči parametri kot osnova za obnovo, ali pa za predajo zasebniku:
- poraščenost z gozdovi je največja v Evropi, če štejemo samo področje ob progi z Jelovico, Pokljuko, Trnovskim gozdom - pa niso SŽ uredile še nobenega terminala za odvoz lesa s pretovornimi dvigali, skladišči itd, zato pa kamioni uničujejo občinske in ostale ceste
- na eni strani Furlanija (večje št. prebivalcev od Ljubljane) na drugi Bled, Bohinj in ostali turistični biseri, tradicionalni za Italijane, pa naši iz postaje Bled delajo postajališče (!), kaj da bi jo posodobili, uvedli informacijski sistem za turiste, o potniških kompozicijah pa raje nebi, poden od podna!
- na eni strani luka, na drugi Avstrija, tranzit, katerega izvajajo samo OBB kadar so obvozi, naši niti ne povohajo te proge. 100.000 ton je mala malica za potencial na tej progi, pa o kakšni posodobitvi proge sploh ni govora, niti načrtov, vse je v domeni občin, civilnih iniciativ. Država, ministrstva, SŽ, ena sama aroganca, beda...
Pa če bi vsi ti argumenti odpadli, gre še vedno za glavno infrastrukturo ob naši mehki, redko naseljeni zahodni meji. Kamor se je že od fašizma naprej zelo malo vlagalo. Že samo politični argument bi moral zadostovati, če bi bili resna, no, dr..država (mi je kar malo nerodno zapisati)
Tako da še kako pritrdim vsemu, kar je zapisal Bisabre.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Tudi siloviti napori, ki se vlagajo npr. gradnja parkirišč ob postajah, enotna vozovnica pa še in še (kot imajo Avstrijci) ne bodo kaj prida pomagali, kajti zdaj živimo v 21. stoletju in železnica je več ali manj zanimiva za potnike ki so pet minut hoda oddaljeni od postaje. V 19. stoletju je bilo drugače, ker je bila alternativa samo pešačenje, kakšna kočija, ceste so bile slabe oz. jih je bilo malo.
S tole trditvijo se pa težko strinjam. Da je železnica zanimiva za potnike 5 min hoda od postaje je namreč tako bosa, da po tej logiki lahko ves javni transport kar ukinemo. 5 min hoda je tako rekoč tipična razdalja med postajami mestnega avtobusa ali tramvaja, dočim je njihovo zaledje ob progi še večje. Na železniško postajo, medebojna razdalja med postajami nekaj km, še metroji tipično okoli km izven samega centra, se namreč tipično ne pešači. Zato so P+R parkirišča. In če si bil kdaj po svetu naookoli, magari samo čez mejo v Avstriji, si opazil polna avtomobilska parkirišča ob postajah, večnadstropne kolesarnice s tisoči koles in živahen taksi promet (predvsem za potnike na daljših relacijah). nenazadnje je žel. postaja v vsakem urbanistično pravilno zasnovanem mestu tudi center javnega prometa, kjer se križajo lokalni in primestni avtobusi, tramvaji in metroji, odvisno pač od velikosti mesta. Ti pa meni o 5 minutah hoda na postajo.......
Da je železnica zanimiva za potnike ti pa pove recimo danes objavljen podatek v Dnevniku, da je število žel. potnikov na navadnem omrežju SNCF v zadnjih 10 letih narastlo za 50%, verjetno na rovaš okolice Pariza, kjer se opravi kar 70% potniškega prometa merjeno po številu potnikov. Pa ti garantiram iz lastnih izkušenj, da so na primestnih progah kar znatne razdalje med postajališči......

Pamet v roke L
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Bi podprli ponovno gradnjo proge do Rateč (Planica)

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Ljubitelj napisal/-a:
Tudi siloviti napori, ki se vlagajo npr. gradnja parkirišč ob postajah, enotna vozovnica pa še in še (kot imajo Avstrijci) ne bodo kaj prida pomagali, kajti zdaj živimo v 21. stoletju in železnica je več ali manj zanimiva za potnike ki so pet minut hoda oddaljeni od postaje. V 19. stoletju je bilo drugače, ker je bila alternativa samo pešačenje, kakšna kočija, ceste so bile slabe oz. jih je bilo malo.
S tole trditvijo se pa težko strinjam. Da je železnica zanimiva za potnike 5 min hoda od postaje je namreč tako bosa, da po tej logiki lahko ves javni transport kar ukinemo. 5 min hoda je tako rekoč tipična razdalja med postajami mestnega avtobusa ali tramvaja, dočim je njihovo zaledje ob progi še večje. Na železniško postajo, medebojna razdalja med postajami nekaj km, še metroji tipično okoli km izven samega centra, se namreč tipično ne pešači. Zato so P+R parkirišča. In če si bil kdaj po svetu naookoli, magari samo čez mejo v Avstriji, si opazil polna avtomobilska parkirišča ob postajah, večnadstropne kolesarnice s tisoči koles in živahen taksi promet (predvsem za potnike na daljših relacijah). nenazadnje je žel. postaja v vsakem urbanistično pravilno zasnovanem mestu tudi center javnega prometa, kjer se križajo lokalni in primestni avtobusi, tramvaji in metroji, odvisno pač od velikosti mesta. Ti pa meni o 5 minutah hoda na postajo.......
Da je železnica zanimiva za potnike ti pa pove recimo danes objavljen podatek v Dnevniku, da je število žel. potnikov na navadnem omrežju SNCF v zadnjih 10 letih narastlo za 50%, verjetno na rovaš okolice Pariza, kjer se opravi kar 70% potniškega prometa merjeno po številu potnikov. Pa ti garantiram iz lastnih izkušenj, da so na primestnih progah kar znatne razdalje med postajališči......

Pamet v roke L
Deloma se strinjam s tabo, deloma pa ne. Poglejva zdaj ta P+R parkirišča ob postajah. Ponekod to deluje ne pa povsod, odvisno, če je povezava po železnici hitrejša, enostavnejša, da potem ko človek pride na končno postajo hitro pride do želenega cilja. Saj vemo, da je Slovenija majhna. A se bom zdaj 5 km z avtom do žel. postaje vozil, potem pa 15 km (pa da je še vmes kakšen ovinek) z vlakom in potem je spet treba še nekako priti do drugega konca mesta. Saj si verjetno opazil, da obstajajo postaje po Sloveniji kjer je veliko potnikov, so pa tudi takšne, kjer jih je malo, čeprav kraj ni nič manjši. Cela vrsta pogojev je ali bodo potniki ali ne bodo.
Odgovori