Intermodalni logistični terminal Ljubljana (ILT)

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Uporabniški avatar
Solčavec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 265
Pridružen: 07.04.2016, 8:16

Intermodalni logistični terminal Ljubljana (ILT)

Odgovor Napisal/-a Solčavec »

Slika
Uporabniški avatar
Solčavec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 265
Pridružen: 07.04.2016, 8:16

Re: Intermodalni logistični terminal Ljubljana (ILT)

Odgovor Napisal/-a Solčavec »

Mercator razmišlja o gradnji upravne stavbe v Mostah

1. junij 2016

Poleg gradnje logistično-distribucijskega centra v Mostah družba Mercator razmišlja tudi o gradnji nove poslovne stavbe v neposredni bližini.

Družba Mercator je z letošnjim nakupom zemljišč v Mostah sprožila začetek kar 100 milijonov evrov vredne investicije v logistično-distribucijski center. Ta bo del tako imenovanega Intermodalnega logističnega terminala Ljubljana, ki so ga na območju tovorne postaje v Mostah začrtali Mestna občina Ljubljana, Slovenske železnice in BTC. V Mercatorju so povedali, da so nov sodoben logistični center sicer že dalj časa načrtovali, a so zaradi lanskoletnega požara skladišč v Zalogu postopke za izvedbo teh načrtov morali močno pospešiti.

V družbi BTC so dodali, da Mercator v Mostah namerava zgraditi tudi novo poslovno stavbo, v katero bo sedež podjetja izza Bežigrada preselil v Moste. Mercator je v svojem poslovnem poročilu za leto 2015 sicer zapisal, da se je nadzorni svet lani seznanil z investicijskim načrtom in grobo predračunsko vrednostjo naložbe v izgradnjo logističnega distribucijskega centra z upravnimi prostori v Mostah. A na naše vprašanje, ali je selitev uprave v Moste dokončna, so v Mercatorju odgovorili, da je to ena od možnosti, saj bi zaradi bližine novega logistično-distribucijskega centra lažje usklajevali številne delovne procese.

Terminal bo večji od graškega

V BTC vrednost naložbe v intermodalni logistični center ocenjujejo na 140 milijonov evrov. Pri tem centru gre predvsem za to, da bodo investitorji pri transportu blaga izkoristili prednosti tako cestnega kot železniškega prometa. Terminal ob Letališki cesti bo eden najmodernejših in celo največji terminal v jugovzhodnem delu Evropske unije, saj se bo raztezal na površini 50 hektarjev in bo prekašal do sedaj vodilni tovrstni terminal Cargo Graz. V BTC ocenjujejo, da bodo samo z Mercatorjem na lokaciji tovorne železniške postaje pridobili najmanj 600 delovnih mest v administraciji in 700 v logistiki.

Ker naj bi se po zaključku projekta tovorni promet na cestah na tem območju povečal za 850 dodatnih tovornih vozil na dan, v BTC opozarjajo, da bo investicija v takšen terminal terjala tudi resna vlaganja v cestno infrastrukturo. Urediti bo treba štiripasovno Kajuhovo cesto med Kavčičevo in Zaloško cesto, zgraditi bo treba novi povezovalni cesti med Letališko in Zaloško cesto pod železniškimi tiri, in sicer v podaljšku Bratislavske in Chengdujske ceste. Posodobiti pa bo treba tudi obstoječe železniške tire in kontejnerski terminal, so povedali v BTC.

Gradnja končana leta 2018

V Mercatorju so ob nakupu zemljišč, za katera so Slovenskim železnicam odšteli 17 milijonov evrov, napovedali, da bi se gradnja njihovega logističnega centra lahko začela predvidoma v drugi polovici prihodnjega leta, končala pa konec leta 2018. A omenili so, da so ti načrti v veliki meri odvisni predvsem od tega, kdaj bo mestna občina potrdila občinski podrobni prostorski načrt za prostorsko ureditev skupnega pomena, saj brez njega gradnja ni mogoča.

Mestna občina Ljubljana je sicer na pobudo Slovenskih železnic in družbe BTC že marca lani izdala sklep o začetku priprave prostorskega akta. Iz BTC so sporočili, da je Mercator na občino in ministrstvo za infrastrukturo že dal pobudo za dopolnitev občinskega podrobnega prostorskega načrta, da bo ustrezal tudi njegovim potrebam. Iz sklepa, ki ga je podpisal ljubljanski župan Zoran Janković, je razvidno, da je potrditev prostorskega načrta predvidena v roku dveh let od sprejema sklepa, kar pomeni, da bo v najboljšem scenariju ljubljanski mestni svet o tem načrtu odločal marca 2017.

Vir-https://www.dnevnik.si/1042740236/lokal ... -v-mostah-
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Intermodalni logistični terminal Ljubljana (ILT)

Odgovor Napisal/-a bisabre »

A sedaj jih pa tovorni promet nič ne bo motil in bodo lahko potirnicali cele Moste, o poglobitvi pa ne duha ne sluha več? :twisted:
Simpl je tanartabul.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Intermodalni logistični terminal Ljubljana (ILT)

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

A sedaj jih pa tovorni promet nič ne bo motil in bodo lahko potirnicali cele Moste, o poglobitvi pa ne duha ne sluha več?
Večina terena je že potirnicana, gre za območje tovorne postaje Lj-Moste in obstoječi Kontejnerski terminal. Kako bi pa ti kontejnerski terminal zgradil poglobljen, ve pa le ljubi bog.....

LPL
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Intermodalni logistični terminal Ljubljana (ILT)

Odgovor Napisal/-a suha »

Podpiram. Je pa res da bi bila morda še boljša lokacija pri Pragerskem. Zraven je avtocesta, letališče, železniško križišče in še reka Drava. Edina težava je bližina Graškega terminala.... :(
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Intermodalni logistični terminal Ljubljana (ILT)

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Podpiram. Je pa res da bi bila morda še boljša lokacija pri Pragerskem. Zraven je avtocesta, letališče, železniško križišče in še reka Drava. Edina težava je bližina Graškega terminala.... :(
A se ti to hecaš? Saj so začeli v Hočah z idejo o logističnem centru, samo nič ni bilo iz tega. Končno je na tem koncu domovine samo nekaj omembe vrednih firm. Ekonomija se v glavnem dela južneje od Celja. Poglej si malo prometne tokove in pamet na žnurco.

LPL
zvitorepec11
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 28
Pridružen: 29.05.2016, 7:41

Re: Intermodalni logistični terminal Ljubljana (ILT)

Odgovor Napisal/-a zvitorepec11 »

Super da vlagajo v terminal. Lepo bi blo, da bi zraven še zgradili postajališče BTC(Moste), ki bi se vsekakor splačalo glede na to koliko stanovalcev in delovnih mest je v bližini.
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Intermodalni logistični terminal Ljubljana (ILT)

Odgovor Napisal/-a suha »

Če govorimo o pravem intermodalnem terminalu (iz železnice na letalo, cesto, ali na rečno ladjo in vse obratno) je prostor pri Pragerskem zagotovo boljši, če gledamo prometno infrastrukturo. Delež Slovenskih firm in izdelkov pri pretovoru takih količin pa je samo pljunek v morje. Predpostavljam da govorimo o pravi intermodalnosti v logističnem pomenu.

V nekaj letih, ko bo proga do Pragerkega nadgrajena na 21,5 tone/axa bo popolnoma vseeno ali vlak zavleče vagone do Ljubljane ali pa potegne do Pragerskega.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Intermodalni logistični terminal Ljubljana (ILT)

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

A si ti slučajno sodeloval pri gradnji terminala Luke KP na Goričkem?

LPL
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Intermodalni logistični terminal Ljubljana (ILT)

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Ljubitelj napisal/-a:
A sedaj jih pa tovorni promet nič ne bo motil in bodo lahko potirnicali cele Moste, o poglobitvi pa ne duha ne sluha več?
Večina terena je že potirnicana, gre za območje tovorne postaje Lj-Moste in obstoječi Kontejnerski terminal. Kako bi pa ti kontejnerski terminal zgradil poglobljen, ve pa le ljubi bog.....

LPL
V Mostah je en odsek proge že poglobljen (blizu Toplarne), v bistvu gre za prvi železniški podvoz pri nas, ki stojiž že desetletja, a ne vem čemu služi, saj tam vsaj za časa gradnje ni bilo ne duha ne sluha o BTC v današnjiu obliki ter videzu (staro ljubljansko letališče, kasarna itd.), o ljubljanski obvoznici in drugih logističnih presežkih, ranžirna postaja z "drčo" med Poljem in Zalogom pa je tudi že stara več kot jaz. :wink:
Simpl je tanartabul.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Intermodalni logistični terminal Ljubljana (ILT)

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

V Mostah je en odsek proge že poglobljen (blizu Toplarne), v bistvu gre za prvi železniški podvoz pri nas, ki stojiž že desetletja, a ne vem čemu služi, saj tam vsaj za časa gradnje ni bilo ne duha ne sluha o BTC v današnjiu obliki ter videzu (staro ljubljansko letališče, kasarna itd.), o ljubljanski obvoznici in drugih logističnih presežkih, ranžirna postaja z "drčo" med Poljem in Zalogom pa je tudi že stara več kot jaz. :wink:
A si slučajno na kakšnih zdravilih? Stanujem blizu toplarne pa ni ne duha ne sluha o kaki poglobitvi. Če pa slučajno misliš križanje glavne proge in uvoza v sprejemno skupino ranžirne postaje pa ne gre za poglobitev temveč izvennivojsko križanje........., ampak to je več kot km vstran od toplarne Je Cokla že nekje napisal, umiri konje....


LPL
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Intermodalni logistični terminal Ljubljana (ILT)

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Ljubitelj napisal/-a:
V Mostah je en odsek proge že poglobljen (blizu Toplarne), v bistvu gre za prvi železniški podvoz pri nas, ki stojiž že desetletja, a ne vem čemu služi, saj tam vsaj za časa gradnje ni bilo ne duha ne sluha o BTC v današnjiu obliki ter videzu (staro ljubljansko letališče, kasarna itd.), o ljubljanski obvoznici in drugih logističnih presežkih, ranžirna postaja z "drčo" med Poljem in Zalogom pa je tudi že stara več kot jaz. :wink:
A si slučajno na kakšnih zdravilih? Stanujem blizu toplarne pa ni ne duha ne sluha o kaki poglobitvi. Če pa slučajno misliš križanje glavne proge in uvoza v sprejemno skupino ranžirne postaje pa ne gre za poglobitev temveč izvennivojsko križanje........., ampak to je več kot km vstran od toplarne Je Cokla že nekje napisal, umiri konje....


LPL
Se pardoniram, torej se poglobljeni (vkpani) progi reče izven nivijsko križanje. Samo vseeno mi nekaj tukaj ne štima, ta del proge je zaradi elektrifikacije kar nekam globoko izven nivojska se ti ne zdi? Torej gre le za neke vrste železniški podvoz oz. nadvoz, če govoriva o glavni progi, ki pelje čeznjo?
Simpl je tanartabul.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Intermodalni logistični terminal Ljubljana (ILT)

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Torej gre le za neke vrste železniški podvoz oz. nadvoz, če govoriva o glavni progi, ki pelje čeznjo?
Točno tako, pri določenem obsegu prometa, je predpisano takšno izven nivojsko križanje. Škoda je le, da na drugi strani, izvoz iz Zaloga proti ZM ni tako urejeno. No tam je nekoliko manj prometa...... Sicer je pa to ustaljena praksa na večjih križiščih/cepiščih in postajah

LPL
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Intermodalni logistični terminal Ljubljana (ILT)

Odgovor Napisal/-a ledeni »

suha napisal/-a:Če govorimo o pravem intermodalnem terminalu (iz železnice na letalo, cesto, ali na rečno ladjo in vse obratno) je prostor pri Pragerskem zagotovo boljši, če gledamo prometno infrastrukturo. Delež Slovenskih firm in izdelkov pri pretovoru takih količin pa je samo pljunek v morje. Predpostavljam da govorimo o pravi intermodalnosti v logističnem pomenu.

V nekaj letih, ko bo proga do Pragerkega nadgrajena na 21,5 tone/axa bo popolnoma vseeno ali vlak zavleče vagone do Ljubljane ali pa potegne do Pragerskega.
Pragersko je res boljše, konec koncev ima tudi potencial za novo železniško povezavo Zagreb - Pragersko preko Gruškovja. Tudi tovor iz reškega pristanišča ki gre preko Dobove se lažje zajame. Na avstrijski strani se o tem veliko govori. Je pa noro kontejnerski terminal graditi znotraj obvoznice. Prvič zaradi zastojev na cestah in drugič zaradi širitve terminala. V Grazu jim je to jasno in zato je terminal na samem, daleč od mesta.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Intermodalni logistični terminal Ljubljana (ILT)

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Pragersko je res boljše, konec koncev ima tudi potencial za novo železniško povezavo Zagreb - Pragersko preko Gruškovja. Tudi tovor iz reškega pristanišča ki gre preko Dobove se lažje zajame.
Proge Zg-Gruškovje še dolgo ne bo, če sploh bo. Za tovor iz Reškega pristanišča preko Dobove me pa zanima kolikšen je po tvoje obseh zablodelih pošiljk? Če gre iz Ri proti AT, DE, gre skoraj verjetno po najkrajši poti, prav tako gre tovor iz Ri v HU po najkrajši poti, v nobenem primeru pa preko Dobove, razen v primeru kakšni obvozov. Poleg tega pa v LJ že deluje kontejnerski terminal, ki ima verjetno večji promet kot ostali terminalčki, seveda brez Luke.

Lokacija znotraj obroča je res lahko vprašljiva, toda obstaja 2 km dolg samo deloma izkoriščen prostor (obstoječi terminal, stara tovorna postaja) in kar kliče po izkoriščanju.

Toda ne pozabimo, kaj je že bilo, recimo projekt OREH, glej http://izvozniki.finance.si/8332951:
Ambiciozno zastavljen projekt gospodarskega središča Oreh, ki naj bi prinesel dva tisoč zaposlitev, je nastal leta 2006, v času prve vlade Janeza Janše, njegov namen pa je bil zajezitev bega možganov. A 160-milijonska naložba, ki je med

drugim predvidevala kopenski logistični center v občini

Hoče - Slivnica, nikoli ni zaživela. Leta 2010 je vlada Boruta Pahorja projekt umaknila iz nacionalnih razvojnih projektov.
Štajerci ste imeli priložnost, izkoristili je niste, in ne jamrajte kot stare babe.

LPL
Odgovori