Prenova železniške proge Maribor-Šentilj
Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj
https://www.rtvslo.si/lokalne-novice/ma ... 023/644233
Nekje sem zasledil (sedaj ne najdem vira, ampak bilo je še letos), da si Avstrija želi dvotirnosti med Mariborom in Lipnico že leta 2026 (od 5-13 let prej kot predvideno glede na različne projekcije). Na vsaki strani meje bi bilo treba zgraditi manj kot 10km proge, pri nas je DPN že sprejet, zemljišča na celotni trasi že v lasti RS. Skratka, bistveno enostavneje kot pa dvotirnost proti Jesenicam, pa še bistveno krajša razdalja. Zanimivo, da se tega ne lotijo z večjo vnemo. A kdo ve, če ima šentiljski predor zadosten profil za dvotirnost (tam, kjer se je pri obnovi vdrla cesta)?
Nekje sem zasledil (sedaj ne najdem vira, ampak bilo je še letos), da si Avstrija želi dvotirnosti med Mariborom in Lipnico že leta 2026 (od 5-13 let prej kot predvideno glede na različne projekcije). Na vsaki strani meje bi bilo treba zgraditi manj kot 10km proge, pri nas je DPN že sprejet, zemljišča na celotni trasi že v lasti RS. Skratka, bistveno enostavneje kot pa dvotirnost proti Jesenicam, pa še bistveno krajša razdalja. Zanimivo, da se tega ne lotijo z večjo vnemo. A kdo ve, če ima šentiljski predor zadosten profil za dvotirnost (tam, kjer se je pri obnovi vdrla cesta)?
Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj
Šentiljski predor bo potrebno dograditi/razširiti. Prav tako je predvidenih tudi še nekaj deviacij; za postajo Pesnica in deviacija z novim predorom Štrihovec (~800m) pred Šentiljem:
http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=URED7705
Sicer nisem seznanjen s trenutnim planom dela, vendar ne bi bilo slabo, če bi že sedaj položili dva tira od Maribora do Pesnice.
http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=URED7705
Sicer nisem seznanjen s trenutnim planom dela, vendar ne bi bilo slabo, če bi že sedaj položili dva tira od Maribora do Pesnice.
Pa lep pozdrav
Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj
A morda kdo ve, če lahko po izgradnji predora in viadukta zaradi dviga progovne hitrosti med pesnico in Mariborom pričakujemo kakšne sprembe v voznem redu?
Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj
Kakšne spremembe pa ti pričakuješ? V Avstriji je strogi takt, torej lahko vse vlake pošlješ gor ob istem času, morda bo kakšna minuta gor ali dol. V obratni smeri pa spet urni takt lokalcev SŽ in ob polni uri konec prestopov v Zidanem Mostu, do Litije praktično 15 minutni takt. In potem ob vseh teh nadgradnjah, višanju hitrosti, večanju kapacitet dvotirne proge, sestavi vozni red Emone tako, da ne bo prišlo do konflikta z lokalcem, ki ustavlja za vsako hruško in s tem vprašanje, kje pa se ga naj za vraga te lokalce prehiti ali umakne? Saj zato pa je on iz ministrstva lepo dejal ali pa mu je samo ušlo, da vse te nadgradnje so samo zato, da se ustavi trend novih počasnih voženj. Zato pa imajo v tujini tri ali štiri tirne odseke s preprostim razlogom. Tistih regionalcev v Avstrijo pa še ne bo. Je že dolgo vse tiho okoli odobritve v Avstriji in na Hrvaškem.
Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj
Za sprembe v mednarodnih voznih redih vem da so mokre sanje, škoda pa da z novih regionalcev ne bo nič. V mislih sem pa bolj mel predvsem lokalce Špilje-Maribor, saj se mora ta prilagajati tako taktu avstrijskega S5 v špilju kot tudi našega lokalca Maribor-zidani most, posledično vlak za Zidani most enkrat odpelje 20min čez polno uro, enkrat 25, 28 ali 30.
Da o interoperabilnosti med Linijo za Špilje in pomursko progo niti ne govorim.
Vse to kar omenjam bi se dalo že brez sprembe progovnih hitrosti bolj poštimat, ampak morda bi pa le to da se gre minute na novo skozi bil povod da jim klikne da bi se lahko kaj prilagodilo.
Da o interoperabilnosti med Linijo za Špilje in pomursko progo niti ne govorim.
Vse to kar omenjam bi se dalo že brez sprembe progovnih hitrosti bolj poštimat, ampak morda bi pa le to da se gre minute na novo skozi bil povod da jim klikne da bi se lahko kaj prilagodilo.
Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj
Vlaki S5 vozijo iz Špilja za Gradec ob polni uri. Naša garnitura lahko iz Maribora štarta ob 35 do 40 čez uro, in se vrne ob 05 iz Špilja in je okrog 20 čez uro v MB. Tudi če gre iz MB za ZM ob 25 do 30 prispe v ZM do polne ure. Garniture, ki stojijo skoraj celo uro v MB, v tem času pridejo komot v Špilje in nazaj.
Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj
Do Špilja je treba spravit tudi kak tovorni vlak ali dva, in ker vsaj zaenkrat proga ni opremljena z APB ni neke blazne prepustnosti.taurus napisal/-a: ↑11.04.2023, 21:11 Vlaki S5 vozijo iz Špilja za Gradec ob polni uri. Naša garnitura lahko iz Maribora štarta ob 35 do 40 čez uro, in se vrne ob 05 iz Špilja in je okrog 20 čez uro v MB. Tudi če gre iz MB za ZM ob 25 do 30 prispe v ZM do polne ure. Garniture, ki stojijo skoraj celo uro v MB, v tem času pridejo komot v Špilje in nazaj.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj
Do avgusta imajo čas, da naštudirajo novi vozni red, takrat pa bo gradnja predora in viadukta ter hkrati nadgradnja SVN predvidoma končana.desiro napisal/-a: ↑11.04.2023, 21:47Do Špilja je treba spravit tudi kak tovorni vlak ali dva, in ker vsaj zaenkrat proga ni opremljena z APB ni neke blazne prepustnosti.taurus napisal/-a: ↑11.04.2023, 21:11 Vlaki S5 vozijo iz Špilja za Gradec ob polni uri. Naša garnitura lahko iz Maribora štarta ob 35 do 40 čez uro, in se vrne ob 05 iz Špilja in je okrog 20 čez uro v MB. Tudi če gre iz MB za ZM ob 25 do 30 prispe v ZM do polne ure. Garniture, ki stojijo skoraj celo uro v MB, v tem času pridejo komot v Špilje in nazaj.
Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj
Če želiš voziti prazne stoječe garniture v Mb potrebuješ za njih osebje in potnike. Žal ni ne prvih, ne drugih. Na dnevne migrante ni računati dokler v naši drzavi velja tak način povračila prevoza na delo, v Ikeo pa z vlakom ne hodijo, penzionistom pa ta relacija ni zanimiva...tistih par turistov...?
Dalo bi se marsikaj, se strinjam in zagovarjam, ampak to naj rešuje minister.
Dalo bi se marsikaj, se strinjam in zagovarjam, ampak to naj rešuje minister.
Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj
Sicer se mi vidi da sem šele študent, ampak me zanima kako način povračil stroškov za prevoz ne spodbuja rabe javnega prevoza kot bi ga lahko?
Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj
Trenutno se plačuje po cestnih kilometrih. Sicer po najkrajši možni poti, ki se izogne avtocestam, pa vrednost kilometra je precej nizka ... ampak vseeno dovolj visoka, da nekajo pokrije tekoče stroške. Ker ima, zaradi razseljenosti, vsak Slovenec svoj avto in torej migracija v službo (mentalno) ni obremenjena z amortizacijo (fiksni stroški), je vse skupaj sprejemljivo.
Če (nekoliko) sklepam po sebi, ne vidim kako bi lahko JPP postal resna alternativa za večji del prebivalcev Slovenije (razen za prebivalce večjih mest, kjer JPP realno lahko pokrije veliko večino potreb prebivalcev glede vsakodnevnih poti). Cene so tukaj samo en del problema (in verjamem, da za marsikoga manjši del problema).
Če (nekoliko) sklepam po sebi, ne vidim kako bi lahko JPP postal resna alternativa za večji del prebivalcev Slovenije (razen za prebivalce večjih mest, kjer JPP realno lahko pokrije veliko večino potreb prebivalcev glede vsakodnevnih poti). Cene so tukaj samo en del problema (in verjamem, da za marsikoga manjši del problema).
LP, Metod
Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj
Če bi bili dijaki/ študentje opravičeni do povračila stroškov za prevoz na izobraževanje, katero možnost bi izbrali?
V preteklosti se ni poznalo subvencionirane vozovnice za dijake/študente, kar je pravilno da jo danes imate, še posebaj da so vam povečali obseg ugodnosti, medtem ko je za upokojence pretirano, kje pa so ugodnosti za zaposlene?
Zadeva pa ne spada v to temo.
Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj
Moj predlog: Letna karta Slovenija Klasika: 500 €, upokojenci 200 € in študenti 200 €. Se tudi strinjam, da ni potrebno, da se upokojenci zastonj vozijo, kakšnih 10 € - 20 € na mesec naj tudi oni pripevajo. Komu je pa to preveč, pa naj bo doma. Mesečne karte za normalne so predrage, daš 200 € za mesečno plus še 40 € za mestni promet. V Avstriji so lani uvedli Klimaticket, 1100 € letno karto za celo Avstrijo, upokojenci 821 €. Haha, na Pohorcu za Koper 90 % rdečih kartic, menda SŽ zaslužijo sedaj več z IC dodatkom kot prej z vsemi vozovnicami.
Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj
Samo na kratko, ker sem doživel ravno prehod sistema v dijaških letih - tudi prej so bile dijaške in študentske karte cenejše od delavskih, ne vem pa, ali je kaj subvencionirala država ali ne. Si pa dobil pri štipendiji dodatek za prevoz, ki je bil kar bogat (večji od cene mesečne za vlak, medtem ko so bile avtobusne mesečne dražje). Potem so dodatke k štipendijam za prevoz ukinili in dali ceno mesečne karte 20 €, sistem pa se je potem še malo spreminjal. Meni se zdi kar prav, ker to naredi izobraževanje dostopnejše mladini iz revnejših družin.