Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a desiro »

Thomas napisal/-a: 04.03.2023, 10:31 Kaj pa se dogaja na belokranjskem odseku? Med postajama Birčna vas in Uršna sela, kjer je pred tedni iztiril vlak, je sedaj postavljena tabla 20 km/h. Tudi na obeh straneh otovškega viadukta videvam tablo 30 km/h, ki je pred kakšnim letom še ni bilo. Nikjer pa ni videti nobenih strojev ali znakov, da bi se karkoli delalo. So v bližnji prihodnosti predvidena kakšna vzdrževalna dela ali bomo do leta 2050, ko je predvidena nadgradnja odseka, vozili tako počasi?

So kakšne druge novosti glede nadgradnje dolenjske proge? Kolikor vem, bi se v letošnjem letu morale nadgraditi nekatere večje postaje. Se kaj dela na tem?
Glede na to da gre za progo sekundarnega pomena, in da imamo na galvnih progah počasne vožnje z 10 km/h mislim da bo tale 30 ka na Belokranjski progi kar trajala.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a mkx »

Thomas napisal/-a: 04.03.2023, 10:31 So kakšne druge novosti glede nadgradnje dolenjske proge? Kolikor vem, bi se v letošnjem letu morale nadgraditi nekatere večje postaje.
Kakšen teden do dva nazaj je bil v časopisu Delo članek na temo modernizacije Dolenjske proge. Napisano je bilo, da se načrtuje začeti z obnovo ŽP Ivančna Gorica še letos.

V istem članku je bilo napisano tudi, da še ne vedo natančno, kako bo postaja izgledala v bodočnosti. Težava je v sedanjem cestnem NPr na A (Novomeški) strani postaje. Z dokončanjem zahodne obvoznice okoli Ivančne Gorice (nadvoz nad USB je tako rekoč končan, v naslednjih mesecih bodo dokončali še vozišče in ostale malenkosti) bo sicer pomembnost omenjenega NPr precej zmanjšana, državni načrt menda predvideva, da se NPr ukine in ostane samo še kot prehod za pešce in kolesarje. Občina pa navija za to, da ostane tudi cestni NPr. V članku je bilo zapisano, da cestni NPr lahko ostane do trenutka, ko se bo rekonstruiralo progo od Ivančne Gorice proti Novemu Mestu (kot kaže, se načrtuje dvotirnost nadaljevati tudi v tej smeri), po tem pa NPr na tem mestu ne more več ostati saj da se nahaja v območju ŽP. Menda je edina možnost za "reševanje" NPr ta, da se celotna ŽP (tirni del) za nekaj 100 metrov pomakne proti B strani (proti Ljubljani), s tem bi se pomaknilo tudi postajno območje in NPr ne bi bil več znotraj le-tega.

No, bomo videli kaj in kdaj se bo zgodilo.
LP, Metod
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2574
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

Vest s hrvaške strani:

KARLOVAC – KAMANJE – DRŽAVNA GRANICA
Zbog smanjene brzine prometovanja na pruzi Karlovac – Kamanje – državna granica putnike će od 31. ožujka (marca, op. a.) 2023. do daljnjega na relaciji Bubnjarci – Karlovac – Duga Resa i obratno prevoziti autobusi.
https://www.hzinfra.hr/project/karlovac-kamanje-dg/

Vzdolž skoraj celotne proge med Karlovcem in državno mejo je bil vzpostavljen sklenjen niz počasnih voženj med 10 km/h in 20 km/h (info: zeljeznice.net).
Aljaž
Thomas
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 51
Pridružen: 25.03.2019, 13:56

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a Thomas »

Glede prenove postaje Ivančna Gorica: https://www.delo.si/lokalno/ljubljana-i ... restavili/

Citiram: "Poteka pa tudi izdelava projektne in investicijske dokumentacije za posodobitev železniške postaje v Ivančni Gorici. Na direkciji proučujejo tudi željo občine, da bi prestavili železniško postajo proti zahodu."

Kaj točno premik postaje na drugo lokacijo pomeni za samo progo - bi bila potem na novem delu bolj ravninska ali bi imeli dodatne in nepotrebne ovinke, zato da bo občini zadoščeno?

Če bo premik postaje uradno potrjen, kako bo to potekalo - se bodo najprej zgradili tiri (odcep od proge na novo lokacijo postaje in nato priključitev na obstoječo progo) ali bodo najprej začeli graditi postajo?

V Grosupljem je projekt trajal 1 leto, s tem da je postaja ostala na istem mestu. Če bo tukaj potrjen premik postaje, bo tak projekt trajal vsaj 2 leti. Da ne omenjam še ostalih večjih postaj (Trebnje, Novo mesto) in izgradnje novega postajališča "Ljubljana Rudnik". Po moje se projekt odvija prepočasi oz. upam, da prenova ne bo šla ves čas s takim tempom.
SouthernPacific
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 101
Pridružen: 26.09.2011, 17:13

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a SouthernPacific »

Verjetno je mišljena prestavitev postaje za nekaj 100 m proti zahodu na obstoječi trasi proge, da nivojski prehod ne bo več znotraj postajnega področja. :-k
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a mkx »

Točno tako, ideja je da se postaja pomakne vzdolž trenutne trase proge proti Grosuplju. Trenutno je uvozni signal iz Grosuplja pod novim cestnim nadvozom ... ki je dovolj širok za 2 tira. Od tod proti Grosuplju poteka proga v premi še približno 150 metrov, nakar sledi ovinek na levo. Torej je dovolj prostora za premik postaje.

Pa še peroni bi bili bližji nogometnemu igrišču, da bodo imeli gostujoči navijači bližje na tekmo :lol:
LP, Metod
Odgovori