Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Intervali mojih obiskov železniške postaje Grosuplje so se podaljšali. Upal sem, da bo to moje zadnje poročanje iz tega gradbišča, v ozadju se je namreč nekaj šušljalo, da bo slovesna otvoritev prenovljene postaje v sredini tega meseca.

Vsi prevozni tiri so položeni in v funkciji, medtirni prostor je tudi lično urejen. Vgrajena ni še samo ena kretnica in sicer 11N, ravno tako nista še položena slepa tira 105 in 6, položilo naj bi se jih v prihodnjem tednu. Velika večina spojev tirnic je že zvarjenih, nezvarjenih jih pa ostaja tudi še nekaj. Peroni se dokončujejo, tlaki v podhodu niso gotovi. Me je pa čakalo veliko presenečenje, vgrajuje se namreč temelje/podstavke za signale. Žal pa ne kaže nič na to, da bi se kretnice avtomatiziralo in bi se le te premikalo s pomočjo elektro pogonov. V projektu je sicer tudi ogrevanje kretnic (v zimskih razmerah) in temu primerno bi pričakoval, da bo tudi premikanje kretnic opravljeno daljinsko ne pa da te premika kretnik na terenu. Za namen ogrevanja kretnic je predviden dizel agregat.

Nove bodo tudi sanitarije, prostor za potnike v postajnem poslopju. Gradi se tudi novo parkirišče, katero pa bo nekoliko manjše od prvotno načrtovanega, baje je razlog za to sosednja parkirna hiša. Ograja ob postajnem poslopju je že postavljena, bo pa tudi med tiroma 2 in 3. Skratka funkcionalnih je vseh 5 prevoznih tirov, na tiru 5 iz Kočevske smeri je trenutno začasni raztirnik. Glavno funkcijo uporabe bodo v bodoče prevzeli tiri 2, 3 in 4. Tir 1 bo le za rezervo. Z postavitvijo signalov pa se bo še dodatno skrajšala uporabna dolžina posameznih tirov, kar pa je žal minus te posodobitve.

Slikovno gradivo je na https://miniaturna-zeleznica.eu/galerij ... plje/9del/

Pa še povabilo
Slika
Tine
miloš
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 388
Pridružen: 26.11.2008, 10:12

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a miloš »

Ali je 51-ka tudi že našminkana,se mi zdi ?
LP Miloš
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a mkx »

Ko sem bil nazadnje pozoren na 51-ko (par mesecev nazaj) še ni bila. Pa tudi postavljena je še vedno "v koprivah", upam da jo bodo prestavili v malce lepši položaj, da bo lažje zaokrožiti okoli nje.
LP, Metod
vidkrt
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 804
Pridružen: 05.08.2020, 20:33
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a vidkrt »

Pa saj je vredu, če bo še nekaj dokumentacij, ker so res dobre! :D Me pa zanimata dve stvari:

1. Zakaj ni peron na sliki 21 do konca do tira 4?
2. Kdaj bojo začeli graditi drugi tir tam, kjer so delali deviacijo?
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a mkx »

vidkrt napisal/-a: 18.04.2022, 12:15 1. Zakaj ni peron na sliki 21 do konca do tira 4?
2. Kdaj bojo začeli graditi drugi tir tam, kjer so delali deviacijo?
  1. gradnja perona ni brezplačna, zgradili so pač perone v dolžini, ki omogoča normalno uporabo dvojnikov serije 610 (Stadler) ali trojnikov serije 713 (Kanarčki)
  2. ko se bo začela gradnja drugega tira Ljubljana - Ivančna Gorica (- Novo Mesto (- Metlika))
LP, Metod
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 808
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a Anzee »

Me veseli da je se kaksna fotoreportaza :)
Ali kdo ve, a bodo resno pogoni za kretnice se vedno rocni? To mi je kar neverjetno :roll:
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a mkx »

Oni dan sem se pogovarjal z enim uslužbencem na postaji (torej je informacija vseeno "baba rekla, baba kazala"), ki je omenil, da bodo motorni pogoni kretnic čez kakšna tri leta.

Kot kaže je res, da vsaj v začetku še vedno ostajajo kretniki ... in na A strani ob novem mostu, nasproti stare postavljalnice, stoji "čuvajnica". Ni postavljalnica (ker se kretnic ne postavlja iz same zgradbe) in je začasna (20TEU kontejner), res je bolj za zaščito kretnika pred vremenskimi elementi. Kretnice na B strani hodi postavljat kretnik iz prometnega urada.

Se pa sprašujem, kako je z kontrolo postavitve vozne poti. Na B strani imajo kretnice montirane "ključavnice", en ključ za postavitev v premo, drugi ključ za psotavitev v odklon. In ključe mora kretnik sproti odnašati v prometni urad, da prometnik ve, kako je kakšna kretnica postavljena. Kaj pa na A strani, morajo kretniki prenašati ključe vzdolže celotne postaje?

Za odgovor na taka vprašanja smo svoje čase imeli uporabnika @žat32 ... upam, da se še kaj oglasi in napiše kakšno razlago.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

8.2.2022 je že bil namontiran elektropogon. Takrat sem mislil, da je to začetek nameščanja, pa sem se uštel. Takrat so namontirali starega, katerega pa se ni premikalo s pomočjo elektrike temveč na "kurbl". Kasneje sem opazil, da so ga odstranili. Bo pa držala navedba Metoda, da tri leta še ne bo nič. V motorizacijo kretnic in SVN naj bi se šlo skupinsko za tri postaje in sicer Grosuplje, Višnja gora in Ivančna Gorica. Ni pa mi jasno kako se bo upravljalo s signali v Grosplju, seveda če bodo le ti nameščeni na vgrajene podstavke. Pustimo se presenetiti.

Pa še dokaz, da je bil elektropogon vgrajen
Slika
Tine
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Nič bati, še sem živ :thumbupl

Kar se tiče voznih poti v Grosupljem...

Na B strani je enostavno:
pri uvozu za vlak kretnik vzame ustrene ključe po navodilu prometnika, postavi kretnice za nameravano vožnjo ter prinese nazaj kjuče, ki jih lahko izveče iz kretnic. Te ključe potem vstavi v centralno ključavnico, iz nje prometnik dobi ustrezni tirni ključ ki gre v električno kjlučavnico, in na postavljalni mizi se lahko postavi signal na prosto.
Pri izvozu prestavi kretnico za nameravano vožnjo. Ko prometnik to vidi, lahko odpravi vlak. V slabi vidljivosti pa je zato ob kretnicah še telefon.

Največ, kar gre lahko narobe je prerezana kretnica ker so vsi izvozi z vožnjo po ostrici.

Na A strani pa je zadeva malce drugačna.
Za uvoze prometnik preko bločne naprave nakaže ukaz za postavitev uvozne poti za določen vlak. Od tu dalje je postopek enak kot na B strani.
Pri izvozu pa je malce drugače, ker so v vsakem primeru vožnje tudi proti ostrici. Tu pa bi v primeru kretnikove napake lahko prišlo do česa hujšega kot je prerez kretnice. Zato po postavitvi izvozne vozne poti kretnik ključe vrne v centralno ključavnico in blokira vozno pot. To z bločno napravo potrdi prometniku. Ključi so blokirani, dokler mu jih prometnik ne razreši.

Zaradi te nesrečne bločne naprave se tudi po obnovljeni postaji lahko uvaža iz smeri A le na tira 2 in 3, iz smeri C pa le na tira 2 in 4. V bistvu je še malo slabše, po starem se je izvažalo v smeri A in C s treh tirov, sedaj le iz po dveh, ker kretnik ne more blokirati vseh teh ključev kretnic, ki so po novem nasejane po postaji.
Za izvoze z ostalih tirov bi praviloma moral kretnik prinesti ključe k prometniku.
Anzee napisal/-a: 18.04.2022, 17:12 Ali kdo ve, a bodo resno pogoni za kretnice se vedno rocni? To mi je kar neverjetno
Verjetno ali ne, je kar res. Električno ogrevane kretnice s hruško.....
mkx napisal/-a: 18.04.2022, 17:27 da bodo motorni pogoni kretnic čez kakšna tri leta.
Obilo sreče želim :thumbupl
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a mkx »

ŽAT32 napisal/-a: 19.04.2022, 4:20 Kar se tiče voznih poti v Grosupljem...
Hvala za razlago! :thumbupr
LP, Metod
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a Signal »

ŽAT32 napisal/-a: 19.04.2022, 4:20 Nič bati, še sem živ :thumbupl

Kar se tiče voznih poti v Grosupljem...

Na B strani je enostavno:
pri uvozu za vlak kretnik vzame ustrene ključe po navodilu prometnika, postavi kretnice za nameravano vožnjo ter prinese nazaj kjuče, ki jih lahko izveče iz kretnic. Te ključe potem vstavi v centralno ključavnico, iz nje prometnik dobi ustrezni tirni ključ ki gre v električno kjlučavnico, in na postavljalni mizi se lahko postavi signal na prosto.
Pri izvozu prestavi kretnico za nameravano vožnjo. Ko prometnik to vidi, lahko odpravi vlak. V slabi vidljivosti pa je zato ob kretnicah še telefon.

Največ, kar gre lahko narobe je prerezana kretnica ker so vsi izvozi z vožnjo po ostrici.

Na A strani pa je zadeva malce drugačna.
Za uvoze prometnik preko bločne naprave nakaže ukaz za postavitev uvozne poti za določen vlak. Od tu dalje je postopek enak kot na B strani.
Pri izvozu pa je malce drugače, ker so v vsakem primeru vožnje tudi proti ostrici. Tu pa bi v primeru kretnikove napake lahko prišlo do česa hujšega kot je prerez kretnice. Zato po postavitvi izvozne vozne poti kretnik ključe vrne v centralno ključavnico in blokira vozno pot. To z bločno napravo potrdi prometniku. Ključi so blokirani, dokler mu jih prometnik ne razreši.

Zaradi te nesrečne bločne naprave se tudi po obnovljeni postaji lahko uvaža iz smeri A le na tira 2 in 3, iz smeri C pa le na tira 2 in 4. V bistvu je še malo slabše, po starem se je izvažalo v smeri A in C s treh tirov, sedaj le iz po dveh, ker kretnik ne more blokirati vseh teh ključev kretnic, ki so po novem nasejane po postaji.
Za izvoze z ostalih tirov bi praviloma moral kretnik prinesti ključe k prometniku.

. . .
Obilo sreče želim :thumbupl
Hmm, ta tri leta se lahko zavlečejo.
MMG, glede na gostoto prometa bi lahko vgradili skupinske izvozne signale.
Primer je p. Moškanjci (odsek Pragersko - Ormož), kjer je bilo zavarovanje začasno izvedeno s centralno ključavnio (dokler niso postaje zavarovali z elektronsko SVN). Vgradili so svetlobne signale (2 Us, 2 skupinska Is).
Prijeten preostanek dneva
Signal
zigc0601
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 167
Pridružen: 25.08.2011, 17:48

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a zigc0601 »

Kaj pa to pomeni na odvijanje prometa glede na prejšnje stanje? Sklepam, da je vseeno opazna razlika, ker je možen sočasni uvoz na postajo iz strani A in C? Ali ta ročno postavljanje kretnic zadevo zakomplicira (časovno mislim?)? Je sedaj potrebno tudi manj premikanja voznih poti, ker so tiri optimizirani za sočasni uvoz z obeh smeri?

P.S. Se oproščam sem gradbinec in se na odvijanje prometa ne spoznam, na faksu smo jemali samo teme o gradnji želežniških prog.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a mkx »

zigc0601 napisal/-a: 19.04.2022, 19:03 .. ker je možen sočasni uvoz na postajo iz strani A in C?
Moj laični pogled na vso stvar je takšen, da sočasen uvoz iz strani A in C ni možen razen če iz strani C uvaža (tovorni) vlak na tir 5. Problem so namreč prepeljevalne poti, na B strani ima zaščito samo tir 5 če se kretnico 10N (če se ne motim) postavi v premo, torej vožnjo v štuca (tira 6 in 105). Vsi ostali tiri pa prepeljevalnih poti nimajo.

Morda pa se motim in je potrebno zagotoviti prepeljevalne poti samo za sočasno uvažanje nasproti, torej A-B ali C-B?

Glede števila premikov kretnic pri uvažanju potniških vkakov iz vseh treh smeri pa ni dosti drugače kot je bilo nekdaj, razlog je v tem, da se vlaki iz/za Kočevje (zaenkrat) v Grosuplju med seboj ne križajo. Zato na C strani kretnice vedno vodijo na tir 4 (to idilo morda kvari kakšen tovorni vlak), ne glede na to ali se vlak iz Kočevja vrača v Kočevje ali pa nadaljuje proti Ljubljani.
LP, Metod
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4636
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a igor72 »

Signal napisal/-a: 19.04.2022, 18:27
MMG, glede na gostoto prometa bi lahko vgradili skupinske izvozne signale.
Se mi zdi, da skupinske signale ni več dovoljeno vgrajevat...
LEP DAN
Igor
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

zigc0601 napisal/-a: 19.04.2022, 19:03 Kaj pa to pomeni na odvijanje prometa glede na prejšnje stanje?
Več ali manj nič. Sočasnih uvozov ne omogoča bločna naprava.
Največ kar je, če sta kretnik 1 in prometnik lepo usklajena, je, da ko recimo vlak iz smeri C povozi tirni kontakt pri UsA2 takoj razreši vozni pot in nakaže uvoz iz smeri A. Kretnik takoj zamenja tirna ključa v svoji centralni ključavnici in prometnik lahko postavi uvoz iz smeri A. Z malo sreče lahko vidiš, ko oba vlaka uvažata skoraj istočasno.
Če je to po reglcih je pa vprašanje.
mkx napisal/-a: 19.04.2022, 19:47 to idilo morda kvari kakšen tovorni vlak
Glede na novo koristno dolžino tirov bo idilo kvaril že kar vsak malce spodobnejši tovorni vlak, ki ne bo v prevozu. Videti je, kot da so se na tej progi odpovedali tovornim, na vseh obnovljenih postajah so tiri srajšani.
Odgovori