Prenova železniške proge Divača -Ljubljana

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
andro43
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 73
Pridružen: 17.06.2021, 11:03

Re: Prenova železniške proge Divača -Ljubljana

Odgovor Napisal/-a andro43 »

desiro napisal/-a: 03.06.2022, 15:14 Proga do Borovnice se dela za načeloma Vmax 160 km/h ampak je dejstvo da gre za ravninsko progo, medtem ko se pri remontih progovna hitrost v ovinkih načeloma ne dvigne, morda tisti odsek med Verdom in AC iz 70 km/h na 75 km/h to je pa vse.... :roll:
Vprašanje - pravkar sem se vrnil iz Švedske pa tudi v Franciji sem občutil enako - bolj ali manj konstantne hitrosti so bile 160 km/h, občasno tudi 140 ali 120, manj ne, vendar precej več prečnega zibanja oziroma občutenih bočnih pospeškov (npr. v ovinkih). Ali imamo pri nas bolj "zategnjene" predpise glede tega? Pri nas namreč redkokateri ovinek zares čutiš kot potnik, v tujini pa sem jih kar precej.
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 808
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: Prenova železniške proge Divača -Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Anzee »

andro43 napisal/-a: 06.06.2022, 10:23 vendar precej več prečnega zibanja oziroma občutenih bočnih pospeškov (npr. v ovinkih). Ali imamo pri nas bolj "zategnjene" predpise glede tega? Pri nas namreč redkokateri ovinek zares čutiš kot potnik, v tujini pa sem jih kar precej.
Kot vem smo ze veckrat omenili nase precej ostre predpise o maksimalnih bocnih pospeskih - ce se prav spominjam izhajajo se davno izpred razpada juge in so nekako "ukoreninjeni" se sedaj...
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
zigc0601
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 167
Pridružen: 25.08.2011, 17:48

Re: Prenova železniške proge Divača -Ljubljana

Odgovor Napisal/-a zigc0601 »

Pred časom je bilo nekaj govora o novih ENP okoli Borovnice. Ali se kaj dogaja na tempodročju?

Je morda prišlo pri napajalnih do kakšnih idej, kako vračati nazaj v omrežje energijo? Sedaj ko so cene visoke bi se tudi veliki vložki splačali...
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Prenova železniške proge Divača -Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Se dogaja, dve enp v Borovnici in Postojni ter mesto sekcinoranja vozne mreže na Verdu. Razpis za gradnjo je že bil, prijavljen je bil le GH Holding, ki pa uradno še ni bil izbran.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prenova železniške proge Divača -Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

zigc0601 napisal/-a: 18.09.2022, 19:38
Je morda prišlo pri napajalnih do kakšnih idej, kako vračati nazaj v omrežje energijo? Sedaj ko so cene visoke bi se tudi veliki vložki splačali...
Ne vem, če je 3 kV DC sistem ravno primeren za to. Potrebno bi bilo izolirati kratek odsek med dvema napajalnima postajama, saj v nasprotnem primeru lahko prihaja do primerov, ko neobremenjen vozni vod postane daljnovod za porabnike v bližini ene napajalne, ki bi jo napajala druga, s tem pa nastanejo velike izgube. Bistvo DC napajalnega sistema pa je, da vlak napajata polovično obe napajalni, med katerima se nahaja/jo vlak/i. Sedaj pametna elektronika in te zadeve, jo že ima vgrajeno vsako sodobno vozilo, ki pri 3,8 kV, skoraj ne oddaja kaj več energije, pri 4,2 kV pa glavno stikalo tako ali tako zabriše ven.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Prenova železniške proge Divača -Ljubljana

Odgovor Napisal/-a mkx »

Probleme z napetostmi se da reševati ... z veliko bakra v vozni mreži. To bi bilo itak blagodejno za zmanjševanje izgub zaradi upornosti žic (tudi brez vračanja energije), istočasno pa bi lahko znižali napajalne napetosti na izhodih napajalnih postaj. Tako bi dobili "prostor" za dvig napetosti pri vračanju energije v VM (in naprej v srednjenapetostno EE omrežje).

Ampak obešanja dodatnega bakra v VM precej verjetno ne bomo doživeli (če drugega ne so to znatni stroški), tako da ... bodo lokomotive še naprej segrevale zrak ob zaviranju.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prenova železniške proge Divača -Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Nekaj migajo pri direkciji.

DRŽAVNI PROSTORSKI NAČRT ZA NADGRADNJO ŽELEZNIŠKE PROGE NA ODSEKU BOROVNICA-LOGATEC

Slika
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Prenova železniške proge Divača -Ljubljana

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Zdravo,

Ali ima kdo star zemljvid kako je prvotno izgledala proga? Zanima me kje je bila trasa, ki je peljala do in od Borovniškega viadukta.

EDIT:
Pardon, sem prehitro napisal. Našel na Wikipediji. (Se pa kot ljubitelj zemljevidov vseeno priporočam za kakšen zemljevid z reliefom :))


https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... ea-map.png
MatejP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 308
Pridružen: 10.06.2018, 22:37
Kraj: na Goriškem

Re: Prenova železniške proge Divača -Ljubljana

Odgovor Napisal/-a MatejP »

urban120 napisal/-a: 17.11.2022, 12:00 Zdravo,

Ali ima kdo star zemljvid kako je prvotno izgledala proga? Zanima me kje je bila trasa, ki je peljala do in od Borovniškega viadukta.

EDIT:
Pardon, sem prehitro napisal. Našel na Wikipediji. (Se pa kot ljubitelj zemljevidov vseeno priporočam za kakšen zemljevid z reliefom :))


https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... ea-map.png
V zavihku se najde Topografska karta Kraljevine Jugoslavije iz let 1935-1941 kjer je viden potek stare trase;
https://gisportal.gov.si/portal/apps/we ... a6b0c2b52b

Seveda je vidna tudi na starejših zemljevidih.
Pa lep pozdrav
Odgovori