izobraževanje strojevodij

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: izobraževanje strojevodij

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

desiro napisal/-a:
dingo napisal/-a:Je pa zanimivo, da večino zanima poklic strojevodje. Nihče ne povprašuje za poklic prometnika, vzdrževalca (prog, tk ali ee), premikača...
Ni kaj, strojevodje dobro promovirate svoj poklic =D>
To pa pomojem zato, ker je vožnja najbolj zanimiva stvar. heh :D
Kakor za koga. Sam sem hodil na gimnazijo Šentvid in nato na strojno fakulteto, smer letalski tehnik. Delam pa nekaj čisto drugega :D In če dobro pomislim, četudi bi načeloma lahko šel za pilota (pa je veliko vprašanje če bi uspel), je vsaj zame veliko bolj zanimivo brkljati po drobovju voznega sredstva. Tam se vedno najde kaj novega, kaj zanimivega, nekaj kar bi se mogoče dalo malce drugače in bolje narediti (recimo tesnjenje strehe na Živah ;) )...
Mimogrede, poklic pilota je malce zgubil na svojih čarih še posebej pa v zadnjem desetletju ali dveh odkar so večino dela prevzeli računalniki. Je pa res, da ko nastopijo težave takrat je pa veselo, zelo veselo in si noben ne želi biti v koži pilota...
Goran
napajalc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 339
Pridružen: 14.03.2008, 15:54

Re: izobraževanje strojevodij

Odgovor Napisal/-a napajalc »

Na vse to moram nekaj povedati : namreč , jaz imam rad - bi se reklo, vse kaj drugega nego plezat po kovinskih stebrih drogov vozne mreže in natezat drate z natezno silo tudi več kot 1,5 tone : glasbo obužujem, polaganje ploščic mi je hobi, igranje harmonike in klaviatur - rutina ; razpredat v oštarijah o lepih deklicah itd...ampak - jebi ga , železnica se je vpeljala v mojo dušo kot neki notranji način življenja, ki ga generiram, oziroma - poiskušam generirati tudi v podzavest mojih potomcev že skoraj 25 let...
In res, večinoma nadebudnih ''železničarjev'' se spozna večinoma na delo strojevodje - nič o delih ostalih - zapostavljenih služb delo progarja,SV, TK, EE ( kot je že nekdo omenil ) to so dela , ki imajo prizvok manjvrednosti vsakega pogovora, človeka ki ne pozna sistema ...
Potli, ko pa se pogovarjamo o indeksih pa kot strela iz jasnega udari novica, da je bilo cca 1000 priviligirancim na Slovenskih železnicah popravljn index navzgor - poštenje ?? pod temi sindikati ga sigurno ni in ga ne bo !!
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 531
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: izobraževanje strojevodij

Odgovor Napisal/-a dingo »

@Napajalc problem je tudi ker se nič ne dokumentira delo ostalih služb. Na tem forumu imamo zelo pridne strojevodje (v pozitivnem smislu, da ne bo pomote), ki tudi poslikajo dogajanje iz njihovega zornega kota. Ni pa nobenega vzdrževalca, ki bi poslikal delo na progi.
Uporabniški avatar
bikec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 151
Pridružen: 30.03.2010, 18:06
Kraj: Lj

Re: izobraževanje strojevodij

Odgovor Napisal/-a bikec »

Gorchi napisal/-a:Mimogrede, poklic pilota je malce zgubil na svojih čarih še posebej pa v zadnjem desetletju ali dveh odkar so večino dela prevzeli računalniki. Je pa res, da ko nastopijo težave takrat je pa veselo, zelo veselo in si noben ne želi biti v koži pilota...
Tole mi je dalo neki mislit. Če primerjam moje izjemno omejeno znanje o poklicu strojevodje in pilota bi reku, da sta precej podobna, le da je letenje malce bolj nevarno kot vožnja po tračnicah (potencialno!). Torej a se kej dela ali razmišlja na "avtomatizaciji" železnice podobno, kot se je to naredilo na avionih? Kot vem imajo nekatere podzemne in podobne stavri to že narejeno.
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: izobraževanje strojevodij

Odgovor Napisal/-a dare20 »

napajalc napisal/-a:Na vse to moram nekaj povedati : namreč , jaz imam rad - bi se reklo, vse kaj drugega nego plezat po kovinskih stebrih drogov vozne mreže in natezat drate z natezno silo tudi več kot 1,5 tone : glasbo obužujem, polaganje ploščic mi je hobi, igranje harmonike in klaviatur - rutina ; razpredat v oštarijah o lepih deklicah itd...ampak - jebi ga , železnica se je vpeljala v mojo dušo kot neki notranji način življenja, ki ga generiram, oziroma - poiskušam generirati tudi v podzavest mojih potomcev že skoraj 25 let...
In res, večinoma nadebudnih ''železničarjev'' se spozna večinoma na delo strojevodje - nič o delih ostalih - zapostavljenih služb delo progarja,SV, TK, EE ( kot je že nekdo omenil ) to so dela , ki imajo prizvok manjvrednosti vsakega pogovora, človeka ki ne pozna sistema ...
Potli, ko pa se pogovarjamo o indeksih pa kot strela iz jasnega udari novica, da je bilo cca 1000 priviligirancim na Slovenskih železnicah popravljn index navzgor - poštenje ?? pod temi sindikati ga sigurno ni in ga ne bo !!
NApajalc se strinjam z tvojim mišlenjem. Sam sem tudi ostro proti nagrajevanju po politični plati. Nikoli ne bom pozabil, ko so morali napajalci na progo, da popravijo poškodovano vozno mrežo. Vroče je bilo in delo so hitro opravili. NAto pa se jim je na enotirni progi pokvarila drezina in hočeš ali nočeš so morali omenjeno drezino pri 35 stopinjah ročno porivati iz proge. Ta razdalja je bila več kot 3 kilometre. Svi poklici, ki se dotikajo železnišega prometa so vsak po svojem zahtevni, saj je potrebna velika preciznost. Tudi ti, ki praviš, da napenjaš žice je pritrjevanje vešalk izredno precizno, saj lahko napačen naklon pritjevanja odtrga vozni vod že pri prvem prevozu. Nekdo, ki v pisarni zamoči odredbo pa se mu nima kaj zgoditi, ker se lahko izgovarja na virus.
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Delovni čas strojevodje

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Ah niso drugi poklici zapostavljeni.Saj smo bili vsi šmrkavci in sanjali,da bomo piloti,strojevodje,vozili kamione,ladje,rakete,...Nobeden ni sanjal,da bo vešalke popravljal,menjal žarnice na signalih in menjal prage.Je samo neka čustvena testosteronska konutacija pri marsikaterem se iz plenic.Se spomnim ko sem tam 88 šel na železniško šolo si bil največji cigo in budala.Vsi sami ekonomisti in frajerji.In verjemi mi Drotar,da marsikateri bi v teh časih drek žrl,da bi prišel na ajzempon,tudi drote štukat in popravljat.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: izobraževanje strojevodij

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

dingo napisal/-a:@Napajalc problem je tudi ker se nič ne dokumentira delo ostalih služb. Na tem forumu imamo zelo pridne strojevodje (v pozitivnem smislu, da ne bo pomote), ki tudi poslikajo dogajanje iz njihovega zornega kota. Ni pa nobenega vzdrževalca, ki bi poslikal delo na progi.
To izjavo podpišem tudi jaz. Na svoj način sem čestokrat skušal, sicer diletantsko, pojasniti ali komentirati kakšno vprašanje o ostalih železniških segmentih in delovnih profilih. Junaka, ki bi iz prve roke napisal kaj uporabnega, ni praviloma nikoli bilo. Pokazal, a tudi to bolj poredko, se je šele tedaj, da nam je le zabrusil, da se gremo vseznalce, ki v resnici pojma nimajo.
Izzvani korenjaki posameznih železniških profilov, praviloma vedno le berejo in se posmihajo našim posplošenim komentarjem, ki včasih tudi malce falijo. Da pa bi sami napisali kakšen prispevek, odgovorili na zastavljeno vprašanje, ne tega pa ta forum že ne bo videl. Razen nekaj svetlih izjem, za katere sem zelo vesel, da se družijo z nami. Pa naj si bodo to vzdrževalci prog, napajalci, pregledniki, prometniki, sprevodniki, ....... tja do strokovnih služb, kateri so za nas utopija.

Torej, če je profil strojevodje zastopan bolje od ostalih, je to zgolj zato, ker nekateri železniško-forumski intuzijasti izhajamo pač iz teh vrst. Opisujemo in javnosti predstavljamo svoj poklic in delo, katerega poznamo, oz. smo poznali.

In to je vsa kunšt.

Torej, vsi delovni profili železničarjev - združimo se in bodimo na forumu kreativni. Firma sploh ni pomembna. Pomemben je le enoten poklic železničar in pika.

lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: izobraževanje strojevodij

Odgovor Napisal/-a Tono »

Dolfe,

torej bi bilo dobro objaviti še kakšno takšno reportažo...

http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... c&start=15

Lp,

T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: izobraževanje strojevodij

Odgovor Napisal/-a dare20 »

Tono napisal/-a:Dolfe,

torej bi bilo dobro objaviti še kakšno takšno reportažo...

http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... c&start=15

Lp,

T
Tono se popolnoma strinjam z tvojo idejo. Glede varjenja tirnic pa moram priznati, da nisemimel niti najmanjše predstave kako se vari tirnica na progi, če pride do zloma.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: izobraževanje strojevodij

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Tono napisal/-a:Dolfe,

torej bi bilo dobro objaviti še kakšno takšno reportažo...

http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... c&start=15

Lp,

T
Vidiš Tono, spet je to (odličen) prispevek, ki ga je naredil neželezniški amater. Takšen, ki železnico z zanimanjem opazuje le od strani. Kljub temu, da imamo na forumu kar tri eksperte ravno iz te dejavnosti. In tu je ta razlika med poklicem strojevodja in ostalimi žel. profili. Skoraj nihče nič ne pove, pojasni, pokaže, ..... :?
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Drotar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 234
Pridružen: 21.02.2011, 17:47

Re: izobraževanje strojevodij

Odgovor Napisal/-a Drotar »

Njega dni so po opravljenem izpitu za kurjača ali strojevodjo dobili takšno potrdilo,če je to ravno tema izobrežavanje strojevodij.

Za kurjača:

Slika

Za strojevodjo:

Slika

Gre za istega kandidata, ki je v enem dnevu opravil oba izpita in vozil razne-razne lokomotive vse do upokojitve 31.12.1975.


Upaj, da bo imel (ima) takšno potrdilo (malo lepše) tudi Tono-Nurmi ga verjetno ima. Hranita potrdila za svoje vnuke ali vnukinje, če jih bo takrat še zanimala železnica.

LP
Drotar
napajalc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 339
Pridružen: 14.03.2008, 15:54

Re: izobraževanje strojevodij

Odgovor Napisal/-a napajalc »

Tono napisal/-a:Dolfe,

torej bi bilo dobro objaviti še kakšno takšno reportažo...

http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... c&start=15

Lp,

T

Zelo pohvalno !!

Zdraven tvojih slik Tono je opaziti tudi več ''naših'' kontinuitetnih vezi ... in ker je baje cigan dobil na železnici več bratov se v primeru vandalizma ( kot se mora to imenovati - čeprav je to že povzročitev večje splošne nevarnosti za ljudi in življenja ) in kraje le teh, lahko dokaj hitro spremeni tirnica v TOLE :::









Slika

POVRATNI TOK RULES...
Slika


...LAHKO SI MISLIMO KAJ BI BILO IZ TEGA, ČE BI SE TO NAREDILO NA ''B'' STRANI ....IN PREVOZU VLAKA ..
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: izobraževanje strojevodij

Odgovor Napisal/-a dare20 »

napajalc
Če prav razumem je postal ta spoj, katerega prikazuješ še edini za povratni tok več 1000A.?
napajalc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 339
Pridružen: 14.03.2008, 15:54

Re: izobraževanje strojevodij

Odgovor Napisal/-a napajalc »

Čeprav je zgodba malce bolj obširna imaš prav - zaradi kraje kontinuitetnih vezi je prišlo do prehoda povratnega toka čez izloirko, katera je imela najnižjo upornost proti ENP .... odnašanje materijala se je stopnjevalo z intenzivnostjo ionskega obloka.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: izobraževanje strojevodij

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Brez zamere napajlc - slike sila zanimive ampak če Ti smem predlagat, bi te prosil, da odpreš mogoče svojo temo s tovrstnimi slikami in razlagami. Jaz jo bom z veseljem spremljal ;) =D> =D> =D>
Goran
Odgovori