Ljubitelj napisal/-a:
... Pa brez zamere, včasih zunanji vidijo stvari bolje kot notranji opazovalci.....
LPL
Še večkrat pa je obratno, ko se zunanji vtikajo tam, kjer mislijo da vejo, in potem, recimo, nastane današnja koprska tovorna postaja, ki je neuporaben zmazek, en kup železja izgubljen v prostoru in času....
Trdiš da je bolje če vso stvar upravlja mašinfirer, pač na mestu, kjer ima pregled.....no pa pejmo v luko, tisto v Kopru:
Mašinfirer se zapelje na kompozicijo....takoj na začetku izločimo avtomatsko spenjačo, ker je v luki neuporabna, no mogoče za mikropremik, za naklad/razklad dveh treh vagonov, torej skoraj nikoli. Vsi vlaki so namreč precej težji, tudi nenaloženi, kot tistih par Lajk in pulmanov na potniških postajah, in zatorej zahtevajo spodobno zaviranje. Tega pa Nobena lokomotiva ni sposobna sama, zato je potrebno spenjanje zraka, najprej med lokomotivo in prvim vagonom, pa med prvim in drugim, pa tretjim in četrtim,....vse do sklepa. Ko mašinfirer to pokupla, zraven preveri še vsako ročno in/ali pritrdilno zavoro, preveri "šistočo" tira, kajti pod kolesi dobimo vseh sort improviziranih kajl, s katerimi si delavci v luki pomagajo pri nakladanju/razkladanju, premikanju vagonov; nadalje, seveda po preizkusu tesnosti, opravi skrajšani zavorni preizkus, seveda na sklepu (zadnjem vagonu) pri vlaku. Če vse štima se odpravi nazaj k svoji igrački, ker upam da se vsaj tu strinjamo, da bi bilo fajn da vidi kam se pelje. Končno povleče svoj vlak čez kretnico (najmilejša možna varianta), ker mora iz sosednjega tira vzeti še en kup vagonov. Tukaj predpostavimo da je mašinfirer zelo sposoben ali telelepat, zato zagotovo ustavi ravno v trenutku, ko je preko kretnice, če je na tem mestu še cestni prehod MORA sprostiti še prehod, tudi to zagotovo naredi v nulo, četudi je 200,300,400 ali več metrov oddaljen od tega mesta. Ko mu to vse rata se mora seveda ponovno sprehodit do sklepa vlaka, obrnit (ja, vse kretnice v luki so ročne) kretnico, če je prehod mora ustaviti in zavarovati promet na njem. Nato porine svoj vlak na te vagone, po katere je prišel; zapne in ponovi vse zgoraj našteto! Potem pa ponovno pot pod noge in nazaj k lokomotivi. Lahko da je zbiranja dovolj, lahko vajo ponovi še na kakšnih dveh, treh tirih, ki so, verjemi, razmetani po celi luki. Da ne govorimo o odstavljanju olistkanih vagonov, ranžiranju, zbiranju za delavnico/iz delavnice, čaka na razklad/naklad, vsaki na svoj tir, ozirom skupino tirov.....
...ne bom več v detajle, skušam dopovedati, da bi s takšnim premikom totalno odpovedala vsa logistika v luki, ne samo tista na tirih.
Kako pa to počnejo drugi?...imam to srečo, da sem si lahko pobližje ogledal terminologijo dela v
Voest Alpine v Linzu, ki je eden največjih luških partnerjev.
SuperLokfirerji zares obstajajo
, seveda samo pri mikropremiku (razklad posameznih ali manjših skupin vagonov) in premik že pripravljenih vagonov proti zbirni postaji, s tem da imajo čisto vse prehode zavarovane
, in superFirer ima daljinca kot ugodnost, da lahko "vklopi" zavarovanje prehoda in mu ni treba tistih par korakov nazaj, oziroma to steče hitreje, potem pa nazaj v kabino. Na zbirni postaji so premikači.
Omenja se tudi, da se na prenekateri ranžirni postaji, menda celo takoj za mejo, premikalke v celoti krmili daljinsko verjetno iz centralne upravljalnice, kar seveda niti slučajno ni res!! Na premikalki je strojevodja, oni navadni, ne super
in niti daljinca nima, ampak lepo gleda signale, daje gas in zavira
.Ko pa pride na sestav, pripravljen za ranžiranje, se zapne, in potem, samo za čas ranžiranja prepusti uravnavanje hitrosti avtomatiki, vodeni iz CPja. Ravno tako pa so potrebni premikači, saj morajo vlak predčasno pripravit, se pravi, kompletnega izzračit, med vagoni ali skupinami vagonov rezati zračne cevi in odviti kuple, da potem lažje na drči, s KOLOM, vagon za vagonom odpenjajo! Ko zmanjak vagonov se lok ustavi in komando prevzame ponovno strojevodja...spet oni navadni
Pa še...tisti ki je kdaj sprobal daljinca, ve, da je to en kup sranja, napram kontrolerju v rokah! Pa naj bo to vlak ali kaj drugega, kar ni tako pomembno, da bi vanj vgrajevali "vesoljsko" tehnologijo. Gotovo se z mano strinja tudi žerjavist Jure, namreč tudi sam sem (bil) žerjavist in tudi delal z žerjavom na daljinsko vodenje, pri poskusu avtomatizacije, oziroma radiranje delovne sile, ko so nam ukinili mantista, to je tisti stric ki daje signale žerjavistu, kadar se iz kabine ni videlo v štivo na ladji...To je bilo pred skoraj 20.leti...naj dodam, da so še vedno vsa dvigala (obalna) v luki upravljana iz kabine, tega poizkusnega, pa že dolgo ni več!
Ljubitelj, pred tvojim zagotovim negiranjem vsega zgoraj napisanega, te prosim, naj tvoje ugotovitve zajemajo bolj domačo "politiko", z 42km morja, ne pa Ameriške nebuloze! hvala