Diorama 1960a

Vse okoli izdelovanja maket in elementov na njej.
Odgovori
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Ostalo je še ravno toliko časa, da sem predelal in sestavil čuvajnico, ki stoji tik ob vhodu v predor, na zahodni strani. Torej tam, kjer cesta prečka železniško progo. V osnovi je čuvajnica sestavljenka Noch #14308, ki sem jo malce predelal: skrajšal sem streho na vseh štirih straneh - naklon je ostal enak, prerazporedil stene čuvajnice, prirezal podstrešne lege in dodal še eno plast "temeljne plošče", ki je v tem primeru karton. Objekt nosi delovno oznako O.8a, slika spodaj:
Slika

Še pogled čez cesto proti čuvajnici, kjer so vidna velika dvokrilna vrata, namenjena vnosu in iznosu obprogovnih znakov, delovnega ordja, samokolnice,.... Nad vrati je črna tabla z zaporedno številko čuvajnice:
Slika

Sledi še nekaj detajlov in manjše predelave na zunanjosti objekta, ko bom spet doma, seveda....
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Spet doma in HI vsem!
Najprej malce popestritve: med brskanjem in urejanjem zunanjega diska, sem našel nekaj fotografij iz časov mojih potepanj po "divjem zahodu, na drugi strani velike luže". Obiskal sem ti. filmsko mesto na jugu zvezne države Arizona. Od mesta Tucson do filmskega mesta Old Tucson, pelje vijugasta cesta precej navkreber, čez hribe na drugo, zahodno stran, skozi kaktusove gozdove in proti ravnici, kjer mestece počiva v vročem pesku.... Tam je nastala tale fotografija parne mašince, ki je nastopala in še nastopa v nešteto vestern filmih (cca. 400 jih je že bilo posnetih, v tem mestecu). Skratka izredno zanimiv in razburljiv obisk, ki mi je popestril kar ves dan!
Slika

No in da se vrnem k diorami 1960a, ki jo končno spet nadaljujem. Eden od obeh krmilnikov bo stalno nameščen ob ranžirni postaji na vzhodnem segmentu. Torej je potrebno do tja speljati povezovalni kabel med centralo z21 in Multimausom - natančneje RJ konektorjem, kamor bo sedel vtič krmilnika Multimaus. Originalni (ne vem kakšni sploh so to?) imajo ceno 12,90 euro (!), jaz pa sem kupil tri 3m za 26,85 euro (Conrad). In seveda obji so enaki 6P6C; kar pomeni 6 žil in 6 priključkov, spodnja slika. Opazil sem edino razliko v barvni kombinaciji priključkov žičk, kar pa električno ne igra nobene vloge.
Slika

Za tak šest žilni telefonski kabel je predviden konektor RJ12, jaz pa uporabljam RJ45 serije Cat 5e. In vse zanesljivo deluje.
Slika

In končno je na vrsti povezovalni most med obema segmentoma makete. Kot osnovna plošča služi že preskušena in zanesljiva vezana plošča - topol, debeline 15mm. Najprej izmere 1:1, sledi skica na papir in nato izris oblike mostu, ki seveda zaradi skladnosti ne bo pravokotnik v svojem tlorisu, kot so to ponavadi mostovi. Naslednji dve sliki:
Slika0a-3/24763949.jpg[/img][/url]

Slika

Za ojačitev spoja mostu z enim in drugim segmentom ter zagotovitve vodoravnosti prehoda mostu, bosta uporabljeni podpori, ki sta prav tako iz 15mm vezane plošče, nanj pa bosta na vsaki strani pritrjena po en kotnik, na katera kasneje sede most z vtiči.
Slika

Kotnik za vzhodni segment, kjer je širina mostu 12cm:
Slika
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

In kotnik za zahodni segment, kjer je širina mostu 33cm:
Slika

Seveda sta položaja kotnikov le navidezna. Kotnika bosta pritrjena na obod makete - eden z notranje strani oboda in drugi z zunanje strani. Enako na obeh segmentih.

S poizkusom bom kasneje določil, kateri položaj kotnika na zahodni strani je najboljši, oz. kako se most obnaša - morebitna nihanja glede na kotnik...
Naslednja fotografija prikazuje obod na zahodnem segmentu, kamor bo pritrjen kotnik:
Slika

Jutri sledi razrez in sestavljanje mostu, kar bo zagotovo trajalo ves dan . . .
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Nadaljujem včerajšno zgodbo: najprej razrez plošče mostu, brušenje in zarisovanje pomožnih črt za pritrditev ostale lesene konstrukcije. Za stabilnost mostu sem pripravil tudi dve vzdolžni letvi 20 x 50mm z dolžino 93cm, ki sta pritrjeni na spodnjo stran plošče:
Slika

Z zgornje strani sem vzdolžni letvi privijačil z lesnimi vijaki in sicer pet na vsako letev, slika spodaj.
Slika

Z belim mizarskim lepilom Mekol pa sem premazal še vse spoje plošče z letvama. Konstrukcija je precej težka, glede na dimenzije, ampak bo pa to zagotovilo za stabilnost (vijačno zvijanje lesa, ki se rado pojavlja pri spremembah temperature okolja). Med tem, ko se lepilo suši sem pripravil še obrobo vzhodnega segmenta. To je 4mm debela vezana plošča, na katero sem narisal tri položaje stikalnih panelov, kjer bodo nameščena tipkala za kretnice vzhodnega segmenta. In seveda na tem obodu bo tudi podporna plošča z nosilno kovinsko konzolo - kotnik. Poskusno sem umestil most (povsem bela plošča) med oba segmenta, kar prikazuje naslednja slika:
Slika

In napravil sem še povezovalni kabel, ki bo oskrbel odstranljiv most z vozno napetostjo. Kabel: finožični 5 x 0,5qmm in dva štiri polna konektorja z navojem M12. Eden konektor bo pritrjen na stikalni panel, drugi pa na kabel, ki je povezan s tirnicama na mostu.
Slika

iz priložene električne skice na desni strani je razvidno, da bosta pripadajoča progovna odseka, na vsaki strani pred mostom, krmiljena samo s tem kablom / konektorjem. Tako si olajšam delo in se znebim dodatnih banan na drugi strani mostu, ki bi zagotavljale napetostni prehod z segmenta na most. Torej bom napetost "peljal" prek celotnega zahodnega segmenta in vmesne letve -X5, še na vzhodni segment, povsem do njegovega južnega konca, kjer je varnostni progovni odsek z dolžino 30cm. Oba progovna odseka z dolžino 30cm, zagotavljata breznapetostno stanje, kadar je most odstranjen, kajti takrat moram odklopiti tudi konektor, ki napaja most. To se mi zdi predcej enostavna in smiselna rešitev, kljub dolžini ene žičke, ki teče povsem na drug konec diorame.

In še uvezan kabel s tulci v konektorju. Kabel je dolg cca. 70cm in bo prosto visel z mostu.
Slika
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Obod s tremi izrezi za stikalne panele je pripravljen, prilepljen in prvijačen na vzhodni segment. Nanj bo kasneje nameščena podpora iz 12mm vezane plošče in pritrjena z dvema M6 vijakoma, velikimi podložkami in seveda ustreznimi maticami:
Slika

Enako je na zahodni strani, kjer sem začasno pritrdil podporo z modelarskimi sponami:
Slika

In še podpora končno nameščena točno tam, kjer mora biti (vzhodni segment). Luknja na sredini podpore je namenjena pritrditvi morebiti potrebne kovinske konzole, ki bo služila za horizontalno izravnavo s površino segmenta - progovno niveliranje:
Slika

Sledi še barvanje s temeljno sivo barvo, leplenje tirne podlage (pluta 4mm) in polaganje proge preko mostu, ter električne povezave. Še kar nekaj dela torej in vse to nameravam postoriti, preden ponovno odidem na delo. Mogoče mi pa le uspe :? . . .
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Vezni most je grobo končan. Pluta nalepljena v svojem osrednjem delu, na konceh jo prilepim kasneje, ko bodo stabilizirni čepki nameščeni (tokrat bodo to kovinski debeline 4,8mm, za razliko od prej, ko so bili leseni in širši). V luknje za čepke sem začasno vtaknil lesne vijake, ki ohranjajo smerno stabilizacijo mostu.
Slika

Progo sem ustrezno prirezal, namestil kovinske tirne spojke in za distančnik od roba mostu z modelarskimi sponami pritrdil aluminjast profil.
Slika

Enako na zahodnem delu mostu . . .
Slika

In še fotografija dioramre z začasno zaključenim ovalom, katerega skrajni desni del proge na zahodnem segmentu moram še natančno uskladiti z že obstoječo glavno progo, slika spodaj:
Slika

Poskusno sem zapeljal čez novo postavljeno progo še lokomotivo, ki je lepo stekla čez most. Vendar sledi še razrez proge na obeh straneh mostu in sicer pod kotom (!), kar zna predstavljati pri nemoteni vožnji manjše zaplete - bomo videli.
Uporabniški avatar
miranzor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 556
Pridružen: 28.09.2005, 20:03
Kraj: Celje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a miranzor »

Zdravo, Vojko!

Nekoliko pozno se oglašam, pa saj se nikamor ne mudi!
Všeč mi je tvoj napredek na maketi in kar potegne me, da bi se pridružil ob brkljanju s prsti! :D

Ne vem ali sem morda spregledal, če si že kje omenil, kako boš vezni most premikal!? Ali boš uporabil prilagojene tečaje ali pa ga boš po potrebi kar dvignil oz. nataknil na čepke?
LP, Miran
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

hi Miran,
sprašuješ sledeče: "Ali boš uporabil prilagojene tečaje ali pa ga boš po potrebi kar dvignil oz. nataknil na čepke?"

odgovarjam in sicer kar s prilepljenim besedilom nekaj mojih postov nazaj: "..... In napravil sem še povezovalni kabel, ki bo oskrbel odstranljiv most z vozno napetostjo ....."
Torej bo most enostavno odstranljiv; navpično ga bom dvignil s podložnih plošč, oz. stabilizirnih čepkov, pred tem seveda odklopil napajalni kabel in to je to. Enostavno in učinkovito :D
Sicer pa to nameravam postoriti še pred prazniki, ko se končno vrnem domov - za stalno! Torej bodo "moji prazniki delovni", kolikor bo pač dopuščala družina in ostale okoliščine.

do naslednjič in lp, Vojko
Uporabniški avatar
miranzor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 556
Pridružen: 28.09.2005, 20:03
Kraj: Celje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a miranzor »

Zdravo, Vojko!

Hvala za odgovor! Očitno sem spregledal tvoj opis te rešitve!

Sicer pa ti želim vse dobro ob predvideni vrnitvi "za stalno"! Predvidevam, da se boš pridružil tistim, "ki dopoldan pospravljamo, popoldan pa iščemo, kam smo pospravili"!? :D :D
Pa vedno nam primanjkuje časa! :D :D Ampak za hobi ga vedno najdemo!
Uživaj in veselim se pogostejšega javljanja v temi!
LP, Miran
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Hoj Miran,
ja seveda že komaj čakam, da se za stalno vrnem domov - končno! In kot je opaziti, sva skorajda soseda: ti si iz Cela, jaz pa iz Veleja - nekaj malega vožnje narazen in seveda se morava/mo srečati v celjski postavljalnici, kamor občasno zaidem / vsakih nekaj let.... Da v živo podebatirava o naših maketarskih zadevah :D

lp, Vojko
duro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 16.02.2009, 12:53
Kraj: Maribor

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a duro »

Zdravo Vojko,
lepo napreduješ, sedaj ko j ekrog sklenjen, se boš pa lahko res popolnoma potopil v pomanjšan svet...

Se veselim nadaljevanja.

LP, matej
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Po mesecu dni se oglašam z nekaj malega napredka na diorami. Je pač treba postoriti še ostale zadeve (penzionistična administracija itd...).
Začasno sem na slepe tire ranžirne postaje pritrdil kovinske sponke (v rdečem krožcu), ki preprečujejo zdrs lokomotive ali vagona s tirov, spodnja slika:
Slika

Vezni most sem nameraval obešati na steno nad vzhodnim segmentom, kadar ne bo v uporabi. Pa sem našel ustreznejšo rešitev: obešen bo kar na steno omare, na koncu zahodnega segmenta - popolnoma nemoteče in zelo priročno - z enim samim kavljem za obešanje slik.
Slika

Obešalo je pritrjeno samo na eno vzdolžno letev mostu, kar povsem zadostuje.
Slika

Še pogled na most iz žabje perspektive, kjer je viden tudi kovinski kotnik z M6 vijakom in krilno matico, katera zagotovi vodoravno poravnanost mostu s segmentom (enim in drugim).
Slika

Progo sem prilepil na most z neostikom in jo na obeh straneh s tirnimi sponkami spojil z glavno progo
Na mostu sem izvrtal 3,5mm luknje za žičke, katere oskrbujejo progo z vozno napetostjo:
Slika
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Naslednja fotografija prikazuje vrstne sponke (le te sem enostavno z neostikom prilepil na vzdolžno letev mostu), do katerih je speljan kabel iz 4 polnega konektorja. Konektor služi za spajanje in odpajanje kadar most ni v uporabi. In kadar konektor ni spojen (moški / ženski), sta oba progovna bloka tik pred mostom brez napetosti, kar onemogoča prevoz lokomotiv - posledično bi to pomenilo padec z makete na tla!
Slika

Spojen konektor in označene žičke. Ena od žičk je speljana od konektorja prek vse dolžine obeh modulov in napaja progovni blok tik pred mostom na vzhodnem segmentu. Tako sem se znebil nadležne izdelave in montaže pomožnega kontakta na levem delu mostu. Torej ni na mostu nikakršnih elektro-mehanskih sklopov, ki bi služili za prehod vozne napetosti do mostu - vse je rešeno v vezavi samega konektorja! Je pa to pomenilo ves dan dela s prevezavami na vseh spončnih letvah :?
Slika

levi vzhodni del mostu:
Slika

in desni, zahodni del mostu:
Slika

Največ razmišljanja in dela sem imel z razrezom proge z mostu na zahodni segment. Prehod proge je v precejšnem loku in vsekakor sem bil odločen, da bodo tirnice pravokotno prirezane; pač zaradi nemotene vožnje prek spoja mostu s segmentom. To je pomenilo, da segajo tirnece prek mostu na segment in sicer na obeh straneh. Kako je stvar izvedena, je vidno na spodnji fotografiji. Rumena črta pomeni linijo prirezane proge.
Slika

Preden sem progo dokončno prilepil na teh kočljivih mestih, sem seveda opravil še poskusno vožnjo v obe smeri in dvema različnima lokomotivama, ter dve osnimi in štiri osnimi vagoni, dolgimi in krajšimi vagoni. Vožnja je potekala brez zapletov :D

Takole zgleda "viseči" most, obešen na stranico omare, kadar ni v uporabi:
Slika
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Da ni preveč dolgočasne tišine in včasih že zveličanih radijskih programov, mi delo ob maketi občasno popestri prenosna radijska postaja, ki deluje na dveh frekvencah: 144 in 430 MHz. Za uporabo le te je potrebna radioamaterska licenca in moj klicni znak je nalepljen na anteni... Tako občasno poleg dela z maketo, opravim še kašen QSO - radioamatersko zvezo - in dan je skoraj popoln :D
Slika

Progovni blok, tik pred mostom, na zahodnem segmentu. To je v bistvu del ovalne proge, katera poteka po zahodnem segmentu, nadaljuje prek mostu na vzhodni segment in mimo ranžirne postaje v predor, kjer spet preide na zahodni segment in prispe do železniške postaje Krnica...
Slika

Sledilo je barvanje tirov, greda, in urejanje bližnje okolice - spet dva dan dela in to med prazniki - juhu....
Slika

Dokončal sem tudi globel in pripadajoči del vodnega prepusta. V globel sem posadil smreko in še drugo postavil tik ob cesto, ki pelje do kovinarskega obrata, oz. tovornega skladišča.
Slika

Sledilo je "grmovljenje" terena med glavno progo in postajnimi tiri in tudi tukaj sem "posadil" nekaj drevja in smrečja.
Slika

Začasno sem pritrdil še obod tik za mostom, da sem določil izreze za stikalne panele.
Slika

Pa še poskusna vožnja strojnega vlaka po vsej dolžini proge, ki v prenesenem pomenu znaša 16,4 km:
Slika

vse naj v novem letu in lp, Vojko.
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Počasi nadaljujem..... Iz 4mm vezane plošče sem izdelal še preostale obode makete, ki bodo nosili panelne aluminjaste ploščice s stikali, tipkali, diodami, konektorji, ipd. Najprej sem jih namakal eno uro v vod, da se omehčajo in jih z lahkoto uvijam - prilagodim obliki nosilne plošče. Nato sem jih začasno privijačil na maketo zarisal položaj izrezov, napravil izreze, jih ponovno namočil v vodo, spet pritrdil na maketo in enkrat obarval v sivo barvo RAL - 7037. Ko se je barva posušila sem obdela površino z grobim smirkovim papirjem in celotno površino pokital s kitom za les Jubinol, kar je lepo vidno na spodnji fotografiji:
Slika

Ko je bil kit povsem suh, sem vso površino oboda še enkrat obrusil, obrisal z vlažno krpo in ponovno prebarval s čopičem. Tokrat sem nanesel malce debelejši sloj barve, kajti to je končno barvanje, po potrebi kasneje sledi še kakšen posamezen lepotni popravek...
Slika

Ko je obod privijačen na maketo in ko se popolnoma osuši, ga lahko snamem in obdrži formo, kakršno želim - glej spodnjo sliko:
Slika

Namenil sem se tudi delno predelati zapornice, katere osnovo sem uporabil iz kompleta Busch. Najprej so bile načrtovane električno krmiljene zapornice Viessmann (ki jih imam sicer na zalogi, še nesestavljene), pa sem se raje odločil za ročno upravljane zapornice. Vse sestavne dele je bilo potrebno obrusiti in primerno obarvati. In "štanga" je rumeno - rdeče obarvana, kot je pač bila v tistih časih (fotografija spodaj):
Slika

Skratka dela je še ogromno... Tako pod površino makete, kot na njej. V naslednjih dneh bom obdela še pokrajino na premičnem mostu, ki bo detajliran na svojem zahodnem koncu. V ta namen sem prilepil 3mm izoflor ploščo, na kateri bodo objekti, rastje, pesek, ograje in še kaj:
Slika
Odgovori