Diorama 1960a

Vse okoli izdelovanja maket in elementov na njej.
Odgovori
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 481
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Nadaljujem s seznamom vagonov. Sledi 8 x tovorni Gdvg - JŽ:
Slika

odprt tovorni vagon z visoko stranico 6 x Kdv - JŽ:
Slika

3 x cisterna, ki je še v predelavi, Ukk-vzz - JŽ. Jedkanice in ostalo je že doma:
Slika

In sedaj še vagoni z Roco spenjačami. Eden je službeni Dd - JŽ seveda, nato 1 x zaprt tovorni Giov - JŽ:
Slika

In zbirka šestih Gv - JŽ:
Slika

In tu sta še dva gostujoča tovorna vagona nemških železnic DB:
Slika

Slika

In to znese skupaj 35 vagonov, kar je več, kot je kapaciteta tirov na maketi :D . In zakaj dve vrsti spenjač? Zato, ker se mi ne da predelovat nekaterih vagonov, ki imajo priključke brez NEM jaška . . . To so predvsem starejši modeli, katerega koli proizvajalca. In s tem namenom sem tudi opremil lokomotive: parna 154-004 ima Fleischmann spenjače in dizlovka 643-025je opremljena z Roco spenjačama. In vagonov je dovolj, da lahko za vsako lokomotivo pripravim vsaj dve garnituri :D. Torej voženj različnih garnitur in njihovih kombinacij, če rob mize!
lp
Zadnjič spremenil volkun, dne 15.02.2021, 20:24, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 481
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Začasne sheme sem zamenjal s "stalnimi"; A3 tirna situacija je natisnjena na 300g šeleshamer in zaščitena s steklom, ter obešena na steno - nad vzhodnim in zahodnim segmentom- se razume.
Slika

Skoraj kočana je tudi tiskovina, ki je hranjena v debelem fasciklu - mapi. Ne zaupam elektronskim medijem - imam slabe izkušnje - in na papirju ostane vse! V mapi so med drugim zloženi tudi A3 načrti, ki sem jih ustrezno prepognil:
Slika

Mapa vsebuje 24 poglavij in zajema vse, kar je potrebno vedeti o maketi, tako besedila, kot fotografije, sheme in načrte, kot tudi seznam vseh nakupov, ki je kar zajeten . . .
lp
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 481
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Nekaj dodatnega tovora, ki je že izdelan in pripravljen za natovarjanje. Na vagonu z nizko stranico je armaturna mreža na lesenih podstavkih in v vagonu z visoko stranico premog. Oba vagona stojita na tirih depoja.
Slika

In vlak s t.i. spenjačami Roco, ki je na poti v oddaljeno Krnico: dizlovka 643-025 in 6 x JŽ Gv zaprtimi vagoni.
Slika

Tovorni vlak je pripeljal na prvi postajni tir v Krnico.
Slika

trenutno je v delu še nekaj tovora za nakladanje in razkladanje na odprte vagone. In pa končanje usmerniškega sklopa za upravljanje ozkotirne proge.
lp
Uporabniški avatar
miranzor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 554
Pridružen: 28.09.2005, 20:03
Kraj: Celje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a miranzor »

Zdravo Vojko!

Zanimiv vozni park in slikovit referat; potrebuješ pa še tajnico za urejanje dokumentacije in arhiva, za fikus pa že zmanjka prostora (šalim se!)!

Tovori ti dobro uspevajo in imel boš kaj početi, da ga boš uspel vsega razvozit!

Odlično in zelo mi je všeč! Komaj čakam nadaljevanja z vožnjami!
LP, Miran
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 481
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Hoj Miran,
sem v fazi lebdenja :? Malo ustvarjam, pa spet ne, pa spet ja. Saj sam dobro veš, kako to gre. . . Sem pa opravil generalno čiščenje makete zgoraj in spodaj, sodelovali so: radirka za tire, mehki čopiči, rahlo navlažena vileda krpa in sesalec za prah. Moral bom še očistiti ves vozni park z alkoholom in stelexom, da bo pripravljen za vožnje v letu 2021. Med tem pa sem oplemenitil vozni park (čeprav sem sklenil, da ne kupujem ničesar več!? 8) ) z dvema JŽ cisternama (Pego hvala!). Moram reč da zelo dobro teče po tirnicah:
Slika

In ostale bodo kar originalne spenjače. Kar dokazuje tudi naslednja vlakovna garnitura:
Slika

lp
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 481
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Hoj železniškim maketarjem!
Malce detajliram maketo, izdelujem različne tovore za odprte vagone, sortiram in pripravljam podroben spisek voznega parka in pišem protokol vožnje, da bosta dve sezoni voženj povsem nared za uporabo. In pa še fotografija celotne makete, katerega sem bil še dolžan objavit po končani gradnji, manjkata le skrajna majhna južna kotička levo in desno, kar pa je zanemarljivo.
Slika

Ta fotografija nam predoči pravo velikost makete, oz. njeno majhnost, ki pa kljub vsemu nudi obilico dela na, ob in z njo :D S projektom "diorama 1960a" sem zelo zadovoljen in povsem služi svojemu namenu in mojemu zastavljenemu konceptu. Resda je bilo kar nekaj odstopanj, ki pa niso bistveno vplivala na končno podobo, le izboljšala so operativnost in manevrske sposobnosti makete. Hkrati lahko aktivno sodelujeta dve vlakovodji, le dogovoriti se morata glede pomikanja znotraj ovala. Pogoj je, da oba sedita, saj je s tem obema omogočen zadosten pregled nad tirno situacijo, k čemur seveda pripomoreta tudi oba načrta nad maketo - levo in desno, oz. nad vzhodnim in zahodnim segmentom. Seveda je pomična miza , ki je vidna pod vzhodnim segmentom, spuščena, kadar sta v akciji dve vlakovodji.
lp
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 481
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Tudi vozni park je bogatejši za odličen primerek JŽ tovornega pokritega vagona serije Gdo 189898. Zakaj ga omenjam? Ker še ni bil predstavljen v seriji vagonov mojih garnitur in ker sem končno našel ustrezna kolesa zanj. V originalu so le ta plastična z visokimi venci, ki udarjajo po notranji strani pragov - preprosto nesprejemljivo! So pa v premeru precej mala. Na fotografiji so levo nova kolesa - kovinska s kovinsko osjo :D in desno je še stara PVC izvedba.
Slika
In razlika je seveda očitna!

Še manekenski pogled s profila:
Slika

Tudi spenjača je v pravi višini in vagon je s streho v špičasti izvedbi - zelo zanimiv. Žal imam samo enega in seveda bo podvržen staranju, kajti streha se sveti da je kaj . . .
lp
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 481
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Nekaj izbranega tovora, ki počiva, se suši na krpi. Črne gumice bodo imitirale zvito pločevino, potem so štirje končniki za instalacijske PN cevi, ki bodo imitirali turbinske pokrove. In še dve različni velikosti turbinskih ohišij, ki jih predstavljajo plastične kabelske uvodnice. Vse imitacije bodo na ustreznih lesenih podstavkih in seveda primerno obarvano.
Slika

In še prikaz prilagoditve prehoda predora iz zahodnega na vzhodni segment. Okno odpiram povsem normalno (glej sliko!) in tudi maketa je na tem delu široka le 25 cm, s čimer je okenska kljuka normalno dostopna, kot tudi čiščenje okna 8)
Slika
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 481
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

In kako skrbimo za tire na maketi? Kakor kdaj, po navadi šele, ko začne lokomotiva izgubljati stik oz. "cuka", ali se na prehodih preko kretnic ustavlja in podobno. Na maketi 1960a je čiščenje tirov OBVEZNO pred vsako prvo vožnjo v dnevu. To opravim z Roco radirko, radirka je v osnovi črna:
Slika

Enkrat mesečno, ali po daljšem času, kadar ne vozim vlakov, pa poleg Roco radirke uporabim še navadno srednje trdo radirko - pred čiščenjem:
Slika

In radirka po čiščenju:
Slika

Čeprav sem najprej zgornji ustroj proge očistil z Roco radirko, je šolska radirka še vseeno zelo umazana :?
In na koncu sem še vso mikro umazanijo odstranil s suho vatirano palčko - no ja bilo jih je precej več, kot le ena! Za vso progo, ki je na maketi 1960a dolga nekaj čez 21m, sem porabil cca 20 minut:
Slika

In ne smemo pozabiti na kolesa voznega parka. Predvsem kritična so kolesa lokomotiv. Njih čistim z vatiranimi palčakami, namočenimi v Stelex ali alkohol.
Torej za brezskrbno vožnjo vlakov na naših maketah je pogoj čistost zgornjega ustroja proge :D
Veliko veselja pri "glancanju štrekne" vam želim, lp.
Odgovori