JŽ 18-001(?) v H0 = "Jola"
Re: JŽ 18-001(?) v H0 = "Jola"
Pozdravljeni!
Matej,
najprej čestitke za odlično dokumentirano predelavo!
Sicer pas sporočam, da sem sam zelo pogosto spajkal SMD LED diode in skoraj vedno z zelo tanko lak žico, s katere sem lak odstranil izključno z uporabo aspirin tabletke. Zelo čisto in učinkovito ter brez nevarnosti, da se žička utrga. Seveda je potrebno pri delu malo previdnosti, da gredo plini mimo nosnic.
Sicer pa se spajkanja SMD LED-ic lotevam na enak način, kot Borut - z uporabo dvostranskega lepilnega traku.
Z veseljem pričakujem nadaljevanje fotoporočila o predelavi!
Matej,
najprej čestitke za odlično dokumentirano predelavo!
Sicer pas sporočam, da sem sam zelo pogosto spajkal SMD LED diode in skoraj vedno z zelo tanko lak žico, s katere sem lak odstranil izključno z uporabo aspirin tabletke. Zelo čisto in učinkovito ter brez nevarnosti, da se žička utrga. Seveda je potrebno pri delu malo previdnosti, da gredo plini mimo nosnic.
Sicer pa se spajkanja SMD LED-ic lotevam na enak način, kot Borut - z uporabo dvostranskega lepilnega traku.
Z veseljem pričakujem nadaljevanje fotoporočila o predelavi!
LP, Miran
Re: JŽ 18-001(?) v H0 = "Jola"
Zdravo,
spet sem našel nekaj časa in nadaljeval z delom.
Pripravil sem zvočnik, ki je nameščen v nadgradnji zalogovnika premoga in bo snemljiv. Pri LEDicah sem spoznal, da moram nabavit nov lotalnik s fino konico in regulacijo, zato ta del še pride na vrsto.
Dimnik je dobil obroč. V enem starm setu za predelavo BR50 (proizvajalca ne poznam) sem našel pumpo in jo malo sfiziral.
Opazil sem tudi, da je zračnik pravokotne oblike, zato sem ga dodelal. Potrebno je še brušenje vogalov.
Prispela so tudi nova kolesa, za primerjavo z starim. Pogonska kolesa pa čakajo na struženje na RP25 profil.
V notranjosti kabine sem nakazal opremo kotla.
lp,matej
spet sem našel nekaj časa in nadaljeval z delom.
Pripravil sem zvočnik, ki je nameščen v nadgradnji zalogovnika premoga in bo snemljiv. Pri LEDicah sem spoznal, da moram nabavit nov lotalnik s fino konico in regulacijo, zato ta del še pride na vrsto.
Dimnik je dobil obroč. V enem starm setu za predelavo BR50 (proizvajalca ne poznam) sem našel pumpo in jo malo sfiziral.
Opazil sem tudi, da je zračnik pravokotne oblike, zato sem ga dodelal. Potrebno je še brušenje vogalov.
Prispela so tudi nova kolesa, za primerjavo z starim. Pogonska kolesa pa čakajo na struženje na RP25 profil.
V notranjosti kabine sem nakazal opremo kotla.
lp,matej
Re: JŽ 18-001(?) v H0 = "Jola"
Zdravo,
delo na modelu trenutno napreduje počasi, ni časa..., uspelomi je prilotati vse potrebne povezave za razvetljavo z dekoderjem, manjka samo še osvetlitev krmiljenja. Sedaj čakam na preostli del airbrush opreme, potem pa počasi barvanje.
Med tem sem dobil nazaj postružena pogonka kolesa, lokomotiva neverjetno pridobi s tem.
sedaj izgleda tako:
lp,matej
delo na modelu trenutno napreduje počasi, ni časa..., uspelomi je prilotati vse potrebne povezave za razvetljavo z dekoderjem, manjka samo še osvetlitev krmiljenja. Sedaj čakam na preostli del airbrush opreme, potem pa počasi barvanje.
Med tem sem dobil nazaj postružena pogonka kolesa, lokomotiva neverjetno pridobi s tem.
sedaj izgleda tako:
lp,matej
Re: JŽ 18-001(?) v H0 = "Jola"
Matej,
odlično izgleda in dela lepo napredujejo.
Postružena kolesa delujejo zelo realistično v primerjavi s prejšnjimi.
Zanima me, kako si demontiral in kako nazaj montiral kolesa na posamezno os, glede na to, da morajo imeti četrtinski zamik na isti osi. Imaš za to kakšen pripomoček?
odlično izgleda in dela lepo napredujejo.
Postružena kolesa delujejo zelo realistično v primerjavi s prejšnjimi.
Zanima me, kako si demontiral in kako nazaj montiral kolesa na posamezno os, glede na to, da morajo imeti četrtinski zamik na isti osi. Imaš za to kakšen pripomoček?
LP, Miran
Re: JŽ 18-001(?) v H0 = "Jola"
Miran,
koles nisem sam demontiral, ob menjavi frema so bila pred tem kolesa postružena in špike z adnje strani na fino speskane, tako so tudi veliko bolj fine.
Kot si napisal, potrebuješ za pravilno montažo koles na osi posebno orodje in seveda izkušnje, obeh pa nimam.
lp,matej
koles nisem sam demontiral, ob menjavi frema so bila pred tem kolesa postružena in špike z adnje strani na fino speskane, tako so tudi veliko bolj fine.
Kot si napisal, potrebuješ za pravilno montažo koles na osi posebno orodje in seveda izkušnje, obeh pa nimam.
lp,matej
Re: JŽ 18-001(?) v H0 = "Jola"
Bravo, zgleda fantastično realistično!!!
Kakšne so pa "tekalne" lastnosti?
Si jo že probal pognati preko kretnic?
Kakšne so pa "tekalne" lastnosti?
Si jo že probal pognati preko kretnic?
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: JŽ 18-001(?) v H0 = "Jola"
@Miranzor in @Matej
pozdravljena, in ostali tudi! Za pravilno nameščanje koles na osi z zamikom 90 stopinj pri modelih parnih lokomotiv sem zasledil v tuji literaturi izraz "kvartiranje" in predlagam, da bi ga uporabljali tudi v slovenskih tekstih, saj izhaja iz latinščine, zraven tega pa je še kratek in zadene bistvo postopka.
(Sem pa v zadregi, kako bi to poimenovali pri 3-cilindrskih lokomotivah! )
Lep pozdrav - Peter
pozdravljena, in ostali tudi! Za pravilno nameščanje koles na osi z zamikom 90 stopinj pri modelih parnih lokomotiv sem zasledil v tuji literaturi izraz "kvartiranje" in predlagam, da bi ga uporabljali tudi v slovenskih tekstih, saj izhaja iz latinščine, zraven tega pa je še kratek in zadene bistvo postopka.
(Sem pa v zadregi, kako bi to poimenovali pri 3-cilindrskih lokomotivah! )
Lep pozdrav - Peter
Re: JŽ 18-001(?) v H0 = "Jola"
Bravo Matej, lepo si jo vskup djal!
Se strinjam, da s postruženimi kolesi mnogo bolje deluje ampak kot sva se za Tvoj nov projekt pogovarjala, skrbi me vožnja po krivinah R400, bodisi kretnice, bodisi kaki S zavoji. Upam, da špila! Imaš mogoče še kako sliko kolesne dvojice s sprednje strani, toliko da se vidi sedanji profil postruženega kolesa?
Mmg, kaj pa ostali delčki, katere si dal zjedkat, si že namontiral?
Se strinjam, da s postruženimi kolesi mnogo bolje deluje ampak kot sva se za Tvoj nov projekt pogovarjala, skrbi me vožnja po krivinah R400, bodisi kretnice, bodisi kaki S zavoji. Upam, da špila! Imaš mogoče še kako sliko kolesne dvojice s sprednje strani, toliko da se vidi sedanji profil postruženega kolesa?
Mmg, kaj pa ostali delčki, katere si dal zjedkat, si že namontiral?
Goran
Re: JŽ 18-001(?) v H0 = "Jola"
Zdravo,
@Borsig in Goran - sam še nisem poskušal voznih lastnosti, jo je pa zato dobro preizkusil gospod, ki mi je kolesa uredil. Pravi, da je uspešno večkrat peljala po Roco R3 in čez kretnice Geoline, brez iztirjanja. No če je temu tako, poten ne pričakujem težav. Bom pa vsekakor nekoliko modifiiral sprednji voziček tekalnih osi, kot sem prebral na AT forumu, tam imajo kar nekaj izkušenj s temi modeli. Ta gospod je na isti način uredil že več enakih modelov.
Je pa res, da pri več vznih oseh, lahko to postane težava, čeprav še vedno trdim, da če so tiri natančno položeni, potem ni težav. Na primer Proto87 ali H0pur, vozijo z venci višine 0,32mm in širino kolesa 1,55mm, torej dejansko v merilu 1:87...
@Peter - vem za proizvajalca Fohrmann, ki izdeluje orodje za kvartiranje, sem že videl na sejmu v Kölnu. Zelo kvalitetno in temu primerna je tudi cena. (a bi pri 3-cilindrskih strojih bil primeren izraz terciranje?)
@Goran - nisem še vgradil tistih delov, ker so še na poti do mene... Si menda mislil "prerez" kolesa po struženj a ne? bom pofotkal.
Danes sem izkoristil nekaj votlih delov na modelu (dimnica, cilindri, doma,...) in jih zapolnil s svincem. Tako sem pridobil 35g, kar je dobrih 10%. To bo še dodatno doprineslo k stabilnosti vožnje. Manjka le še nekaj dela in na vrsti bo lakiranje. Odločil sem se za Elitinie Life Colours (http://www.elita.de" onclick="window.open(this.href);return false;). Po pisanju naj bi bile visokopigmentirane in s tem zelo dobro pokrivajo, se hitro sušijo (15 min) in se ne starajo. V živo sem videl tudi nekaj modelov, pobarvanih z njimi in so me prepričale.
No pa tudi kompresor za airbrush je baje že na poti
lp,matej
@Borsig in Goran - sam še nisem poskušal voznih lastnosti, jo je pa zato dobro preizkusil gospod, ki mi je kolesa uredil. Pravi, da je uspešno večkrat peljala po Roco R3 in čez kretnice Geoline, brez iztirjanja. No če je temu tako, poten ne pričakujem težav. Bom pa vsekakor nekoliko modifiiral sprednji voziček tekalnih osi, kot sem prebral na AT forumu, tam imajo kar nekaj izkušenj s temi modeli. Ta gospod je na isti način uredil že več enakih modelov.
Je pa res, da pri več vznih oseh, lahko to postane težava, čeprav še vedno trdim, da če so tiri natančno položeni, potem ni težav. Na primer Proto87 ali H0pur, vozijo z venci višine 0,32mm in širino kolesa 1,55mm, torej dejansko v merilu 1:87...
@Peter - vem za proizvajalca Fohrmann, ki izdeluje orodje za kvartiranje, sem že videl na sejmu v Kölnu. Zelo kvalitetno in temu primerna je tudi cena. (a bi pri 3-cilindrskih strojih bil primeren izraz terciranje?)
@Goran - nisem še vgradil tistih delov, ker so še na poti do mene... Si menda mislil "prerez" kolesa po struženj a ne? bom pofotkal.
Danes sem izkoristil nekaj votlih delov na modelu (dimnica, cilindri, doma,...) in jih zapolnil s svincem. Tako sem pridobil 35g, kar je dobrih 10%. To bo še dodatno doprineslo k stabilnosti vožnje. Manjka le še nekaj dela in na vrsti bo lakiranje. Odločil sem se za Elitinie Life Colours (http://www.elita.de" onclick="window.open(this.href);return false;). Po pisanju naj bi bile visokopigmentirane in s tem zelo dobro pokrivajo, se hitro sušijo (15 min) in se ne starajo. V živo sem videl tudi nekaj modelov, pobarvanih z njimi in so me prepričale.
No pa tudi kompresor za airbrush je baje že na poti
lp,matej
Re: JŽ 18-001(?) v H0 = "Jola"
Matej,
pri vožnji v ovinek ni samo število vezanih osi problem, je tudi še kaj drugega Tu moraš upoštevati tudi upor same osi na premik v smeri osi, na to pa vpliva:
- trenje in zračnost v ležajih
- zračnost med drogovi na posamezni osi
- zračnost med drogovi in čepom na kolesu
Višji venec omogoča višjo silo za potreben premik, je bolj toleranten na neravni progi (tudi vertikalno). Pri nižjem vencu se lahko zgodi, da bo sila za osni premik kolesne dvojice postala prevelika in bo kolo preprosto izskočilo iz tira. Seveda pa, če si uspel dodatno obtežiti lokomotivo, potem si na dobri poti k rešitvi problema.
To so moji pomisleki, ki generalno gledano velja za vse parne lokomotive in s katerimi sem se nekako že srečal v preteklosti (JŽ 06, 29, 62). Ampak če je gospod že stestiral, potem pa v redu
pri vožnji v ovinek ni samo število vezanih osi problem, je tudi še kaj drugega Tu moraš upoštevati tudi upor same osi na premik v smeri osi, na to pa vpliva:
- trenje in zračnost v ležajih
- zračnost med drogovi na posamezni osi
- zračnost med drogovi in čepom na kolesu
Višji venec omogoča višjo silo za potreben premik, je bolj toleranten na neravni progi (tudi vertikalno). Pri nižjem vencu se lahko zgodi, da bo sila za osni premik kolesne dvojice postala prevelika in bo kolo preprosto izskočilo iz tira. Seveda pa, če si uspel dodatno obtežiti lokomotivo, potem si na dobri poti k rešitvi problema.
To so moji pomisleki, ki generalno gledano velja za vse parne lokomotive in s katerimi sem se nekako že srečal v preteklosti (JŽ 06, 29, 62). Ampak če je gospod že stestiral, potem pa v redu
Goran
Re: JŽ 18-001(?) v H0 = "Jola"
Matej, po analogiji se mi zdi izraz povsem ustrezen!duro napisal/-a: ......a bi pri 3-cilindrskih strojih bil primeren izraz terciranje?
LP - Peter
Re: JŽ 18-001(?) v H0 = "Jola"
Zdravo,
ja upam, da bo model vozil po čim več tirih brez težav . če pa ne, pa me bo v prihodnje, če bo kdaj prostor in denar, prisilil k čimvečjim radijem na lastni maketi, kar bo spet pripomoglo k boljši avtentičnosti, he, he...
Peter - no pa imamo dva nova izraza za naš hobi, v našem jeziku
lp,matej
ja upam, da bo model vozil po čim več tirih brez težav . če pa ne, pa me bo v prihodnje, če bo kdaj prostor in denar, prisilil k čimvečjim radijem na lastni maketi, kar bo spet pripomoglo k boljši avtentičnosti, he, he...
Peter - no pa imamo dva nova izraza za naš hobi, v našem jeziku
lp,matej
Re: JŽ 18-001(?) v H0 = "Jola"
Zdravo,
premora je konec, takoj ko sem dobil nov material, sem nadaljeval z delom.
Izdelal sem novo ploščico, ki je nameščena pred dimnico. Ta je brez izrezov za svetlobne vodnike, ki so bili speljani v luči, le te pa so bile na tovarniškem modelu preveč blizu dimnice. Tudi vzorec reber na pločevini je sedaj veliko bolj realističen.
Sledi vrtanje lukenj za namestitev Weinertovih lamp in lotanje žičk za oprijemala.
Dodelal sem tudi valje
Prilagam tudi fotografijo postruženega kolesa s profila
Sicer sem končno dobil kompresor in že pridno vadim
Tudi oznake so že doma...
lp,matej
premora je konec, takoj ko sem dobil nov material, sem nadaljeval z delom.
Izdelal sem novo ploščico, ki je nameščena pred dimnico. Ta je brez izrezov za svetlobne vodnike, ki so bili speljani v luči, le te pa so bile na tovarniškem modelu preveč blizu dimnice. Tudi vzorec reber na pločevini je sedaj veliko bolj realističen.
Sledi vrtanje lukenj za namestitev Weinertovih lamp in lotanje žičk za oprijemala.
Dodelal sem tudi valje
Prilagam tudi fotografijo postruženega kolesa s profila
Sicer sem končno dobil kompresor in že pridno vadim
Tudi oznake so že doma...
lp,matej
Re: JŽ 18-001(?) v H0 = "Jola"
A je ta pohodna že iz te narejena,ki sem jo prinesel včeraj?Kako si razrezal?Sicer pa hvala za poslane slike in za lep dan pri vaši maketi.
LP Miloš
LP Miloš
Re: JŽ 18-001(?) v H0 = "Jola"
da Miloš, to je iz te jedkanice. Staro sem uporabil za šablono da sem zarezal s šilo obrise, nato sem izrezal z dremlom in tanko "šajbico". na koncu še malo piljenja in je končano.miloš napisal/-a:A je ta pohodna že iz te narejena,ki sem jo prinesel včeraj?Kako si razrezal?
Nekoliko še moram obdelati robove, da bodo vzporedni in ravni.
lp,matej