Andraževa maketa
- andrazspan
- Strojevodja I
- Prispevkov: 621
- Pridružen: 07.05.2012, 17:09
- Kraj: Rimske Toplice
- Kontakt:
Re: Andraževa maketa
Na maketo sem se odločil vgraditi detektor zasedenosti tirov. Odločil sem se za detektor, ki deluje na principu merjenja toka na vsakem odseku in stanje zasedenosti digitalni centrali (v mojem primeru Roco z21 start) javlja preko R-BUS™ podatkovnega vodila. Odločil sem se za nakup 16 kanalnega detektorja proizvajalca Digikeijs, model: DR4088RB-CS.
Pred vgradnjo detektorja na maketo sem si naredil skico, kjer sem si določil razdelitev makete na 16 odsekov.
Ko sem imel narejeno skico, sem si na maketi označil, kje je potrebno prerezati tirnico (paziti je potrebno, da vedno prerežemo isto (notranjo ali zunanjo) tirnico, druga pa ostane neprekinjena).
Prav tako sem si označil (in kasneje dodal kable), če je slučajno kakšen odsek, ki nima vgrajenega napajalnega kabla. Za pravilno delovanje detektorja mora biti vsak odsek napajan le preko določenega kanala na detektorju.
Ko sem imel vse označeno sem lahko začel z rezanjem tirnic.
Detektor sem pritrdil pod maketo in ga povezal z DCC centralo (R-BUS™ in vhodno napajanje za tire - moder kabel) in z vsemi 16 odseki na maketi.
Pred uporabo detektorja je bilo potrebno sprogramirati njegov naslov upoštevajoč navodila proizvajalca. Detektor ima dva naslova (v mojem primeru naslov 1 in 2) in na vsakem naslovu imamo 8 odsekov.
Zasedenost odsekov lahko spremljamo preko računalnika (rdeče = zasedeno, zeleno = prosto) z uporabo programa Z21 Maintenance Tool.
Zasedenost odsekov lahko spremljamo tudi preko pametnega telefona ali tabličnega računalnika z uporabo mobilne aplikacije »Z21«. Aplikacija omogoča, da si ustvarimo shemo makete, kamor vnesemo podatke o detektorjih zasedenosti tirov, kretnicah, hiškah z razsvetljavo in drugo. V kolikor imamo vgrajene kretnice z električnim pogonom na DCC jih lahko v aplikaciji Z21 tudi upravljamo (premikamo). V aplikaciji so prosti odseki prikazani črno, zasedeni rdeče. Z rumeno barvo pa se obarva pot po maketi, glede na postavitev kretnic. Ko se določen odsek zasede se rumena barva spremeni v rdečo.
Vse kretnice na moji maketi se premikajo z uporabo servo motorčkov, ki so na maketo pritrjeni s pomočjo 3D natisnjenih nosilcev. Upravljajo se preko doma izdelanega DCC funkcijskega dekoderja (kretnice, lučke v hišah).
V kolikor ima kdo kakšna vprašanja glede detekcije, pogonov za kretnice ali DCC dekoderja so dobrodošla.
Pred vgradnjo detektorja na maketo sem si naredil skico, kjer sem si določil razdelitev makete na 16 odsekov.
Ko sem imel narejeno skico, sem si na maketi označil, kje je potrebno prerezati tirnico (paziti je potrebno, da vedno prerežemo isto (notranjo ali zunanjo) tirnico, druga pa ostane neprekinjena).
Prav tako sem si označil (in kasneje dodal kable), če je slučajno kakšen odsek, ki nima vgrajenega napajalnega kabla. Za pravilno delovanje detektorja mora biti vsak odsek napajan le preko določenega kanala na detektorju.
Ko sem imel vse označeno sem lahko začel z rezanjem tirnic.
Detektor sem pritrdil pod maketo in ga povezal z DCC centralo (R-BUS™ in vhodno napajanje za tire - moder kabel) in z vsemi 16 odseki na maketi.
Pred uporabo detektorja je bilo potrebno sprogramirati njegov naslov upoštevajoč navodila proizvajalca. Detektor ima dva naslova (v mojem primeru naslov 1 in 2) in na vsakem naslovu imamo 8 odsekov.
Zasedenost odsekov lahko spremljamo preko računalnika (rdeče = zasedeno, zeleno = prosto) z uporabo programa Z21 Maintenance Tool.
Zasedenost odsekov lahko spremljamo tudi preko pametnega telefona ali tabličnega računalnika z uporabo mobilne aplikacije »Z21«. Aplikacija omogoča, da si ustvarimo shemo makete, kamor vnesemo podatke o detektorjih zasedenosti tirov, kretnicah, hiškah z razsvetljavo in drugo. V kolikor imamo vgrajene kretnice z električnim pogonom na DCC jih lahko v aplikaciji Z21 tudi upravljamo (premikamo). V aplikaciji so prosti odseki prikazani črno, zasedeni rdeče. Z rumeno barvo pa se obarva pot po maketi, glede na postavitev kretnic. Ko se določen odsek zasede se rumena barva spremeni v rdečo.
Vse kretnice na moji maketi se premikajo z uporabo servo motorčkov, ki so na maketo pritrjeni s pomočjo 3D natisnjenih nosilcev. Upravljajo se preko doma izdelanega DCC funkcijskega dekoderja (kretnice, lučke v hišah).
V kolikor ima kdo kakšna vprašanja glede detekcije, pogonov za kretnice ali DCC dekoderja so dobrodošla.
Lep pozdrav, Andaž.
https://www.youtube.com/user/andrazspan1
https://www.youtube.com/user/andrazspan1
- andrazspan
- Strojevodja I
- Prispevkov: 621
- Pridružen: 07.05.2012, 17:09
- Kraj: Rimske Toplice
- Kontakt:
Re: Andraževa maketa
Še video prikaz delovanja detekcije zasedenosti tirov.
Lep pozdrav, Andaž.
https://www.youtube.com/user/andrazspan1
https://www.youtube.com/user/andrazspan1
- andrazspan
- Strojevodja I
- Prispevkov: 621
- Pridružen: 07.05.2012, 17:09
- Kraj: Rimske Toplice
- Kontakt:
Re: Andraževa maketa
Moja nova pridobitev, trije Piko OBB potniški vagoni.
Lep pozdrav, Andaž.
https://www.youtube.com/user/andrazspan1
https://www.youtube.com/user/andrazspan1
- andrazspan
- Strojevodja I
- Prispevkov: 621
- Pridružen: 07.05.2012, 17:09
- Kraj: Rimske Toplice
- Kontakt:
Re: Andraževa maketa
Moja nova pridobitev, Roco 73907, ÖBB Vectron MS 1293 018
Lep pozdrav, Andaž.
https://www.youtube.com/user/andrazspan1
https://www.youtube.com/user/andrazspan1
- andrazspan
- Strojevodja I
- Prispevkov: 621
- Pridružen: 07.05.2012, 17:09
- Kraj: Rimske Toplice
- Kontakt:
Re: Andraževa maketa
Moji novi pridobitvi, Roco 46400, ROCO Clean čistilni vagon za tire in PIKO 95488, "Jubilejni vagon"
Lep pozdrav, Andaž.
https://www.youtube.com/user/andrazspan1
https://www.youtube.com/user/andrazspan1
- andrazspan
- Strojevodja I
- Prispevkov: 621
- Pridružen: 07.05.2012, 17:09
- Kraj: Rimske Toplice
- Kontakt:
Re: Andraževa maketa
Moja nova pridobitev, Roco 77385, DB Sdggmrss z LKW Walter prikolicami.
Lep pozdrav, Andaž.
https://www.youtube.com/user/andrazspan1
https://www.youtube.com/user/andrazspan1
- andrazspan
- Strojevodja I
- Prispevkov: 621
- Pridružen: 07.05.2012, 17:09
- Kraj: Rimske Toplice
- Kontakt:
Re: Andraževa maketa
Moja nova pridobitev, Roco 71983, LTE Vectron MS 193 694 Moveo Ergo Sum.
Lokomotiva ima vgrajen PluX22 digitalni vmesnik. V digitalnem načinu omogoča upravljanje z dolgimi lučmi, lučmi v strojevodski kabini in ugašanje sklepnih luči.
Lokomotiva ima vgrajen PluX22 digitalni vmesnik. V digitalnem načinu omogoča upravljanje z dolgimi lučmi, lučmi v strojevodski kabini in ugašanje sklepnih luči.
Lep pozdrav, Andaž.
https://www.youtube.com/user/andrazspan1
https://www.youtube.com/user/andrazspan1
- andrazspan
- Strojevodja I
- Prispevkov: 621
- Pridružen: 07.05.2012, 17:09
- Kraj: Rimske Toplice
- Kontakt:
Re: Andraževa maketa
Moja nova pridobitev, Roco 71956, PKP CARGO EU45-846 (ES 64 F4 - BR189)
Lokomotiva ima vgrajen PluX22 digitalni vmesnik. V digitalnem načinu omogoča ugašanje sklepnih luči.
Lokomotiva ima vgrajen PluX22 digitalni vmesnik. V digitalnem načinu omogoča ugašanje sklepnih luči.
Lep pozdrav, Andaž.
https://www.youtube.com/user/andrazspan1
https://www.youtube.com/user/andrazspan1
- andrazspan
- Strojevodja I
- Prispevkov: 621
- Pridružen: 07.05.2012, 17:09
- Kraj: Rimske Toplice
- Kontakt:
Re: Andraževa maketa
Moja nova pridobitev, Roco 62486, ÖBB Taurus 1216 008
Lep pozdrav, Andaž.
https://www.youtube.com/user/andrazspan1
https://www.youtube.com/user/andrazspan1
- andrazspan
- Strojevodja I
- Prispevkov: 621
- Pridružen: 07.05.2012, 17:09
- Kraj: Rimske Toplice
- Kontakt:
Re: Andraževa maketa
Moja nova pridobitev, HERIS 17501, SŽ Gbs-z tovorni vagoni.
Lep pozdrav, Andaž.
https://www.youtube.com/user/andrazspan1
https://www.youtube.com/user/andrazspan1
- andrazspan
- Strojevodja I
- Prispevkov: 621
- Pridružen: 07.05.2012, 17:09
- Kraj: Rimske Toplice
- Kontakt:
Re: Andraževa maketa
Moja nova pridobitev, Piko 59593, PKP CARGO Vectron MS EU46-510
Lokomotiva je v primerjavi s starejšim Pikotovim modelom Vectrona veliko bolj dovršena. Najbolj očitna sprememba so odjemniki toka, izboljšani pa so tudi kolesi. Lokomotiva se približuje nivoju Rocota, nažalost pa tovarniško niso vgrajene dolge luči in luči v kabini.
Lokomotiva ima vgrajen PluX22 digitalni vmesnik. V digitalnem načinu omogoča ugašanje sklepnih luči (opcijsko tudi dolge luči in luči v kabini, več v naslednji objavi).
Lokomotiva je v primerjavi s starejšim Pikotovim modelom Vectrona veliko bolj dovršena. Najbolj očitna sprememba so odjemniki toka, izboljšani pa so tudi kolesi. Lokomotiva se približuje nivoju Rocota, nažalost pa tovarniško niso vgrajene dolge luči in luči v kabini.
Lokomotiva ima vgrajen PluX22 digitalni vmesnik. V digitalnem načinu omogoča ugašanje sklepnih luči (opcijsko tudi dolge luči in luči v kabini, več v naslednji objavi).
Lep pozdrav, Andaž.
https://www.youtube.com/user/andrazspan1
https://www.youtube.com/user/andrazspan1
- andrazspan
- Strojevodja I
- Prispevkov: 621
- Pridružen: 07.05.2012, 17:09
- Kraj: Rimske Toplice
- Kontakt:
Re: Andraževa maketa
Ko sem v lokomotivo vgradil digitalni dekoder in opravil preizkus delovanja, sem se odločil preveriti, ali bi bilo možno dodati dolge luči ter luči v kabino.
Po pregledu tiskanega vezja za luči sem poleg skupne rumene in rdeče svetleče diode (oznaka: LED1-2) opazil pripravljeni še dve mesti (oznaka: LED3 in LED4). Po pregledu svetlobnih kanalov na ohišju lokomotive sem ugotovil, da je že vse pripravljeno za vgradnjo svetleče diode za dolge luči in za osvetlitev smerne table (na primer: Vectron Railpool - fotografija). Na zadnji strani tiskanine je predvideno mesto za upor (oznaka: R3 in R4) in mesto za povezavo z glavnim tiskanim vezjem (oznaka KW2 in KX).
Ko sem pregledal še glavno tiskano vezje, sem ugotovil, da so že pripravljene povezave med dekoderjem (izhodi AUX3 do AUX7) in robom tiskanega vezje, kjer so pripravljeni kontakti za spajkanje žic. Izhoda za luči iz dekoderja vklapljata bele čelne luči (na vsaki kabini posebej), izhoda AUX1 in AUX2 rdeče sklepne luči, izhoda AUX3 in AUX4 vklapljata KW2, izhoda AUX5 in AUX6 vklapljata KX (preko upora RX2 in RX3, ki nista nameščena). Zraven je prisoten tudi AUX7, ki ima na tiskanini oznako A7.
S tem imamo vse potrebno znanje za namestitev dolgih luči in luči v kabini. Za dolge luči je potrebno prispajkati dve (eno za vsako kabino) SMD svetleči diodi in ustrezna upora, uporabil sem LED4, R4 in KW2. Prispajkati moramo še dodaten kabel (na fotografiji zelen) med KW2 na tiskanem vezju za luči in KW2 na glavnem tiskanem vezju.
Za razsvetljavo kabine je potrebno kabino razstaviti in vanjo vgraditi svetlečo diodo. Prispajkamo jo lahko na kontakt KX in na tiskano vezje dodamo ustrezen upor (RX2 in RX3). V svoj model sem zaenkrat vgradil samo dolge luči (trenutno ni vgrajena prava svetleča dioda (napačna temperature barve in premajhna svetilnost), ki bo zamenjana s pravo, takoj ko jih prejmem), razsvetljava v kabini pa bo morda narejena kdaj v prihodnje.
* Kondenzator ni vgrajen tovarniško.
Na koncu še prikaz delovanja.
Po pregledu tiskanega vezja za luči sem poleg skupne rumene in rdeče svetleče diode (oznaka: LED1-2) opazil pripravljeni še dve mesti (oznaka: LED3 in LED4). Po pregledu svetlobnih kanalov na ohišju lokomotive sem ugotovil, da je že vse pripravljeno za vgradnjo svetleče diode za dolge luči in za osvetlitev smerne table (na primer: Vectron Railpool - fotografija). Na zadnji strani tiskanine je predvideno mesto za upor (oznaka: R3 in R4) in mesto za povezavo z glavnim tiskanim vezjem (oznaka KW2 in KX).
Ko sem pregledal še glavno tiskano vezje, sem ugotovil, da so že pripravljene povezave med dekoderjem (izhodi AUX3 do AUX7) in robom tiskanega vezje, kjer so pripravljeni kontakti za spajkanje žic. Izhoda za luči iz dekoderja vklapljata bele čelne luči (na vsaki kabini posebej), izhoda AUX1 in AUX2 rdeče sklepne luči, izhoda AUX3 in AUX4 vklapljata KW2, izhoda AUX5 in AUX6 vklapljata KX (preko upora RX2 in RX3, ki nista nameščena). Zraven je prisoten tudi AUX7, ki ima na tiskanini oznako A7.
S tem imamo vse potrebno znanje za namestitev dolgih luči in luči v kabini. Za dolge luči je potrebno prispajkati dve (eno za vsako kabino) SMD svetleči diodi in ustrezna upora, uporabil sem LED4, R4 in KW2. Prispajkati moramo še dodaten kabel (na fotografiji zelen) med KW2 na tiskanem vezju za luči in KW2 na glavnem tiskanem vezju.
Za razsvetljavo kabine je potrebno kabino razstaviti in vanjo vgraditi svetlečo diodo. Prispajkamo jo lahko na kontakt KX in na tiskano vezje dodamo ustrezen upor (RX2 in RX3). V svoj model sem zaenkrat vgradil samo dolge luči (trenutno ni vgrajena prava svetleča dioda (napačna temperature barve in premajhna svetilnost), ki bo zamenjana s pravo, takoj ko jih prejmem), razsvetljava v kabini pa bo morda narejena kdaj v prihodnje.
* Kondenzator ni vgrajen tovarniško.
Na koncu še prikaz delovanja.
Lep pozdrav, Andaž.
https://www.youtube.com/user/andrazspan1
https://www.youtube.com/user/andrazspan1
- andrazspan
- Strojevodja I
- Prispevkov: 621
- Pridružen: 07.05.2012, 17:09
- Kraj: Rimske Toplice
- Kontakt:
Re: Andraževa maketa
Moja nova pridobitev, Albert-Modell 700003, SŽ Zaes-z tovorni vagoni, cisterne "Petrol mazut".
r
Skupaj z Roco cisterno.
r
Skupaj z Roco cisterno.
Lep pozdrav, Andaž.
https://www.youtube.com/user/andrazspan1
https://www.youtube.com/user/andrazspan1
- andrazspan
- Strojevodja I
- Prispevkov: 621
- Pridružen: 07.05.2012, 17:09
- Kraj: Rimske Toplice
- Kontakt:
Re: Andraževa maketa
Med pregledom Roco lokomotive s tovarniško vgrajenim zvočnim dekoderjem sem opazil, da ima lokomotiva vgrajen kondenzator. Kondenzator omogoča boljšo vožnjo lokomotive, saj deluje kot baterija v trenutkih, ko lokomotiva nima dobrega stika s tiri (umazani tiri, kolesa, …).
Ker sem imel z uporabo kondenzatorja (vgrajen v SŽ 643 026) dobre izkušnje sem se odločil preveriti, ali je kondenzator možno vgraditi tudi v ostale lokomotive. Ugotovil sem, da je kondenzator možno vgraditi v novejše Roco in Piko lokomotive (tiste, ki imajo PluX22 vmesnik). Ker so v vmesniku PluX22 že predvideni pini za priklop kondenzatorja je potrebno kondenzator samo prispajkati na predvideno mesto na tiskanem vezju.
V primeru uporabe ESU dekoderjev je možno kondenzator dodati tudi v lokomotive, ki za to nimajo predvidenega mesta, vendar je potrebno dodati upor in diodo skladno z navodili proizvajalca. Preko CV programiranja lahko tudi nastavimo parametre delovanja lokomotive z vgrajenim kondenzatorjem.
Roco je uporabil kondenzator kapacitivnosti 1000uF in napetosti 16V (izmerjena napetost na kondenzatorju je bila okoli 15V). Ker ESU priporoča napetost kondenzatorja 25V sem, kjer je bilo dovolj prostora, uporabil kondenzator kapacitivnosti 1000uF in napetosti 25v.
Testiranja pred vgradnjo kondenzatorjev.
Primerjava velikosti kondenzatorjev.
Vgradnja kondenzatorja v Roco SŽ 541 002
Vgradnja kondenzatorja v Roco Vectrone.
Vgradnja kondenzatorja v Piko Vectrona
Ker sem imel z uporabo kondenzatorja (vgrajen v SŽ 643 026) dobre izkušnje sem se odločil preveriti, ali je kondenzator možno vgraditi tudi v ostale lokomotive. Ugotovil sem, da je kondenzator možno vgraditi v novejše Roco in Piko lokomotive (tiste, ki imajo PluX22 vmesnik). Ker so v vmesniku PluX22 že predvideni pini za priklop kondenzatorja je potrebno kondenzator samo prispajkati na predvideno mesto na tiskanem vezju.
V primeru uporabe ESU dekoderjev je možno kondenzator dodati tudi v lokomotive, ki za to nimajo predvidenega mesta, vendar je potrebno dodati upor in diodo skladno z navodili proizvajalca. Preko CV programiranja lahko tudi nastavimo parametre delovanja lokomotive z vgrajenim kondenzatorjem.
Roco je uporabil kondenzator kapacitivnosti 1000uF in napetosti 16V (izmerjena napetost na kondenzatorju je bila okoli 15V). Ker ESU priporoča napetost kondenzatorja 25V sem, kjer je bilo dovolj prostora, uporabil kondenzator kapacitivnosti 1000uF in napetosti 25v.
Testiranja pred vgradnjo kondenzatorjev.
Primerjava velikosti kondenzatorjev.
Vgradnja kondenzatorja v Roco SŽ 541 002
Vgradnja kondenzatorja v Roco Vectrone.
Vgradnja kondenzatorja v Piko Vectrona
Lep pozdrav, Andaž.
https://www.youtube.com/user/andrazspan1
https://www.youtube.com/user/andrazspan1
- andrazspan
- Strojevodja I
- Prispevkov: 621
- Pridružen: 07.05.2012, 17:09
- Kraj: Rimske Toplice
- Kontakt:
Re: Andraževa maketa
Pred kratkim sem se lotil izdelave razsvetljave v potniških vagonih, ki je še niso imeli vgrajene. Hkrati sem pregledal in posodobil izvedbo razsvetljave v ostalih potniških vagonih.
Za odjem elektrike iz koles sem uporabil tanko bakreno žico, ki sem jo dodatno sploščil in narahlo ovil okoli koles. Za povezavo sem uporabil tanko lakirano bakreno žico. V vagon je vgrajen Gretzov mostič in kondenzator, ki preprečuje utripanje luči v primeru slabega stika med tiri in kolesi. V večino vagonov sem vgradil posamezne SMD svetleče diode, v ACME kupeje pa LED trak. Nekateri vagoni imajo vgrajene tudi rdeče svetleče diode za osvetlitev sklepa vagona. Posamezen vagon porabi približno 2-3mA elektrike.
Odvzem elektrike na podstavnem vozičku.
Gretzev mostič, kondenzator in upor.
Svetleče diode pritrjene na strop vagona.
Priprava svetlečih diode za sklep.
Pritrditev v vagon in preizkus delovanja.
Priprava Roco vagona.
Za odjem elektrike iz koles sem uporabil tanko bakreno žico, ki sem jo dodatno sploščil in narahlo ovil okoli koles. Za povezavo sem uporabil tanko lakirano bakreno žico. V vagon je vgrajen Gretzov mostič in kondenzator, ki preprečuje utripanje luči v primeru slabega stika med tiri in kolesi. V večino vagonov sem vgradil posamezne SMD svetleče diode, v ACME kupeje pa LED trak. Nekateri vagoni imajo vgrajene tudi rdeče svetleče diode za osvetlitev sklepa vagona. Posamezen vagon porabi približno 2-3mA elektrike.
Odvzem elektrike na podstavnem vozičku.
Gretzev mostič, kondenzator in upor.
Svetleče diode pritrjene na strop vagona.
Priprava svetlečih diode za sklep.
Pritrditev v vagon in preizkus delovanja.
Priprava Roco vagona.
Lep pozdrav, Andaž.
https://www.youtube.com/user/andrazspan1
https://www.youtube.com/user/andrazspan1