Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Pozdravljeni!
Že kar nekaj časa je poteklo od omembe Ozkotirne rudniške železniške proge Žalec - Zabukovica tukaj na forumu.
Med tem so na portalu KAMRA digitalizirana kulturna dediščina slovenskih pokrajin objavili nekaj gradiva uporabljenega v knjigi Karla Rustje: Rudniška železnica Žalec-Zabukovica, med njimi tudi načrt celotne proge. V skrajnem desnem delu tega načrta je tudi načrt lokomotivske lope, ki mi je služil kot osnova za izdelavo makete lope.
Lopa je še v izdelavi in še ni dokončana. Trenutno se ukvarjam z izdelavo podtalnega mehanizma za odpiranje/zapiranje vrat, ki bi bil načeloma ročno upravljan, morda kdaj kasneje tudi motoriziran.
Nekaj posnetkov lope:
Slika 01:
Slika 02:
Slika 03:
Slika 04:
Slika 05:
Slika 06:
Slika 07:
Slika 08:
Slika 09:
Slika 10:
Razen strešne plošče z imitacijo opeke in tirnice H0e ter lokomotive, je vse ostalo samogradnja!
Na morebitna vprašanja bom z veseljem odgovoril, zaželjeni so tudi komentarji!
Že kar nekaj časa je poteklo od omembe Ozkotirne rudniške železniške proge Žalec - Zabukovica tukaj na forumu.
Med tem so na portalu KAMRA digitalizirana kulturna dediščina slovenskih pokrajin objavili nekaj gradiva uporabljenega v knjigi Karla Rustje: Rudniška železnica Žalec-Zabukovica, med njimi tudi načrt celotne proge. V skrajnem desnem delu tega načrta je tudi načrt lokomotivske lope, ki mi je služil kot osnova za izdelavo makete lope.
Lopa je še v izdelavi in še ni dokončana. Trenutno se ukvarjam z izdelavo podtalnega mehanizma za odpiranje/zapiranje vrat, ki bi bil načeloma ročno upravljan, morda kdaj kasneje tudi motoriziran.
Nekaj posnetkov lope:
Slika 01:
Slika 02:
Slika 03:
Slika 04:
Slika 05:
Slika 06:
Slika 07:
Slika 08:
Slika 09:
Slika 10:
Razen strešne plošče z imitacijo opeke in tirnice H0e ter lokomotive, je vse ostalo samogradnja!
Na morebitna vprašanja bom z veseljem odgovoril, zaželjeni so tudi komentarji!
LP, Miran
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Ni druga za dodat, kot enostavno: NORO Meni osebno zgleda zelo lepo
Te tramove ste vse sami izrezali in zbrusli iz lesenih palčk ali?
Te tramove ste vse sami izrezali in zbrusli iz lesenih palčk ali?
L.P.
Benjamin
Benjamin
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Ne vem kaj naj drugega kot da podpišem zgornje!Benjamin napisal/-a: ... Ni druga za dodat, kot enostavno: NORO Meni osebno zgleda zelo lepo ...
Edino kar lahko še dodam je, da v živo zgleda še lepše!
Lahko smo jo občudovali v sredo na mesečnem srečanju DLŽiŽE Ce
Ko v živo vidiš kako mala je ta stvarca dejansko, pol pa vsi ti detalji!
"NORO"!
Lahko samo upamo, da nam bo @miranzor pokazal še kakšne slike detaljev in seveda same izdelave!!
Hvala Miran da deliš svoje izdelke z nami!!!
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Miran zdravo!miranzor napisal/-a:...Lopa je še v izdelavi in še ni dokončana. Trenutno se ukvarjam z izdelavo podtalnega mehanizma za odpiranje/zapiranje vrat, ki bi bil načeloma ročno upravljan, morda kdaj kasneje tudi motoriziran....
Tudi mene še čaka izdelava lok šupe za TSO...http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... &start=405" onclick="window.open(this.href);return false;
Tudi jaz bi želel, da se vrata odpirajo ob izhodu, ali vhodu lokomotive v lok šupo. In me ZEEEELOOOO!! zanima, kako boš to rešil. Predvsem kaj boš uporabil za t.i."pante" na vratih
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Zelo lepo, kapo dol!
Počasi. Sem na delu in ne na begu. Moj hobi, moja pravila.
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
@Vsem
Najprej vsem skupaj hvala za pozitiven odziv in pohvale!
To mi je vzpodbuda za naprej!
@Benjamin
Ko so bile letvice nalepljene, sem izdelal opečni zid in sicer sem uporabil 2 mm debele forex plošče oz. penjen PVC, na katerega sem z risalno iglo vgraviral vzdolžne utore, ki imajo približno 1 mm razmika (to nekako odgovarja višini ene opečne vrste). Razmejitev opek sem naredil tako, da sem na dolžino opeke z majhnim ploščatim izvijačem, širine 1 mm, vtiskoval "fuge". Polnilo oz. opečni zid sem potem primerno oblikoval ter ga vlepil v prostor med letvicami oz. lesenim ogrodjem zidu!
Potem je sledilo barvanje...
...in staranje
Tako pa je zgledalo vmesno stanje:
@_Borsig_
Matjaž, gotovo bo prišel na vrsto še kak projekt iz preteklosti.
@Gorchi
Hvala! Me veseli, da ti je všeč!
@mmatja
Na lopi oz. na vratih so panti že zmontirani in vrata so gibljiva že sedaj. Nasadilo je iz 0,4 mm debele medeninaste žice, kovinski jeziček z ušesom na vratih pa je iz alu traku, ki sem ga izrezal iz pločevinastega zamaška za steklenice z navojem. Uho sem zvil okoli 0,4 mm debele žičke.
Nasadilo:
in pločevinast trak:
Sicer pa odpiranja in zapiranja vrat nimam namena avtomatizirati v odvisnosti izvoza oz. uvoza lokomotive ampak jih nameravam odpirati neodvisno od tega in seveda z zamikom levega in desnega krila.
Upam, da sem odgovoril zadovoljivo!?
@totimato
Hvala!
Najprej vsem skupaj hvala za pozitiven odziv in pohvale!
To mi je vzpodbuda za naprej!
@Benjamin
Ja, tramove sem izdelal sam in sicer sem iz 2 mm debelih plošč balze narezal enakomerne letvice, ki sem jih potem prilepil na podlago iz cca. 0,25 mm debelega kartona, na katerem sem natisnil oz. izrisal stranice lope.Benjamin napisal/-a:Te tramove ste vse sami izrezali in zbrusli iz lesenih palčk ali?
Ko so bile letvice nalepljene, sem izdelal opečni zid in sicer sem uporabil 2 mm debele forex plošče oz. penjen PVC, na katerega sem z risalno iglo vgraviral vzdolžne utore, ki imajo približno 1 mm razmika (to nekako odgovarja višini ene opečne vrste). Razmejitev opek sem naredil tako, da sem na dolžino opeke z majhnim ploščatim izvijačem, širine 1 mm, vtiskoval "fuge". Polnilo oz. opečni zid sem potem primerno oblikoval ter ga vlepil v prostor med letvicami oz. lesenim ogrodjem zidu!
Potem je sledilo barvanje...
...in staranje
Tako pa je zgledalo vmesno stanje:
@_Borsig_
Matjaž, gotovo bo prišel na vrsto še kak projekt iz preteklosti.
@Gorchi
Hvala! Me veseli, da ti je všeč!
@mmatja
Na lopi oz. na vratih so panti že zmontirani in vrata so gibljiva že sedaj. Nasadilo je iz 0,4 mm debele medeninaste žice, kovinski jeziček z ušesom na vratih pa je iz alu traku, ki sem ga izrezal iz pločevinastega zamaška za steklenice z navojem. Uho sem zvil okoli 0,4 mm debele žičke.
Nasadilo:
in pločevinast trak:
Sicer pa odpiranja in zapiranja vrat nimam namena avtomatizirati v odvisnosti izvoza oz. uvoza lokomotive ampak jih nameravam odpirati neodvisno od tega in seveda z zamikom levega in desnega krila.
Upam, da sem odgovoril zadovoljivo!?
@totimato
Hvala!
Zadnjič spremenil miranzor, dne 14.02.2014, 23:28, skupaj popravljeno 1 krat.
LP, Miran
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Čestitam !
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
...zelo natančno delo, naravne barve, čudovito, modelarstvo na vrhuncu!
komaj čakam, da pokažeš več
lp,matej
komaj čakam, da pokažeš več
lp,matej
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Ja, res je super!!!
Lep večer
Tomaž
Lep večer
Tomaž
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Hvala še enkrat vsem za pohvale!
Nadaljujem z opisom izdelave.
Za podlago sem uporabil 4 mm debelo vezano ploščo, na katero sem pritrdil H0e tirnico.
Del podlage, ki bo ostal zunaj lope, sem pred pritrditvijo tirnice, pobarval, prav tako pa sem oblikoval tudi pragove in barvno delno obdelal tirnice.
Za tem sem uredil še podlago in tla notranjosti lope. Uporabil sem dve plasti 2 mm debelega penjenega PVC in v gornjo ploščo z risalno iglo vgraviral tloris lope, znotraj sten pa obliko betonskih plošč, ki sem jih tudi barvno obdelal.
Sledilo je pomerjanje; odstopanja so bila minimalna, tako da se lahko delo nadaljuje!
Iz balze sem izdelal tirni zaključek in ga postaral.
Sledila je izdelava vrat. Osnova je hrastov furnir, okvir in vezne letve pa so iz 1 mm debelih letvic.
Se nadaljuje...
Nadaljujem z opisom izdelave.
Za podlago sem uporabil 4 mm debelo vezano ploščo, na katero sem pritrdil H0e tirnico.
Del podlage, ki bo ostal zunaj lope, sem pred pritrditvijo tirnice, pobarval, prav tako pa sem oblikoval tudi pragove in barvno delno obdelal tirnice.
Za tem sem uredil še podlago in tla notranjosti lope. Uporabil sem dve plasti 2 mm debelega penjenega PVC in v gornjo ploščo z risalno iglo vgraviral tloris lope, znotraj sten pa obliko betonskih plošč, ki sem jih tudi barvno obdelal.
Sledilo je pomerjanje; odstopanja so bila minimalna, tako da se lahko delo nadaljuje!
Iz balze sem izdelal tirni zaključek in ga postaral.
Sledila je izdelava vrat. Osnova je hrastov furnir, okvir in vezne letve pa so iz 1 mm debelih letvic.
Se nadaljuje...
LP, Miran
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Sledi izdelava oken. Zasteklitev je iz prozorne folije, ki je v škatlah s čokoladnimi bonboni. Nanjo sem natisnil mrežo v velikosti okenskega okvirja in vmesnih letvic (vidno na levem oknu). Okenski okvir in letvice so izrezane iz hrastovega furnirja in nato s sekundnim lepilom lepljene na "steklo". Precej zamudno delo. In bolje uspeva, če imaš v sebi kakšno pivo!
Sledi ostrešje! Za lažje delo je služila preprosta šablona.
Za izdelavo špirovcev sem uporabil ploščo 2 mm debele balze, ki sem jo najprej kot celoto primerno oblikoval in šele zatem odrezoval posamezne špirovce.
Toliko za nocoj!
Upam, da vas z opisom ne morim.
Prihodnjič sledi nadaljevanje!
Sledi ostrešje! Za lažje delo je služila preprosta šablona.
Za izdelavo špirovcev sem uporabil ploščo 2 mm debele balze, ki sem jo najprej kot celoto primerno oblikoval in šele zatem odrezoval posamezne špirovce.
Toliko za nocoj!
Upam, da vas z opisom ne morim.
Prihodnjič sledi nadaljevanje!
LP, Miran
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Sledi "elektrifikacija", ki sem jo razpeljal pred montažo ostrešja, ker bi potem bilo to težje.
Nimam podatkov niti slik po katerih bi bilo mogoče videti kako je bila lopa električno napajana in opremljena, zato sem nekaj vodnikov razpeljal kar na pamet. Vodnike predstavlja posamezna bakrena žička (debelina cca. 0,2 mm) iz več žilnega kabla.
Izdelava instalacije, ...
... montaža in ...
... končana.
Sledi izdelava in montaža ostrešja:
Pomerjanje
Izdelava nape:
--->
Nimam podatkov niti slik po katerih bi bilo mogoče videti kako je bila lopa električno napajana in opremljena, zato sem nekaj vodnikov razpeljal kar na pamet. Vodnike predstavlja posamezna bakrena žička (debelina cca. 0,2 mm) iz več žilnega kabla.
Izdelava instalacije, ...
... montaža in ...
... končana.
Sledi izdelava in montaža ostrešja:
Pomerjanje
Izdelava nape:
--->
LP, Miran
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Napo je bilo potrebno namestiti, in pred tem ostrešje barvno obdelati.
Še pogled skozi vrata
Sledila je izdelava strehe. Rob plošče je bilo potrebno nekoliko obdelati.
Strešni plošči sem zaradi snemljivosti utrdil s pomočjo dveh ustreznih trikotnikov iz PS.
Sleme sem prevrtal za dimnik oz. za dimno cev nape.
Barvno je bilo potrebno obdelati posamezne strešnike
Namestitev vetrnih desk
Pa še barvno obdelano oz. postarano:
--->
Še pogled skozi vrata
Sledila je izdelava strehe. Rob plošče je bilo potrebno nekoliko obdelati.
Strešni plošči sem zaradi snemljivosti utrdil s pomočjo dveh ustreznih trikotnikov iz PS.
Sleme sem prevrtal za dimnik oz. za dimno cev nape.
Barvno je bilo potrebno obdelati posamezne strešnike
Namestitev vetrnih desk
Pa še barvno obdelano oz. postarano:
--->
LP, Miran
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
-->
Na zidove spada tudi kakšna tehnična risba
in seveda kakšen reklamni plakat
Seveda je bilo potrebno notranjost lope tudi osvetliti. Odločil sem se uporabiti rumene SMD LED diode oblike 1206 z močnejšo svetilnostjo. Za ohišje oz. senčnik svetilk sem uporabil stožčaste plastične dele kabelskih končnikov, ki sem jih zunaj pobarval črno, notranjost pa belo.
Pa še malo v ČB tehniki:
Zatem pa še nekaj notranje opreme:
Delovne mize, sodi z mazivom, oljem, ...
--->
Na zidove spada tudi kakšna tehnična risba
in seveda kakšen reklamni plakat
Seveda je bilo potrebno notranjost lope tudi osvetliti. Odločil sem se uporabiti rumene SMD LED diode oblike 1206 z močnejšo svetilnostjo. Za ohišje oz. senčnik svetilk sem uporabil stožčaste plastične dele kabelskih končnikov, ki sem jih zunaj pobarval črno, notranjost pa belo.
Pa še malo v ČB tehniki:
Zatem pa še nekaj notranje opreme:
Delovne mize, sodi z mazivom, oljem, ...
--->
LP, Miran