Vodna postaja Celje v H0
Objavljeno: 01.06.2014, 7:13
Pozdravljeni vlakoljubci!
Dne 30.05.2014 ob 13:30 uri je bila v Celju uradna otvoritev obnovljene vodne postaje Celje in ta dogodek izkoriščam za prikaz izdelave makete vodne postaje Celje v merilu H0 (1/87). Upam, da bo dogodek tudi predstavljen v ustrezni temi, saj je bilo tudi kar nekaj fotografov.
Če že kupujemo, zbiramo, izdelujemo, predelujemo in še kaj, železniški vozni park in izdelujemo makete, ki naj bi predstavljale značilno ex. YU in slovensko železnico, potem k temu prav gotovo sodijo tudi objekti, katerih vzori so sneti iz domačega okolja. Teh pa kot industrijskih sestavljank praktično ni na tržišču. Zato smo seveda prisiljeni v samoizdelavo, pri čemer pa je za vsak tak objekt pričeti iz popolne nule. Izbrati je potrebno objekt in ga najprej pofotografirati, premeriti, v kolikor zanj niso dosegljivi originalni načrti, vse dimenzije pretvoriti v tiste, ki odgovarjajo merilu, v katerem bo takšen objekt in seveda nato izrisati načrt. Odločiti se je potrebno tudi za material iz katerega bo objekt, pa še kaj se najde. Seveda pa je nato tukaj še izdelava.
Skratka, hotel sem le opomnit, da je potrebnega kar nekaj truda preden lahko pričneš z izdelavo nekega objekta v primerjavi s tistimi kupljenimi kot sestavljanke (kit).
Torej tak izbran objekt je bil tudi vodna postaja v Celju, ki stoji na južni strani železniške postaje Celje, sedaj na desni strani železniške proge v smeri proti Zidanem mostu, tik pred reko Savinja. Savinja je hkrati tudi vir za črpanje vode, ki so jo na začetku obratovanja prečrpavali v dva bazena s kapaciteto po cca. 35 000 l s parno batno črpalko. Bazena se nahajata v gornji etaži objekta in sta s cevovodi povezana z vodnimi napajalniki ob železniških tirih, kjer so zagotavljali oskrbo parnih lokomotiv s potrebno količino vode. V Sloveniji sodi med večje takšne vodne postaje, je pa menda še edina, ki je še vedno v funkciji. Edina večja in oblikovno precej podobna je še vodna postaja Pragersko.
Lokacija vodne postaje (Google Earth)
In pogled nanjo iz zahodne strani - z Ulice XIV. divizije (Street View)
V času, ko je padla odločitev o izdelavi tega objekta kot makete, zanjo nisem imel nobenih načrtov in nobenih uporabnih podatkov. Za predlogo oz. vzor izdelave sem uporabil stanje, kot je bilo leta 1976, ko sem vodno postajo tudi fotografiral.
Vodna postaja Celje v začetku leta 1976 (takrat sem to fotografiral s precejšnjim zadržkom, saj fotografiranje železnice in z njo povezanih objektov ni bilo dovoljeno)
Takšna pa je bila vodna postaja (in je še danes) v času, ko je padla odločitev o izdelavi
Nadaljevanje sledi ...
Dne 30.05.2014 ob 13:30 uri je bila v Celju uradna otvoritev obnovljene vodne postaje Celje in ta dogodek izkoriščam za prikaz izdelave makete vodne postaje Celje v merilu H0 (1/87). Upam, da bo dogodek tudi predstavljen v ustrezni temi, saj je bilo tudi kar nekaj fotografov.
Če že kupujemo, zbiramo, izdelujemo, predelujemo in še kaj, železniški vozni park in izdelujemo makete, ki naj bi predstavljale značilno ex. YU in slovensko železnico, potem k temu prav gotovo sodijo tudi objekti, katerih vzori so sneti iz domačega okolja. Teh pa kot industrijskih sestavljank praktično ni na tržišču. Zato smo seveda prisiljeni v samoizdelavo, pri čemer pa je za vsak tak objekt pričeti iz popolne nule. Izbrati je potrebno objekt in ga najprej pofotografirati, premeriti, v kolikor zanj niso dosegljivi originalni načrti, vse dimenzije pretvoriti v tiste, ki odgovarjajo merilu, v katerem bo takšen objekt in seveda nato izrisati načrt. Odločiti se je potrebno tudi za material iz katerega bo objekt, pa še kaj se najde. Seveda pa je nato tukaj še izdelava.
Skratka, hotel sem le opomnit, da je potrebnega kar nekaj truda preden lahko pričneš z izdelavo nekega objekta v primerjavi s tistimi kupljenimi kot sestavljanke (kit).
Torej tak izbran objekt je bil tudi vodna postaja v Celju, ki stoji na južni strani železniške postaje Celje, sedaj na desni strani železniške proge v smeri proti Zidanem mostu, tik pred reko Savinja. Savinja je hkrati tudi vir za črpanje vode, ki so jo na začetku obratovanja prečrpavali v dva bazena s kapaciteto po cca. 35 000 l s parno batno črpalko. Bazena se nahajata v gornji etaži objekta in sta s cevovodi povezana z vodnimi napajalniki ob železniških tirih, kjer so zagotavljali oskrbo parnih lokomotiv s potrebno količino vode. V Sloveniji sodi med večje takšne vodne postaje, je pa menda še edina, ki je še vedno v funkciji. Edina večja in oblikovno precej podobna je še vodna postaja Pragersko.
Lokacija vodne postaje (Google Earth)
In pogled nanjo iz zahodne strani - z Ulice XIV. divizije (Street View)
V času, ko je padla odločitev o izdelavi tega objekta kot makete, zanjo nisem imel nobenih načrtov in nobenih uporabnih podatkov. Za predlogo oz. vzor izdelave sem uporabil stanje, kot je bilo leta 1976, ko sem vodno postajo tudi fotografiral.
Vodna postaja Celje v začetku leta 1976 (takrat sem to fotografiral s precejšnjim zadržkom, saj fotografiranje železnice in z njo povezanih objektov ni bilo dovoljeno)
Takšna pa je bila vodna postaja (in je še danes) v času, ko je padla odločitev o izdelavi
Nadaljevanje sledi ...