Diorama 1960a
Re: Diorama 1960a
Nadaljujem s seznamom vagonov. Sledi 8 x tovorni Gdvg - JŽ:
odprt tovorni vagon z visoko stranico 6 x Kdv - JŽ:
3 x cisterna, ki je še v predelavi, Ukk-vzz - JŽ. Jedkanice in ostalo je že doma:
In sedaj še vagoni z Roco spenjačami. Eden je službeni Dd - JŽ seveda, nato 1 x zaprt tovorni Giov - JŽ:
In zbirka šestih Gv - JŽ:
In tu sta še dva gostujoča tovorna vagona nemških železnic DB:
In to znese skupaj 35 vagonov, kar je več, kot je kapaciteta tirov na maketi . In zakaj dve vrsti spenjač? Zato, ker se mi ne da predelovat nekaterih vagonov, ki imajo priključke brez NEM jaška . . . To so predvsem starejši modeli, katerega koli proizvajalca. In s tem namenom sem tudi opremil lokomotive: parna 154-004 ima Fleischmann spenjače in dizlovka 643-025je opremljena z Roco spenjačama. In vagonov je dovolj, da lahko za vsako lokomotivo pripravim vsaj dve garnituri . Torej voženj različnih garnitur in njihovih kombinacij, če rob mize!
lp
odprt tovorni vagon z visoko stranico 6 x Kdv - JŽ:
3 x cisterna, ki je še v predelavi, Ukk-vzz - JŽ. Jedkanice in ostalo je že doma:
In sedaj še vagoni z Roco spenjačami. Eden je službeni Dd - JŽ seveda, nato 1 x zaprt tovorni Giov - JŽ:
In zbirka šestih Gv - JŽ:
In tu sta še dva gostujoča tovorna vagona nemških železnic DB:
In to znese skupaj 35 vagonov, kar je več, kot je kapaciteta tirov na maketi . In zakaj dve vrsti spenjač? Zato, ker se mi ne da predelovat nekaterih vagonov, ki imajo priključke brez NEM jaška . . . To so predvsem starejši modeli, katerega koli proizvajalca. In s tem namenom sem tudi opremil lokomotive: parna 154-004 ima Fleischmann spenjače in dizlovka 643-025je opremljena z Roco spenjačama. In vagonov je dovolj, da lahko za vsako lokomotivo pripravim vsaj dve garnituri . Torej voženj različnih garnitur in njihovih kombinacij, če rob mize!
lp
Zadnjič spremenil volkun, dne 15.02.2021, 20:24, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Diorama 1960a
Začasne sheme sem zamenjal s "stalnimi"; A3 tirna situacija je natisnjena na 300g šeleshamer in zaščitena s steklom, ter obešena na steno - nad vzhodnim in zahodnim segmentom- se razume.
Skoraj kočana je tudi tiskovina, ki je hranjena v debelem fasciklu - mapi. Ne zaupam elektronskim medijem - imam slabe izkušnje - in na papirju ostane vse! V mapi so med drugim zloženi tudi A3 načrti, ki sem jih ustrezno prepognil:
Mapa vsebuje 24 poglavij in zajema vse, kar je potrebno vedeti o maketi, tako besedila, kot fotografije, sheme in načrte, kot tudi seznam vseh nakupov, ki je kar zajeten . . .
lp
Skoraj kočana je tudi tiskovina, ki je hranjena v debelem fasciklu - mapi. Ne zaupam elektronskim medijem - imam slabe izkušnje - in na papirju ostane vse! V mapi so med drugim zloženi tudi A3 načrti, ki sem jih ustrezno prepognil:
Mapa vsebuje 24 poglavij in zajema vse, kar je potrebno vedeti o maketi, tako besedila, kot fotografije, sheme in načrte, kot tudi seznam vseh nakupov, ki je kar zajeten . . .
lp
Re: Diorama 1960a
Nekaj dodatnega tovora, ki je že izdelan in pripravljen za natovarjanje. Na vagonu z nizko stranico je armaturna mreža na lesenih podstavkih in v vagonu z visoko stranico premog. Oba vagona stojita na tirih depoja.
In vlak s t.i. spenjačami Roco, ki je na poti v oddaljeno Krnico: dizlovka 643-025 in 6 x JŽ Gv zaprtimi vagoni.
Tovorni vlak je pripeljal na prvi postajni tir v Krnico.
trenutno je v delu še nekaj tovora za nakladanje in razkladanje na odprte vagone. In pa končanje usmerniškega sklopa za upravljanje ozkotirne proge.
lp
In vlak s t.i. spenjačami Roco, ki je na poti v oddaljeno Krnico: dizlovka 643-025 in 6 x JŽ Gv zaprtimi vagoni.
Tovorni vlak je pripeljal na prvi postajni tir v Krnico.
trenutno je v delu še nekaj tovora za nakladanje in razkladanje na odprte vagone. In pa končanje usmerniškega sklopa za upravljanje ozkotirne proge.
lp
Re: Diorama 1960a
Zdravo Vojko!
Zanimiv vozni park in slikovit referat; potrebuješ pa še tajnico za urejanje dokumentacije in arhiva, za fikus pa že zmanjka prostora (šalim se!)!
Tovori ti dobro uspevajo in imel boš kaj početi, da ga boš uspel vsega razvozit!
Odlično in zelo mi je všeč! Komaj čakam nadaljevanja z vožnjami!
Zanimiv vozni park in slikovit referat; potrebuješ pa še tajnico za urejanje dokumentacije in arhiva, za fikus pa že zmanjka prostora (šalim se!)!
Tovori ti dobro uspevajo in imel boš kaj početi, da ga boš uspel vsega razvozit!
Odlično in zelo mi je všeč! Komaj čakam nadaljevanja z vožnjami!
LP, Miran
Re: Diorama 1960a
Hoj Miran,
sem v fazi lebdenja Malo ustvarjam, pa spet ne, pa spet ja. Saj sam dobro veš, kako to gre. . . Sem pa opravil generalno čiščenje makete zgoraj in spodaj, sodelovali so: radirka za tire, mehki čopiči, rahlo navlažena vileda krpa in sesalec za prah. Moral bom še očistiti ves vozni park z alkoholom in stelexom, da bo pripravljen za vožnje v letu 2021. Med tem pa sem oplemenitil vozni park (čeprav sem sklenil, da ne kupujem ničesar več!? ) z dvema JŽ cisternama (Pego hvala!). Moram reč da zelo dobro teče po tirnicah:
In ostale bodo kar originalne spenjače. Kar dokazuje tudi naslednja vlakovna garnitura:
lp
sem v fazi lebdenja Malo ustvarjam, pa spet ne, pa spet ja. Saj sam dobro veš, kako to gre. . . Sem pa opravil generalno čiščenje makete zgoraj in spodaj, sodelovali so: radirka za tire, mehki čopiči, rahlo navlažena vileda krpa in sesalec za prah. Moral bom še očistiti ves vozni park z alkoholom in stelexom, da bo pripravljen za vožnje v letu 2021. Med tem pa sem oplemenitil vozni park (čeprav sem sklenil, da ne kupujem ničesar več!? ) z dvema JŽ cisternama (Pego hvala!). Moram reč da zelo dobro teče po tirnicah:
In ostale bodo kar originalne spenjače. Kar dokazuje tudi naslednja vlakovna garnitura:
lp
Re: Diorama 1960a
Hoj železniškim maketarjem!
Malce detajliram maketo, izdelujem različne tovore za odprte vagone, sortiram in pripravljam podroben spisek voznega parka in pišem protokol vožnje, da bosta dve sezoni voženj povsem nared za uporabo. In pa še fotografija celotne makete, katerega sem bil še dolžan objavit po končani gradnji, manjkata le skrajna majhna južna kotička levo in desno, kar pa je zanemarljivo.
Ta fotografija nam predoči pravo velikost makete, oz. njeno majhnost, ki pa kljub vsemu nudi obilico dela na, ob in z njo S projektom "diorama 1960a" sem zelo zadovoljen in povsem služi svojemu namenu in mojemu zastavljenemu konceptu. Resda je bilo kar nekaj odstopanj, ki pa niso bistveno vplivala na končno podobo, le izboljšala so operativnost in manevrske sposobnosti makete. Hkrati lahko aktivno sodelujeta dve vlakovodji, le dogovoriti se morata glede pomikanja znotraj ovala. Pogoj je, da oba sedita, saj je s tem obema omogočen zadosten pregled nad tirno situacijo, k čemur seveda pripomoreta tudi oba načrta nad maketo - levo in desno, oz. nad vzhodnim in zahodnim segmentom. Seveda je pomična miza , ki je vidna pod vzhodnim segmentom, spuščena, kadar sta v akciji dve vlakovodji.
lp
Malce detajliram maketo, izdelujem različne tovore za odprte vagone, sortiram in pripravljam podroben spisek voznega parka in pišem protokol vožnje, da bosta dve sezoni voženj povsem nared za uporabo. In pa še fotografija celotne makete, katerega sem bil še dolžan objavit po končani gradnji, manjkata le skrajna majhna južna kotička levo in desno, kar pa je zanemarljivo.
Ta fotografija nam predoči pravo velikost makete, oz. njeno majhnost, ki pa kljub vsemu nudi obilico dela na, ob in z njo S projektom "diorama 1960a" sem zelo zadovoljen in povsem služi svojemu namenu in mojemu zastavljenemu konceptu. Resda je bilo kar nekaj odstopanj, ki pa niso bistveno vplivala na končno podobo, le izboljšala so operativnost in manevrske sposobnosti makete. Hkrati lahko aktivno sodelujeta dve vlakovodji, le dogovoriti se morata glede pomikanja znotraj ovala. Pogoj je, da oba sedita, saj je s tem obema omogočen zadosten pregled nad tirno situacijo, k čemur seveda pripomoreta tudi oba načrta nad maketo - levo in desno, oz. nad vzhodnim in zahodnim segmentom. Seveda je pomična miza , ki je vidna pod vzhodnim segmentom, spuščena, kadar sta v akciji dve vlakovodji.
lp
Re: Diorama 1960a
Tudi vozni park je bogatejši za odličen primerek JŽ tovornega pokritega vagona serije Gdo 189898. Zakaj ga omenjam? Ker še ni bil predstavljen v seriji vagonov mojih garnitur in ker sem končno našel ustrezna kolesa zanj. V originalu so le ta plastična z visokimi venci, ki udarjajo po notranji strani pragov - preprosto nesprejemljivo! So pa v premeru precej mala. Na fotografiji so levo nova kolesa - kovinska s kovinsko osjo in desno je še stara PVC izvedba.
In razlika je seveda očitna!
Še manekenski pogled s profila:
Tudi spenjača je v pravi višini in vagon je s streho v špičasti izvedbi - zelo zanimiv. Žal imam samo enega in seveda bo podvržen staranju, kajti streha se sveti da je kaj . . .
lp
In razlika je seveda očitna!
Še manekenski pogled s profila:
Tudi spenjača je v pravi višini in vagon je s streho v špičasti izvedbi - zelo zanimiv. Žal imam samo enega in seveda bo podvržen staranju, kajti streha se sveti da je kaj . . .
lp
Re: Diorama 1960a
Nekaj izbranega tovora, ki počiva, se suši na krpi. Črne gumice bodo imitirale zvito pločevino, potem so štirje končniki za instalacijske PN cevi, ki bodo imitirali turbinske pokrove. In še dve različni velikosti turbinskih ohišij, ki jih predstavljajo plastične kabelske uvodnice. Vse imitacije bodo na ustreznih lesenih podstavkih in seveda primerno obarvano.
In še prikaz prilagoditve prehoda predora iz zahodnega na vzhodni segment. Okno odpiram povsem normalno (glej sliko!) in tudi maketa je na tem delu široka le 25 cm, s čimer je okenska kljuka normalno dostopna, kot tudi čiščenje okna
In še prikaz prilagoditve prehoda predora iz zahodnega na vzhodni segment. Okno odpiram povsem normalno (glej sliko!) in tudi maketa je na tem delu široka le 25 cm, s čimer je okenska kljuka normalno dostopna, kot tudi čiščenje okna
Re: Diorama 1960a
In kako skrbimo za tire na maketi? Kakor kdaj, po navadi šele, ko začne lokomotiva izgubljati stik oz. "cuka", ali se na prehodih preko kretnic ustavlja in podobno. Na maketi 1960a je čiščenje tirov OBVEZNO pred vsako prvo vožnjo v dnevu. To opravim z Roco radirko, radirka je v osnovi črna:
Enkrat mesečno, ali po daljšem času, kadar ne vozim vlakov, pa poleg Roco radirke uporabim še navadno srednje trdo radirko - pred čiščenjem:
In radirka po čiščenju:
Čeprav sem najprej zgornji ustroj proge očistil z Roco radirko, je šolska radirka še vseeno zelo umazana
In na koncu sem še vso mikro umazanijo odstranil s suho vatirano palčko - no ja bilo jih je precej več, kot le ena! Za vso progo, ki je na maketi 1960a dolga nekaj čez 21m, sem porabil cca 20 minut:
In ne smemo pozabiti na kolesa voznega parka. Predvsem kritična so kolesa lokomotiv. Njih čistim z vatiranimi palčakami, namočenimi v Stelex ali alkohol.
Torej za brezskrbno vožnjo vlakov na naših maketah je pogoj čistost zgornjega ustroja proge
Veliko veselja pri "glancanju štrekne" vam želim, lp.
Enkrat mesečno, ali po daljšem času, kadar ne vozim vlakov, pa poleg Roco radirke uporabim še navadno srednje trdo radirko - pred čiščenjem:
In radirka po čiščenju:
Čeprav sem najprej zgornji ustroj proge očistil z Roco radirko, je šolska radirka še vseeno zelo umazana
In na koncu sem še vso mikro umazanijo odstranil s suho vatirano palčko - no ja bilo jih je precej več, kot le ena! Za vso progo, ki je na maketi 1960a dolga nekaj čez 21m, sem porabil cca 20 minut:
In ne smemo pozabiti na kolesa voznega parka. Predvsem kritična so kolesa lokomotiv. Njih čistim z vatiranimi palčakami, namočenimi v Stelex ali alkohol.
Torej za brezskrbno vožnjo vlakov na naših maketah je pogoj čistost zgornjega ustroja proge
Veliko veselja pri "glancanju štrekne" vam želim, lp.
Re: Diorama 1960a
Pozdrav železniškim maketarjem, po daljšem času. Pretekle tedne sem se ukvarjal z malenkostmi na diorami 1960a, kot tudi modificiranjem vožnje vlakov. In nekaj spremeb ter zaključkov je zapisanih v nadaljevanju tega sestavka.
Trajalo je, da sem zapletene opise voženj vlakov uspel toliko poenostaviti, da lahko sedaj opravlja vlakovni promet na diorami 1960a kdorkoli. Tudi manj veščim in začetnikom v železniškem maketarstvu so napisani scenariji sedaj bolj razumljivi.
Vožnje vlakov ne delim več na potniške, tovorne in mešane vlake, pač pa na število vagonov, ki so v začetni postavitvi. Praktično le to določa zahtevnost scenarija.
Ogromno poskusov sem opravil s sestavljanjem, vožnjami in razstavljanjem vlakov. Nešteto popisanega papirja in pritiskov na štoperico. To je privedlo do korenite spremembe Protokola vožnje, ki je zastavljen popolnoma na novo in časovno občutno skrajšan. Nemogoče je uro in pol obdržati popolno koncentracijo ob vožnji vlakov po scenariju, ko je hkrati množica premikov vagonov in nakladanja / razkladanja tovora. Sedaj so posamezni scenariji v časovnih okvirih od 15 minut do 25 minut. V ta čas je všteto postavljanje voznega parka na tire, pretovarjanje vagonov in sama vožnja vlakov, oz. posamezni manevri z voznim parkom.
In kot prvo, sem moral vse spenjače voznega parka zamenjati in sedaj so to spet Roco. Razlog je v tem, da so pri ostrejših zavojih na maketi vagonski odbojniki brusili drug ob drugega, povzročali so tudi iztirjanje! Torej je bila medsebojna razdalja prekratka (glej sliko).
Vsaka maketa ima svoje karakteristike in svoj namen, kar se tiče vožnje vlakov. To se posebej odraža pri ročno vodenih maketah, ne glede na način upravljanja – analogno ali digitalno. Vsaka operacija na maketi zahteva tudi svoj čas: poleg vožnje vlakov in pretovarjanja blaga, so tu še premiki kretnic, zapiranje odpiranje zapornic in postavljanje signalov. Vse to moramo upoštevati pri pisanju scenarija. Zakaj sem vsak scenarij časovno opredelil? Preprost razlog je ta, da mi ni potrebno razmišljati o ničemer, ker je scenarij že zapisan; tako po številu vagonov, manevrih in trajanju samem. Torej je od moje trenutne volje odvisno, za kater scenarij se bom odločil
Nekaj ključnih ugotovitev in dejstev (velja za dioramo 1960a):
- maketa je v svoji osnovi enotirna proga z dvema končnima postajama, kar zahteva prilagojen režim vožnje več vlakov od ene do druge postaje
- najpomembnejši so progovni parametri z uporabnimi dolžinami posameznih progovnih odsekov (glej ločnice med tir!)
- ob začetni postavitvi vagonov in lokomotiv, vsi tiri ne smejo biti zasedeni, zaradi potrebnih premikov lokomotiv in vagonov pri sestavljanju / razstavljanju vlakov
- razpoložljivi tiri omogočajo začetno postavitev največ 13 vagonov s povprečno dolžino 106 mm (dolžina v mojem primeru pomeni razdaljo med odbojniki)
- še smiselna vožnja na diorami 1960a, je z vlakom, ki šteje največ 11 vagonov, če je na tire postavljeno več vagonov je v scenarij vključenih tudi več transportnih kartonov, torej to pomeni tudi več vlakov / več voženj / več manevrov / daljše trajanje - zahtevnejši scenarij
- vsi vlaki so oštevilčeni po ključu: potniški vlaki so označeni s št. 1001 in naprej, tovorni vlaki z 3001 in naprej, mešani vlaki pa z 2001 in naprej. Neparna števila so namenjena vlakom iz Prelog in parna iz Krnice. Strojni vlak, torej lokomotiva sama zastopa svojo številko tudi v tabeli
- scenariji so napisani tako, da lahko vožnjo in manevre opravlja ena sam oseba
In še moj predlog oz. osnovni napotki za vse vrste železniških maket:
- upoštevati je potrebno dolžino vsakega vagona, ki stoji samostojno ali pa v garnituri na določenem tiru
- vagonska garnitura se lahko razteza največ do ločnice ob progi
- slepi tiri naj bodo smiselno zasedeni, nikakor pa ne vsi
- predvideti progovne odseke za hrambo lokomotiv, kadar niso operativne
- na vsaki postaji določiti vsaj en, dovolj dolg manevrski tir, ki je ves čas nezaseden!
- dolžina vlaka naj ne bo daljša od najdaljšega postajnega tira, to nam bo morebitna olajšalo srečanja vlakov na postajih in tudi izgled na oko je povsem drugačen, kot vlak z 20 ali več vagoni .......
In za primer bom predstavil enega od osnovnih scenarijev, s sedmimi vagoni, eno lokomotivo in trajanjem 21 minut. V ta namen sem pripravil risbe, ki predstavljajo trenutno situacijo posameznega manevra oz. vožnje vlaka. Čas velja seveda le na diorami 1960a
Trajalo je, da sem zapletene opise voženj vlakov uspel toliko poenostaviti, da lahko sedaj opravlja vlakovni promet na diorami 1960a kdorkoli. Tudi manj veščim in začetnikom v železniškem maketarstvu so napisani scenariji sedaj bolj razumljivi.
Vožnje vlakov ne delim več na potniške, tovorne in mešane vlake, pač pa na število vagonov, ki so v začetni postavitvi. Praktično le to določa zahtevnost scenarija.
Ogromno poskusov sem opravil s sestavljanjem, vožnjami in razstavljanjem vlakov. Nešteto popisanega papirja in pritiskov na štoperico. To je privedlo do korenite spremembe Protokola vožnje, ki je zastavljen popolnoma na novo in časovno občutno skrajšan. Nemogoče je uro in pol obdržati popolno koncentracijo ob vožnji vlakov po scenariju, ko je hkrati množica premikov vagonov in nakladanja / razkladanja tovora. Sedaj so posamezni scenariji v časovnih okvirih od 15 minut do 25 minut. V ta čas je všteto postavljanje voznega parka na tire, pretovarjanje vagonov in sama vožnja vlakov, oz. posamezni manevri z voznim parkom.
In kot prvo, sem moral vse spenjače voznega parka zamenjati in sedaj so to spet Roco. Razlog je v tem, da so pri ostrejših zavojih na maketi vagonski odbojniki brusili drug ob drugega, povzročali so tudi iztirjanje! Torej je bila medsebojna razdalja prekratka (glej sliko).
Vsaka maketa ima svoje karakteristike in svoj namen, kar se tiče vožnje vlakov. To se posebej odraža pri ročno vodenih maketah, ne glede na način upravljanja – analogno ali digitalno. Vsaka operacija na maketi zahteva tudi svoj čas: poleg vožnje vlakov in pretovarjanja blaga, so tu še premiki kretnic, zapiranje odpiranje zapornic in postavljanje signalov. Vse to moramo upoštevati pri pisanju scenarija. Zakaj sem vsak scenarij časovno opredelil? Preprost razlog je ta, da mi ni potrebno razmišljati o ničemer, ker je scenarij že zapisan; tako po številu vagonov, manevrih in trajanju samem. Torej je od moje trenutne volje odvisno, za kater scenarij se bom odločil
Nekaj ključnih ugotovitev in dejstev (velja za dioramo 1960a):
- maketa je v svoji osnovi enotirna proga z dvema končnima postajama, kar zahteva prilagojen režim vožnje več vlakov od ene do druge postaje
- najpomembnejši so progovni parametri z uporabnimi dolžinami posameznih progovnih odsekov (glej ločnice med tir!)
- ob začetni postavitvi vagonov in lokomotiv, vsi tiri ne smejo biti zasedeni, zaradi potrebnih premikov lokomotiv in vagonov pri sestavljanju / razstavljanju vlakov
- razpoložljivi tiri omogočajo začetno postavitev največ 13 vagonov s povprečno dolžino 106 mm (dolžina v mojem primeru pomeni razdaljo med odbojniki)
- še smiselna vožnja na diorami 1960a, je z vlakom, ki šteje največ 11 vagonov, če je na tire postavljeno več vagonov je v scenarij vključenih tudi več transportnih kartonov, torej to pomeni tudi več vlakov / več voženj / več manevrov / daljše trajanje - zahtevnejši scenarij
- vsi vlaki so oštevilčeni po ključu: potniški vlaki so označeni s št. 1001 in naprej, tovorni vlaki z 3001 in naprej, mešani vlaki pa z 2001 in naprej. Neparna števila so namenjena vlakom iz Prelog in parna iz Krnice. Strojni vlak, torej lokomotiva sama zastopa svojo številko tudi v tabeli
- scenariji so napisani tako, da lahko vožnjo in manevre opravlja ena sam oseba
In še moj predlog oz. osnovni napotki za vse vrste železniških maket:
- upoštevati je potrebno dolžino vsakega vagona, ki stoji samostojno ali pa v garnituri na določenem tiru
- vagonska garnitura se lahko razteza največ do ločnice ob progi
- slepi tiri naj bodo smiselno zasedeni, nikakor pa ne vsi
- predvideti progovne odseke za hrambo lokomotiv, kadar niso operativne
- na vsaki postaji določiti vsaj en, dovolj dolg manevrski tir, ki je ves čas nezaseden!
- dolžina vlaka naj ne bo daljša od najdaljšega postajnega tira, to nam bo morebitna olajšalo srečanja vlakov na postajih in tudi izgled na oko je povsem drugačen, kot vlak z 20 ali več vagoni .......
In za primer bom predstavil enega od osnovnih scenarijev, s sedmimi vagoni, eno lokomotivo in trajanjem 21 minut. V ta namen sem pripravil risbe, ki predstavljajo trenutno situacijo posameznega manevra oz. vožnje vlaka. Čas velja seveda le na diorami 1960a
Zadnjič spremenil volkun, dne 29.09.2021, 19:04, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Diorama 1960a
Kot že omenjeno, najprej potrebujemo natančno spisano tabelo progovnih parametrov, ki nam bo sploh omogočila delo pri pisanju scenarija. Tudi sicer bo ta tabela dobrodošla kadarkoli, saj vsebuje vse potrebne podatke o določenem odseku proge, kjerkoli na maketi! Na spodnji sliki je primer take tabele na diorami 1960a:
Nato sem glede na blagovne zahteve določil vozni park. V ta namen sem sestavil tabelo transporta blaga med kraji na maketi, naslednja slika:
ob prebiranju obeh omenjenih tabel, z lahkoto spišem Operatvni list, ki zajema Začetno postavitev voznega parka in potrebno število Transportnih kartonov.
Torej je prvi, najzahtevnejši del - pisanje scenarija končan. Na podlagi Operatvnega lista postavimo vagone in lokomotive na točno določene tire. Slika prikazuje začetno postavitev. Seveda na shemi ni glvane proge (ovala), ki niti ni potreben v tem primeru. prek ovala vlak nemoteno pelje, v tem primeru, brez zaustavitve v postajališču Kamnolom.
Ko primerjamo tabelo (začetna postavitev vagonov in lokomotiv) ter shemo tlorisa makete, opazimo, da se popolnoma skladata: zelena lokomotiva 643-025, ja na tiru 7c, kot piše v tabeli. Enako velja za vseh šest vagonov, ki so postavljeni na tir 7a - Po pomeni progovni odsek. Zadnji, sedmi vagon je na industrijskem tiru 4 - glej tabelo Začetna postavitev.... Pozornost moramo posvetiti zaporedju vagonov: ko bo vlak pripeljal na postajo krnica in bomo lokomotivo odpeli od vlaka, bo zaporedje vagonov obratno! Torej pri načrtovanju manevrov / ranžiranja vagonov moramo upoštevati zaporedje vagonov, da je premikov čim manj. S tem bo upravljanje vožnje vlakov lažje - manj zapletena. Se nadaljuje .....
Nato sem glede na blagovne zahteve določil vozni park. V ta namen sem sestavil tabelo transporta blaga med kraji na maketi, naslednja slika:
ob prebiranju obeh omenjenih tabel, z lahkoto spišem Operatvni list, ki zajema Začetno postavitev voznega parka in potrebno število Transportnih kartonov.
Torej je prvi, najzahtevnejši del - pisanje scenarija končan. Na podlagi Operatvnega lista postavimo vagone in lokomotive na točno določene tire. Slika prikazuje začetno postavitev. Seveda na shemi ni glvane proge (ovala), ki niti ni potreben v tem primeru. prek ovala vlak nemoteno pelje, v tem primeru, brez zaustavitve v postajališču Kamnolom.
Ko primerjamo tabelo (začetna postavitev vagonov in lokomotiv) ter shemo tlorisa makete, opazimo, da se popolnoma skladata: zelena lokomotiva 643-025, ja na tiru 7c, kot piše v tabeli. Enako velja za vseh šest vagonov, ki so postavljeni na tir 7a - Po pomeni progovni odsek. Zadnji, sedmi vagon je na industrijskem tiru 4 - glej tabelo Začetna postavitev.... Pozornost moramo posvetiti zaporedju vagonov: ko bo vlak pripeljal na postajo krnica in bomo lokomotivo odpeli od vlaka, bo zaporedje vagonov obratno! Torej pri načrtovanju manevrov / ranžiranja vagonov moramo upoštevati zaporedje vagonov, da je premikov čim manj. S tem bo upravljanje vožnje vlakov lažje - manj zapletena. Se nadaljuje .....
Re: Diorama 1960a
In k zgornji shemi spada spodnji operativni list - glej desni del, transportni karton 1. prvi stolpec opisuje vrsto in številko vagona - drugi stolpec je vrsta tovora, ki je v dotičnem vagonu - tretji stolpec odhodna postaja in tir na katerem vagon stoji pred vožnjo - četrti stolpec pa je ciljna postaja in tir, kamor moramo dostaviti vagon / blago / tovor. V spodnji vrstici je zapisan še orientacijski čas, potreben za to operycijo: torej postavljanje vagonov in lokomotiv na tire - nalaganje vagonov s tovorom - sestavljanje vagonske garniture - premiki lokomotiv in vagonov - vožnja vlaka od ene do druge postaje - premiki in razpenjanje vagonov na določenih tirih.
Samoumevno je, da vse vagone in lokomotive spenjamo in odpenjamo brez rok, torej z odklopilno palico ali pa s pomočjo elektromagnetnih odklopilniokov, če so vgrajeni med trie. Če uporabljamo odklopilno palico, naj bo ta iz izolacijskega materiala in spodnji del mora biti širok toliko, da seže pod oba jezika spenjače. Držalo pa naj sega precej visoko nad streho vagona ali lokomotive, da ne bomo z roko premikali voznega parka med odklaplanjem. Naslednji dve sliki, prva je odklopilna palica dolžine 15 cm in druga je palica v položaju za odklaplanje vagonov:
Ob maketi 1960a sta dve odklopilni palici, vsak namenjena svoji postaji - ena ob ranžirni postaji Preloge in druga za postajne tire Krnica, tire v depoju in industrijski tir K.O.K.
Samoumevno je, da vse vagone in lokomotive spenjamo in odpenjamo brez rok, torej z odklopilno palico ali pa s pomočjo elektromagnetnih odklopilniokov, če so vgrajeni med trie. Če uporabljamo odklopilno palico, naj bo ta iz izolacijskega materiala in spodnji del mora biti širok toliko, da seže pod oba jezika spenjače. Držalo pa naj sega precej visoko nad streho vagona ali lokomotive, da ne bomo z roko premikali voznega parka med odklaplanjem. Naslednji dve sliki, prva je odklopilna palica dolžine 15 cm in druga je palica v položaju za odklaplanje vagonov:
Ob maketi 1960a sta dve odklopilni palici, vsak namenjena svoji postaji - ena ob ranžirni postaji Preloge in druga za postajne tire Krnica, tire v depoju in industrijski tir K.O.K.
Re: Diorama 1960a
Pri postavitvi vagonov in lokomotiv je pomembno, da so v brezhibnem stanju, kajti le to prepreči neželjeno medsebojno zatikanje (z odbojniki ali spenjačami), ali celo iztirjanje, kadar kašen del, ki ni prilepljen (vagonski / lokomotivski odbojniki!), pade med tire in tega ne opazimo. Torej temeljito preglejmo vozni park, pred nameščanjem na tire. Naslednja slika, ki prikazuje izvržen odbojnik, je tipičen primer. Vendar odbojnikov seveda NE lepimo, kajti s tem je zlom in uničenje odbojnika ob grobem ali neveščem spajanju neizogiben. Odbojniki ostanejo samo vpeti v pušo!
Nekomu predstavlja nameščanje voznega parka velik izziv; nikakor nam ne uspe kolesa pravilno nasaditi na tirnice, hec je, ko je teh koles več kot le štiri in se odstavni vozički vrtijo sem ter tja . pomagamo si lahko z vpeljevalno klančino, ki je odličen in enostaven pripomoček. Le taga položimo prek tirov, sprednji del nasadimo med tirnice - prva slika:
vagon nežno položimo na zadnji del klančine - druga slika:
In vagon enostavno spustimo iz rok, brez potiskanja in bo sam navzdol odkotali na progo - težnost opravi svoje - tretja slika:
Se nadaljuje
Nekomu predstavlja nameščanje voznega parka velik izziv; nikakor nam ne uspe kolesa pravilno nasaditi na tirnice, hec je, ko je teh koles več kot le štiri in se odstavni vozički vrtijo sem ter tja . pomagamo si lahko z vpeljevalno klančino, ki je odličen in enostaven pripomoček. Le taga položimo prek tirov, sprednji del nasadimo med tirnice - prva slika:
vagon nežno položimo na zadnji del klančine - druga slika:
In vagon enostavno spustimo iz rok, brez potiskanja in bo sam navzdol odkotali na progo - težnost opravi svoje - tretja slika:
Se nadaljuje
Re: Diorama 1960a
Pred vožnjo vlaka je potrebno vagone natovoriti; v tem primeru je pripravljena armaturna mreža, ki bo nameščena na Kklmm vagon:
Glede na začetno postavitev po Operacijskem listu in v primerjavi s prej prikazano risbo (tlorisom), je izgled voznega parka na maketi sledeč; najprej progovni odsek 7a, kjer stojijo tovorni vagoni:
Sledi programirni tir 7c, kamor po navadi postavljam lokomotive in tokrat je to dizlovka JŽ 643-025:
Povsem na drugem koncu makete, se pravi več kot 16km daleč , pa na indusrtijskem tiru 4 , čaka vagon serije Giov, ki ga bodo med tem napolnili z lesenimi zaboji kovinskih izdelkov obrata K.O.K. Seveda te zaboje do nakladalne rampe dostavi viličar, težje kose pa pripeljejo z vagončki iz delavnice - temu je tudi namenjen ozkotirna proga, ki seže od rampe v notranjost delavnice:
Glede na začetno postavitev po Operacijskem listu in v primerjavi s prej prikazano risbo (tlorisom), je izgled voznega parka na maketi sledeč; najprej progovni odsek 7a, kjer stojijo tovorni vagoni:
Sledi programirni tir 7c, kamor po navadi postavljam lokomotive in tokrat je to dizlovka JŽ 643-025:
Povsem na drugem koncu makete, se pravi več kot 16km daleč , pa na indusrtijskem tiru 4 , čaka vagon serije Giov, ki ga bodo med tem napolnili z lesenimi zaboji kovinskih izdelkov obrata K.O.K. Seveda te zaboje do nakladalne rampe dostavi viličar, težje kose pa pripeljejo z vagončki iz delavnice - temu je tudi namenjen ozkotirna proga, ki seže od rampe v notranjost delavnice:
Re: Diorama 1960a
Še ena zadeva, na katero moramo biti pozorni pri zasedenosti tirov; to je oddalejnost od kritičnih delov na tirih. Najprej ločnica: na sliki je vagon nekaj cm oddaljen od nje, pač zaradi morebitnega mikro premika pri spajanju v vagonsko garnituro.
Enako je na drugem koncu istega tira. Vagon je tudi tukaj nekaj cm oddaljen od konca proge z istim, že omenjenim razglom.
Torej sta obe razdalji namenjeni mikro manevrom med pripenjanjem lokomotive oz. spajnju vagonov med sabo. Sedaj vidimo, kakšno vlogo igra tabela Progovnih parametrov, s pomočjo katere lažje sestavljamo garniture na določenem tiru, kar je odvisno od njihove posamezne dolžine. Kadar želimo sesatviti daljšo vagonsko garnituro, pa to storimo tako, da jo razdelimo v dva dela ali tri, če so tiri zelo kratki. Nato vse te tri garniture sestavimo v en vlak, ki ga odvlečemo s postaje do svojega cilja. To bo prikazano v enem naslednjih prispevkov.
Enako je na drugem koncu istega tira. Vagon je tudi tukaj nekaj cm oddaljen od konca proge z istim, že omenjenim razglom.
Torej sta obe razdalji namenjeni mikro manevrom med pripenjanjem lokomotive oz. spajnju vagonov med sabo. Sedaj vidimo, kakšno vlogo igra tabela Progovnih parametrov, s pomočjo katere lažje sestavljamo garniture na določenem tiru, kar je odvisno od njihove posamezne dolžine. Kadar želimo sesatviti daljšo vagonsko garnituro, pa to storimo tako, da jo razdelimo v dva dela ali tri, če so tiri zelo kratki. Nato vse te tri garniture sestavimo v en vlak, ki ga odvlečemo s postaje do svojega cilja. To bo prikazano v enem naslednjih prispevkov.