Diorama 1960a

Vse okoli izdelovanja maket in elementov na njej.
Odgovori
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Počasi zbiram in izbiram primerne dekoderje za parne lokomotive, ki jih moram še predelati v DCC. Bodo seveda ESU, 4. in 5. verzija. Kar bo pač najhitreje dostopno in cenovno ugodno. In za pokušino sem postavil tri DC in eno DCC na postajne tire:
Slika

In še z drugega zornega kota z označbo JŽ serije, ki jo bodo zastopale:
Slika

Sicer še nisem povsem odločen, ali gredo vse tri v predelavo ali pač ne. Vse je odvisno od volje, kot vedno. Prva z leve zagotovo; Liliput OBB 93.1359 - postala bo JŽ 53-019(?). Druga z leve; Kleinbahn BBO 378.44 - naj bi po preobrazbi postala tudi JŽ 53-xxx. Naslednja; Kleinbahn OBB 156.3417, ki sem jo določil za JŽ 25-002(?). Četrta pa že dalj časa opravlja vlečno službo na maketi; Fleischmann BR 91.1250, ki jo čaka preštevilčenje v JŽ 154-004 in nova barvna shema.

Sem pa našel še dve originalno zapakirani, ki pa sta iz USA programa in nikakor ne bosta službovali na diorami 1960a. Vseeno sem jih analogno preskusil na dolžini 50 cm in delujeta - dizlovka je Bachmann-ov prigram in parna LifeLike, še iz časov, ko sem služboval čez lužo :) Obe pa sta predstavnici železniške družbe A.T.S.F.: Atchinson Topeka and Santa Fe Railway. Torej prva dizlovka, ki zelo gladko kotali po tirih in z vzmetenimi kadee spenjačami:
Slika

In druga delovna industrijska zavaljena parnjača:
Slika

Med brskanjem sem naletel tudi na kopico popolnoma novih Atlasovih tračnic s kretnicami . . . Mogoče pa napravim še kakšno malo amerikansko dioramo :D
lp
Uporabniški avatar
miranzor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 556
Pridružen: 28.09.2005, 20:03
Kraj: Celje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a miranzor »

Vojko,
lepa parada pare na tvoji postaji! Bo skoraj potrebna še ena soba za lokomotivsko lopo, da jih boš imel kam spravit!

Ali jih boš ob digitalizaciji tudi ozvočil?
LP, Miran
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Hi Miran,
Ja res je lepo videti toliko pare na kupu :D in seveda razmišljam tudi o ozvočenju. Vendar: ni v vseh lokomotivah prostora v izobilju, bom moral najti mikro zvočnike in kar se da, majhne dekoderje. Se pa istočasno pojavi omejitev s tokovno porabo, ki naj bi znašala vsaj 1.1 do 1.3 A. V to vrednost sem upošteval tudi zastojni tok, da ob neljubem primeru vezje ne pregori - oz. se nepopravljivo poškoduje. Vse našteto je še v načrtovanju in s tem namenom preučujem tehniške karakteristike ESU dekoderjev, ter iščem najboljše možnosti za vgradnjo. K sreči je idej na spletu nešteto. Bosta pa zagotovo dve parni lokomotivi DCC, drugi dve (verjetno Kleinbahn) pa rezerva. Seveda je ves železniški vozni park varno hranjen v originalnih škatlah in s tem bolje zaščiten proti našemu večnemu sovražniku - prahu. Da ne bova zapostavljala dizlovke in da ne bo samo besedna oblika sporočila, še malce "postarana slika" (take so mi osebno zelo všeč):
Slika

lp
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Tovor, ki ga prevažajo železnice, je zelo raznolik. In da vagoni na diorami 1960a ne bodo vozili prazni, z ene na drugo postajo in do obrata KOK, sem za odprte vagone, vrste Kdv, pripravil tovor. Le ta bo naložen na vagone v skladu z operativnimi listinami, ki so sedaj že za dve sezoni pripravljene :D . Trenutno je v pripravi tovor lesenih okroglic, peska in premoga. Pozneje pa sledi še priprava kovinskih profilov, turbin in podobno železje . . . Najprej prazen Kdv vagon:
Slika

Če bi želel imitirati tovor v volumnu celotnega vagona, bi bilo to ogromno materiala in tudi teža bi se povečala enormno (v primeru da je vlak sestavljen iz 4-ih ali 5-ih takih vagonov in še kak službeni, pa bi lokomotiva porabila kar precej Joulov . . ) Torej sem se odločil zavestno goljufati 8) . Za tovor sem uporabil stirodur in izoflor plošče, kot podlago za vrhnji - vidni del tovora. Po notranjih izmerah Kdv vagona sem z ostrim olfa nožem razrezal omenjene podlage, najprej stirodur:
Slika

Z istim nožem sem podlage grobo oblikoval:
Slika

Potem pa še obrusil z grobim smirkovim papirjem. Sledilo je barvanje s črno akrilno barvo in sicer dve plasti, kar povsem zadostuje. Barval sem s čopičem. Izdelal sem še pomožni okvir, v katerega "sedejo" podlage in nato material posipam brez strahu, da se bo razpasel bo bližnji in daljni okolici :) Preden sem podlage posipal z imitacijo razsutega tovora, sem jih na debelo premazal z mizarskim lepilom Mekol, kateremu sem dodal nekaj kapljic vode:
Slika

Lepilo naj se malenkost osuši in med tem pripravim podlage za lesene okroglice. Vidnih okroglic bo le ena vrsta in tu pa tam še kakšna "za povrh". Podlage za to vrsto tovora pa je 5 mm izoflor. Iz enakega materiala je izdelan tudi pomožni okvir!.
Slika

Tudi te podlage sem dvoplastno obarval, tokrat z bež barvo. Nanesel sem tanko plast mizarskega lepila in takoj začel s sestavljanjem tovora:
Slika

39 kosov okroglic je na podlagi in po končanem zlaganju, sem vse premazal še z zelo redčenim mizarskim lepilom. Material je v tem primeru les - bukove špile za klobase, ki jih dobimo v vsaki živilski trgovini. Poskusil sem tudi z bambusovimi, pa se preveč cefrajo . . . Napravil sem dve takšni imitaciji lesenega tovora. In za konec še z okroglicami naložen Kdv vagon:
Slika

Še pogled s profila, kjer je dobro vidna podložna plošča in nanjo prilepljena plast okroglic:
Slika

Razsuti tovor bo še malce počakal. Sušenje bo trajalo vsaj preko noči, mogoče še dlje časa in pa seveda popravki; posip, lepilo, voda, . . .
lp
Uporabniški avatar
parni_vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 338
Pridružen: 25.11.2020, 17:03
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a parni_vlak »

Hoj,
Natovorjen vagon zgleda super! Ali mi lahko prosim napišeš dolžino modela vagona (jaz imam dva podobna in ne vem, kateri je pravi za predelavo)?
Upam, da nisem preveč vsiljiv.
LP
T
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Hi @parni_vlak,
odprti tovorni vagoni so z visoko stranico in tudi bočna vrata se na obeh straneh odpirajo. Izdelovalec je Exact-train, vrsta vagona po oznaki je Kdv. Notranje mere gondole so naslednje: dolžina = 98.0, širina = 29.7 in višina = 17.0 mm. Vagonov sicer nisem nič predeloval, niti jih ne bom, mogoče bodo le postarani. To postorim, ko bo volja, v zbirki imam namreč šest (6) teh vagonov in za vsakega bo pripravljen tovor, ki se ga da lepo odstranit. torej bodo vagoni lahko naloženi ali pa prazni. Še fotografija škatle z vagonom:
Slika

lp Vojko
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Nekaj več tovora je že pripravljenega. In vsakega zase sem tudi stehtal, ter vnesel v tabelo. Za tehtanje uporabljam precizno digitalno tehtnico z občutljivostjo 10mg - seveda služi drugim namenom, ampak je v modelarstvu zelo dobrodošla. Poleg tehtnice so trije kompleti I profila naloženega na lesene podlage. Profil je že obarvan v surovo železno barvo. In ne manjka niti modra PVC pinceta. Plastična zato, da ne okrušim barve na profilih ali vagonu in da ne poškodujem notranjih delov stranic vagona:
Slika

Ponazoritev teže "težkih" železnih I profilov, ki znaša 1.48g 8)
Slika

Garnitura treh Kdv vagonov. Prvi je natovorjen z železnimi profili, ki so zloženi drug na drugega, naslednja dva vagona pa sta otovorjena z okroglicami:
Slika

In še ponazoritev drugega razloga, zakaj uporabljam plastično pinceto. Prsti so debeli kot safalada / v primerjavi z vagonom. In zelo težko je seči v notranjost gondole:
Slika

Zato pa odlično služi PVC pinceta - enostavno in nežno zgrabim tovor:
Slika

In ga previdno dvignem z vagona - in to je to! Še enkrat: na diorami 1960a je pri natovarjanju / raztovarjanju, dovoljena uporaba izključno plastičnih pincet:
Slika

lp
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a mkx »

volkun napisal/-a: 09.02.2021, 22:21 Ponazoritev teže "težkih" železnih I profilov, ki znaša 1.48g
Odlično. Ob upoštevanju tretje potence razmerja 1:87 bi to pomenilo neto težo tovora približno 975 kg. Se pravi malce premalo, ampak bo že ;-)
LP, Metod
Uporabniški avatar
parni_vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 338
Pridružen: 25.11.2020, 17:03
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a parni_vlak »

Pozdrav,
lepo zgledajo tako naloženi vagoni, tisti z železnimi profili mi je še posebej všeč :thumbupr!
Hvala tudi za podatke o vagonu. Ugotovil sem, da za predelavo ni primeren noben model, ki ga že imam, zato sem šel danes v MoKo in kupil Roco varijanto :D (no, v MoKo sem šel zaradi neke druge stvari, ampak to ni važno :oops:).
LP,
Timotej
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
matejmm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 448
Pridružen: 08.12.2012, 0:32
Kraj: Ljubljana

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a matejmm »

Vojko, res je pravi užitek pogledati v to tvojo temo...

Mogoče ena ideja za izvedbo tovora, na katero sem naletel pred par dnevi.
V tovor vgradiš majhen magnet, ki ti omogoča lažje odstranjevanje.
https://www.youtube.com/watch?v=DOfnVUoFK28

Pa veselo ustvarjanje še naprej.
lp, Matej
saša
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 49
Pridružen: 11.12.2014, 10:56

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a saša »

Matej, hvala za prispevek.
Vidim, da si aktiven. Bodi tako.
Lep pozdrav, Saša
Uporabniški avatar
miranzor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 556
Pridružen: 28.09.2005, 20:03
Kraj: Celje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a miranzor »

Vojko,

odlično natovorjeni vagoni!
Škoda, ker nikjer ne najdem smernic, navodil ali predpisov o pravilnem nalaganju in zavarovanju tovora na železniških vagonih. S pomočjo Google sem našel sedaj veljavne smernice, ki veljajo na SŽ in navodila za varno nalaganje tovora v cestnem prometu.
Za nazaj, še posebej za "naše" obdobje pa žal ne. Sicer se tudi pretirano nisem trudil. Morda pa bosta tudi ta dva dokumenta komu kaj pomagala!

Imam tudi nekaj zanimivih predlog in opisov izdelave tudi za tovor zaprtih tovornih vagonov pri katerih so bočna vrata odprta ali delno odprta (članki iz revij v pdf obliki). Če te zanima, ti jih pošljem.
LP, Miran
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

* Miran, dogovorjeno
* Matej, predlog z magnetom se mi zdi zelo zanimiv. Bom zadevo preskusil!

In vagonski tovor še malce pobliže, seveda bodo vse tri vrste H profilov med sabo povezane:
Slika

In lesene okroglice:
Slika

lp in hvala za predloge
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Še vedno se ubadam z vagonskim tovorom. Ko delaš vse na "roke", gre pač bolj počasi. Pripravljam devet tovorov: 3 x lesene okroglice, 3 x pesek, 2 x premog in 1 x H profili. Za vsak vagon s peskom in premogom, sem pripravil približno 3.5 ml posipa. Za okroglice 10 bukovih špil za klobase (njam) in dva stiren H profila, ki sem ju razrezal na 9 delov. Sedaj so H profili tudi ustrezno zvezani z žico (0.25 qmm bakrena žička, obarvana v alumijijasto prevleko), glej prvo sliko:
Slika

In še pogled na vagone Kdv s tovorom, glej drugo sliko 8) :
Slika

Ostali tovor je še v fazi dokončanja in verjetno bodo še kašne spremembe - pač spadam v kategorijo: "nikoli zadovoljen s svojim delom" . . .
lp
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Spet malce elektrificiram (gradnja usmerniškega sklopa za analogno upravljanje ozkotirnice). To bo z vsem potrebnim testnim delom končano v naslednjih dneh. Čedalje manj se mi mudi, kar je seveda zelo dobrodošlo - gradnja makete je v zaključni fazi :D . In vse kar bo ostalo, bo le še detajlranje -tu in tam, figuracija, in kakšna manjša sprememba - česarkoli že. Pa saj železniška maketa ni nikoli končana; vedno najdemo boljše rešitve ali manjše spremembe. Skratka meni ob maketi ni nikdar dolgčas! Referat ob končanju makete je na spodnji sliki:
Slika

V preteklih dneh sem ponovno pregledal in očistil ter opremil z ustreznimi spenjačami ves vozni park; od lokomotiv do zadnjega vagona, ki bo vozil na maketi 1960a. In vagone sem razdelil v dve garnituri: prva je z Fleischmann spenjačami in druga je z Roco spenjačami. pa si jih oglejmo še slikovno. najprej so prikazani vagoni s Fleischmann spenjačami; 3 x potniški Baat - JŽ:
Slika

2 x službeni - JŽ:
Slika

2 x tovorni - štiri osni - JŽ:
Slika

2 x tovorni z zaviračevo hišico - JŽ:
Slika
Zadnjič spremenil volkun, dne 15.02.2021, 20:22, skupaj popravljeno 2 krat.
Odgovori