JŽ Zekk-z 25 72 724 0064-5

Vse okoli izdelovanja maket in elementov na njej.
Odgovori
duro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 16.02.2009, 12:53
Kraj: Maribor

JŽ Zekk-z 25 72 724 0064-5

Odgovor Napisal/-a duro »

Pozdravljeni,

praznike sem izkoristil in se lotil nedavno nabavljenega model, da bi ga predelal v JŽ verzijo.

Ti vagoni so bili na naših tirih bolj eksoti, pa kljub temu, oz. prav zato sem se odločil zanj. Podlaga za predelavo so fotografije Vena Langa, ki je odobril tudi objavo na forumu. Če ima še kod kaj več slikovnega ali kakršnega koli materiala, naj mirno objavi tukaj. Tako bomo modelarji imeli vsi nekaj od tega, znanje mora namreč krožiti. Prav tako bom vesel vsakršnega komentarja, nasvetov ali podobno.

Izhodišče je model proizvajalca Jecco, ki je na prvi pogled izdelan zelo všečno.

Slika

nastal pa bi naj ta vagon

Slika

Študij originala, je pokazal, da bo potrebno kar nekaj dela, da se približam originalu.
Nekaj sprememb je potrebnih, ker model ne odgovarja originalu, nekaj zaradi poenostavitev izdelovalca, nekaj pa zaradi želje po čim večji detajliranosti.

Model sem za začetek popolnoma demontiral in razbarval.

Slika

Kot prvo lotil izboljšave okoli ležajev:
- nekateri deli so na modelu izvedeni kot polni, dejansko pa bi morali biti predrti. Te dele sem povrtal z 0,3mm svedrom, nato luknje širil in na koncu porezal s skalpelom, do željene oblike.
- ležaj modela ima tri ojačitve, original le eno, zato sem sredinsko odstranil s svežim skalpelom in zelo mirno roko, ter vajo ponovil še 3x
- nosilci vzmeti originala so zapolnjene oz. poravnane z zunanjim delom frema, model pa imam izvedene kot profil- poglobljeno. zato sem ta del zapolnil s putty-em. na fotografiji je groba zapolnitev, sledi še brušenje z 2000 papirjem in popravila.
- zavornjake sem povrtal in jih pripravil za vstavitev drogovja zavor
- nosilce ležaja sem tudi stanjšal s previdnim rezanjem s skalpelom, da pridobim iluzijo tankosti materiala kot pločevina. Model ima namreč klasično šibko točko, to je debelina materiala zaradi postopka brizganja, čeprav bi se dalo tudi to rešiti...
- na pokrovu ležaja ima original luknjo, to sem povrtal z 0,3mm svedrom in jo požiril v konud s točkalom

tako je model izgledal pred (levo) in po (desno) predelavi:

Slika Slika

Slika Slika

sledi še en kup dela na cistrerni, podvozju in ograjah. To pa naslednjič

Lp,matej
duro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 16.02.2009, 12:53
Kraj: Maribor

Re: JŽ Zekk-z 25 72 724 0064-5

Odgovor Napisal/-a duro »

Zdravo,

nadaljujem s poročilom predelave:

na originalu sem opazil, da so ojačitve okoli podpor kotla, bistveno manj izrazite, kot na modelu. V bistvu je na originalu viden le var okoli ojačitve.

To imam v mislih:
Slika

Torej sem odpilil obstoječe ojačitve na modelu in jih pogladil.

Kako izdelati imitacijo varov? Uporaba najtanjšega stirena bi bila preveč, tanjšega materiala se nisem spomnil, sem se pa domislil druge rešitve.
Uporabil sem efekt, ki ga sicer pri barvanju nikakor ne želimo, to je zatekanje ob maskiranju ob rob maskirnega traku. To se dogaja ob lakiranju s čopičem skoraj vedno.

Točno ta efekt pa bi bil za moj cilj idealen.

Zato sem vse predele primerno zamaskiral. Zelo pomembno je ujeti vzporednost linij, saj oko takoj zazna nepravilnosti.

Rezultat maskiranja:

Slika

na eni strani ima original "fliko", ki se jo da s to tehniko prav tako ponazorit

Slika

nato sem pobarval nezamaskirane dele, z nerazredčeno barvo, malo bolj bogato in pustil da se posuši.

In to je rezultat, res točno to, kar sem želel. Po prebervanju s končno plastjo, bo idealno.

Slika

Slika

Lp,matej
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: JŽ Zekk-z 25 72 724 0064-5

Odgovor Napisal/-a mkx »

duro napisal/-a:Torej sem odpilil obstoječe ojačitve na modelu in jih pogladil.

Kako izdelati imitacijo varov?
Isti komentar, kot sem ga napisal že v temi Maketa Gozdarstvo na pragu 20. stoletja v H0:

samo psiho je sposoben iti v take detajle :wink: Bravo, le tako naprej.

:thumbupr :thumbupl
LP, Metod
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: JŽ Zekk-z 25 72 724 0064-5

Odgovor Napisal/-a volkun »

hi Matej....
Odlično delo, sicer pa imam tri podobne cisterne (Fleischmann) v omari in me čaka enako delo. Bom ukradel nekaj tvojih idej 8).
lp, Vojko
duro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 16.02.2009, 12:53
Kraj: Maribor

Re: JŽ Zekk-z 25 72 724 0064-5

Odgovor Napisal/-a duro »

Zdravo Vojko in mkx,

hvala za komentarje.

Vojko - ni potrebno krasti, dajem vso znanje na razpolago vsem, tako kot bi tukaj naj bilo :D .

Sicer pa se strinjam, da smo vsi rahli psihiči, ker se sploh ukvarjamo s takim hobijem. Ki pa je po moje eden najlepših na svetu.

Lp,matej
duro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 16.02.2009, 12:53
Kraj: Maribor

Re: JŽ Zekk-z 25 72 724 0064-5

Odgovor Napisal/-a duro »

Zdravo,

nadaljevanje;

original, ima na eni strani cev, ki vodi iz cistrene. Le te model nima, zato sem jo izdelal iz odlitka medenine in 0,5mm medeninaste žice.

Slika

Tabla z napisi je na originalu nekoliko "dodelana", ima namreč pločevinast nastavek za vstavljanje označevalnih tabel in nek ostanek, morda stari predal za listnice.
Oboje sem izdelal iz 0,15 mm stirena. Samotablo sem na robovih popilil in s tem pridobil izgled, kot da je iz tanke pločevine.

levao zraven te table, ima original v fremu tovarniško tablico. Na modelu je ni, zato sem jo izdelal iz alu folije iz pokrovčka jogurtovega lončka. Na robovih sem s točkalom na rahlo vtisnil sledi štirih vijakov, ter nekako poskusil nakazati besedilo na tablici sami. Tablica meri 2x1mm.

Slika

Pod odbojnike, sem zvrtal po dve luknji 0,4mm , ter vlepil iz 0,4mm medeninaste žice izdelana oprijemala za premikače. Original ima na vogalih tudi nekakšne zanke, verjetno za pritrjevanje na trajektu. Tudi te sem izdelal iz 0,3mm medeninaste žice.

Na tem mesti je na fremu tudi ostanek neke tablice, tega sem spet izdelal iz 0,15mm stirena in ga prilepil na frem. Ta kos meri 1 x 0,4mm

Slika

Naslednjič pa še nekaj dela na podvozju.

Lp,matej
Uporabniški avatar
miranzor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 556
Pridružen: 28.09.2005, 20:03
Kraj: Celje

Re: JŽ Zekk-z 25 72 724 0064-5

Odgovor Napisal/-a miranzor »

Zdravo, Matej!

Predelava vagona je odlična in seveda hvala, da to deliš z nami!
Sicer je pa detajliranost, natančnost, ..... vse in še več v bistvu že pričakovano od tebe, ampak vseeno zelo všečno in z veseljem čakam nadaljevanja. Z vsakim prispevkom se naučim kaj novega in pri vsakem detajlu katerega pri večini modelov celo spregledam, spoznam, da je marsikaj mogoče narediti, le potruditi se je treba in veliko potrpežljivosti terja tako delo!

Čestitke in čakam nadaljevanja!
LP, Miran
duro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 16.02.2009, 12:53
Kraj: Maribor

Re: JŽ Zekk-z 25 72 724 0064-5

Odgovor Napisal/-a duro »

Zdravo Miran,

hvala za komentar in pohvalo, čeprav sem se želje po detajliranosti naučil prav od modelarjev kot si ti.

Mimogrede, kdaj lahko spet pričakujemo kakšno mojstrovino od tebe, vedno je zanimivo pogledati tvoje izdelke.

Glede stopnje končne detajliransoti, pa je meja le popolna prototipnost, v smislu H0pur. Na tej cisterni je še kup stvari, ki me načeloma motijo bolj ali manj. Na čelu s preširokim fremom in s tem povezanim popačenjem celotnega podvozja, kar je stalnica pri 99,9% vseh naših modelov. To pa je v prvi vrsti davek naših NEM koles, ki so 100% preširoka in načinu izdelave nosilcev ležajev, ki so 300% predebeli, zaradi uporabe umetnih mas in tehnike brizganja.

Čeprav se da tudi drugače, kot dokazuje v zadnjem času Brawa in RST z uporabo pločevine za nosilce ležajev, tam so fremi skoraj prototipni...

Lp,matej
duro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 16.02.2009, 12:53
Kraj: Maribor

Re: JŽ Zekk-z 25 72 724 0064-5

Odgovor Napisal/-a duro »

Pozdravljeni,

nadaljevanje;

na modelu manjkajo armature za spremembo režima zaviranja, zato sem jih izdelal iz stirena. Nisem uporabil jedkanih delov, ki se jih da dobiti od raznih proizvajalcev, ker so na tej cisterni nekoliko specifični.
Tako sem lahko izrezane dele stirena "privaril" z redčilom, ki topi stiren na frem in so tako varno pritrjeni.

Slika

na fotografijah originala, sem opazil, da je cev za izpust opremljena z nekaj več detajli kot na modelu. Ti deli so, ročaj za odpiranje ventila, nek dodaten izpust na spodnjem delu in veriga, ki drži čep, da ne pade na tla, ko je cev odvita. To verigo sem izdelal iz dveh izjemno tankih žičk, ki sem jih vzel iz kabla za dekoderje. Žički sta približno 0,05mm, skratka tanki kot las.
Žički sem zvil med seboj zvil in tako dobil izgled tanke verige.

Slika

Sedaj manjka še rezervoar za zrak, ki na modelu tudi ni najbolj posrečen in deli zavornega drogovja.

Lp,matej
Uporabniški avatar
miranzor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 556
Pridružen: 28.09.2005, 20:03
Kraj: Celje

Re: JŽ Zekk-z 25 72 724 0064-5

Odgovor Napisal/-a miranzor »

Matej,

saj ne vem kaj naj rečem! Ampak res ti služijo oči in pincete! :D :D :D

Ti drobni detajli so resnično pika na "I"!
hvala za komentar in pohvalo, čeprav sem se želje po detajliranosti naučil prav od modelarjev kot si ti.
Sem kar počaščen! :)
Mimogrede, kdaj lahko spet pričakujemo kakšno mojstrovino od tebe, vedno je zanimivo pogledati tvoje izdelke.
Zadnje čase sem se zelo malo oz. skoraj nič ukvarjal s hobijem. Zaradi preurejanja namembnosti prostorov v hiši sem moral svoj hobi preselit v kletne prostore, ki so precej večji od dosedanjega mansardnega, vendar pa je prisotne nekaj več vlage, ki ni ravno dober sopotnik. Vse skupaj mi je pobralo precej financ pa veliko dela in seveda tudi časa. Kaže na bolje in upam, da bom lahko začel počasi spet migat. :)
LP, Miran
duro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 16.02.2009, 12:53
Kraj: Maribor

Re: JŽ Zekk-z 25 72 724 0064-5

Odgovor Napisal/-a duro »

Zdravo,

po nekoliko premora delam naprej;

Podvozje modela je izdelano zelo poenostavljeno, ni primerjave z modeli Brawe ali podobno. Res pa je, da gre za maloserijski izdelek, kjer bi taki detajli prebili vse razumne meje končne cene...

Nam pa modelarjem zato omogoča dodatne dodelave, kar je tudi namen in smisel našega hobija :D

Ena izmed teh poenostavitev, je rezervoar na zavornem sklopu. Na modelu je odlit z ostalimi napeljavami in res poenostavljen, poleg tega pa so zelo vidne sledi kalupa brizganja.
Rezervoar tako ni okrogel, temveč je zamaknjen. Poskusil sem s piljenjem, pa gre v smer Sizifovega dela, rezultat pa bi tudi bil zmeren.
Zato sem se odločil, da ga izdelam znova.

našel sem ostanek odlita medeninastih delov, ki je po premeru odgovarjal. S pomočjo aku vrtalnika, sem ga "postružil" s pilami v želeno obliko, ter ga nato spoliral z brusnimi papirji.
Sledilo je vrtanje luknje za dovod.

Iz ostankov medeninastih jedkanic debeline 0,2mm sem izrezal še nosilce in ostale dele, ter z žico 0,4mm, ter cevjo 0,6/0,4mm izdelal dovod.

To so vsi sestavni deli, levo je prvoten del, desno pa odlitek, iz katerega je nastal končni del na sredini.

Slika

Vse sem zlotal in dobil to:

Slika

Rezultat pri tej povečavi ni 100%, predvsem zato, ker sem veliko improviziral. Zadevo bom nekega dne zamenjal s kompletno opremo podvozja z zavorno napeljavo. Le to pa moram šele najti.

Moram priznati, da me delo z lotanjem izjemno veseli. Niti približno ni težko, v bistvu je lažje od lepljenja, poleg tega pa tudi ni primerjave v končni trdnosti.
Zadržki marsikoga, da je lotanje za poznavalce, nimajo resne podlage. Potrebno je poskusiti in z delom pridobiti izkušnje.
Ob tem delu, se mi je porodila želja, po sestavi KIT-a vagona celotnega iz jedkanic. No načeloma me čakata že da "KIT-a" lokomotiv v predalih...

Na modelu sedaj manjka le še nekaj malenkosti in sledi barvanje

Lp,matej
Odgovori