H0-bi po korakih...
Re: H0-bi po korakih...
En lep pozdrav vsem v novoletnem jutru 2021 v upanju, da bo do nas prijaznejše in da bomo tudi mi boljši !
@yyure
Hvala za pozdrav in spremljanje!
@Tin€
Hvala za obisk in prijazne besede!
Sicer pa tudi tebi pohvala in hvala za obuditev oz. ponovno vzpostavitev svoje vsestransko informativne in uporabne spletne strani, ki velikokrat tako ali drugače pomaga ali koristi tudi pri našem delu!
Tako, sedaj pa malo nadaljevanja v opisu do sedaj opravljenega, dokler ne pridem do trenutnega stanja!
Ker je podvoz lociran tik pred vhodom v pokriti del makete, je bilo potrebno izdelati tudi primeren tunelski portal. Pri tem se nisem zgledoval po kakšnem vzoru v naravi ampak sem na uporabil že prej izdelano šablono ter jo prenesel na ploščo, enako kot za podvoz. Izrez odprtine je povečan za velikost obodnih kamnov, graviranje pa je zahtevalo seveda nekaj potrpežljivosti.
Za nosilno podlago služi vezana plošča z izrezom, povečanim za debelino stene tunelske cevi.
Poskusna postavitev in prevoz (kamniti obod je še v izdelavi!)
Izdelava kamnitega oboda...
...in graviranje stene tunelske cevi
Temeljni sivi premaz (Takril - akrilna barva za beton)...
...in barvno zaključevanje.
Postavitev portala na lokacijo in prva testiranka, ki se je uspela prebiti skozi novo nastalo linijo!
Sedaj pa še krilni podporni zidovi! Uff, in spet to nadležno graviranje! Ampak, saj bo šlo!
Izdelana podporna zidova
@yyure
Hvala za pozdrav in spremljanje!
@Tin€
Hvala za obisk in prijazne besede!
Sicer pa tudi tebi pohvala in hvala za obuditev oz. ponovno vzpostavitev svoje vsestransko informativne in uporabne spletne strani, ki velikokrat tako ali drugače pomaga ali koristi tudi pri našem delu!
Tako, sedaj pa malo nadaljevanja v opisu do sedaj opravljenega, dokler ne pridem do trenutnega stanja!
Ker je podvoz lociran tik pred vhodom v pokriti del makete, je bilo potrebno izdelati tudi primeren tunelski portal. Pri tem se nisem zgledoval po kakšnem vzoru v naravi ampak sem na uporabil že prej izdelano šablono ter jo prenesel na ploščo, enako kot za podvoz. Izrez odprtine je povečan za velikost obodnih kamnov, graviranje pa je zahtevalo seveda nekaj potrpežljivosti.
Za nosilno podlago služi vezana plošča z izrezom, povečanim za debelino stene tunelske cevi.
Poskusna postavitev in prevoz (kamniti obod je še v izdelavi!)
Izdelava kamnitega oboda...
...in graviranje stene tunelske cevi
Temeljni sivi premaz (Takril - akrilna barva za beton)...
...in barvno zaključevanje.
Postavitev portala na lokacijo in prva testiranka, ki se je uspela prebiti skozi novo nastalo linijo!
Sedaj pa še krilni podporni zidovi! Uff, in spet to nadležno graviranje! Ampak, saj bo šlo!
Izdelana podporna zidova
LP, Miran
Re: H0-bi po korakih...
...nadaljevanje...
Temeljni premaz podpornih zidov...
...in barvna obdelava.
Podporni zidov postavljeni na svoje mesto...
Pa še malo bližje...
...pa pogled skozi cev na prosto...
...in še "en face"
Pri pogledu z vrha je videti, da manjka zaključni del desnega podpornega zidu, ker bo ta del v pregibu in bo prilagojen konfiguraciji terena.
Izcejanje vode iz za to predvidenih odprtin za odvodnjavanje je pustilo sledi apnenca. Tukaj so še precej izstopajoče, bo pa to kasneje s staranjem manj opazno!
Se bo nadaljevalo...
LP, Miran
Re: H0-bi po korakih...
Zelo lepo! Vzorno!
Lep pozdrav, Vid Krt
https://www.youtube.com/channel/UCUDrDX ... 6G5RnluWpg
https://www.youtube.com/channel/UCUDrDX ... 6G5RnluWpg
Re: H0-bi po korakih...
@vidkrt
Hvala!
...delo ob tunelu se nadaljuje! Razliko med tirno gredo in podpornimi zidovi je potrebno "pošodrat" z zmesjo rabljenega tolčenca, mivke,...
vmes pa je zraslo še malo trave, plevela...
Nad tunelsko cevjo je predviden še povišek, desni podporni zid pa je podaljšan z rahlim odklonom.
Ob obeh podpornih zidovih sem zapolnil praznino s kosi stiropora, ki bodo kasneje oblikovani kot hrib...
Med delom pa je občasno pod posebnim režimom potekal promet...
Portal in podporni zidovi so dobili kamnite kape...
...še od blizu...
Pa še pobarvane (upam, da jih parna lokomotiva ne bo preveč zadimila! )
Kontrolni pregled je pokazal, da je hrib kar zrasel, prav tako pa tudi trava na delu med tunelom in podvozom!
Hvala!
...delo ob tunelu se nadaljuje! Razliko med tirno gredo in podpornimi zidovi je potrebno "pošodrat" z zmesjo rabljenega tolčenca, mivke,...
vmes pa je zraslo še malo trave, plevela...
Nad tunelsko cevjo je predviden še povišek, desni podporni zid pa je podaljšan z rahlim odklonom.
Ob obeh podpornih zidovih sem zapolnil praznino s kosi stiropora, ki bodo kasneje oblikovani kot hrib...
Med delom pa je občasno pod posebnim režimom potekal promet...
Portal in podporni zidovi so dobili kamnite kape...
...še od blizu...
Pa še pobarvane (upam, da jih parna lokomotiva ne bo preveč zadimila! )
Kontrolni pregled je pokazal, da je hrib kar zrasel, prav tako pa tudi trava na delu med tunelom in podvozom!
LP, Miran
Re: H0-bi po korakih...
...malo ozelenitve je dodane kot povezava med tunelom in podvozom s kolovozom.
Pri pogledu iz ptičje perspektive pa opazim, da bi mi meteorna voda lahko spodnesla kolovoz, zato je potrebno to urediti...
Voda, ki priteče po jarku iz nasipa pred tunelom bi lahko dodatno poškodovala kolovoz...
Torej moram najprej prečno, vendar nekoliko diagonalno "prekopati" kolovoz, da bom v prekopanino vstavil lesene prečke, ki bodo usmerjale meteorno vodo preko kolovoza v obcestni jarek.
Izhodišči material za leseni prečki je 1 mm debela balsa...
...in vstavljeni prečki (dva kovinska "pina" služita kot distančnika za čas, da lepilo prime...
Na desni strani kolovoza je obcestni jarek za zbiranje in odvajanje meteorne vode, dodanega je tudi nekaj kamenja,...
...pa še malo trave...
Evo, in kolovoz je varen pred deročo meteorno vodo
LP, Miran
Re: H0-bi po korakih...
Seveda sem prehitro zaključil dopolnitev oz. ureditev kolovoza s kanalom za odvod meteorne vode. Kanaleta z lesenima stranicama ne stoji sama od sebe razmaknjena. Običajno so njihov razmik zagotavljale kovinske spone za zabijanje. Tudi sam sem tako dodal tri take spone, ki so nastale iz 0,3 mm debele žičke, po montaži pobarvane in postarane.
Kanaleta s sponkami pred vgradnjo...
...in grajene ter postarane sponke
Delo sem nadaljeval na zapolnitvi prostora med progo in zunanjim robom makete. Prostor sem zapolnil s stiroporom, ki sem ga pobrusil padajoče od proge proti zunanjemu robu makete ter ga nato pokital z akrilnim kitom za les v barvi bukve in hrasta.
Pogled v smeri od podvoza in od tunela. V ozadju, na drugi strani proge je vidna poskusna postavitev stavbe postajališča, ki pa je služila zgolj kot dodatek za oceno možnosti postavitve kakšnega objekta na tem mestu.
Sledila je delna zapolnitev prostora med progo in vzdolžno nosilno letvijo ter med podvozom in prečno nosilno letvijo ob začetku zavoja. Hkrati z zapolnitvijo prostora sem predvidel tudi približno lokacijo morebitnega objekta, najverjetneje opuščene čuvajnice, sicer pa naseljene.
Pa še v obratni smeri...
To je pripeljalo tudi do odločitve, da bo nekje med zaključkom zavoja in pred podvozom v smeri tunela postavljena čuvajnica, kakršne so bile v preteklosti pogoste ob progah ob ukinjanju teh, pa so jih zasedli običajno železničarji pa tudi drugi. Čuvajnico sem izdelal iz 5 mm debele podloge za laminat na podlagi lastne ideje in načrta ter brez pravega vzora v dejanskem stanju. Zamišljene dimenzije sem prenesel na gladko stran podloge ter po zarisanih linijah opravil razrez...
...in izreze odprtin za okna in vrata
Sledilo je poskusno sestavljanje stranic...
LP, Miran
Re: H0-bi po korakih...
...Na zunanjih zidovih je ponekod odpadel omet, tu in tam je zaradi starosti in tresljajev mimo vozečih vlakov nastala tudi kakšna razpoka v zidu...
Pod odpadlim ometom je ponekod vidna tudi opeka...
Na strani obrnjeni od tirov je ozek "hodnik", ki se zaključi s prizidkom, v katerem je WC.
Sledilo je temeljno barvanje zunanjih zidov...
Pa barvanje fasade...
Na strani, kjer je vhod so novi uporabniki zaradi funkcionalnosti eno od oken zazidali, vendar ga še niso ometali!
Streha je nastala iz PS plošč proizvajalca Auhagen, vendar je bilo potrebno pred uporabo na spodnjih robovih spiliti krivine opeke.
Poskusno prekrivanje objekta...
...in še z druge strani...
To je bilo za danes vse! Sedaj pa malo na počitek! Vstop v novo leto je bil naporen!
Uživajte in ostanite zdravi!
LP, Miran
Re: H0-bi po korakih...
Zdravo Miran,
Izjemno me je razveselilo, ko sem zagledal tvoje objave!
Z velikim zanimanjem bom spremljal in se učil ob tvojem delu, saj si poln zanimivih idej in tehnik, predvsem pa natančnosti in načrtnega dela.
Pokazan del s tunelom in podvozom vse to potrjuje. Da se postaviš v vlogo prebivalca v maketi in opaziš kako se obnaša okolje, pripelje do verodostojne izdelave prav vsega.
Ali lahko na kratko opišeš koncept prometa, oz. delivanja makete; kaj bo vozilo, ali bo vozni red, v kakšno obdobje boš vse postavil?
Pri tolčencu pa sem na veliko pogledal, original iz Verda? Kako ti je tonispelo?
Za društvo v MB (in nekega dne zase), iščemo dobro in cenovno sprejemljivo rešitev za to, tako da bo tvoj nasvet zelo dobrodošel.
Hvala in se zelo veselim nadaljevanja.
Lp matej
Izjemno me je razveselilo, ko sem zagledal tvoje objave!
Z velikim zanimanjem bom spremljal in se učil ob tvojem delu, saj si poln zanimivih idej in tehnik, predvsem pa natančnosti in načrtnega dela.
Pokazan del s tunelom in podvozom vse to potrjuje. Da se postaviš v vlogo prebivalca v maketi in opaziš kako se obnaša okolje, pripelje do verodostojne izdelave prav vsega.
Ali lahko na kratko opišeš koncept prometa, oz. delivanja makete; kaj bo vozilo, ali bo vozni red, v kakšno obdobje boš vse postavil?
Pri tolčencu pa sem na veliko pogledal, original iz Verda? Kako ti je tonispelo?
Za društvo v MB (in nekega dne zase), iščemo dobro in cenovno sprejemljivo rešitev za to, tako da bo tvoj nasvet zelo dobrodošel.
Hvala in se zelo veselim nadaljevanja.
Lp matej
Re: H0-bi po korakih...
V kolikor uspete dobiti drobni material iz Verda, ga vam lahko presejem jaz na frakcije (ostanek na situ) 1mm, 0,25mm 0,125mm in 0,063mm. Žal nimam sita 0,5mmduro napisal/-a: Pri tolčencu pa sem na veliko pogledal, original iz Verda? Kako ti je to uispelo?
Za društvo v MB (in nekega dne zase), iščemo dobro in cenovno sprejemljivo rešitev za to, tako da bo tvoj nasvet zelo dobrodošel.
Tine
- parni_vlak
- Strojevodja I
- Prispevkov: 338
- Pridružen: 25.11.2020, 17:03
- Kraj: Ljubljana
- Kontakt:
Re: H0-bi po korakih...
Brez besed sem.
LP
LP
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
Re: H0-bi po korakih...
Pozdravljeni!
Pa smo veselo zakorakali v novo obdobje!
@duro
Matej, veselim se tvojega zanimanja in upam, da tudi sodelovanja v tej temi. Pri sodelovanju imam seveda v mislih kako idejo, nasvet,...
Normalnotirni del makete bo omogočal kombinirano upravljanje - torej analogno kot digitalno, seveda samo kar se vožnje tiče. Imam namreč preveč voznega parka starejšega datuma in bi bilo digitaliziranje vsega tega prevelik zalogaj! Upravljanje kretnic, signalov,... bo predvidoma mehansko-ročno, morebiti tu in tam z električnimi pogoni, vendar vsekakor analogno/ročno upravljano.
Na delu makete, ki je v gradnji, bo prevladovala parna vleka, krajši tovorni, potniški in mešani vlaki, motornik, pa kakšna Džura, večinoma pod JŽ oznakami, torej bo nekako vse bolj pomaknjeno v obdobje nekje od 60-ih let do danes. Nisem natančno zasidral obdobja, bo pa vsekakor predstavljalo bolj obdobje pare.
Sicer je idej in želja še veliko, mi pa zmanjkuje časa in še česa!
@parni_vlak
Hvala za obisk v temi in vesel bom tudi kakšne debate, nasveta, konstruktivne kritike - skratka komunikacije, ki bo tako ali drugače pomagala izboljšati videz makete ali olajšati izdelavo česa!
Pa smo veselo zakorakali v novo obdobje!
@duro
Matej, veselim se tvojega zanimanja in upam, da tudi sodelovanja v tej temi. Pri sodelovanju imam seveda v mislih kako idejo, nasvet,...
Zaradi tega zelo pogosto med delom postavljam različne scene, opravljam testne vožnje in fotografiram - po možnosti tudi tako, da je fokus objektiva v višini ali na lokaciji dejanskega opazovalca.Da se postaviš v vlogo prebivalca v maketi in opaziš kako se obnaša okolje, pripelje do verodostojne izdelave prav vsega.
Maketa naj bi predstavljala manjše naselje z železniško postajo na stranski progi z nekaj industrije brez vzora v realnem svetu. Morda bo vsebovan kak objekt ali scena po realnem vzoru, to pa je tudi vse. V načrtu imam tudi kak industrijski priključek. V kolikor se mi bo med gradnjo izšlo, bi med postajne tire vključil tudi ozkotirno progo H0e - toda to je še v fazi tehtanja!Ali lahko na kratko opišeš koncept prometa, oz. delivanja makete; kaj bo vozilo, ali bo vozni red, v kakšno obdobje boš vse postavil?
Normalnotirni del makete bo omogočal kombinirano upravljanje - torej analogno kot digitalno, seveda samo kar se vožnje tiče. Imam namreč preveč voznega parka starejšega datuma in bi bilo digitaliziranje vsega tega prevelik zalogaj! Upravljanje kretnic, signalov,... bo predvidoma mehansko-ročno, morebiti tu in tam z električnimi pogoni, vendar vsekakor analogno/ročno upravljano.
Na delu makete, ki je v gradnji, bo prevladovala parna vleka, krajši tovorni, potniški in mešani vlaki, motornik, pa kakšna Džura, večinoma pod JŽ oznakami, torej bo nekako vse bolj pomaknjeno v obdobje nekje od 60-ih let do danes. Nisem natančno zasidral obdobja, bo pa vsekakor predstavljalo bolj obdobje pare.
Sicer je idej in želja še veliko, mi pa zmanjkuje časa in še česa!
Tega sem dobil pred leti od Kovač Branka. Upam, da bo dobljena količina zadostovala za moje potrebe. Morda ti lahko kaj več pove Branko.Pri tolčencu pa sem na veliko pogledal, original iz Verda? Kako ti je tonispelo?
@parni_vlak
Hvala za obisk v temi in vesel bom tudi kakšne debate, nasveta, konstruktivne kritike - skratka komunikacije, ki bo tako ali drugače pomagala izboljšati videz makete ali olajšati izdelavo česa!
LP, Miran
Re: H0-bi po korakih...
Hvala za odgovore Miran.
Glede tematike in obdobja, si popolnoma enakega okusa kot jaz, s tem da si bistveno dlje kot jaz
Z veseljem sodelujem z nasveti, čeprav imaš sam več izkušenj.
Mehanska prenosnica me zelo fascinira. To omogoča veliko pridobitev k obratovanju makete. Deluje lahko kot fiktivna postaja, v katero pa lahko segaš z roko,...
mene je popolnoma fascinirala ta knjiga https://shop.vgbahn.info/miba/shop/anla ... -_933.html, v kateri je nekaj podobnih pristopov. Zato bom nekega dne, tudi sam šel v tosmer.
Lp,matej
Glede tematike in obdobja, si popolnoma enakega okusa kot jaz, s tem da si bistveno dlje kot jaz
Z veseljem sodelujem z nasveti, čeprav imaš sam več izkušenj.
Mehanska prenosnica me zelo fascinira. To omogoča veliko pridobitev k obratovanju makete. Deluje lahko kot fiktivna postaja, v katero pa lahko segaš z roko,...
mene je popolnoma fascinirala ta knjiga https://shop.vgbahn.info/miba/shop/anla ... -_933.html, v kateri je nekaj podobnih pristopov. Zato bom nekega dne, tudi sam šel v tosmer.
Lp,matej
Re: H0-bi po korakih...
Pozdravljeni!
...Naj nadaljujem z delom na čuvajnici...
Zunanji "hodnik" je dobil kamnita tla, pravzaprav sem v talno ploščo vgraviral kamne in to pobarval in postaral.
Vogal čuvajnice z WC-jem bo predvidoma v hribu, včasih pa zidov niso najbolje izolirali ali pa sploh ne pred vlago, zato se to tudi pozna na zidu...
...deloma je ponekod odpadlo malo ometa...
...streha bo zaradi predvidene razsvetljave snemljiva pa tudi zaradi različnih materialov, ki ne prenesejo agresivnega lepila s topili, je bilo potrebno izdelati nosilno konstrukcijo za ojačitev in fiksiranje kota naklonov...
...pogled z vrha, kjer so nameščeni tudi že slemenjaki...
Sledila je izdelava vrat, oken,... Vrata so nastala iz koščka furnirja debeline 0,6 mm, prav tako podboji...
...iz enakega materiala so nastala vrata WC-ja. Včasih so bili namreč pri kmečkih hišah WC-ji zunaj hiše, največkrat kot kak prizidek in ta čuvajnica je to še obdržala!
...ta vrata so v bistvu zbita kar iz deščic, ki jih je že malo načel zob časa in tako je tudi njihova obdelava zahtevala nekaj več obdelave...
Vhodna vrata so vstavljena...
...prav tako WC-vrata...
Matej, nekaj tovrstne literature sem pregledal, konkretno te pa ne! Je pa res, da se skoraj v vsaki najde kakšna zanimiva ideja, ki bi jo kar takoj vzel za svojo!mene je popolnoma fascinirala ta knjiga https://shop.vgbahn.info/miba/shop/anla ... -_933.html, v kateri je nekaj podobnih pristopov. Zato bom nekega dne, tudi sam šel v tosmer.
...Naj nadaljujem z delom na čuvajnici...
Zunanji "hodnik" je dobil kamnita tla, pravzaprav sem v talno ploščo vgraviral kamne in to pobarval in postaral.
Vogal čuvajnice z WC-jem bo predvidoma v hribu, včasih pa zidov niso najbolje izolirali ali pa sploh ne pred vlago, zato se to tudi pozna na zidu...
...deloma je ponekod odpadlo malo ometa...
...streha bo zaradi predvidene razsvetljave snemljiva pa tudi zaradi različnih materialov, ki ne prenesejo agresivnega lepila s topili, je bilo potrebno izdelati nosilno konstrukcijo za ojačitev in fiksiranje kota naklonov...
...pogled z vrha, kjer so nameščeni tudi že slemenjaki...
Sledila je izdelava vrat, oken,... Vrata so nastala iz koščka furnirja debeline 0,6 mm, prav tako podboji...
...iz enakega materiala so nastala vrata WC-ja. Včasih so bili namreč pri kmečkih hišah WC-ji zunaj hiše, največkrat kot kak prizidek in ta čuvajnica je to še obdržala!
...ta vrata so v bistvu zbita kar iz deščic, ki jih je že malo načel zob časa in tako je tudi njihova obdelava zahtevala nekaj več obdelave...
Vhodna vrata so vstavljena...
...prav tako WC-vrata...
LP, Miran
Re: H0-bi po korakih...
...Vhodna vrata so dobila ključavnico s kljuko...
...Sledila je izdelava oken. Najprej sem jih izrisal ter natisnil na tanjši karton debeline 0,25 mm in sledilo je izrezovanje...
ter poskusno vstavljanje v predvidene odprtine...
...po barvanju sem okna vstavil in zalepil ter izdelal zunanje okenske okvirje...
...zračne odprtine pod strešnim slemenom so bile na starejših čuvajnicah ob progah Južne železnice v obliki vodoravno položene črke "D" s trebuhom obrnjenim navzgor. Na tej čuvajnici bo ta odprtina zasteklena, zato je bilo potrebno tudi tukaj poskrbeti za okenski okvir - tanek trak kartona, predhodno pobarvanega in previdno vstavljenega na predvideno mesto.
...pogled na vhodno stran...
...pogled v notranjost WC-ja, kjer so stene za silo zbelili...
...lesena vrata WC-ja so zmontirana, pred tem pa so dobila še kovinske trakove, ki držijo iz zunanje strani deske skupaj...
Pa še preizkušanje naleganja strehe in celotni videz.
LP, Miran
Re: H0-bi po korakih...
...dimnik je nastal, kot vse drugo, v samogradnji, material pa je isti, kot zidovi. Graviranje, lepljenje, barvanje,... Dimniška kapa je nastala iz 1,6 mm debele podloge za laminat, ki je grafitno črne barve in je tudi barvno prilagajanje manj zahtevno.
Dimniška obroba je nastala iz sivo in rjasto pobarvanega papirja...
Nad vhodnimi vrati je predvidena stenska svetilka - bučka z mlečnim steklom. Svetilka je nastala iz steklene perle, kratkega kosa svetlobno prevodnega vlakna, dveh električarskih votlic primerne velikosti in LED diode. Pred montažo je bilo potrebno preveriti delovanje in jakost svetlobe prilagoditi predvideni napetosti.
Perle, uporabljena je bila srednja
Jakost svetlobe...
...po montaži...
LP, Miran