H0-bi po korakih...
H0-bi po korakih...
Pozdravljeni!
Po daljšem premoru se ponovno oglašam. Kot pri večini ljubiteljev modelne železnice in maketarjev je vedno prisotna želja po ustreznem prostoru, da lahko svoj hobi tudi udejanjajo. Za svoj hobi sem sicer imel v uporabi sobo v mansardi, ki pa sem jo s preurejanjem izgubil. Sem pa v zamenjavo dobil v kleti nov prostor enakih dimenzij, pa še dodaten prostor, vendar pa je bilo to potrebno še vse uredit oz. pripravit v uporabno stanje.
V otvoritveni objavi sem zbral naslove s povezavami do svojih dosedanjih objav o izdelavah ali predelavah. Nekatere bodo predvidoma končale tudi na bodoči maketi.
1. Postavljalnica Pragersko sever v H0
2. Vodna postaja Celje v H0
3. Postajališče "Pusti dol" v H0
4. Garaža za drezino Volga v H0
5. Bife "Vagon"
6. Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e in
7. Moj cestni vozni park - predelave...
Gradnjo makete v kleti in njeno obliko sem prisiljen prilagajati prehodom, pohištvu, delovnemu prostoru, pa še čemu. V glavi imam sicer neko vizijo, kaj bi želel imeti, vendar pa načrta nisem izdelal in bom seveda tako gradnjo in obliko prilagajal sproti.
Tukaj prilagam tloris prostora, ki je na voljo z vrisano idejno zasnovo, kako naj bi bila videti oblika makete (temno in svetlo sivi pravokotniki v spodnjem levem delu predstavljajo omare in police, temnorjavi pa površino delovne mize):
Pa še 3D pogled v prostora:
Kletna prostora sta bila ob pridobitvi v popolnoma "surovem" stanju, zato sem ju moral predhodno uredit. Začetek urejanja je bil januar 2019:
Delno urejena:
In pričetek opremljanja s pohištvom:
Seveda je potekalo vse pod budnim očesom nadzornika!
Po daljšem premoru se ponovno oglašam. Kot pri večini ljubiteljev modelne železnice in maketarjev je vedno prisotna želja po ustreznem prostoru, da lahko svoj hobi tudi udejanjajo. Za svoj hobi sem sicer imel v uporabi sobo v mansardi, ki pa sem jo s preurejanjem izgubil. Sem pa v zamenjavo dobil v kleti nov prostor enakih dimenzij, pa še dodaten prostor, vendar pa je bilo to potrebno še vse uredit oz. pripravit v uporabno stanje.
V otvoritveni objavi sem zbral naslove s povezavami do svojih dosedanjih objav o izdelavah ali predelavah. Nekatere bodo predvidoma končale tudi na bodoči maketi.
1. Postavljalnica Pragersko sever v H0
2. Vodna postaja Celje v H0
3. Postajališče "Pusti dol" v H0
4. Garaža za drezino Volga v H0
5. Bife "Vagon"
6. Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e in
7. Moj cestni vozni park - predelave...
Gradnjo makete v kleti in njeno obliko sem prisiljen prilagajati prehodom, pohištvu, delovnemu prostoru, pa še čemu. V glavi imam sicer neko vizijo, kaj bi želel imeti, vendar pa načrta nisem izdelal in bom seveda tako gradnjo in obliko prilagajal sproti.
Tukaj prilagam tloris prostora, ki je na voljo z vrisano idejno zasnovo, kako naj bi bila videti oblika makete (temno in svetlo sivi pravokotniki v spodnjem levem delu predstavljajo omare in police, temnorjavi pa površino delovne mize):
Pa še 3D pogled v prostora:
Kletna prostora sta bila ob pridobitvi v popolnoma "surovem" stanju, zato sem ju moral predhodno uredit. Začetek urejanja je bil januar 2019:
Delno urejena:
In pričetek opremljanja s pohištvom:
Seveda je potekalo vse pod budnim očesom nadzornika!
Zadnjič spremenil miranzor, dne 28.12.2020, 18:33, skupaj popravljeno 1 krat.
LP, Miran
Re: H0obi po korakih...
...nadaljevanje:
Na voljo je bilo še nekaj pohištva, ki sem ga moral nekoliko prilagoditi potrebam in možnostim...
In nad prilagojenim pohištvom nastaja ogrodje makete. Ogrodje so letve, nastale iz lesenih stropnih oblog, ki so mi ostale ob prenovi mansarde.
Omare za nekaj literature in delovni kotiček...
Toliko za sedaj, nadaljujem prihodnjič!
Na voljo je bilo še nekaj pohištva, ki sem ga moral nekoliko prilagoditi potrebam in možnostim...
In nad prilagojenim pohištvom nastaja ogrodje makete. Ogrodje so letve, nastale iz lesenih stropnih oblog, ki so mi ostale ob prenovi mansarde.
Omare za nekaj literature in delovni kotiček...
Toliko za sedaj, nadaljujem prihodnjič!
LP, Miran
Re: H0obi po korakih...
Hi Miran!
ja tole pa bo zanimivo za spremljat. Kot kažejo prve fotografije, je bilo ogromno pravega gradbenega in selitvenega dela - uf! Fino in se veselim izmenjave najinih dogodivščin, zapletov, težav in seveda rezultatov vsega tega.
Sicer pa nadzor mora biti, tudi jaz ga imam občasno, najraje je pod mojo mizo za načrtovanje:
Se imej železniškomodelarsko, kolikor se da, lp Vojko
ja tole pa bo zanimivo za spremljat. Kot kažejo prve fotografije, je bilo ogromno pravega gradbenega in selitvenega dela - uf! Fino in se veselim izmenjave najinih dogodivščin, zapletov, težav in seveda rezultatov vsega tega.
Sicer pa nadzor mora biti, tudi jaz ga imam občasno, najraje je pod mojo mizo za načrtovanje:
Se imej železniškomodelarsko, kolikor se da, lp Vojko
Re: H0-bi po korakih...
Pozdravljeni!
Vojko, vsaj kdo se bo našel, da bo spremljal objave!
Sicer pa me bo prav veselilo, če bo morda še komu všeč ali pa bo morda v teh naših objavah našel zase kak navdih za pričetek česa ali pa kakšno uporabno idejo...
...nadaljujem:
Okvirna ideja, kako naj bi potekala proga na maketi.
Višinska razlika med postajnimi tiri in prenosnico je okoli 20 cm, na prenosnici pa bo predvidoma 7 vzporednih tirov dolžine 120 cm.
Pred nadaljevanjem del sem preverjal tudi primernost dela prejšnje makete iz sobe oz. bolj osnutka.
Seveda mi nekako to ni ustrezalo, zato sem se odločil za novo postavitev, star element pa sem razdrl in tire demontiral, očistil ter jih pripravil za novo uporabo.
Nova plošča s krivino 180 stopinjami polmera 450 mm, na obeh zaključkih pa 7,5 stopinjska prehoda v ravni del polmera 600 mm.
Za prileganje krivine sem moral dodati podaljšek pravokotnemu segmentu.
Tako, sedaj pa je bolje in tudi proga v krivini ima oporo.
Med tem sem skozi steno na drugem koncu naredil dva preboja, ki bosta služila kot tirna povezava med obema prostoroma. Skozi spodnjega bo speljan del zanke iz prenosnice, skozi gornjega pa nadaljevanje proge v sosednji prostor - ko bo to možno.
In še preveritev prostega profila...
Vojko, vsaj kdo se bo našel, da bo spremljal objave!
Sicer pa me bo prav veselilo, če bo morda še komu všeč ali pa bo morda v teh naših objavah našel zase kak navdih za pričetek česa ali pa kakšno uporabno idejo...
...nadaljujem:
Okvirna ideja, kako naj bi potekala proga na maketi.
Višinska razlika med postajnimi tiri in prenosnico je okoli 20 cm, na prenosnici pa bo predvidoma 7 vzporednih tirov dolžine 120 cm.
Pred nadaljevanjem del sem preverjal tudi primernost dela prejšnje makete iz sobe oz. bolj osnutka.
Seveda mi nekako to ni ustrezalo, zato sem se odločil za novo postavitev, star element pa sem razdrl in tire demontiral, očistil ter jih pripravil za novo uporabo.
Nova plošča s krivino 180 stopinjami polmera 450 mm, na obeh zaključkih pa 7,5 stopinjska prehoda v ravni del polmera 600 mm.
Za prileganje krivine sem moral dodati podaljšek pravokotnemu segmentu.
Tako, sedaj pa je bolje in tudi proga v krivini ima oporo.
Med tem sem skozi steno na drugem koncu naredil dva preboja, ki bosta služila kot tirna povezava med obema prostoroma. Skozi spodnjega bo speljan del zanke iz prenosnice, skozi gornjega pa nadaljevanje proge v sosednji prostor - ko bo to možno.
In še preveritev prostega profila...
Zadnjič spremenil miranzor, dne 29.12.2020, 18:02, skupaj popravljeno 1 krat.
LP, Miran
Re: H0-bi po korakih...
Mislim, da nas bo kar nekaj ki bomo z zanimanjem spremljali objave ... tako kot smo že spremljali prejšnje in spremljamo vse, kar je zanimivega (recimo napredek okoli KOK).miranzor napisal/-a:Pozdravljeni!
vsaj kdo se bo našel, da bo spremljal objave!
LP, Metod
Re: H0-bi po korakih...
...nadaljevanje...
Sledilo je polaganje trase na spustu iz zgornje, vidne etaže proti spodnji etaži oz. proti prenosnici.
Začasno postavljena prenosnica, še s starimi tiri.
in pogled na "gradbišče"
Potek trase v spustu
In povezava na prenosnico.
Pred krivino, ki vodi na prenosnico je predviden tunel. Za oceno videza tokrat služi portal, ki je bil demontiran iz prejšnje makete.
In še širši pogled na ta del.
LP, Miran
Re: H0-bi po korakih...
...nadaljevanje...
Na podlago sem poskusno položil Tilligove tirnice ter opravil testno vožnjo z lokomotivo in nekaj vagoni.
Ker je vse potekalo brez zapletov, sem iz 5 mm debele penaste podloge za pod laminat, izrezal tirno gredo in jo prilepil na podlogo iz vezane plošče.
Na siki je podloga z zarisanimi krivinami tirne grede
...položena na podlago in nanjo tiri...
...tirna greda s tiri...
...in oblikovanje tirne grede
Sledilo je barvanje tirne grede z rjavo akrilno barvo...
... kot je videti na sliki, le do konca vidnega dela, v delu, kjer bo proga potekala v tunelu in ne bo vidna, grede nisem barval in tudi obdelana ne bo.
LP, Miran
Re: H0-bi po korakih...
...nadaljevanje...
Pragove je bilo potrebno obdelati in postarati. Deloma sem jih obrusil po gornjih robovih, kar je bilo kar zamudno početje. Prav tako sem krajne pragove premaknil za toliko, da sta bila po dva na stikih tirnic združena.
Zavoj v pokritem, nevidnem delu med tunelom in prenosnico je dobil obojestranski zaščitni zid, ki preprečuje voznemu parku v primeru iztirjenja padec na tla in posledično poškodbe ali celo uničenje.
Tik pred predvidenim vhodom v tunel je predviden manjši podvoz pod progo, skozi katerega bo vodil kolovoz. Podvoz bo kamnit, nastal pa je v samoizdelavi in sicer je osnovna surovina 3 mm debela penasta podloga za pod laminat, v katero je bilo potrebno vgravirat klesane kamne. Orodje in pripomočki za obdelavo: modelarski nožek z rezilom 11, šilo, kovinsko ravnilo, majhen izvijač (za graviranje), ključavničarska pilica, pa brusna gobica ali kaj drugega podobnega. Seveda ne smemo pozabiti na lepilo in barve.
Plošče so na eni strani gladke, na drugi strani pa imajo vzdolžne utore, ki so primerno razmaknjeni za velikost klesanih kamnov. Potrebno je vgravirati le vertikalne stike in mestoma še kakšen "kamen" vodoravno prepolovit.
Preverjanje prileganja in velikosti. Graviranje je bilo potrebno le v vidnem delu kamnitih stranic.
Sledilo je barvanje s sivo akrilno barvo - v mojem primeru s sivim Takril-om (barva za beton), ki se odlično sprime in tvori zaščitno plast podlogi)
Posamezni kamni so nekoliko temnejši in drugačne barve.
LP, Miran
Re: H0-bi po korakih...
...nadaljevanje...
Notranji stranici podvoza. Imata že vdelane drenažne odprtine za odvajanje vode.
Obokan strop podvoza - ta je izjemoma nastal iz 5 mm debele podloge.
Poskusna postavitev na predvideno lokacijo.
Pa še nekaj poskusnih scenskih postavitev:
Osnova za kolovozno pot je enaka, oblika pa je prilagojena lokaciji postavitve podvoza.
Kolovoz je nastal na penasti podlogi, prebarvani s takrilom (lahko bi bila katerakoli druga akrilna barva). Vozno površino sem zelo na tanko posul s peskom za činčile, na posameznih delih predvsem na robovih pa tudi z nekoliko debelejšim peskom.
Kolovoz je vstavljen v podvoz.
Pa takoj po barvanju in ozelenitvi se je od ne vem kje vzela krava!
Pa še voz so pustili!
Toliko za sedaj! Več pa naslednjič!
Ostanite zdravi in upam, da nas ne bo več treslo! Vsaj tako močno ne!
LP, Miran
Re: H0-bi po korakih...
Hi Miran,
odlično si speljal tale podvoz, v vseh pogledih. Tudi kolovoz je zelo všečen, s travo po sredini vozišča, kjer ni kolesnic, bravo!
Dobrega maketarja spoznamo po detajlih, kar pomeni, da je hkrati tudi izvrsten opazovalec
lp Vojko
odlično si speljal tale podvoz, v vseh pogledih. Tudi kolovoz je zelo všečen, s travo po sredini vozišča, kjer ni kolesnic, bravo!
Dobrega maketarja spoznamo po detajlih, kar pomeni, da je hkrati tudi izvrsten opazovalec
lp Vojko
Re: H0-bi po korakih...
Miran,
me veseli, da si se lotil tako zanimivega projekta v katerega boš lahko vključil tudi tvoje, že predstavljene mojstrovine. Bilo bi škoda, da bi obležala na policah. Nastajanje te makete bo užitek spremljati - se že veselim.
Všeč mi je izbira prenosnice - predvidevam, da bo služila kot "shramba" za kompozicije, ki ne bodo "v akciji". Nameravaš premikanje kaj elektrificirati, ali bo ročno? Kaj si/boš uporabil za tečaje (vidim, da je izvedba na fotografiji začasne narave). Traso za Sobo 2 imaš že v mislih? Predvidevam, da je to naslednji korak.
Glede tvoje izvedbe detajlov je že skoraj škoda besed. Odlična izvedba podvoza in kolovoza. Je na kolovozu uporabljena statična trava ali kakšni drugi posipi?
lp, Matej
me veseli, da si se lotil tako zanimivega projekta v katerega boš lahko vključil tudi tvoje, že predstavljene mojstrovine. Bilo bi škoda, da bi obležala na policah. Nastajanje te makete bo užitek spremljati - se že veselim.
Všeč mi je izbira prenosnice - predvidevam, da bo služila kot "shramba" za kompozicije, ki ne bodo "v akciji". Nameravaš premikanje kaj elektrificirati, ali bo ročno? Kaj si/boš uporabil za tečaje (vidim, da je izvedba na fotografiji začasne narave). Traso za Sobo 2 imaš že v mislih? Predvidevam, da je to naslednji korak.
Glede tvoje izvedbe detajlov je že skoraj škoda besed. Odlična izvedba podvoza in kolovoza. Je na kolovozu uporabljena statična trava ali kakšni drugi posipi?
lp, Matej
Re: H0-bi po korakih...
Metod, hvala za prijazen obisk in izraženo zanimanje za temo. Bom poskušal objavljati čim bolj zanimive, morda tudi uporabne prispevke!mkx napisal/-a: Mislim, da nas bo kar nekaj ki bomo z zanimanjem spremljali objave ...
Vojko, hvala za pohvalne besede! Mislim, da se lahko še marsičesa naučim pri tebi, torej velja pohvala tudi v obratni smeri!volkun napisal/-a: Dobrega maketarja spoznamo po detajlih, kar pomeni, da je hkrati tudi izvrsten opazovalec
Matej, hvala za obisk v temi in pohvalne besede!matejmm napisal/-a:Miran,
me veseli, da si se lotil tako zanimivega projekta v katerega boš lahko vključil tudi tvoje, že predstavljene mojstrovine. Bilo bi škoda, da bi obležala na policah. Nastajanje te makete bo užitek spremljati - se že veselim.
Všeč mi je izbira prenosnice - predvidevam, da bo služila kot "shramba" za kompozicije, ki ne bodo "v akciji". Nameravaš premikanje kaj elektrificirati, ali bo ročno? Kaj si/boš uporabil za tečaje (vidim, da je izvedba na fotografiji začasne narave). Traso za Sobo 2 imaš že v mislih? Predvidevam, da je to naslednji korak.
Glede tvoje izvedbe detajlov je že skoraj škoda besed. Odlična izvedba podvoza in kolovoza. Je na kolovozu uporabljena statična trava ali kakšni drugi posipi?
lp, Matej
Seveda ob izdelavi večine predhodnih izdelkov nisem imel točnega plana, kje bodo oz. če sploh bodo postavljeni na maketo. Je pa res, da je bila vseskozi ideja in odločenost, da maketa bo in da bodo ti izdelki seveda našli svoje mesto tudi na njej.
Prenosnica bo v enaki velikosti in obliki uporabljena na novo nastajajoči maketi in je seveda namenjena hkrati kot shramba za neaktivne kompozicije, zaradi načrtovane tirne zanke na desni strani, kjer se en krak zanke vrne na prenosnico, vendar na drugi tir, pa bo hkrati nadomestila zapleteno in drago elektroniko za preklapljanje polaritete. Prenosnico bom premikal in tudi sidral ročno, pritrjena pa je na treh krogličnih vodilih za predale, ki omogočajo lahkotno in natančno premikanje.
Sicer pa z delom še nisem pri prenosnici, tako, da podrobnosti nimam dokončno rešenih in jih bom verjetno reševal ob montaži.
Za Sobo 2 imam v glavi idejo, natančnejše načrtovanje in izvedba pa bosta morali počakati na primeren čas.
Trava na kolovozu je statična.
Sedaj pa nadaljevanje:
Podvoz sem opremil s krilnimi podpornimi zidovi, ki sem jih seveda pred tem prav tako zgraviral in pobarval.
Še pogled z vrha, kjer se tudi vidi, da je zid podvoza nad tirno gredo na obeh straneh podvojen in tako znaša debelina zidu cca. 6 mm, kar bi zneslo v naravni velikosti okoli 50 cm. To se mi zdi tudi nekako primerna debelina zidu, ker jih na pravih podvozih žal nisem meril.
Kolovoz sem moral podaljšati do stranice makete...
Stik je zakrit, prav tako pa je dodan "teren" na obeh straneh kolovoza in med krilnima podpornima zidovoma..
Izdelal sem še del kolovoza na drugi strani podvoza ter podporna zidova. Za podvozom kolovoz predvidoma zavije ostro v levo in se precej strmo vzpne skoraj vzporedno s progo - toda do tega dela je še nekaj časa!
Še pogled na podvoz iz druge smeri...
Daljši del krilnega zidu še ni fiksiran, ker še ni popolnoma jasno, kje in za koliko se bo kolovoz vzpel.
Med delom je bil potreben presledek za testno vožnjo in prevoz materiala v bližnje naselje!
Na naslednjem posnetku je krilni zid tudi že fiksiran, kolovoz pa je tudi že rahlo privzdignjen in pripravljen za nadaljevanje v vzpon.
LP, Miran
Re: H0-bi po korakih...
...nadaljevanje...
Na zid podvoza in krilne zidove sem namestil tudi "krone", tokrat kamnite pokrove, ki so prav tako oblikovani iz podloge za laminat ter pobarvane.
Tukaj so na krilnih zidovih še nepobarvane
Tukaj pa je že dokončno stanje.
Tako, na tirno gredo je potrebno nasuti gramoz.
Zaradi urejene podlage je bila poraba gramoza zmerna.
Pa še pogled na celotni odsek. Gramoz je pravi tolčenec iz Verda, granulacije 0,71 mm.
Nadaljujem prihodnjič!
Ostanite zdravi in uživajte!
LP, Miran
Re: H0-bi po korakih...
Bom redno sledil! HVALA za objave!
Re: H0-bi po korakih...
Miran, tudi jaz bom tvoj zvesti "sledilec". Me veseli, da si si izpogajal prostora za tvoj hobi. Se že v naprej veselim tvojih objav, iz katerih se bom zagotovo kaj naučil, ter dobil kakšno idejo.
Tine