H0-bi po korakih...
Re: H0-bi po korakih...
Ob postavitvi nadvoza na predvideno mesto je bilo potrebno prilagodit tudi obod makete, nadvoz pa je pridobil krilni kamniti podporni zid na eni strani.
Zaključni obod makete je bilo potrebno v predelu podvoza dopolnit in dvignit. Zraven pa imam tudi nadzornika!
Merjenje, rezanje, graviranje, ... Izdelava podpornih zidov vzdolž proge...
Vseskozi med delom nadzorniki budno pazijo, da so dela opravljena tako, kot to mora biti!
LP, Miran
Re: H0-bi po korakih...
Tole je pa top! Te zelo podpiram in opažam, da si lahko v teh ozirih marsikomu za zgled!!! Samo tako naprej!
Lep pozdrav, Vid Krt
https://www.youtube.com/channel/UCUDrDX ... 6G5RnluWpg
https://www.youtube.com/channel/UCUDrDX ... 6G5RnluWpg
Re: H0-bi po korakih...
Še kratek pregled dogajanja na "gradbiščih":
Podlaga za dovozno cesto do čuvajnice oz. kolovoz je položena, zastavljena je tudi trasa ceste...
Pa cestni promet je kljub oviram kar živahen...
Gradnja ceste in urejanje terena je za nekaj časa ustavilo cestni promet, Da je lepilo prijelo in da je bil teren poravnan skrbijo uteži - plastične posodice z gradbenim materialom!
Poskusno postavljanje scene...
Cesta počasi napreduje...
...v zavoju se približa progi ob kateri bo potem potekala vzporedno...
Pogled iz helikopterja...
Pogled iz smeri proge...
Za danes bo to vse....
Lahko noč in ostanite zdravi!
LP, Miran
Re: H0-bi po korakih...
Miran, napreduješ kot ekspresni vlak
Zelo mi je všeč, kako so podporni zidovi nagnjeni k pobočju in ne navpični, to napako sem videl že na veliko maketah, pri tebi je kot mora biti. Enako velja za kamne, ki so lepo pravilno vodoravni, čeprav je cesta ob njimi v naklonu.
Bi pa priporočal, da podpornih zidov ne potegneš v enem slogo celo pot, temveč malo razbiješ sliko s skalami ali drugačnim tipom zidu, npr. beton... To bo preprečilo morebitno enoličnost.
Hrib na sredini bo pa odlično deloval kot ločnica med progo na eni in drugi strani in s tem ustvaril občutek oddaljenosti. Proga sama čisto ob obodu makete, pa omogoča spremljanje kompozicij od blizu in na nivoju kot jih vidimo v naravi sicer.
To vse so elementi, ki delajo maketo zanimivo in zagotavljajo dolgoročno veselje. Do sedaj sem to bral le v literaturi, sedaj pa smem spremljati še skoraj v živo kako nastaja tak koncept. Hvala za to!
Lp,matej
Zelo mi je všeč, kako so podporni zidovi nagnjeni k pobočju in ne navpični, to napako sem videl že na veliko maketah, pri tebi je kot mora biti. Enako velja za kamne, ki so lepo pravilno vodoravni, čeprav je cesta ob njimi v naklonu.
Bi pa priporočal, da podpornih zidov ne potegneš v enem slogo celo pot, temveč malo razbiješ sliko s skalami ali drugačnim tipom zidu, npr. beton... To bo preprečilo morebitno enoličnost.
Hrib na sredini bo pa odlično deloval kot ločnica med progo na eni in drugi strani in s tem ustvaril občutek oddaljenosti. Proga sama čisto ob obodu makete, pa omogoča spremljanje kompozicij od blizu in na nivoju kot jih vidimo v naravi sicer.
To vse so elementi, ki delajo maketo zanimivo in zagotavljajo dolgoročno veselje. Do sedaj sem to bral le v literaturi, sedaj pa smem spremljati še skoraj v živo kako nastaja tak koncept. Hvala za to!
Lp,matej
- parni_vlak
- Strojevodja I
- Prispevkov: 338
- Pridružen: 25.11.2020, 17:03
- Kraj: Ljubljana
- Kontakt:
Re: H0-bi po korakih...
Miran, zelo mi pomagaš s svojo maketo, saj lahko spremljam postopek izdelave, da bom znal tudi jaz narediti kaj podobnega .
LP
LP
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
Re: H0-bi po korakih...
Zdravo, Matej!
In resnično tako nagnjeni podporni zidovi dajejo veliko bolj realističen videz.
Videz sem razgibal tako, da je podporni zid izmenično prekinjen s skalnatim pobočjem. To pride v nadaljevanju.
@parni_vlak
Sedaj pa nadaljujem!
Proga bo deloma speljana v skalnem useku. Zaenkrat so kar tako nametane neobdelane skale...
Med delom se je občasno odvijal tudi železniški promet. Transportne poti so seveda nujne!
Nekaj grobega oblikovanja pobočja ob nadvozu...
Skalno pobočje, ki bo prekinilo podporni zid...
V useku so pričeli z izkopavanjem in polaganjem kanalet za odvajanje meteorne vode. Pri tem je bila potrebna tudi težka mehanizacija!
Kanalete so položene...
Ob cesti se je pričelo dvigati strmo pobočje, ki bo predvidoma segalo kot previsna stena tudi nad del cestišča.
V pomoč je priskočil tudi bager...
Glede na velikost skalnih blokov, bo ta bagerček očitno premalo!
Zaenkrat gre hitro, ker gre za že opravljeno delo. To se bo precej upočasnilo, ko bom prešel na sprotno delo....napreduješ kot ekspresni vlak...
Na to me je še pred delom opozoril Peter, za kar sem mu zelo hvaležen! Je pa nagib podpornih zidov v razmerju približno 7:1 do 9:1....so podporni zidovi nagnjeni k pobočju in ne navpični...
In resnično tako nagnjeni podporni zidovi dajejo veliko bolj realističen videz.
Videz sem razgibal tako, da je podporni zid izmenično prekinjen s skalnatim pobočjem. To pride v nadaljevanju.
@parni_vlak
Me veseli, da bo komu opis izdelave tudi v pomoč. Sicer pa se mi zdi, da je to tudi smisel foruma in objavljanja!Miran, zelo mi pomagaš s svojo maketo, saj lahko spremljam postopek izdelave, da bom znal tudi jaz narediti kaj podobnega .
LP
Sedaj pa nadaljujem!
Proga bo deloma speljana v skalnem useku. Zaenkrat so kar tako nametane neobdelane skale...
Med delom se je občasno odvijal tudi železniški promet. Transportne poti so seveda nujne!
Nekaj grobega oblikovanja pobočja ob nadvozu...
Skalno pobočje, ki bo prekinilo podporni zid...
V useku so pričeli z izkopavanjem in polaganjem kanalet za odvajanje meteorne vode. Pri tem je bila potrebna tudi težka mehanizacija!
Kanalete so položene...
Ob cesti se je pričelo dvigati strmo pobočje, ki bo predvidoma segalo kot previsna stena tudi nad del cestišča.
V pomoč je priskočil tudi bager...
Glede na velikost skalnih blokov, bo ta bagerček očitno premalo!
LP, Miran
Re: H0-bi po korakih...
Med raznimi objekti, ki imajo že dolgo brado, sem imel tudi Faller-jevo cerkvico, kakršno imajo še danes v svoji ponudbi nekoliko modificirano.
Moja je stara preko 50 let in sem jo takrat lepil z Neostikom in precej površno, zato jo je bilo potrebno razdreti na sestavne dele ter temeljito očistiti. Pri pregledu sem ugotovil, da ji pravzaprav nič veliko ne manjka in bi v svojem normalnem stanju prav lepo pristajala na vrh predvidene vzpetine.
Cerkvico sem torej previdno razstavil do najmanjšega sestavnega dela ter dele očistil ostankov lepila in pobrusil grbine, ki so nastale zaradi loma plastike, kjer je lepilo držalo preveč trdovratno.
Po čiščenju in pranju sem stene na novo prebarval z belo mat akrilno barvo, kar bo tudi končna barva fasade.
Strehi zvonika sem pobral plastični videz z brušenjem s svinčnikom s steklenimi vlakni...
Manjkajoči križ na vrhu zvonika pa bo potrebno izdelati. Najprej sem poskusil z enostavno obliko. Kos bakrene žice in nekaj dodatkov...
...in po spajkanju je nastal enostaven križ...
...skombiniran z dodatki in pobarvan...
...je na zvoniku deloval nekoliko prevelik...
...zato sem se lotil izdelave nekoliko zahtevnejše oblike in manjše velikosti...
LP, Miran
Re: H0-bi po korakih...
...potrebne je bilo malo telovadbe s prsti in orodjem ter malo spajkanja...
...da je nastal tak križ...
...in še na vrhu zvonika...
...Sedaj je videti nekoliko bolj primerno! pa še pobarvan...
Na prednji strani zvonika je bila odprtina v obliki križa, vendar brez polnila, zato sem se odločil, da jo zapolnim z lesenim križem, ki bo v naravni barvi lesa in zaščiten s prozornim lakom.
Zvonik z obema dodatkoma.
Pa sestavljena cerkvica, trenutno še brez strehe. Pobarvan je tudi že kamniti cokl.
V zvonik sem vstavil tudi zvočnik za kasnejšo uporabo zvočnih efektov.
Streho oz. vsako opeko sem moral na spodnjem robu obdelati s tanko okroglo pilo...
...da je bil videz tak, kot mora biti.
Prihodnjič pa naprej!
LP, Miran
Re: H0-bi po korakih...
Nadaljujem z dodajanjem razsvetljave preddverja in notranjosti cerkvice. Uporabljeni LED diodi premera 3mm, hladna bela barva, ker druge ni bilo pri roki. S kapljico prosojne rjave barve za steklo je učinek dovolj dober za uporabo.
Montaža razsvetljave pred barvno uskladitvijo...
Svetloba je preveč modrikasta in jo bo potrebno nekoliko zmehčati...
Po barvni obdelavi je učinek boljši...
Pa še od blizu...
Na podlago, na kateri bo cerkvica stala, sem prerisal tloris in v podlago vgraviral kamniti tlak pred vhodom in betonske plošče okoli zunanjih zidov.
Ker je predviden okolica v različnih višinah, je bilo potrebno izdelati povišan kamniti cokl za zvonik in izdelati kamnite stopnice. Za oboje sem uporabil kos PP plošče, debeline 2 mm, v katero sem vgraviral kamne za cokl...
LP, Miran
Re: H0-bi po korakih...
...nadaljevanje...
...vgavirane in izrezane ter zlepljene so tudi stopnice, katerih vidno površino sem nekoliko obdelal s pripomočkom, ki je viden na 7. sliki v prejšnjem postu.
...dodana je spodnja ploščad s predvidenim dohodom in stopniščem...
...kompletna podlaga za cerkvico z ožjo okolico, ki jo bo predvidoma omejevalo obzidje...
...gradnja obzidja se je pričela (v vidnem zgornjem delu nad tlemi je obzidje dvojno)...
Med delom se je od nekod pojavil še domačin, ki ga je zanimal potek del...
Graviranje obzidja je zahtevalo kar nekaj potrpežljivosti in volje; sem pa tokrat zamenjal orodje za graviranje in sicer sem uporabil kar tehnični svinčnik s HB minico. Je dovolj trdna in tanka, hkrati pa pušča za sabo tudi rahlo sivkasto sled, ki pomaga pri pregledu nad delom.
Obzidje je zgrajeno in zmontirano, delno je že prebarvano s temeljnim premazom...
Za bolj razgibano površino je poskrbel ploščat zaključek pile (lahko bi bil tudi debelejši izvijač ali drug primeren predmet) ki sem ga tu in tam vtisnil v obzidje in tako povzročil manjše vdolbinice. Držalo oz. ročaj izvijača pa je poskrbel za rahlo valovitost v površini...
LP, Miran
Re: H0-bi po korakih...
Med delom na vrhu hriba pa je na cesti v gradnji pod hribom nepazljiv voznik avtobusa zapeljal preveč na rob. Še dobro, da ni bilo hitrosti in nobenega vlaka na progi!
Sestaviti bo potrebno tudi zapisnik!
Še sreča, da ni bilo v avtobusu potnikov in nobenega vozila nasproti!
Vozniku postopek ni ravno po godu!
Toda, saj bo! Sedaj še samo odstranijo bus, pa se lahko dela nadaljujejo!
Toliko, malo za popestritev! V naslednjem javljanju sledi nadaljevanje dela na maketi.
LP, Miran
Re: H0-bi po korakih...
Pa a si prepričan, da ni bil to kakšen pijani voznik ? Super si to uprizoril na maketi!!!
Lep pozdrav, Vid Krt
https://www.youtube.com/channel/UCUDrDX ... 6G5RnluWpg
https://www.youtube.com/channel/UCUDrDX ... 6G5RnluWpg
- parni_vlak
- Strojevodja I
- Prispevkov: 338
- Pridružen: 25.11.2020, 17:03
- Kraj: Ljubljana
- Kontakt:
Re: H0-bi po korakih...
Super ti gre . Zelo mi je všeč predelava cerkvice! Novi križ na zvoniku zelo dobro izpade. Kar tako naprej !
@vidkrt: Mislim, da voznik ni bil pijan, ampak je imel le malo slabe gume, pa ga je na nedokončani odneslo iz ovinka .
LP
@vidkrt: Mislim, da voznik ni bil pijan, ampak je imel le malo slabe gume, pa ga je na nedokončani odneslo iz ovinka .
LP
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
Re: H0-bi po korakih...
Pa nadaljujmo! Vreme je ravno pravo za naš hobi!
Avtobus so med tem verjetno že odstranili in sprostili gradbišče!
Obzidje je dobilo tudi betonsko krono po vsej dolžini...
In v grobem je prostor pripravljen za nadgradnjo...
Kamnita tla so bila barvno obdelana in postarana...
Iz ostankov materiala sem izrezal in oblikoval nekaj nagrobnikov in jih poskusno postavil na prostor za cerkvico...
Po nekaj poskusnih postavitvah je sledilo barvanje in končna postavitev...
Še podrobneje...
...s cerkvico
Turisti pa so tudi neučakani in se rinejo na razgledno točko, četudi še ni odprta za javnost!
LP, Miran
Re: H0-bi po korakih...
...na strehi oz. na steni zvonika so zmontirane obrobe, ki bodo pa še postarane...
Po tudi slemenska opeka je zakitana...
Hkrati z obnovo cerkvice in izdelavo mini diorame nastaja tudi hrib, na katerem bo to postavljeno. Ta tudi že dobiva svojo obliko...
Cesto je bilo potrebno stisniti nekako med skalno previsno steno na eni strani in železnico na drugi strani. Tako je nastalo nekakšno zoženje, ki ga v širino in višino omejuje živa skala. Za vzor mi je služila podobna situacija na lokalni cesti Vojnik - Socka - Vitanje, la da je tam na eni strani živa skala, na drugi pa namesto železnice potok):
Slika je sneta iz GoogleMaps Streetview - iz smeri Vitanja proti Socki
...in v obratni smeri...
Tako pa so videti zametki tega dela makete...
Pogled z vrha...
...in s strani...
LP, Miran