diorama 0n30
- parni_vlak
- Strojevodja I
- Prispevkov: 338
- Pridružen: 25.11.2020, 17:03
- Kraj: Ljubljana
- Kontakt:
Re: diorama 0n30
Lepo napreduješ! Skladišče in nakladalna rampa sta res super narejena, všeč mi je tudi premični most. Ali bi lahko za eno sliko dal na tire H0 vagon, da si lažje predstavljam velikost?
Hvala že v naprej
LP, Timotej
Hvala že v naprej
LP, Timotej
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
Re: diorama 0n30
Nekaj besed o trenutnem voznem parku na diorami 0n30: najprej sta tu dva vagona, posebej prirejena za prevoz debel. Izdelovalec je kdo drug, kot znameniti izolski Mehano. Spadata v program Spectrum, ki so ga izdelovali za ameriški Bachmann. Narejena sta za tirno širino 16,5 mm torej zagotovo spadata v razred 0n30, kar me še posebej veseli. Pred leti sem ju nameraval prodati, pa je na srečo ostalo samo pri nameri. Letnica izdelav? Hmmm 1984 !, še originalno zapakirana nikdar vožena, kolesa se lepo vrtijo, po tirnicah se vagon kotali kot mora, le malce ga bo potrebno obtežiti. Sem se pa pred dolgim časom že poigral z barvami. In seveda: spenjače odpadejo in jih bo nadomestil Kadee. Slika vagona v pakiranju
Slika vagona na progi.
Druga dva pa sta letnica 2021. Enako program Spectrum vendar od Bachmann-a. Pakiranje je res vrhunsko z debelo gobo in tesnimi izrezi v njej.
Vagon je iz serije Box Car 18" (18 foot, zaprt tovorni vagon) z Murphy XLA streho - za informacijo: 39 vrst različnih streh je lahko na vagonih Box Car! - dvoje drsnih vrat z močnim lesenim okvirjem (v dodatku so tudi 4 vrata brez okvirja) in zaviralnim ventilom ter vzvodom. Kolesa so kovinska malega premera (ozkotirnica!). Na vsaki strani so tudi kovinske stopnice oz. lestve:
Dodaten pribor: že omenjena drsna vrata vendar brez okvirjev, in štirje pohodni latoji, ki se montirajo na streho vagona - po eden obvezno na stran, kjer je zaviralni ventil!
Streha tovrstnih vagonov je po vsej svoji dolžini zavarovana z dvema lesenimi pohodnimi tramovoma:
In podvozje - frem
Slika vagona na progi.
Druga dva pa sta letnica 2021. Enako program Spectrum vendar od Bachmann-a. Pakiranje je res vrhunsko z debelo gobo in tesnimi izrezi v njej.
Vagon je iz serije Box Car 18" (18 foot, zaprt tovorni vagon) z Murphy XLA streho - za informacijo: 39 vrst različnih streh je lahko na vagonih Box Car! - dvoje drsnih vrat z močnim lesenim okvirjem (v dodatku so tudi 4 vrata brez okvirja) in zaviralnim ventilom ter vzvodom. Kolesa so kovinska malega premera (ozkotirnica!). Na vsaki strani so tudi kovinske stopnice oz. lestve:
Dodaten pribor: že omenjena drsna vrata vendar brez okvirjev, in štirje pohodni latoji, ki se montirajo na streho vagona - po eden obvezno na stran, kjer je zaviralni ventil!
Streha tovrstnih vagonov je po vsej svoji dolžini zavarovana z dvema lesenimi pohodnimi tramovoma:
In podvozje - frem
Re: diorama 0n30
Skrtaka, še en dokaz več, kaj pomeni železniški vozni park hraniti v škatlah
Razstavljen vagon, pripravljen na barvanje, prav zategadelj sem kupil sive - nevtralno obarvane vagone in brez napisov. Utežna kovinska plošča je nameščena med frem in nadgradnjo, torej popolnoma nevidna, kar je seveda odlično in zelo pohvalno!
Barval sem seveda z AB (zračna pištola), s katerim lahko na površino nanesemo zelo tanko plast barve, kar je seveda odločilnega pomena, da ne zakrijemo podrobnosti na modelu. Najprej spodnji deli vagona.
Pred barvanjem podstavnih vozičkov, sem odprtine puš,kjer se vrte osi koles, zaščitil s koščki selotejp lepila (rumeni krožci). S tem sem preprečil vnos barve v vrtišče, kar je pri tekoči in nemoteni vožnji izrednega pomena!
Notranjost vagonov sem prav tako zaščitil, tokrat s kosom papirja, ki se prilega vsej površini odprtine drsnih vrat. S tem je zaščiteno tudi notranje dno vagona, ki ne bo obarvano.
Po nekaj minutah je videz nadgradnje vagona v podobi barve železovega sulfata, kajti modeliram rudniško ozkotirnico in bo vozni park obarvan povsem svoje, izven standardno, kot je sicer - temno rdeče . . .
Sestavljanje vagona v celoti poteka hitro in brez nevšečnosti. Vsi deli so izdelani odlično in logika zaporedja ponovnega sestavljanja je zelo enostavna – pohvalno za firmo Bachmann!
Še povezava na evropski spletni naslov, kjer sem vagona kupil – mogoče bo komu v pomoč:
https://www.rd-hobby.de/en/Catalog/Detail/1901
Razstavljen vagon, pripravljen na barvanje, prav zategadelj sem kupil sive - nevtralno obarvane vagone in brez napisov. Utežna kovinska plošča je nameščena med frem in nadgradnjo, torej popolnoma nevidna, kar je seveda odlično in zelo pohvalno!
Barval sem seveda z AB (zračna pištola), s katerim lahko na površino nanesemo zelo tanko plast barve, kar je seveda odločilnega pomena, da ne zakrijemo podrobnosti na modelu. Najprej spodnji deli vagona.
Pred barvanjem podstavnih vozičkov, sem odprtine puš,kjer se vrte osi koles, zaščitil s koščki selotejp lepila (rumeni krožci). S tem sem preprečil vnos barve v vrtišče, kar je pri tekoči in nemoteni vožnji izrednega pomena!
Notranjost vagonov sem prav tako zaščitil, tokrat s kosom papirja, ki se prilega vsej površini odprtine drsnih vrat. S tem je zaščiteno tudi notranje dno vagona, ki ne bo obarvano.
Po nekaj minutah je videz nadgradnje vagona v podobi barve železovega sulfata, kajti modeliram rudniško ozkotirnico in bo vozni park obarvan povsem svoje, izven standardno, kot je sicer - temno rdeče . . .
Sestavljanje vagona v celoti poteka hitro in brez nevšečnosti. Vsi deli so izdelani odlično in logika zaporedja ponovnega sestavljanja je zelo enostavna – pohvalno za firmo Bachmann!
Še povezava na evropski spletni naslov, kjer sem vagona kupil – mogoče bo komu v pomoč:
https://www.rd-hobby.de/en/Catalog/Detail/1901
Zadnjič spremenil volkun, dne 02.05.2021, 21:40, skupaj popravljeno 3 krat.
Re: diorama 0n30
Tudi ves dodatni pribor je obarvan: vrata, strešna pohodna ploščad
Mimogrede sem v tem času, ko nastaja diorama ki pa je še brez imena, prišel na misel, da bo na diorami ponazorjen rudnik bakrove rude in nekaterih drugih mineralov, kar je ideja za ime rudnika. Torej mi ostane le še izbira imena železniške družbe, ki bo opravljala transportna dela na diorami. Se pa že kaže v mislih asociacija na sulfat . . . Posledično je tudi rudnik že dobil ime: Copper Mine No.2 Shaft (rudnik bakra, jašek št. 2). In še delovni logotip, ki pa še ni dokončen:
Še vagon na diorami v novi barvni shemi in že oštevilčen, manjka le še oznaka železniške družbe, to pa pozneje. Številke so letraset. Mogoče kdo ve, kje pri nas nabavit letraset črke in številke ? Bom izredno hvaležen
Precej je bilo raziskanega, skiciranega, narisanega, postorjenega, izdelanega in trenutna podoba dela diorame je sledeča:
Mimogrede sem v tem času, ko nastaja diorama ki pa je še brez imena, prišel na misel, da bo na diorami ponazorjen rudnik bakrove rude in nekaterih drugih mineralov, kar je ideja za ime rudnika. Torej mi ostane le še izbira imena železniške družbe, ki bo opravljala transportna dela na diorami. Se pa že kaže v mislih asociacija na sulfat . . . Posledično je tudi rudnik že dobil ime: Copper Mine No.2 Shaft (rudnik bakra, jašek št. 2). In še delovni logotip, ki pa še ni dokončen:
Še vagon na diorami v novi barvni shemi in že oštevilčen, manjka le še oznaka železniške družbe, to pa pozneje. Številke so letraset. Mogoče kdo ve, kje pri nas nabavit letraset črke in številke ? Bom izredno hvaležen
Precej je bilo raziskanega, skiciranega, narisanega, postorjenega, izdelanega in trenutna podoba dela diorame je sledeča:
Zadnjič spremenil volkun, dne 02.05.2021, 21:43, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: diorama 0n30
@parni_vlak . . .
hi Timotej, ja dobra ideja je tole z H0 vagonom. Se bom poigral s tem in napravil nekaj fotografij. Hvala za idejo . . .
lp Vojko
Evo, prva primerjava: tovorni vagon H0 na tiru diorame 0n30
Z drugega zornega kota; podest sega čez polovico višine H0 vagona.
Nato še v seriji z Box Car 18". Pri tej sliki je res vidna razlika v velikostih oz. razmerju H0 : 0n30 Dobro pa je, da oboji kotalijo po istih tirnicah
Še ena podobna - H0 vagon na premičnem mostu, 0n30 vagon v ozadju na tiru pred jaškom premičnega mostu.
JŽ cisterna pred nakladalno rampo
In zame najbolj izrazita primerjava s službenim H0 vagonom
Mislim, da je s temi fotografijami primerjava sistemov H0 : 0n30 dovolj nazorna. Če je še kakšno vprašanje, ali ideja, na dan z besedo.
lp Vojko
hi Timotej, ja dobra ideja je tole z H0 vagonom. Se bom poigral s tem in napravil nekaj fotografij. Hvala za idejo . . .
lp Vojko
Evo, prva primerjava: tovorni vagon H0 na tiru diorame 0n30
Z drugega zornega kota; podest sega čez polovico višine H0 vagona.
Nato še v seriji z Box Car 18". Pri tej sliki je res vidna razlika v velikostih oz. razmerju H0 : 0n30 Dobro pa je, da oboji kotalijo po istih tirnicah
Še ena podobna - H0 vagon na premičnem mostu, 0n30 vagon v ozadju na tiru pred jaškom premičnega mostu.
JŽ cisterna pred nakladalno rampo
In zame najbolj izrazita primerjava s službenim H0 vagonom
Mislim, da je s temi fotografijami primerjava sistemov H0 : 0n30 dovolj nazorna. Če je še kakšno vprašanje, ali ideja, na dan z besedo.
lp Vojko
Re: diorama 0n30
Nadaljujem z gradnjo 0n30 diorame.
Na levem delu diorame, malo pred podestom, je proga speljana zelo blizu roba in tu bo postavljena lesena škarpa proti drsenju materiala, kar bi lahko spodkopalo progo oz. pragove. V rdečem krožcu so označeni položaji stebrov, ki bodo iz balse 5x5 mm. Na označenih mestih sem napravil vdolbine z specialnim rezilom – stirodur se z lahkoto reže!
poskusno sem postavil košček balse 5x5 in se prav lepo prilega vdolbini
Pripravil sem tri stebre in dve deski. Na strmino sem pod deske posipal nekaj trave, peska in kamenja. Okrog stebrov pa narahlo nasul zemljo. rezultat je na sliki:
Med tem, ko lepilo suši, sem dokončal še prehod čez obe progi. prvi je z deskami, drugi pa samo s peskom.
To je bilo nekaj sproščujočega dela pred naslednjo zahtevno nalogo: izdelava presipke za rudo (usa: Ore Bin). Na spletu poiščem fotgrafije originalov, modelov, sheme in ideje. vse pa moram prilagoditi velikosti prostora, kjer bo presipka stala - zadaj na desnem koncu diorame ob slepem nakladalnem tiru. Zgradbo moram pomakniti na rob diorame, kolikor pač gre, kajti levo od presipke bo stal še visok stolp (usa: Head Frame) za izvoz rude iz jame in še bolj levo strojnica, ki bo gnala jeklenico z vozičkom za rudo. V širino / globino sega prostor za presipko 13,8 cm (zelo malo za merilo 1:48!). To pomeni, da bo stolp nad jamo s strani in ne zadaj, kot je običajno. Torej nestandardna postavitev, ki pa so bile pogoste tudi v naravi. Enako velja za strojnico, ki bo nekakšen podaljšek stolpa, seveda v primerni oddaljenosti.
Približno pet (5) ur sem potreboval, da sem izrisal načrt presipke v merilu 1:48. Presipka bo imela na vrhu veliko odprtino za usipanje rude in na dnu (ki je nagnjen za 37 stopinj) v sredini izpustna vratca, za polnjenje vagonov. In kot vedno počnem: list papirja A4 in na njih, risbe, sheme in na koncu načrti. Vse rišem z navadnim svinčnikom in pomagam si z risalnim orodjem: trikotnik, kotomer, trirobi razmernik, krivuljnik, ravnilo, radirka! Enostavneje in hitreje je, če vse načrte narišem na papir - najlaže je nekaj zradirati in ponovno narisati (PC s svojimi programi temu delu ne seže niti do kolen). Tudi tridimezionalne (ortogonalne projekcije) risbe narišem v minuti ali dveh (PC s svojimi programi temu delu ne seže niti do kolen). Pripravil sem tudi nekaj tlorisnih šablon iz papirja, za lažjo predstavo. Šele, ko bo presipka povsem končana, bom napravil načrt v PC-ju . Naslednja slika prikazuje vzorčni model, oz. referenco iz narave, ki služi kot vodilo pri izdelavi presipke. Na sliki je prikazan samo zgornji del. Presipke v USA so bile namreč sestavljen iz dveh delov: presipnega in podpornega - podporni del služi le za ustrezno višino nad vagoni:
Na levem delu diorame, malo pred podestom, je proga speljana zelo blizu roba in tu bo postavljena lesena škarpa proti drsenju materiala, kar bi lahko spodkopalo progo oz. pragove. V rdečem krožcu so označeni položaji stebrov, ki bodo iz balse 5x5 mm. Na označenih mestih sem napravil vdolbine z specialnim rezilom – stirodur se z lahkoto reže!
poskusno sem postavil košček balse 5x5 in se prav lepo prilega vdolbini
Pripravil sem tri stebre in dve deski. Na strmino sem pod deske posipal nekaj trave, peska in kamenja. Okrog stebrov pa narahlo nasul zemljo. rezultat je na sliki:
Med tem, ko lepilo suši, sem dokončal še prehod čez obe progi. prvi je z deskami, drugi pa samo s peskom.
To je bilo nekaj sproščujočega dela pred naslednjo zahtevno nalogo: izdelava presipke za rudo (usa: Ore Bin). Na spletu poiščem fotgrafije originalov, modelov, sheme in ideje. vse pa moram prilagoditi velikosti prostora, kjer bo presipka stala - zadaj na desnem koncu diorame ob slepem nakladalnem tiru. Zgradbo moram pomakniti na rob diorame, kolikor pač gre, kajti levo od presipke bo stal še visok stolp (usa: Head Frame) za izvoz rude iz jame in še bolj levo strojnica, ki bo gnala jeklenico z vozičkom za rudo. V širino / globino sega prostor za presipko 13,8 cm (zelo malo za merilo 1:48!). To pomeni, da bo stolp nad jamo s strani in ne zadaj, kot je običajno. Torej nestandardna postavitev, ki pa so bile pogoste tudi v naravi. Enako velja za strojnico, ki bo nekakšen podaljšek stolpa, seveda v primerni oddaljenosti.
Približno pet (5) ur sem potreboval, da sem izrisal načrt presipke v merilu 1:48. Presipka bo imela na vrhu veliko odprtino za usipanje rude in na dnu (ki je nagnjen za 37 stopinj) v sredini izpustna vratca, za polnjenje vagonov. In kot vedno počnem: list papirja A4 in na njih, risbe, sheme in na koncu načrti. Vse rišem z navadnim svinčnikom in pomagam si z risalnim orodjem: trikotnik, kotomer, trirobi razmernik, krivuljnik, ravnilo, radirka! Enostavneje in hitreje je, če vse načrte narišem na papir - najlaže je nekaj zradirati in ponovno narisati (PC s svojimi programi temu delu ne seže niti do kolen). Tudi tridimezionalne (ortogonalne projekcije) risbe narišem v minuti ali dveh (PC s svojimi programi temu delu ne seže niti do kolen). Pripravil sem tudi nekaj tlorisnih šablon iz papirja, za lažjo predstavo. Šele, ko bo presipka povsem končana, bom napravil načrt v PC-ju . Naslednja slika prikazuje vzorčni model, oz. referenco iz narave, ki služi kot vodilo pri izdelavi presipke. Na sliki je prikazan samo zgornji del. Presipke v USA so bile namreč sestavljen iz dveh delov: presipnega in podpornega - podporni del služi le za ustrezno višino nad vagoni:
Re: diorama 0n30
Dan se je nagibal h koncu in za sprostitev sem doknočal še dno jaška s premičnim mostom. Na dno sem posipal nekaj peska in trave, dodal madeže in vso dno premazal z redčenim mekol lepilom.
Na vsaki strani tik ob steno jaška sta na dno nameščena še dva odbojnika iz lesa, ki sem ju večkrat črno obarval in služita zaustavitvi mostu pri premikanju iz ene v drugo skrajno lego. Most namreč premikam ročno
Še načrt presipke in podporne konstrukcije. najprej bom izdelal zgornij - presipni del.
v zgornjem levem kotu je zaradi lažje predstave glede položaja presipke dodan tloris. Vsi stebri so iz balse 8x8 mm, poskusil sem najprej z balso 5x5, ampak je vse preveč nesorazmerno in deluje zelo šibko, glede na samo zgradbo, ki meri v višino 21,5 cm! In ko to preračunamo v merilo 1:48, je vse jasno. Na načrt sem vpisal tudi vse mere potrebnih letev. In načrt je risan v dvojnem profilu: en načrt za stranski ris in naris hkrati (usa: front view, side view). Ni potrebe da podvajam črte, zato pa sem v načrt vrisal prelomnico, ki loči oba profila (širina / globina). Za pogled od zadaj (back view) pa mi zadostuje slika referenčnega modela
Materiala je na zalogi dovolj, vendar nimam balse 3x5 mm, ki so namenjene veznim in pomožnim letvam (D,E,F,H in L). Odločil sem se za modelarsko varianto: po dolžini bom razpolovil balso 3,2x10 mm. Za kar seveda potrebujemo izredno ostro rezilo in kovinsko ravnilo, naslednja slika:
Za začetek sem pripravil in obdelal 29 balsa letev, ki bodo sestavljale osnovo presipke.
Vse letve imajo isto oznako, kot je v načrtu. S tem ne bo zmešnjave pri sestavljanju - leplenju. Načrt sem z risalnimi žebljički pritrdil na 4 cm debelo stirodur ploščo in nanj z buckami pritrdil pomožne šablone (izoflor 6 mm). Letve tesno sedejo v utore in lahko jih zlepim v željeno obliko okvirja. Izdelati moram štiri enake okvirje.
Na vsaki strani tik ob steno jaška sta na dno nameščena še dva odbojnika iz lesa, ki sem ju večkrat črno obarval in služita zaustavitvi mostu pri premikanju iz ene v drugo skrajno lego. Most namreč premikam ročno
Še načrt presipke in podporne konstrukcije. najprej bom izdelal zgornij - presipni del.
v zgornjem levem kotu je zaradi lažje predstave glede položaja presipke dodan tloris. Vsi stebri so iz balse 8x8 mm, poskusil sem najprej z balso 5x5, ampak je vse preveč nesorazmerno in deluje zelo šibko, glede na samo zgradbo, ki meri v višino 21,5 cm! In ko to preračunamo v merilo 1:48, je vse jasno. Na načrt sem vpisal tudi vse mere potrebnih letev. In načrt je risan v dvojnem profilu: en načrt za stranski ris in naris hkrati (usa: front view, side view). Ni potrebe da podvajam črte, zato pa sem v načrt vrisal prelomnico, ki loči oba profila (širina / globina). Za pogled od zadaj (back view) pa mi zadostuje slika referenčnega modela
Materiala je na zalogi dovolj, vendar nimam balse 3x5 mm, ki so namenjene veznim in pomožnim letvam (D,E,F,H in L). Odločil sem se za modelarsko varianto: po dolžini bom razpolovil balso 3,2x10 mm. Za kar seveda potrebujemo izredno ostro rezilo in kovinsko ravnilo, naslednja slika:
Za začetek sem pripravil in obdelal 29 balsa letev, ki bodo sestavljale osnovo presipke.
Vse letve imajo isto oznako, kot je v načrtu. S tem ne bo zmešnjave pri sestavljanju - leplenju. Načrt sem z risalnimi žebljički pritrdil na 4 cm debelo stirodur ploščo in nanj z buckami pritrdil pomožne šablone (izoflor 6 mm). Letve tesno sedejo v utore in lahko jih zlepim v željeno obliko okvirja. Izdelati moram štiri enake okvirje.
Re: diorama 0n30
Sestavil sem dva zunanja (A) in dva notranja (K) okvirja presipke vsi z nosilnimi diagonalnimi letvami, kamor bodo nameščene deske. Zunanja okvira imata tri stebre, notranja samo dva:
Groba postavitev presipke. Tudi zgornja dva vezna tramova sta balsa 8x8. Na tej sliki se vidi široka vsipna odprtina na vrhu presipke.
Še z drugega zornega kota za boljšo predstavo:
Najprej leplenje zunanjih okvirjev na določeno razdaljo - spodaj. Kot vez, služi 3.2x5 mm balsa, ki jo na svojem mestu "drži" radirka. Konstrukcijo sem postavil na rezilno ploščo, kjer je pomožna mreža in ta odlično služi za pravokotno postavitev. Navpično pravokotnost sem dosegel s kovinskim kotnikom, vse pa obtežil s kovinskim metrom. Tako bo ostalo kašno uro ali dve:
Med tem pa sem z žagico in ostrim nožem napravil utore v zgornja vezna tramova, ki držita zunanja okvira na določeni razdalji - zgoraj:
Groba postavitev presipke. Tudi zgornja dva vezna tramova sta balsa 8x8. Na tej sliki se vidi široka vsipna odprtina na vrhu presipke.
Še z drugega zornega kota za boljšo predstavo:
Najprej leplenje zunanjih okvirjev na določeno razdaljo - spodaj. Kot vez, služi 3.2x5 mm balsa, ki jo na svojem mestu "drži" radirka. Konstrukcijo sem postavil na rezilno ploščo, kjer je pomožna mreža in ta odlično služi za pravokotno postavitev. Navpično pravokotnost sem dosegel s kovinskim kotnikom, vse pa obtežil s kovinskim metrom. Tako bo ostalo kašno uro ali dve:
Med tem pa sem z žagico in ostrim nožem napravil utore v zgornja vezna tramova, ki držita zunanja okvira na določeni razdalji - zgoraj:
Re: diorama 0n30
Hoj Metod!
Ja kolega Timotej je res podal dobro idejo - več glav več ve . Sam niti pomislil nisem na to primerjavo, sem se držal merila 1:48 in to povsem zadostuje za izdelavo. Vsekakor je tudi zame zanimiva primerjava H0 : 0n30, zato sem tudi napravil več fotografij . . .
lp Vojko
Ja kolega Timotej je res podal dobro idejo - več glav več ve . Sam niti pomislil nisem na to primerjavo, sem se držal merila 1:48 in to povsem zadostuje za izdelavo. Vsekakor je tudi zame zanimiva primerjava H0 : 0n30, zato sem tudi napravil več fotografij . . .
lp Vojko
Re: diorama 0n30
Posamezni okvirji presipke so suhi - zlepljeni in vezna tramova prav tako. Potemtakem lahko presipko zlepim. na sliki sta označena zunanja okvirja (A), ki nosita tudi prečna tramova in notranja okvirja (K), ki sta samo vstavljena pod prečna tramova. Medsebojne razdalje med okvirji so enake.
Še pogled s strani, kjer so dobro vidne tudi vodoravne povezovalne letve vzdolž presipke.
Za oceno razmerij sem presipko s pomočjo priročne škatlice postavil ob progo in nanjo zapeljal vagon. Sicer je to Box Car, ampak vseeno sem lahko preveril standarde oz. min. razdalje med objektom, vagonom in progo.
S preverjanjem sem zadovoljen in lahko prilepim še notranje tri pomožne letve (balsa 3.2x5), na katerih bodo slonele deske presipnega jaška - dno presipke.
Čez čas, ko je lepilo opravilo svoje, sem izvedel prvo barvanje s temljno zelo redčeno črno barvo. Posebna pozornost velja pri moćenju celotne konstrukcij, kajti lepilo je vodotopno Torej sem konstrukcijo previdno omočil s čopičem, namočenim v navadno vodo - dve do tri krat. S tem se bo les navzel barve tudi v svojo notranjost in bo končni rezultat tak, kot mora biti. Prvi nanos:
Ko še les ni bil popolnoma suh, sem s suhim čopičem nanesel še rdeče rjavo barvo - zelo na rahlo in v dolgih potezah. nastalo je tole:
najprej pogled zgoraj - zadaj - levo:
in še pogled spredaj - desno:
Kar je bilo dela, ki je opisan v zadnjem postu, je terjalo ves popoldan, do noči. Mislim, da je dobro uspelo in sem z do sedaj narejenim zadovoljen
Še pogled s strani, kjer so dobro vidne tudi vodoravne povezovalne letve vzdolž presipke.
Za oceno razmerij sem presipko s pomočjo priročne škatlice postavil ob progo in nanjo zapeljal vagon. Sicer je to Box Car, ampak vseeno sem lahko preveril standarde oz. min. razdalje med objektom, vagonom in progo.
S preverjanjem sem zadovoljen in lahko prilepim še notranje tri pomožne letve (balsa 3.2x5), na katerih bodo slonele deske presipnega jaška - dno presipke.
Čez čas, ko je lepilo opravilo svoje, sem izvedel prvo barvanje s temljno zelo redčeno črno barvo. Posebna pozornost velja pri moćenju celotne konstrukcij, kajti lepilo je vodotopno Torej sem konstrukcijo previdno omočil s čopičem, namočenim v navadno vodo - dve do tri krat. S tem se bo les navzel barve tudi v svojo notranjost in bo končni rezultat tak, kot mora biti. Prvi nanos:
Ko še les ni bil popolnoma suh, sem s suhim čopičem nanesel še rdeče rjavo barvo - zelo na rahlo in v dolgih potezah. nastalo je tole:
najprej pogled zgoraj - zadaj - levo:
in še pogled spredaj - desno:
Kar je bilo dela, ki je opisan v zadnjem postu, je terjalo ves popoldan, do noči. Mislim, da je dobro uspelo in sem z do sedaj narejenim zadovoljen
- parni_vlak
- Strojevodja I
- Prispevkov: 338
- Pridružen: 25.11.2020, 17:03
- Kraj: Ljubljana
- Kontakt:
Re: diorama 0n30
Najlepša hvala za primerjavo med H0 in 0n30! Šele tako se opazi razliko v velikosti
Najboljša je pa tista z avtom, motorjem in figurico
LP Timotej
Najboljša je pa tista z avtom, motorjem in figurico
LP Timotej
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
Re: diorama 0n30
Ma ni problema! Tudi mene tista najbolj prepriča o razliki H0 : 0n30. Se imejparni_vlak napisal/-a: ↑03.05.2021, 13:38 Najlepša hvala za primerjavo med H0 in 0n30! Šele tako se opazi razliko v velikosti
Najboljša je pa tista z avtom, motorjem in figurico
LP Timotej
in lp Vojko
Re: diorama 0n30
Modeliranje teče, kar je seveda dobro in volje je v izobilju, vrme pa tudi služi - 10 minut sije sonce, naslednjo uro ali dve lije kot iz škafa. Idelano za železniško modeliranje Priprava desk za prekritje dna presipke. Deske so standardni gradbeni material na diorami 0n30, torej lesene "kafe žličke" s presekom 1.25x6 mm! najprej razrez na ustrezne dolžine, rahla obdelava površine s smirkovim papirjem, omočenje z vodo in barvanje - tokrat precej svetlejši odtenek, kot je konstrukcija prespike:
Čez dobro ur, ko je les zadovoljivo osušil, sem deske prilepil na že prej omenjene tri pomožne letve, na poševnem dnu presipke. Kot naklona dna znaša 37 stopinj, glede na vodoravnico:
Tako, naj čas opravi svoje in lepilo tudi. je pa na vrsti spodnji, nosilni del konstrukcije, ki bo podpiral presipko. Postopek je enak, kot v prvem delu s pomožnimi šablonami, le da je tokrat uporabljen spodnji del načrta. In seveda so glavni stebri iz balse 8x8. najprej dva zunanja okvirja s tremi stebri (C) in diagonalo (H = 3.2x5). Zgornja dolga prečna letev je samo trenutno postavljena in služi naslonu - vodoravnosti treh vertikal C:
Končan zunanji spodnji okvir z dvema diagonalama:
Na naslednji sliki je sestavljena in zlepljena ter že omočena celotna konstrukcija spodnjega dela, ki čaka na barvanje:
Obarvana konstrukcija čaka na svojo končno suhost . . .
Poskusna postavitev na približno mesto, kjer bo presipka stala, ko bo končana.
Za boljšo predstavo služi poziranje vagona pred zgradbo:
Ni slabo . . .
Vse skupaj izgleda zelo hitro in enostavno, vendar je vloženo obilico časa in truda, neskončno skiciranja, merjenja, poskusov s papirnimi šablonami, poskusnega sestavljanje, fine obdelave, dodate letve, brez katerih preprosto ne gre. In končni rezulta je res pravi približek originalu, kajti vsi sestavni deli so nujno potrebni. Torej pri tej leseni konstrukciji NI kompromisov! In še: vse je samogradnja od A do Ž.
Vse kar je do sedaj predstavljeno sem izdela od 12. marca do vključno 30. aprila. Je veliko ali malo časa? Ne vem, vem pa, da je ogromno zanimivega dela in poseben izziv nekaj načrtovati / izdelati iz NIČ. Le začeti je treba potem pa steče . . .
lp Vojko in seveda: vivat 0n30
Čez dobro ur, ko je les zadovoljivo osušil, sem deske prilepil na že prej omenjene tri pomožne letve, na poševnem dnu presipke. Kot naklona dna znaša 37 stopinj, glede na vodoravnico:
Tako, naj čas opravi svoje in lepilo tudi. je pa na vrsti spodnji, nosilni del konstrukcije, ki bo podpiral presipko. Postopek je enak, kot v prvem delu s pomožnimi šablonami, le da je tokrat uporabljen spodnji del načrta. In seveda so glavni stebri iz balse 8x8. najprej dva zunanja okvirja s tremi stebri (C) in diagonalo (H = 3.2x5). Zgornja dolga prečna letev je samo trenutno postavljena in služi naslonu - vodoravnosti treh vertikal C:
Končan zunanji spodnji okvir z dvema diagonalama:
Na naslednji sliki je sestavljena in zlepljena ter že omočena celotna konstrukcija spodnjega dela, ki čaka na barvanje:
Obarvana konstrukcija čaka na svojo končno suhost . . .
Poskusna postavitev na približno mesto, kjer bo presipka stala, ko bo končana.
Za boljšo predstavo služi poziranje vagona pred zgradbo:
Ni slabo . . .
Vse skupaj izgleda zelo hitro in enostavno, vendar je vloženo obilico časa in truda, neskončno skiciranja, merjenja, poskusov s papirnimi šablonami, poskusnega sestavljanje, fine obdelave, dodate letve, brez katerih preprosto ne gre. In končni rezulta je res pravi približek originalu, kajti vsi sestavni deli so nujno potrebni. Torej pri tej leseni konstrukciji NI kompromisov! In še: vse je samogradnja od A do Ž.
Vse kar je do sedaj predstavljeno sem izdela od 12. marca do vključno 30. aprila. Je veliko ali malo časa? Ne vem, vem pa, da je ogromno zanimivega dela in poseben izziv nekaj načrtovati / izdelati iz NIČ. Le začeti je treba potem pa steče . . .
lp Vojko in seveda: vivat 0n30