diorama 0n30
Re: diorama 0n30
Kot že rečeno, bo jamska kletka namenjena dvigu jamskega vozička / vagončka, naloženega z rudo. Vagon bodo nato ročno potisnili iz kletke na progo nad zbiralnikom (0n18 proga - razmik tirov = 9mm). To pomeni, da bo potrebno tudi v kletko pritrditi progo, na kateri bo stal vagon. Najprej sem izdela štiri lege, ki premoščajo odprtino zbiralnika in na katero bodo sedli pragovi 0n18 tirov. Lege - trami so balsa 5x5 in pragovi balsa 3x5. Za 0n18 progo sem uporabil Roco tire za ozkotirnico H0e - N tiri so namreč prenizki!
Pogled od zgoraj:
Štirje vzporedno postavljeni tramovi - od spodaj:
Sestavljena 0n18 proga (ozkotirna ozkotirnica ) je obarvana. Seveda sem vse PVC prage odstranil in jih zamenjal z lesenimi - kot mora biti in precej na gosto so postavljeni, da je korak pri potiskanju vagona bolj varen. Začasno sem progo postavil na svoje mesto in prislonil stolp. Opraviti je treba izmere kletke in določiti višino proge v kletki:
Med tem sem izdelal še leseno lestev za dostop na vrh zbiralnika. Material je balsa, ustrezno obarvano in pritrjeno na konstrukcijo zbiranilka / presipke:
Sledila je izdelava dveh pokončnih vodil za oporo kletki med drsenjem v in iz jame. Vodili sta leseni (balsa 5x5) in pritrjeni na vsako stran stolpa.
Kot idejni vzorec za vodili sem uporabil sledečo sliko:
Ko sta vodili nameščeni, šele lahko opravim izmere in načrt za kletko, ki bo seveda lesena in z utežjo na dnu. Zgornji drsni sklop z obešalom za jeklenico in levo spodnji drsni sklop:
Sestavljena lesena kletka z zgornjim drsnim sklopom in začasno vrvjo za poskusne premike. Na obeh straneh so vidne tudi glave jeklenih vijakov, ki zanesljivo vežejo tramove med sabo :
Kletka od spodaj, kjer je med lesenimi diagonalami in dnom kletke vidna železna plošča - ta služi, kot utež pri spustu v globino:
Naslednji korak bo barvanje kletke, izdelava dela proge v notranjosti kletke in priprava konstrukcije za vrteče kolo na vrhu jamskega stolpa. Dela ne zmanjka
Pogled od zgoraj:
Štirje vzporedno postavljeni tramovi - od spodaj:
Sestavljena 0n18 proga (ozkotirna ozkotirnica ) je obarvana. Seveda sem vse PVC prage odstranil in jih zamenjal z lesenimi - kot mora biti in precej na gosto so postavljeni, da je korak pri potiskanju vagona bolj varen. Začasno sem progo postavil na svoje mesto in prislonil stolp. Opraviti je treba izmere kletke in določiti višino proge v kletki:
Med tem sem izdelal še leseno lestev za dostop na vrh zbiralnika. Material je balsa, ustrezno obarvano in pritrjeno na konstrukcijo zbiranilka / presipke:
Sledila je izdelava dveh pokončnih vodil za oporo kletki med drsenjem v in iz jame. Vodili sta leseni (balsa 5x5) in pritrjeni na vsako stran stolpa.
Kot idejni vzorec za vodili sem uporabil sledečo sliko:
Ko sta vodili nameščeni, šele lahko opravim izmere in načrt za kletko, ki bo seveda lesena in z utežjo na dnu. Zgornji drsni sklop z obešalom za jeklenico in levo spodnji drsni sklop:
Sestavljena lesena kletka z zgornjim drsnim sklopom in začasno vrvjo za poskusne premike. Na obeh straneh so vidne tudi glave jeklenih vijakov, ki zanesljivo vežejo tramove med sabo :
Kletka od spodaj, kjer je med lesenimi diagonalami in dnom kletke vidna železna plošča - ta služi, kot utež pri spustu v globino:
Naslednji korak bo barvanje kletke, izdelava dela proge v notranjosti kletke in priprava konstrukcije za vrteče kolo na vrhu jamskega stolpa. Dela ne zmanjka
Re: diorama 0n30
Barvanje in staranje jamske kletke sem opravil v eni uri,nato še nekaj lepotnih popravkov in zadeva gre na sušenje. Ta čas sem pripravil trame za kratek del proge, ki bo v kletki. Trami so balsa 3x5. Vstavil sme jih v "pravokotno" šablono in zarisal položaj tirnic, med sabo oddaljenih 9mm. Da ostanejo trami na svojem mestu, sem tesno ob njihov rob vsadil bucko z glavo, ki balso zadovoljivo "prime"
V kletki proga ne bo napajanja oz. bo brez električnih povezav, torej lahko tirnici med sabo zaradi trdnosti povežem z drugo tirnico (vse je med sabo spajkano):
Jamska kletka je suha - obarvana je v umazano belo barvo, kot je v navadi v večini jam in spustil sem jo navzdol, do vhoda v jamski jašek. Zato je vidna le zgornja polovica kletke. V rumenem ovalu je kletka in v rdečem zgornji drsni sklop. Kletka brezhibno drsi ob navpičnih lesenih drsnikih. Seveda je za takšno lahkotnost pomembna enakomerna razdalja med sabo v vsej dolžini, pravokotnost drsnih sklopov, primerna razdalja objemk od drsnikov in dolžina prečne traverze, ki se ne sme tesno naslanjati na drsnik ( na obeh straneh sem pustil 1.5mm prostora) To omogoča tudi neopazno nihanje kletek, kadar ni enakomerno obremenjena. Če bi bila razdalja manjša, bi se kletka zagozdila med levi in desni drsnik in posledično obstala . . .
V kletki proga ne bo napajanja oz. bo brez električnih povezav, torej lahko tirnici med sabo zaradi trdnosti povežem z drugo tirnico (vse je med sabo spajkano):
Jamska kletka je suha - obarvana je v umazano belo barvo, kot je v navadi v večini jam in spustil sem jo navzdol, do vhoda v jamski jašek. Zato je vidna le zgornja polovica kletke. V rumenem ovalu je kletka in v rdečem zgornji drsni sklop. Kletka brezhibno drsi ob navpičnih lesenih drsnikih. Seveda je za takšno lahkotnost pomembna enakomerna razdalja med sabo v vsej dolžini, pravokotnost drsnih sklopov, primerna razdalja objemk od drsnikov in dolžina prečne traverze, ki se ne sme tesno naslanjati na drsnik ( na obeh straneh sem pustil 1.5mm prostora) To omogoča tudi neopazno nihanje kletek, kadar ni enakomerno obremenjena. Če bi bila razdalja manjša, bi se kletka zagozdila med levi in desni drsnik in posledično obstala . . .
Re: diorama 0n30
Drugi paket Bachmann Spectrum pošiljke vsebuje 3 rudniške vagone. Vagoni so iz serije Diecast, kar pomeni, da so kovinski in seveda temu primerno težki! Seveda so opremljeni s Kadee spenjačami.
To vrsto vagonov ameri imenujejo tudi V vagoni so nagibni(Dump Car) oz. je nagibna njihova košara:
Nagib košare je lahko na obe strani ali samo eno, kar omejimo s posebno ročko na vagonu. Kadar uporabljamo enostranski nagib, moramo biti pri razsipanju pozorni, da so vsi vagoni pravilno usmerjeni - ročka omejuje nagib vedno samo v eno in isto stran . Vagon pri jamskem jašku:
Speta garnitura vseh treh vagonov:
In še ista garnitura na premičnem mostu (prav lepo sedejo nanj po vsej dolžini)
In za primerjavo dva speta vagona na tiru pred nakladalno rampo:
Vagoni bodo v kratkem še oštevilčeni. Barvna shema ostane, kakršna je - za moj okus točno taka, kot mora biti, mogoče jih še malenkost postaram.
To vrsto vagonov ameri imenujejo tudi V vagoni so nagibni(Dump Car) oz. je nagibna njihova košara:
Nagib košare je lahko na obe strani ali samo eno, kar omejimo s posebno ročko na vagonu. Kadar uporabljamo enostranski nagib, moramo biti pri razsipanju pozorni, da so vsi vagoni pravilno usmerjeni - ročka omejuje nagib vedno samo v eno in isto stran . Vagon pri jamskem jašku:
Speta garnitura vseh treh vagonov:
In še ista garnitura na premičnem mostu (prav lepo sedejo nanj po vsej dolžini)
In za primerjavo dva speta vagona na tiru pred nakladalno rampo:
Vagoni bodo v kratkem še oštevilčeni. Barvna shema ostane, kakršna je - za moj okus točno taka, kot mora biti, mogoče jih še malenkost postaram.
- parni_vlak
- Strojevodja I
- Prispevkov: 338
- Pridružen: 25.11.2020, 17:03
- Kraj: Ljubljana
- Kontakt:
Re: diorama 0n30
Bravo! Jamska kletka mi je zelo všeč!
Lp, Timotej
Lp, Timotej
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
Re: diorama 0n30
Hi @parni_vlak
me veseli da ti je nekaj mojih izdelkov všeč. Sicer pa je obilica potrpežljivega dela s samo izdelavo kot tudi barvanjem in staranjem. Kot veš, za vsakim delovnim procesom mine nekaj časa, da lahko lepilo oz. barva opravijo svoje. Zato tudi delo na diorami poteka počasneje. ampak se mi ne mudi . . .
Mogoče bo ta tema še koga spodbudila za izdelavo železniške diorame / makete v tem sistemu oz. merilu 1:48, kar je tudi moj namen
Keson vagona prekucnika je normalno snemljiv, brez kakršnih koli posegov. Tudi nagib kesona v eno ali drugo stran deluje brezhibno in se sam vrne v nevtralno - vodoravno lego (težnost opravi svoje!). Seveda ta proces omogoča vagon sam, ker je pač izdelan iz kovine, torej ustrezno težak . Desno spodaj je slika originalnega vagona, ki služi kot vzorec. Na sprednji in zadnji strani kesona je zaporedna številka vagona (nepogrešljivi letraset). In ker so vagoni triej, sem jih označil od 1 do 3
Naslednja slika prikazuje jamsko kletko z vgrajenim 9mm tirom (0n18) na katerem bo jamski vagon v velikosti 1:48. Kot kaže bo ta vagon samogradnja (pravkar se trudim z zbiranjem gradiva in načrti za izdelavo . . .):
Še pogled na kletko od spodaj, kjer je vidna tudi utežna kovinska plošča in črtkano sta prikazani vodilni letvi z vsake strani kletke, na kateri sedeta drsna sklopa z vsake strani kletke (eden zgoraj, drugi spodaj). Kletka brezhibno drsi dol in gor po stolpu
me veseli da ti je nekaj mojih izdelkov všeč. Sicer pa je obilica potrpežljivega dela s samo izdelavo kot tudi barvanjem in staranjem. Kot veš, za vsakim delovnim procesom mine nekaj časa, da lahko lepilo oz. barva opravijo svoje. Zato tudi delo na diorami poteka počasneje. ampak se mi ne mudi . . .
Mogoče bo ta tema še koga spodbudila za izdelavo železniške diorame / makete v tem sistemu oz. merilu 1:48, kar je tudi moj namen
Keson vagona prekucnika je normalno snemljiv, brez kakršnih koli posegov. Tudi nagib kesona v eno ali drugo stran deluje brezhibno in se sam vrne v nevtralno - vodoravno lego (težnost opravi svoje!). Seveda ta proces omogoča vagon sam, ker je pač izdelan iz kovine, torej ustrezno težak . Desno spodaj je slika originalnega vagona, ki služi kot vzorec. Na sprednji in zadnji strani kesona je zaporedna številka vagona (nepogrešljivi letraset). In ker so vagoni triej, sem jih označil od 1 do 3
Naslednja slika prikazuje jamsko kletko z vgrajenim 9mm tirom (0n18) na katerem bo jamski vagon v velikosti 1:48. Kot kaže bo ta vagon samogradnja (pravkar se trudim z zbiranjem gradiva in načrti za izdelavo . . .):
Še pogled na kletko od spodaj, kjer je vidna tudi utežna kovinska plošča in črtkano sta prikazani vodilni letvi z vsake strani kletke, na kateri sedeta drsna sklopa z vsake strani kletke (eden zgoraj, drugi spodaj). Kletka brezhibno drsi dol in gor po stolpu
Re: diorama 0n30
Kar se tiče zbiralnika rude (presipka) in stolpa z jamsko kletko, je vse pripravljeno za postavitev kolesa in njegove konstrukcije na vrh jamskega stolpa. Kombinacij za pritrditev kolesa je nešteto - pobrskal sem po starih fotografijah in našel nekakšno "mešanico" lesenega podporja z jeklenimi ojačitvami. Ampak najprej h kolesu. Samoizdelava kolesa brez ustreznega orodja (stružnica) je praktično nemogoča. In z nesebično pomočjo, ki jo je ponudil naš član foruma, kolega Matej - @matejmm, sem uspel zadevo rešiti izredno hitro in predvsem kvalitetno. Da osvežimo spomin: Veliko kolo, ki služi drsenju jeklenice pri spustu in dvigu kletke je zamišljeno, kakršno je na sliki s šest krakimi palicami:
In Matej je podal idejo, da bi bile palice okrogle. Izdelal je programski načrt za tiskanje (Matejeva slika):
Nato je v 3D tiskalniku nastajalo tole (Matejeva slika):
In po po končanem tisku je bil izdelek tak, kot je na spodnji, Matejevi sliki:
Še odstranjena osnova 3D tiskanja in ostane surov izdelek, ki ga je potrebno še fino obdelati (Matejeva slika):
Milim, da Matej nima nič proti objavi njegovih slik, ki pa so bile sicer namenjene meni, pa bom vseeno delil to izkušnjo
Za vsak primer je Matej natisnil dve kolesi (Murphy ne počiva . . .). Levo je surovo kolo in desno kolo, ki sem ga fino obdelal s smirkovim papirjem in modelarskimi pilami:
Ob tej priložnosti se naj Mateju še enkrat zahvalim za izredno ažurno pomoč pri izdelavi kolesa
In Matej je podal idejo, da bi bile palice okrogle. Izdelal je programski načrt za tiskanje (Matejeva slika):
Nato je v 3D tiskalniku nastajalo tole (Matejeva slika):
In po po končanem tisku je bil izdelek tak, kot je na spodnji, Matejevi sliki:
Še odstranjena osnova 3D tiskanja in ostane surov izdelek, ki ga je potrebno še fino obdelati (Matejeva slika):
Milim, da Matej nima nič proti objavi njegovih slik, ki pa so bile sicer namenjene meni, pa bom vseeno delil to izkušnjo
Za vsak primer je Matej natisnil dve kolesi (Murphy ne počiva . . .). Levo je surovo kolo in desno kolo, ki sem ga fino obdelal s smirkovim papirjem in modelarskimi pilami:
Ob tej priložnosti se naj Mateju še enkrat zahvalim za izredno ažurno pomoč pri izdelavi kolesa
Re: diorama 0n30
Nosilna konstrukcija na vrhu stolpa je lesena s štirimi jeklenimi H profili (stiren). Os kolesa je 2mm in sicer lesena (zobotrebec) - kolo se odlično vrti. Z vsake strani kolesa je polovica PVC prele, kateri sem luknjo povrtal na 2mm. Ti dve perli zagotavljata vertikalno stabilizacijo kolesa in istočasno igrata vlogo distančnikov na vsaki strani med kolesom in nosilnim stebrom vrtilne osi. Nobeden od naštetih delov ni prilepljen ali zlepljen, torej se vse prosto vrti, edino os (zobotrebec) je statičen in nezalepljen, tako bo tudi ostalo . Na sliki je poskusno sestavljanje s še surovim, neobdelanim kolesom:
Po več poizkusih vrtenja prostega kolesa - brez obremenitve in nato še dviganja ter spuščanja kletke z jeklenico (modelarska nit), sem vse obarval z akrilnimi barvami. In čez čas dokončno sestavil zlepil in še enkrat obarval. na sliki je postavljeno kolo z jeklenico in jamsko kletko, ki visi na njej:
Kletka je zaradi niveliranja poravnan s progo nad zbiralnikom rude (seveda je vse to začasno):
Pogled s konca zbiralnika (Ore bin) proti kletki:
In diorama SRR v trenutni fazi. Napisna tabla, ki označuje ime rudnika Copper Mine No.2 Shaft, bo ostala tam kjer je, čeprav sem jo pred časom že odstranil. To pa zaradi povsem praktičnih razlogov, ko stolp prestavljam sem ter tja, ga vrtim in obračam, ter z njim počnem vse mogoče vragolije. Ko bo jeklenica odrezana na ustrezno dolžino (seči mora v Winchhouse - strojnica), bo tudi oporna konstrukcija stolpa k njemu dokončno pritrjena - in nič prej
Logotipi in ime diorame SRR:
lp in se imejmo maketarsko!
Po več poizkusih vrtenja prostega kolesa - brez obremenitve in nato še dviganja ter spuščanja kletke z jeklenico (modelarska nit), sem vse obarval z akrilnimi barvami. In čez čas dokončno sestavil zlepil in še enkrat obarval. na sliki je postavljeno kolo z jeklenico in jamsko kletko, ki visi na njej:
Kletka je zaradi niveliranja poravnan s progo nad zbiralnikom rude (seveda je vse to začasno):
Pogled s konca zbiralnika (Ore bin) proti kletki:
In diorama SRR v trenutni fazi. Napisna tabla, ki označuje ime rudnika Copper Mine No.2 Shaft, bo ostala tam kjer je, čeprav sem jo pred časom že odstranil. To pa zaradi povsem praktičnih razlogov, ko stolp prestavljam sem ter tja, ga vrtim in obračam, ter z njim počnem vse mogoče vragolije. Ko bo jeklenica odrezana na ustrezno dolžino (seči mora v Winchhouse - strojnica), bo tudi oporna konstrukcija stolpa k njemu dokončno pritrjena - in nič prej
Logotipi in ime diorame SRR:
lp in se imejmo maketarsko!
Zadnjič spremenil volkun, dne 17.05.2021, 23:07, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: diorama 0n30
Vojko,
super si uredil tole zadevo. Verjetno je bilo še kar nekaj dela z brušenjem in barvanjem. Prav lepo izgleda sedaj, ko je končano kolo nameščeno na vrh stolpa.
Seveda nimam nič proti objavi fotografij. Verjetno si opazil, da se kolesi malenkost razlikujeta - eno ima palice (špice) debeline 2mm, drugo pa 2,5mm.
Če sem pravilno razbral iz fotografij si se odločil za verzijo z 2mm palicami. Upam, da bo kolo prestalo obremenitveni test
Se že veselim nadaljevanja razvoja na tej, res zanimivi, diorami...
lp, Matej
super si uredil tole zadevo. Verjetno je bilo še kar nekaj dela z brušenjem in barvanjem. Prav lepo izgleda sedaj, ko je končano kolo nameščeno na vrh stolpa.
Seveda nimam nič proti objavi fotografij. Verjetno si opazil, da se kolesi malenkost razlikujeta - eno ima palice (špice) debeline 2mm, drugo pa 2,5mm.
Če sem pravilno razbral iz fotografij si se odločil za verzijo z 2mm palicami. Upam, da bo kolo prestalo obremenitveni test
Se že veselim nadaljevanja razvoja na tej, res zanimivi, diorami...
lp, Matej
Re: diorama 0n30
hi Matej
Ja seveda je obremenilni test minil brezhibno. In tale zgradba (headframe) zgleda, kot mora, brez pripomb Kolo samo je zahtevalo dobro uro dela, z barvanjem vred. Sem pa ga obdeloval postopoma, kar pomeni da sem obdelal celotno kolo 1x, nato še drugo krat in še tretjič. Na koncu so sledili manjši popravki in to je to. Kot jeklenica bo služila modelarska nit, ki je seveda z roko zelo težko strgaš. Sem poskusil s pletenimi bakrenimi licnami pa se ne obnese - preveč toga je tako navita vrv
Sedaj bo na vrsti dokončna spojitev teh treh elementov: zbiralnik - jamski stolp - podporno ogrodje stolpa. Takoj za tem pa strojnica, ki bo kar zahteven projekt zaradi zelo omejenega prostora.
lp Vojko
Ja seveda je obremenilni test minil brezhibno. In tale zgradba (headframe) zgleda, kot mora, brez pripomb Kolo samo je zahtevalo dobro uro dela, z barvanjem vred. Sem pa ga obdeloval postopoma, kar pomeni da sem obdelal celotno kolo 1x, nato še drugo krat in še tretjič. Na koncu so sledili manjši popravki in to je to. Kot jeklenica bo služila modelarska nit, ki je seveda z roko zelo težko strgaš. Sem poskusil s pletenimi bakrenimi licnami pa se ne obnese - preveč toga je tako navita vrv
Sedaj bo na vrsti dokončna spojitev teh treh elementov: zbiralnik - jamski stolp - podporno ogrodje stolpa. Takoj za tem pa strojnica, ki bo kar zahteven projekt zaradi zelo omejenega prostora.
lp Vojko
- parni_vlak
- Strojevodja I
- Prispevkov: 338
- Pridružen: 25.11.2020, 17:03
- Kraj: Ljubljana
- Kontakt:
Re: diorama 0n30
Odlično zgleda vse skupaj! Si kar predstavljam, kako gre kletka gor in dol
Komaj čakam na strojnico!
LP, Timotej
P. S.: Ali ne zameriš, če uporabim tvoj način izdelave skladišča na svoji maketi? Všeč mi je namreč videz lesene fasade
Komaj čakam na strojnico!
LP, Timotej
P. S.: Ali ne zameriš, če uporabim tvoj način izdelave skladišča na svoji maketi? Všeč mi je namreč videz lesene fasade
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
Re: diorama 0n30
Hi Timotejparni_vlak napisal/-a: ↑18.05.2021, 6:29 Odlično zgleda vse skupaj! Si kar predstavljam, kako gre kletka gor in dol
Komaj čakam na strojnico!
LP, Timotej
P. S.: Ali ne zameriš, če uporabim tvoj način izdelave skladišča na svoji maketi? Všeč mi je namreč videz lesene fasade
forum je med drugim tudi namenjen izmenjavi mnenj in izkušenj ter seveda znanja, ki ga vsi skupaj premoremo - tega je pa kar nekaj. In bom prav vesel, če bo ta sestavek o gradnji diorame 0n30 še komu v pomoč
Me prav zanima, kako bo š "spesnil" skladišče. Mislim, da ne bi smelo biti težav niti v merilu 1:87, ker to ni preveč zahteven objekt.
se imej maketarsko
lp Vojko
Re: diorama 0n30
Kot referenčni 0n18 vagon sem uporabil kar H0e vagon prekucnik - oba uporabljata 9mm tirnice. S tem sem lahko določil točno višino prehoda vagona iz jamske kletke na tirno traverzo nad zbiralnikom rude. Posledično to pomeni, da lahko jamski stolp in njegovo podprno konstrukcijo zlepim
Prva slika omenjenih sestavljenih konstrukcij:
In druga slika iste konstrukcije:
Za tem sem na dioramo prilepil še zbiralnik / presipko. Vzdolžne spodnje tri traverze imajo na vsaki strani - spodaj, krajši trak iz stirena, ki je namenjen izravnavi objekta glede na teren. Stiren je na podlago lepljen z 3M lepilom, leseni deli traverz pa z Mekol lepilom. Končno sem lahko odstranil začasno pritrjene izoflor šablone. Časa za sušenje bo precej in med tem sem izdelal še odbojnik na koncu tira ob zbiralniku rude - Bumping Post (v rdečem ovalu na sliki). Material je balsa in smreka:
V pripravi so še stebri, ki bodo držali deske katere bodo omejevale deponijo jalovine iz jame. Deponija bo stala tik ob zbiralniku, torej pod koncem 0n18 proge. Na zgornji sliki so tudi vidni trije postavljeni stebri, ki bodo omejevali deponijo jalovine.
Prva slika omenjenih sestavljenih konstrukcij:
In druga slika iste konstrukcije:
Za tem sem na dioramo prilepil še zbiralnik / presipko. Vzdolžne spodnje tri traverze imajo na vsaki strani - spodaj, krajši trak iz stirena, ki je namenjen izravnavi objekta glede na teren. Stiren je na podlago lepljen z 3M lepilom, leseni deli traverz pa z Mekol lepilom. Končno sem lahko odstranil začasno pritrjene izoflor šablone. Časa za sušenje bo precej in med tem sem izdelal še odbojnik na koncu tira ob zbiralniku rude - Bumping Post (v rdečem ovalu na sliki). Material je balsa in smreka:
V pripravi so še stebri, ki bodo držali deske katere bodo omejevale deponijo jalovine iz jame. Deponija bo stala tik ob zbiralniku, torej pod koncem 0n18 proge. Na zgornji sliki so tudi vidni trije postavljeni stebri, ki bodo omejevali deponijo jalovine.
Re: diorama 0n30
Prostor za odlaganje jamske jalovine je povsem v kotu diorame in obdan z deskami, da ne zasipa proge in pohodnih poti, ki so potrebne za nemoteno delo v okolici zunanjega dela jame. v ta prostor sem že umestil tudi jalovino. Tudi posipni material je že okrog zbiralnika in med obema progama, pa vse do roba diorame. Le še majčken del (okrog stolpa in strojnice) ni posipan. Ko bo to urejeno šele pride na vrsto zelenje in drevje, kolikor ga pač bo.
Dvižna vrv za jamsko kletko je pripravljena in speljana prek kolesa, navzdol v notranjosti stolpa. Ta ista jeklenica mora seči do navijalnega bobna, ki bo v strojnici. Prostor zanjo je zelo omejen: 11x8 cm Torej bo oddaljenost od podpore stolpa minimalna, le dobra 2 cm. To posledično pomeni tudi dokaj oster kot, pod katerim bo jeklenica "vstopila" v strojnico. Prav zaradi omejenosti prostora za postavitev strojnice, sem le to začasno sestavil iz izoflor plošče in sicer v merilu 1:48, kot mora biti. To je torej vzorčni model, ki bo služil za natančen načrt lesene stavbe:
Pogled od skladišča in za primerjavo je na progi še vagon Box Car:
Za lažjo prostorsko predstavo in položaja strojnice še fotografija iz zraka:
In malo bolj pregledna fotografija:
Med tem sem prejel pošiljko t.i. "kanistrov" ali ročk in sodov za gorivo, ki bodo popestrile, oz. dodale dinamiko k scenariju diorame. To je Tamiya komplet za vojaške diorame v merilu 1:48. Torej popolnoma ustreza!
lp . . .
Dvižna vrv za jamsko kletko je pripravljena in speljana prek kolesa, navzdol v notranjosti stolpa. Ta ista jeklenica mora seči do navijalnega bobna, ki bo v strojnici. Prostor zanjo je zelo omejen: 11x8 cm Torej bo oddaljenost od podpore stolpa minimalna, le dobra 2 cm. To posledično pomeni tudi dokaj oster kot, pod katerim bo jeklenica "vstopila" v strojnico. Prav zaradi omejenosti prostora za postavitev strojnice, sem le to začasno sestavil iz izoflor plošče in sicer v merilu 1:48, kot mora biti. To je torej vzorčni model, ki bo služil za natančen načrt lesene stavbe:
Pogled od skladišča in za primerjavo je na progi še vagon Box Car:
Za lažjo prostorsko predstavo in položaja strojnice še fotografija iz zraka:
In malo bolj pregledna fotografija:
Med tem sem prejel pošiljko t.i. "kanistrov" ali ročk in sodov za gorivo, ki bodo popestrile, oz. dodale dinamiko k scenariju diorame. To je Tamiya komplet za vojaške diorame v merilu 1:48. Torej popolnoma ustreza!
lp . . .
Re: diorama 0n30
Mere strojnice za jamsko kletko so določene. Tloris objekta sem zarisal na stirdur in ta del zaščitil z lepilnim trakom. Tako lahko brez pretirane pazljivosti posipni material namestim tudi po terenu, kjer bo strojnica stala:
Posipni material naj se dobro sprime s podlago, med tem pa sem opravil izmere, izvrtal luknje in vstavil PVC čepe - za vsak stenski nosilec tri:
Pritrjena konzola in oddaljenost od zgornje ploskve diorame 1960a:
Torej je tudi diorama SRR - 0n30, pritrjena na steno . Med steno in skrajnim robom diorame je 2 cm prostora.
Posipni material naj se dobro sprime s podlago, med tem pa sem opravil izmere, izvrtal luknje in vstavil PVC čepe - za vsak stenski nosilec tri:
Pritrjena konzola in oddaljenost od zgornje ploskve diorame 1960a:
Torej je tudi diorama SRR - 0n30, pritrjena na steno . Med steno in skrajnim robom diorame je 2 cm prostora.
- parni_vlak
- Strojevodja I
- Prispevkov: 338
- Pridružen: 25.11.2020, 17:03
- Kraj: Ljubljana
- Kontakt:
Re: diorama 0n30
Super izgleda tale diorama pritrjena nad drugo! Kje pa si dobil idejo za tako postavitev? Pri Američanih?
LP, Timotej
LP, Timotej
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak