Izdelava modela lokomotive Acroni NE-I v H0

Vse okoli izdelovanja maket in elementov na njej.
Odgovori
Uporabniški avatar
parni_vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 338
Pridružen: 25.11.2020, 17:03
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Izdelava modela lokomotive Acroni NE-I v H0

Odgovor Napisal/-a parni_vlak »

Pozdravljeni,
v temi o industrijskih lokomotivah sem pred časom napisal, da se lotevam izdelave modela električne lokomotive Acroni NE-I v merilu H0.
Imam načrt z vsemi potrebnimi merami, fotografski material, kupil sem stiren in barve, zdaj pa sem naletel na težavo. Rad bi namreč, da lokomotiva ne bi bila "dummy", temveč da bi lahko res vozila. Ne vem, kako izdelati pogon. Imam kolesne dvojice, zobnike, kontakte in motorček, dostop do opreme za lotanje itd., vendar imam težave z izdelavo zobniškega prenosa.
Kako os, na kateri je zobnik, pritrditi na frem?
Kakšen material uporabiti za frem lokomotive? Ali bo stiren debeline 1mm v redu, ali se bo lokomotiva s fremom iz tega materiala preposto sesedla na tirih?
Kaj uporabiti za obtežitev lokomotive?
Vesel bom vsakih nasvetov in komentarjev, ker si res želim izdelati to lokomotivo, brez dobrih prenosov pa mašin'ca ne bi bila vozna.
Verjetno bom najprej izdelal ohišje lokomotive in izdelavo seveda fotodokumentiral ter slike naložil v to temo.
Že v naprej hvala,
Timotej
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
Uporabniški avatar
parni_vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 338
Pridružen: 25.11.2020, 17:03
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Izdelava modela lokomotive Acroni NE-I v H0

Odgovor Napisal/-a parni_vlak »

Kot kaže, me nihče ne jemlje resno. "Ma kaj vi mislte da sm jst nek šajabajzer? :mrgreen: "
Šalo na stran, res sem se lotil izdelave modela. Sicer zaenkrat še brez pogona, ker moram kupiti dele, ampak tudi pogon pride kmalu :). Cilj je izdelati model lokomotive, kakršna je bila v času ŽJ (tam nekje 60ta leta). To pomeni oznaka "ŽELEZARNA - JESENICE ... NE-I" in platforme spredaj in zadaj. Dobil sem skico iz leta 1964 (havla @Regan 664) in nisem imel izgovora, da ne bi začel! 8)
Osnova je stiren plošča debeline 0,5mm, lokomotiva pa zaenkrat stoji ma Mehano podstavnem vozičku (od vagona).
Tako se je začelo sestavljanje:
Slika

In pa skoraj končana, čaka le še na barvanje, nekaj detajlov in seveda pogon.
Slika

Ko bo kaj novega, prilimam nove slike.
lp,
Timotej
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
Uporabniški avatar
parni_vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 338
Pridružen: 25.11.2020, 17:03
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Izdelava modela lokomotive Acroni NE-I v H0

Odgovor Napisal/-a parni_vlak »

Pozdravljeni,
mašin'ca je v grobem končana. Manjkajo še nalepke in nekaj detajlov (stopnice, listne vzmeti ipd). Razmišljam, da bi pogon vgradil kar v vagon, saj je v lokomotivi res malo prostora.
Res bi bil vesel kakšnega predloga glede motorizacije, še posebej od kakšnega mojstra samogradnje (@Gorchi, @N amater, @H0 amater, @brzina11,...: Na pomooooč!!!).
In kako lokomotiva izgleda?
Slika
Z izdelkom sem kar zadovoljen. Kakšna pa se lokomotiva zdi vam?
lp,
Timotej
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
brzina11
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 122
Pridružen: 11.12.2010, 10:04

Re: Izdelava modela lokomotive Acroni NE-I v H0

Odgovor Napisal/-a brzina11 »

Timotej (imaš podobno ime kot jaz, jaz sem Tim :) ),

bravo za trud in strast. Nadaljuj s svojim delom še naprej, vsak naslednji model bo boljši od prejšnjega. Gledam tvoja dela in se seveda spomnim tudi nase, ko sem bil proti koncu osnovne šole. Material za hobi (stiren, prozorna plastika za okna, letvice, medeninaste žice, Revell Plasto kit in podoben material za hobi) je bil takrat že zelo dostopen in tudi sam sem rezal, lepil, brusil in kital v nedogled, samo da se je delalo. Moped, brižita, nevem kaj sem vse probal...

Evo mojega mopeda, nastal je enkrat proti koncu osnovne šole se mi zdi, našel sem ga pred kakim letom v neki krami. Oprosti, ker smetim tvojo temo z mojimi slikami.

Slika

Slika

Slika

Gledam tvoj model, pogledal pa sem tudi slike lokomotive iz teme http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 0&start=15 (upam pa, da gre za isto lokomotivo kot na slikah iz teme, ker vidim da lokomotiva iz te teme nima pohodnih platform na čelih...?)

Spoji stranic:
Slika

Spoji stranic se zakitajo in pobrusijo. V Mullerju dobiš Plasto kit od Revella. Lepo naneseš material, količina je odvisna od luknje, ki jo želiš zaflikati in zgladiti. Z občutkom, da ne mečeš materiala stran in da se ne boš mučil pri brušenju, ko bo preveč materiala za zbrusiti. V Bauhausu boš našel različne granulacije (od 200 do 600, res ne vem točno iz glave kateri je pravi, probaj s prstom oceniti, probavaj na modelu, pa boš vedel katerega vzeti).

Vrata:
Slika

Vrata so na lokomotivah in vagonih na splošno zelo različna - lahko bi vrezoval raze da bi ponazoril fuge, lahko bi lepil letve da bi ponazoril okvirje...na tvoji lokomotivi bi se sam lotil tako (predpostavljam, da imaš debelino osnovne stene 1mm): 1. izrežeš profil vrat, 2. vzameš stiren debeline 0,5mm, izrežeš dimenzijo vrat ter ga vstaviš (tudi zalepiš) na tisto mesto, kjer si prej izrezal odprtino. Tako boš prišel 0,5 mm "bolj noter" v steno lokomotive, in bo imitiralo original vrata na lokomotivi. Odprtina oken in vrat se izreže takrat, ko izrezuješ stranico lokomotive iz stiren plošče. Težko je delati odprtine v ohišje, ko so stranice ohišja že zlepljene skupaj...takrat pozicije oken in vrat težko uloviš, ohišje ne stoji lepo,...v glavnem, ko "imaš stranico na tleh-na rezalni površini/mizi" je precej lažje rezati odprtine.

Zaobljeni robovi:
http://www.shrani.si/f/15/N3/4guIPals/js90721g.jpg (slika je od avtorja LJ363 iz teme zgoraj)
Hauba ima zaobljen prehod v čelno stranico. Tu je potrebno spoj popiliti s ploščato pilo, da pride lepo zaobljeno. Tanjši stiren kot boš uporabil, večja je verjetnost, da bo na spoju zazevala luknja pri piljenju, oziroma po domače, prebil boš spoj. Na notranjo stran ohišja moraš na spoj dodati stiren, da boš imel zadosti materiala za piljenje. Pile se dobijo v vseh tehničnih trgovinah, mislim da ima celo Revell svoj komplet v Muellerju, včasih prav pride tudi ona pila za piljenje nohtov. Ko popiliš, probaš še malo zakitati in pobrusiti, da dobiš čim bolj gladek prehod.

Pile so zelo uporabne tudi ko delaš odprtine ali pa ko režeš prozorno plastiko za okna. Včasih je viška ravno tistih 0,02 mm materiala :shock: :shock:

Plastične letvice in razni profili, medeninasti žice...

Vidim da ima tvoja lokomotiva na ohišju recimo na haubi neka mala vratca/lopute in vidim da si to lepo ponazoril. Sam recimo za taka vratca uporabljam stiren debeline 0,1/0,2 mm. Za razna držala se uporablja medeninasta žica raznih debelin, v povprečju verjetno tam nekje med 0,4 - 0,6 mm v H0. Luči so ponavadi cevaste - da se dobiti cevaste profile, samo luč pa imitiraš s cevko iz prozorne plastike (Tamiya recimo nudi te prozorne svetlovode, da se pa to dobiti tudi ceneje, kot kitajsko robo). Listnate vzmeti - recimo da je vzmet 7 listna. Vzameš 1,5 mm široko letvico - in odrežeš na dolžine 15mm, 13mm, 11mm, 9mm, 7mm, 5mm, 3mm. Narezane letvice zložiš skupaj in imaš listnato vzmet,... V glavnem s profili, cevkami, palicami in letvicami lahko imitiraš marsikaj.

Poglej na miniatures.si kaj se dobi od profilov, cevi, žic.

Pantograf je eksotičen (predvsem drsalka), ampak morda se najde kaj pri komu nekje kot rezervni del. Spominja na kakšen tramvajski pantograf. Poglej na kak Ebay, lahko napišeš v podforum (Prodam, kupim, iščem) da kupiš/iščeš pantograf, ki bi bil čim bolj ustrezen za tvojo lokso - mogoče ga pa kdo ima.

"Ne vem, kako izdelati pogon. Imam kolesne dvojice, zobnike, kontakte in motorček, dostop do opreme za lotanje itd., vendar imam težave z izdelavo zobniškega prenosa."

Sam bi uporabil pogonski podstavni voziček, nekaj v temu smislu - https://www.google.com/search?q=black+b ... 66&bih=657

Znajo pa biti taki pogonski podstavni vozički dragi...

"Kakšen material uporabiti za frem lokomotive? Ali bo stiren debeline 1mm v redu, ali se bo lokomotiva s fremom iz tega materiala preposto sesedla na tirih?"

Ne bo se sesedla, je pa nujno vse skupaj ojačati iz notranje strani z raznimi profili ipd. Jaz bi ohišje naredil v enem kosu, vključno s temi črnimi stranicami, kjer imaš imitacijo vzmetenja. In to ohišje bi dal ležati na skriti frem, ki pa bi ga naredil iz nekega bolj trdega materiala (2-3 mm). V temu fremu bi bil vdelan/pričvrščen pogonski podstavni voziček. V bauhausu se dobijo zelo tanki vijaki z matico (M2), ki prav pridejo, ko je potrebno ohišje pričvrstiti na frem. Sam sem jih uporabil pri U-TZ vagonu.

"Kaj uporabiti za obtežitev lokomotive?" Najbolj uporabne so svinčene uteži, to se v modelarstvu nasploh kar uporablja (no, vsaj takrat se je, ko sem se jaz s tem ukvarjal - jadralna letala itd...). Jaz sem pred leti kupil svinčene kuglice (šibre) na Bolhi. In potem probaš zapolniti luknje v modelu, tam kjer je pač prostor. In model počasi dobiva na teži.

Nalepke - če malo prebrskaš forum boš videl, da je isto lokomotivo naredil tudi N amater. Verjetno ima datoteko z nalepkami še pri sebi :) Kontaktiraj ga, če jih boš rabil.

Ne beri tale post kot kakršnokoli kritiko. Samo v smislu predlogov.

Samo naprej Timotej!!!
Uporabniški avatar
parni_vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 338
Pridružen: 25.11.2020, 17:03
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Izdelava modela lokomotive Acroni NE-I v H0

Odgovor Napisal/-a parni_vlak »

Tim, hvala za odgovore in predloge! :thumbupr
Glede platform: odločil sem se, da naredim lokomotivo, kakršna je bila v 60ih (oznaka železarna Jesenice, odprte čelne platforme.
Kot referenca mi je služila skica in leta 1964, ki mi jo je poslal @Regan 644. Skico bi že objavil na forumu, če bi vedel, da ni pod copyrightom... :roll:. Pač zato, ker imam večinoma epoho III, pa sem nadaljeval v tem duhu :)
Glede pantografa sem nekaj gledal med rezervimi deli pir Rocu, Piku, na koncu pa še na Ebayu, vendar me je od nakupa odvrnila cena: cca. 20 evrov, pa še cca. 10 evrov poštnine! Za to ceno pa lahko že dobim H0 vagon :?. Verjetno bom res naredil tako kot si rekel: napisal bom oglas v "Prodam - kupim - iščem - imam".
Okvir lokomotiva je iz 0,5mm stirena, detajli na haubi pa iz 0,3mm stirena. Lokomotivi sem včeraj popoldne dodal še držala iz 0,3mm jeklene žičke. Hvala tudi za navet o kitanju spojev. Bom poskusil :)
Hvala za kasvet glede pogona, motoriziran podstavni voziček je dobra alternativa moji ideji 8). Bom pogledal cene in mogoče enega kupil, če pa bodo predragi, pa bom izdelal pogon, kot sem si najprej zamislil (modifikacija pogona Mehano male parne lokomotive, kar pomeni menjava motorja, menjava koles in ponovno lotanje vseh žičk :roll:).
Kupil bom svinčene kroglice in jih nalepil v haube, kjer bo verjetno edino prosto mesto :wink:. Če bo prostor, pa bom še prevrtal nakazane luči in uredil razsvetljavo kabine ter delujočo belo luč na strani brezziamo priklopa, ter rdečo na strani s priklopom :D
Mogoče sem malo preveč ambicijozen :mrgreen:
lp,
Timotej

P.S.: Tvoj moped pa mi je zelo všeč! Če se boh mogoče kdasj spomnil nano in nareidl kakšen odlitek, se ga jaz ne bi branil :wink:
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
brzina11
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 122
Pridružen: 11.12.2010, 10:04

Re: Izdelava modela lokomotive Acroni NE-I v H0

Odgovor Napisal/-a brzina11 »

Živ,

"Glede platform: odločil sem se, da naredim lokomotivo, kakršna je bila v 60ih (oznaka železarna Jesenice, odprte čelne platforme." - aha da, saj si še napisal prej da se boš te verzije lotil. :thumbupr

Nisi preveč ambiciozen, je treba imeti vizijo in cilje :) le ustvarjaj.

lp
Uporabniški avatar
parni_vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 338
Pridružen: 25.11.2020, 17:03
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Izdelava modela lokomotive Acroni NE-I v H0

Odgovor Napisal/-a parni_vlak »

Še entreat hvala za spodbudo :D :thumbupr
Projekt bo na dokončanje verjetno še malo počakal, saj se trenutno ubadam s šolskimi potrebščinami :(
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Izdelava modela lokomotive Acroni NE-I v H0

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Pozdravljen Timotej,
Tim je veliko pametnega napisal in se generalno strinjam z njim. Pri Tebi pa iskreno rečeno in brez zamere, bo treba najprej poskrbeti za potrpežljivost. Vse lepo, da si se sam lotil izdelave modela ampak iskreno rečeno, tole je z Marsa podobno lokomotivi. Kup enega lepila (vroče lepilo, kajne), nek gomolj na strehi, ki naj bi igral pantograf, grobo barvanje... Oprosti ampak prosim za nekaj samokritike. Sam sem se kalil na plastičnih modelih letal in avtomobilov. Moji začetki so bili tudi čudni, preizkusil sem različna lepila nisem pa imel na voljo toplega lepila.

Dajmo za začetek poskrbeti, da bo izdelava taka kot mora biti. Stiren 0,5mm je načeloma dovolj, še bolje bi bilo imeti 1 mm. Ko režeš stiren, ga zarežeš 10x, 20x če je treba. Obvezno začneš rezati ob kovinskem ravniku, lepo, počasi, ne pritiskaš. Preden režeš si narišeš vse, kar se reže s tankim, ultrafinim vodoodpornim flomastrom. Še bolje je, da uporabiš papir in nanj zrišeš kar je potrebno z zelo ošpičenim svinčnikom z minco HB ali celo H / 2H. Papir nalepiš ali pritrdiš na stiren in režeš ob linijah. Nalepiš lahko s kakim lepilom za papir, ravno toliko da drži. Lahko uporabiš bucike itd.

Lepljenje stirena. Pojdi v trgovino in kupi Revell contacta, lepilo, ki ima iglo za nanašanje (https://www.hobbycraft.co.uk/supplyimag ... _1_800.jpg). Druga opcija je kako lepilo, ki ima čopič kot npr. Kibrijevo lepilo ( https://www.modellbahnshop-lippe.com/ar ... 5430_b.jpg ). Za stiren je uporaben tudi aceton - v Merkurju se ga dobi v pločevinkah po 1 liter, lahko se uporabi tudi odstranjevalec laka za nohte in kak fini čopič. In prosim, nanašaj lepilo v subminiaturnih količinah in če je le možno s strani, ki ni vidna z zunanje strani. Toplo lepilo pozabi, ne uporabljaj.

Po domače povedano, kar si naredil vrzi v koš in začni na novo. Je sicer začetek ampak oprosti, če bi sam delal kak izdelek, tega ne bi hotel imeti na polici, kaj šele komu pokazati. Ko boš naredil kar je iz plastike tako kot je treba, pa se bomo pogovarjali o pogonih. Za utež poleg strupenega svinca lahko uporabiš tudi medenino, kose jekla, jeklene šibre (lovske trgovine...) itd.

Oprosti za mojo kritiko ampak žal ne morem drugače.
Goran
Odgovori