Prevodnost tirov

Vse okoli izdelovanja maket in elementov na njej.
Odgovori
Meh 362
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 321
Pridružen: 22.02.2011, 18:08

Prevodnost tirov

Odgovor Napisal/-a Meh 362 »

Pozdravljeni,

pri vožnji vlakov na maketi se mi pojavlja problem pri prevodnosti tirov - lokomotive na delih proge znatno zmanjšajo hitrost oz. se celo ustavijo, zato jih je potrebno za nadaljevanje vožnje potisniti z roko. Naj povem, da so tiri praktično novi (Piko A gleis), po njih se do sedaj še ni vozilo, zato čistoča samih tirov ne bi smela biti problem. Po splošno znanih navodilih sem jih vseeno očistil z vato, namočeno v alkohol, a željenega učinka nisem dobil. Tudi v postavitev ne sumim, saj so tiri natančno povezani s spojkami in dodatno pritrjeni z žebljički. Dolžina je prib. 5 m, kar bi moralo zadostovati za klasičen Pikov regulator. Res pa je, da do pojava zmanjšanja prevodnosti prihaja po tem, ko sem okoli tirov skupaj z lepilom nanesel pesek (tirna greda). Pred tem namreč teh težav ni bilo. Bi lahko to bil izvor težav? Bi bilo za povečanje prevodnosti smiselno zaspajkati spoje ali pa nanesti grafit na zgornjo stran tirnic?

Hvala za odgovore
Lep pozdrav
Modulna maketa Lukna
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 22
Pridružen: 20.12.2020, 20:54

Re: Prevodnost tirov

Odgovor Napisal/-a Modulna maketa Lukna »

Da, lepljenje gramozne grede- tolčenca oziroma peska na maketi je vzrok za zmanjšanje prevodnosti tirov.
Prav tako negativno vpliva barvanje tirnic.
Lepilo je prišlo v sponke, kar je povzročilo slabši električni kontakt.
Na razstavi v tujini mi je nekdo dejal, da je električni kontakt preko sponk nezanesljiv, tudi če nimamo na začetku težav, se lahko pojavijo čez leta.
Bolj zanesljivo je kvalitetno spajkanje tirov pod maketo, kjer se poveže iste odseke. Spajkanja spojev ne priporočam, zlasti če je maketa izpostavljena temperaturnim nihanjem. Poznan je primer iz ene javne makete, ko nekje pozimi enostavno ni bilo kontakta, ker je odstopil spoj zaradi krčenja materiala.
Sam tudi imam Piko A tire v pentlji, pa sem na spodnji strani spajkal na več tirih in ni težav.
Torej dodatne žice za napajanje bi izboljšale napajanje.LP
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Prevodnost tirov

Odgovor Napisal/-a volkun »

Hi, še primer napajnja na moji maketi, kjer je glavni tir dolg nekaj več, kot 8 m. Imam 14 napajalnih mest, odštejmo programirni tir in varnostne ter signalne odseke in še vedno to znese 9 (devet) napajalnih točk (glej zelene krožce na tirni situaciji). Vozim DCC in tudi pri "lazenju" lokomotiva ne "cuka" 8) Torej ne šparat z napajanjem! Če so nakloni ali pa večje štebvilo kretnic na malem prostoru, več napajanja - na vsake 2 m ali še manj- pa si zmagu!
Slika

lp in veselja ob mali železnici.
Odgovori