TKM maketa

Vse okoli izdelovanja maket in elementov na njej.
Odgovori
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3804
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

TKM maketa

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Pozdravljeni, prišel je čas, da vam predstavim našo maketo https://miniaturna-zeleznica.eu/galerije/TKM/ , seveda bodo sledila še nadaljevanja.
Slika

Edit: se opravičujem ker je bil dan le link do ene slike, sedaj je do celotne galerije
Zadnjič spremenil Tin€, dne 03.01.2022, 20:41, skupaj popravljeno 1 krat.
Tine
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3908
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: TKM maketa

Odgovor Napisal/-a mkx »

Glede na stanje na fotografiji sem dobil občutek, da je bila najprej maketa (vsaj načrt), potem pa je bila okoli postavljena stavba :wink:

Resno: se že veselim nadaljnje predstavitve ...
LP, Metod
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: TKM maketa

Odgovor Napisal/-a volkun »

Ufff Tine!
Tole pa je, kot si že sam napisal, projekt za naslednjih 10 let! Smela odločitev in velika maketa. Predvidevam, da so odprtine na določenih mestih, kjer boš lahko dostopla pod / v / skozi maketo 8) . DCC ali analog? Pa saj je vseeno, upravljanja bo za kar nekaj vlakovodij. In seveda, odlično izkoriščeno podstrešje, ki je ponavadi "prostor za kramo"! Spremljam . . .
Pozdrav, Vojko
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3804
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: TKM maketa

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Metod hvala, Vojko hvala.

Maketa je Marklin K sistem, upravljanje je digitalno s pomočjo doma napisanega programa, bo tudi to predstavljeno. Imam še vedno možnost preklopa na upravljanje s pomočjo Control unit 6021, kar občasno tudi uporabljam, ampak štiri lokomotive vodit na tak način in to sam je garanje, da pa se.

Dostopnost do posameznih delov makete bo možna (obvezna), tu se poslužujem treh različnih načinov (odstranljivi deli pokrajine, dvižno in vrtljivi deli v Našem mestu, ter dostop s pomočjo mostu nad maketo).

Kot ste opazili, je veliko tem katere vam bom v bodoče še predstavil. Morda bodo sedaj malce daljši intervali med posameznimi objavami, razlog pa je v spremljanju nadgradnje postaje Grosuplje.
Tine
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3804
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: TKM maketa

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Objavil sem še video prve vožnje na gorskem odseku. To je edina lokomotiva, katera ni v moji lasti, bo pa za vedno imela privilegiran status na maketi. Hči je pri svojih desetih letih varčevala za to lokomotivo (žepnina), med tem varčevanjem se je lokomotiva podražila (imela sva pač staro ceno). Zgodila se je nerodnost ob naročilu le te, da nisem preveril aktualne cene. Ko ji je g. Čeh predal lokomotivo v roke, so se oči svetile, odprla je svojo denarnico in jo plačala, žal pa je bilo nemških Mark premalo. Neugodna situacija zame in tudi za gospoda Čeha, otrokovo razočaranje, češ ne bom jo mogla kupiti je bilo neizmerno. Zadrego sem hotel rešiti z mojim doplačilom. Gospod Čeh pa je odvrnil, da ji jo bo prodal po stari ceni, ter da bo lokomotiva njena. Ob tej priliki se mu še enkrat iskreno zahvaljujem, upam da ga bo to tudi doseglo.

Povezava na video

Tine
Uporabniški avatar
1borna
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 219
Pridružen: 28.05.2011, 17:00

Re: TKM maketa

Odgovor Napisal/-a 1borna »

Bit će to krasna velika maketa, prilično vjerna jer nije sve zbijeno kako znade biti na malim maketama.
Ima dosta pruge i vožnje između postaja, možda je malo previše zavoja za moj ukus no kada dođe reljef sa brdima sve
će izgledati drugačije?
Sa zanimanjem očekujem nastavke!
Modulna maketa Lukna
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 14
Pridružen: 20.12.2020, 20:54

Re: TKM maketa

Odgovor Napisal/-a Modulna maketa Lukna »

Res je velika maketa, največja fiksna na Dolenjskem.
V živo je lepo videti. Vloženega veliko truda, na maketi pa se vedno najde kakšno delo.
Zanimivo nadaljevanje...
B
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3804
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: TKM maketa

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Nadaljevanje. Gradnja makete med 24.4.2016 in 23.4.2017 https://miniaturna-zeleznica.eu/galerije/TKM/2del/
Slika
na tej sliki je bilo odstranjeno postajno poslopje in ostale stavbe okoli postaje, vse to pa zaradi potrebe po fotografiranju
Tine
Uporabniški avatar
1borna
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 219
Pridružen: 28.05.2011, 17:00

Re: TKM maketa

Odgovor Napisal/-a 1borna »

Jako lijepo, naročito mi se sviđa što si puno toga radio sam poput mostova, vijadukata, kolodvorske natstrešnice i perona!
Nema toliko sitnih detalja kao kupovni ali su zbog originalnosti i truda da se naprave vredniji od njih. Jedino mislim da je kamenje
na vijaduktu i kod podzida trebalo biti upola manje?
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: TKM maketa

Odgovor Napisal/-a volkun »

Hi Tne
Malce bolj podrobno sem pogledal tirno situacijo makete TKM na povezavi, kjer je gradnja širše predstavljena. Predvsem so mi padle v oči nekatere krivine, ki se zlivajo ena v drugo - tu mislim na S zavoje, ki sem jih na sliki označil z rdečimi ovali. Namreč med njimi ni ravnega dela proge, ki bi ublažil prehod vagonskega podvozja iz enega v drug položaj? Seveda verjamem, da so polmeri dovolj veliki, pa vseeno pri uporabi kurckuplung na vagonih pride v takih primerih kaj hitro do zatikanja, posledično iztirjanja - moja osebna izkušnja na prejšnih maketah. To je opazno tudi že pri prevozu kretnic, ki si sledijo ena za drugo in menjajo smer, torej ko vagoni vijugajo sem ter tja. Na svoji maketi sem se tega povsod izogibal (govorim o ostri S izvedni zavoja). In zaradi tega sem tudi zamenjal VSE kurckuplunge - zgleda lepo, je pa izredno nefunkcionalno in kar kliče Murphya :?
To beri kot vprašanje in ne kot vmešavanje v tvoje delo oz. koncept makete, kot si ga zastavil. Hkrati se opravičujem, ko smetim tvojo temo.
Slika

lp Vojko
vidkrt
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 671
Pridružen: 05.08.2020, 20:33
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: TKM maketa

Odgovor Napisal/-a vidkrt »

Odlična maketa, kapo dol! =D> Komaj čakam na naslednjo predstavitev! Me pa nekaj zanima: kakšna je tirna širina na tramvajski progi? Če je ista kot normalni tiri, bi lahko potem dal recimo Mehanotove tire za gradnjo tramvajske proge? Bi to šlo ali so tiri preširoki? In kater tramvaj boste potem dali gor na to progo?
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3908
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: TKM maketa

Odgovor Napisal/-a mkx »

Super izgleda. =D> =D>

Komaj čakam na nadaljevanje ...
LP, Metod
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3804
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: TKM maketa

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

@1borna, hvala za pohvale. Naj pojasnim še to okoli velikosti "kamnitih blokov" v nosilcih mostov in podobnih elementih. Glede na to, da je maketa večjih dimenzij in določene zadeve gledaš iz bolj oddaljenega mesta, se velikost izgubi. Drugače pa je največji izmerjeni kamen večji tako po dolžini kot tudi po širini 3 mm od največjega izmerjenega Noch-ovega. Je pa res, da 3 mm pomeni v realnosti 26 cm.

Vojko, te S krivine so bile namenoma narejene, vem da je to izven pravil tako v maketarstvu kot tudi v realnosti. Le te se nahajajo le na tej gorski/stranski progi in tu bodo vozile v glavnem tendrovke, Šinobus in morda še kaj podobnega, vagoni pa le dvoosni. Pendolino in kakšen pulman tu gor ne bo zašel. Skratka KK ne bo na tej progi, tako da se ne bati da bi imel hudič mlade zaradi tega. Se pa ti zahvaljujem za pregled tirne trase in seveda za opozorilo. Podobno napako sem namreč naredil na glavni progi ob morju https://miniaturna-zeleznica.eu/galerij ... 16_008.jpg . Po poskusnih vožnjah je seveda padla odločitev, da se to sanira in sedaj je tirna situacija tam normalna z ravnimi prehodi. Je pa res tudi dejstvo, da so na glavni dvotirni progi minimalni radiji 554 / 618 oziroma še več, saj sem uporabljal fleksice.

Vid, v kolikor malce bolje pogledaš, ima tramvajska tirnica na notranji strani še dodaten rob, tako da je to nek večji "kanal" katerega pa se sledilni venec na dnu ne dotika. Ta rob je zato, da se vmesni prostor med tirnicama asvaltira, tlakuje z granitnimi kockami ali čem podobnim. Lahko so takšne tirnice uporabljene tudi na "zelenih" površinah, čeprav se tam ponavadi uporablja navadne železniške tirnice. Radiji pri tramvajskih progah so bistveno manjši, sploh v križiščih. Mehano tirnice bi bile le pogojno uporabne, pa še to v zelo omejenem obsegu. Tramvaj pa bo predstavljen v enem izmed prihodnjih nadaljevanj.

Metod, tudi tebi hvala. Seveda bo nadaljevanje, še bolj intezivno bo ko se Grosuplje zaključi.
Tine
Odgovori