Cinkova kuga na Liliput SüdB 29 / JŽ 124

Vse okoli izdelovanja maket in elementov na njej.
Odgovori
duro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 16.02.2009, 12:53
Kraj: Maribor

Cinkova kuga na Liliput SüdB 29 / JŽ 124

Odgovor Napisal/-a duro »

Pozdravljeni,

na Avstrijskem forumu so se razpisali in v dokaj veliki meri pokazali primere cinkove kuge na fremih tenderjev Liliputove lokomotive ÖBB 153/SüdB 29, ki jo ima verjetno marsikdo od nas, z namenom predelave v JŽ 124. Frem tenderja se deformira in tudi že razpada.

Pisali so že na Liliput in dobili odgovor, da čakajo še več odzivov in bodo nato primerno odreagirali.
Zelo priporočljivo je, da vsak lastnik tega modela, odpre tender in pogleda, ali se kaj dogaja. Če je temu tako, je smiselna takojšnja demontaža, da se ne začne škoda tudi na plastičnih delih.

Nato pa čim prej in v čim večjem številu poslati sporočilo na Liliput; https://liliput.de/

Lp,matej
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Cinkova kuga na Liliput SüdB 29 / JŽ 124

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Zdravo!
Cinkova kuga je "nalezljiva" (dotik "zdrave" legure z okuženo). V resnici gre za prekristalizacijo, ki jo povzročijo prekoračeni limiti nekaterih primesi. Osnovna legura je cink z vsebnostjo 4 % aluminija . (Odtod tudi eden od nazivov - cinkal). Sama prekristalizacija je neustavljiva in jo spremlja povečanje volumna. Škodljive primesi so baker, železo, mangan, svinec in še kaj - v omejenih količinah, ki so dokaj majhne, vsaka zase precej izpod 1%. Limiti so določeni v nacionalnih in mednarodnih standardih in se nekoliko razlikujejo od države do države.

Pri uporabi te zlitineje je treba poznati dobavitelja in se izogibati cenenim ponudbam, predvsem pa je treba imeti zanesljivo vhodno kontrolo kemične sestave. Tudi delovni proces mora biti nadzorovan. Pozornost je treba posvetiti talilni pečici in dovolj pogosto preveriti sestavo zlitine, ki se lahko nepredvideno bogati z nezaželenimi primesmi (n.pr. z železom iz sten talilne posode). Majhni proizvajalci si vse to včasih težko privoščijo, ampak ko nastane problem, so pa težave.

LP - Peter
duro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 16.02.2009, 12:53
Kraj: Maribor

Re: Cinkova kuga na Liliput SüdB 29 / JŽ 124

Odgovor Napisal/-a duro »

Hvala Peter za razlago tega pojava.

Na omenjenem asvtrijskem forumu, sem večkrat prebral, da bi naj bil eden od vzrokov tudi previsoka temperatura pri brizganju, ta vzrok naj bi bil kriv za težave Klen Modellbahnovih modelov.

Ali je to res lahko vzrok?

lp,matej
duro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 16.02.2009, 12:53
Kraj: Maribor

Re: Cinkova kuga na Liliput SüdB 29 / JŽ 124

Odgovor Napisal/-a duro »

...update; po informacijah Liliputa, so prizadeti le naslednji modeli: L131960, L131961, L131962 in L131969
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Cinkova kuga na Liliput SüdB 29 / JŽ 124

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Zdravo!
Sem pogledal na Wikipedio: absolutno prevladujejo težave zaradi neustrezne sestave legure. Temperatura predelave ni omenjena. Je nekako logično, saj gre za tlačno litje/brizganje, kjer je legura v tekočem stanju. Gre pa za širše področje, ne samo za modelarstvo.

Še eno ime za leguro, ki je dokaj razširjeno: Zamac.

LP - Peter
duro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 16.02.2009, 12:53
Kraj: Maribor

Re: Cinkova kuga na Liliput SüdB 29 / JŽ 124

Odgovor Napisal/-a duro »

Hvala Peter!
se je tudi meni zdelo malo verjetno, da temperatura vpliva na to...

Isti, ki trdi da je vsaj pri KMB kriva temperatura, je prepričan, da kopanje dela v neki kislini, s pomočjo vakuma, problem odpravi ali vsaj ustavi.

je pa sicer Liliput oškodovancem že odpisal, da bodo poskrbeli za rezervne dele. To naj bi bil šele drugi primer pri njih.

me pa je na splošno strah, kaj se bo dogajalo z našimi modeli, saj je ta tehnika že dokaj razširjena, tudi med modele vagonov...

lp,matej
Odgovori