Andraževi Fremo moduli

Vse okoli izdelovanja maket in elementov na njej.
Uporabniški avatar
andrazspan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 621
Pridružen: 07.05.2012, 17:09
Kraj: Rimske Toplice
Kontakt:

Re: Andraževi Fremo moduli

Odgovor Napisal/-a andrazspan »

Na robu modula so za lažjo poravnavo pobrušeni robovi tirnic.
Slika

Luknje žebljev sem pokital z lesnim kitom in nato pobrusil.
Slika

Objekti, predvideni za vgradnjo na modul in njihova testna postavitev.
Slika

Slika

Slika

Na mestu, kjer bo jezero je bilo potrebno odstraniti del ojačitve.
Slika

Slika

Glede na izbrane objekte sem porisal in odrezal zadnjo stranico.
Slika

Slika

Propust sem nalepil pod tire (ker sem ga prilepil postrani sem ga moral prilepiti še enkrat).
Slika
Uporabniški avatar
andrazspan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 621
Pridružen: 07.05.2012, 17:09
Kraj: Rimske Toplice
Kontakt:

Re: Andraževi Fremo moduli

Odgovor Napisal/-a andrazspan »

Slika

Prilepil sem ga s kombinacijo lepila za les in vročega lepila.
Slika

Na zgornjem delu modula sem za izdelavo pokrajine uporabil 5cm debel stiropor, ki sem ga oblikoval.
Slika

Slika

Slika

Ker se mi zadnja stranica ni zdela v redu sem jo nekoliko znižal in prilagodil pokrajino.
Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Uporabniški avatar
andrazspan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 621
Pridružen: 07.05.2012, 17:09
Kraj: Rimske Toplice
Kontakt:

Re: Andraževi Fremo moduli

Odgovor Napisal/-a andrazspan »

Podnožje cerkve sem prilepil na stiropor in ga zaščitil z maskirnim trakom.
Slika

Zaščitil sem tudi propust.
Slika

Spodnji del pokrajine sem se odločil izdelati iz stirodurja. Stirodur sem uporabil zaradi večje trdnosti, kar mi je omogočilo uporabo tanjše plasti (2-3 cm).
Slika

Slika

Glede na lokacijo jezera sem označil in odrezal del sprednje stranice modula.
Slika

Slika

Slika

Pri robu modula sem stirodur odrezal pod kotom, kar omogoča več prostora za vijake in lažjo pritrditev modulov.
Slika

Da bi se mavec bolje prijel na stirodur sem ga pobrusil z grobim brusnim papirjem.
Slika

Slika
Zadnjič spremenil andrazspan, dne 10.10.2022, 19:56, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
andrazspan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 621
Pridružen: 07.05.2012, 17:09
Kraj: Rimske Toplice
Kontakt:

Re: Andraževi Fremo moduli

Odgovor Napisal/-a andrazspan »

Pred nanosom mavca sem celoten modul posesal, na spodnji strani pa sem stiropor in stirodur ojačal z lepilom.
Slika

Celoten modul sem prekril z mavcem.
Slika

Ko se je mavec že deloma posušil sem ga poškropil z vodo in zgladil.
Slika

V vmesnem času, ko se je mavec sušil, sem sestavil par prikolic.
Slika

Ko se je mavec posušil sem celoten modul premazal z mešanico rjave barve in lepila za les ter posul z zemljo.
Slika

Slika

Slika

Zemljo sem nato poškropil z vodo in nato z razredčenim lepilom za les.
Slika

Slika

Slika
Uporabniški avatar
andrazspan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 621
Pridružen: 07.05.2012, 17:09
Kraj: Rimske Toplice
Kontakt:

Re: Andraževi Fremo moduli

Odgovor Napisal/-a andrazspan »

Ko se je lepilo posušilo, sem pred cerkev dodal potko, na spodnjem delu modula pa makadamsko parkirišče.
Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Ko se je lepilo posušilo sem lahko začel z dodajanjem trave. V okolici cerkve in kampa sem uporabil travo višine 2.5mm, drugje pa sem vmes dodal tudi travo višine 6mm.
Slika

Slika

Slika

Slika

Na tire sem dodal tolčenec, ga oblikoval in prilepil.
Slika
Zadnjič spremenil andrazspan, dne 10.10.2022, 20:54, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
andrazspan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 621
Pridružen: 07.05.2012, 17:09
Kraj: Rimske Toplice
Kontakt:

Re: Andraževi Fremo moduli

Odgovor Napisal/-a andrazspan »

Slika

Slika

Slika

Dno jezera sem prebarval na črno.
Slika

Fotografija modula na prostem pod sončno svetlobo.
Slika

Trenutno stanje modula. Dodanih je bilo še nekaj grmičkov.
Slika

Slika
Uporabniški avatar
andrazspan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 621
Pridružen: 07.05.2012, 17:09
Kraj: Rimske Toplice
Kontakt:

Re: Andraževi Fremo moduli

Odgovor Napisal/-a andrazspan »

Pozdravljeni.

Trenutno se ukvarjam z načrtovanjem pentlje. Glavni cilj pri izdelavi pentlje je vsestranska uporaba. To vključuje možnost uporabe z enotirnimi ali dvotirnimi moduli ter obratovanje vlakov z DC ali DCC krmiljenjem. Zaradi tega morata biti na pentlji prisotni (vsaj) dve kretnici, kar pa pentljo precej poveča (okvirna dolžina 170 cm, širina 110 cm). Zaradi velikosti je planirana izdelava iz treh delov.
Prvotna tirna shema.
Slika

Celotna lesena konstrukcija.
Slika

Prvi del, Fremo vmesni modul (dolžina 46 cm, širina 55 cm).
Slika

Drugi del, pentlja spredaj (dolžina 124 cm, širina 55 cm).
Slika

Tretji del, pentlja zadaj (dolžina 124 cm, širina 55 cm).
Slika

Prvotna shema se je po prejetih nasvetih izkazala za neoptimalno. Z zamenjavo druge desne kretnice za levo se zmanjša velikost pentlje (dolžina približno 160 cm). V načrtovanju druge sheme sem poskrbel, da ni »S« krivin, ki bi lahko povzročale težave pri vožnji vlakov z daljšimi vagoni. Predvidena je uporaba Roco tirov, minimalni radij je Roco R3 (420 mm).
Slika

Med razmišljanjem o pokrajini, ki bi bila znotraj pentlje, se je porodila ideja o industrijskem tiru (ter industrijski obrat znotraj pentlje). Z uporabo trojne kretnice se velikost pentlje še dodatno zmanjša (dolžina približno 150 cm).
Slika

Načrtovano je, da bo delovanje pentlje nadziral mikrokrmilnik. Za premik kretnic bodo uporabljeni servo motorčki, preklop polaritete v pentlji bo izveden preko relejev. Na pentlji bosta nameščena dva IR senzorja (za zaznavo lokomotive) in dva zaščitna odseka (približno 30 cm dolg del tira na vsaki strani pentlje pred kretnico, ki bo brez napajanja glede na smer vožnje na koncu pentlje), ki bosta služila za preprečitev kratkega stika, v primeru napačne postavitve kretnice.
Upravljanje s pentljo se bo vršilo preko krmilne plošče, ki bo na pentljo priključena preko daljšega kabla, kar bo omogočilo montažo krmilne plošče k najbližji postaji. Na krmilni plošči bo mogoče izbirati med načini delovanja pentlje (1 ali 2 tirni način ter ročno ali avtomatsko delovanje) in premikanje kretnic. Na krmilni plošči se bo nahajal tudi prikaz stanja kretnic.
V »enotirnem« načinu je možno premikati prvo kretnico s pritiskom na eno izmed dveh tipk za premik kretnice, druga pa je v fiksni legi. Polariteta (smer vožnje pri DC) pentlje se menja avtomatsko glede na položaj kretnice. Prav tako se avtomatsko vklopi oziroma izklopi napajanje posameznega zaščitnega odseka. V »dvotirnem« načinu sta obe kretnici v fiksni legi, s pritiskom na tipko za premik kretnice pa se menja zgolj polariteta pentlje in zaščitni odseki.
V ročnem načinu je premik kretnic prepuščen osebi, ki upravlja s pentljo. V avtomatskem načinu se kretnica prestavi v trenutku, ko IR senzor (nameščen na koncu pentlje, malo pred začetkom zaščitnega odseka) zazna lokomotivo. V primeru, da je vlak predolg (v kolikor vlak zaznavata oba IR senzorja, na začetku in koncu pentlje) se kretnica ne prestavi, vlak pa se ustavi v zaščitnem odseku.
V primeru uporabe DCC je vožnja čez pentljo možna brez zaustavitve vlaka. Pri uporabi DC je potrebno vlak nekje v pentlji ustaviti, prestaviti kretnico in prestaviti smer vožnje na regulatorju hitrosti. Nato se lahko vožnja nadaljuje.

Za lažji razvoj in testiranje krmilja sem se odločil izdelati testno pentljo (s prvotno tirno shemo). Za podlago sem uporabil OSB ploščo in PIKO tire, ki sem jih imel doma. Ker je razmik med kretnicama večji od razmika tirov na Fremo modulih in ker nisem želel skrajšati kretnic je prehod nekoliko grob, vendar dovolj dober za testiranje.
Slika

Slika

Slika
Uporabniški avatar
andrazspan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 621
Pridružen: 07.05.2012, 17:09
Kraj: Rimske Toplice
Kontakt:

Re: Andraževi Fremo moduli

Odgovor Napisal/-a andrazspan »

Testna nadzorna plošča.
T1 in T2 – tipki za premik kretnice; LED1 in LED2 – prikaz izbrane smeri vožnje v pentljo; S1 in S2 – stikali za izbiro načina delovanja
Slika

IR senzor in začetek zaščitnega odseka (IR senzor bo nameščen pod pentljo med dvema pragovoma, zaščitni odsek pa bo izoliran na obeh tirnicah).
Slika

IR senzor – lokomotiva še ni zaznana.
Slika

IR senzor – lokomotiva je zaznana (sveti leva zelena LED, občutljivost senzorja je mogoče regulirati).
Slika

Za konec še video prikaz delovanja oziroma testne vožnje na pentlji.

Povezava na video

V kolikor ima kdo kakšno vprašanje ali predlog glede izdelave pentlje, elektronike, pokrajine, … je seveda dobrodošel.
Uporabniški avatar
borut_slo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 125
Pridružen: 26.10.2012, 14:28

Re: Andraževi Fremo moduli

Odgovor Napisal/-a borut_slo »

Hi!

Vsekakor zelo zanimiva tem in jo rad preberem.
Imam pa en predlog, in sicer da drugo kretnico wr15 zamenjaš z wl15 ali wl10 in s tem pridobiš lepši manjši polkrog, ker se ti bo prej začela krivina. Kot me je izučilo, če lepo zgleda, je tudi vožnja z manj težavami.
Kar tako naprej.

Lp
Borut
Uporabniški avatar
andrazspan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 621
Pridružen: 07.05.2012, 17:09
Kraj: Rimske Toplice
Kontakt:

Re: Andraževi Fremo moduli

Odgovor Napisal/-a andrazspan »

borut_slo napisal/-a: 17.10.2022, 21:52 Hi!

Vsekakor zelo zanimiva tem in jo rad preberem.
Imam pa en predlog, in sicer da drugo kretnico wr15 zamenjaš z wl15 ali wl10 in s tem pridobiš lepši manjši polkrog, ker se ti bo prej začela krivina. Kot me je izučilo, če lepo zgleda, je tudi vožnja z manj težavami.
Kar tako naprej.

Lp
Borut
Hvala.
Komentar o menjavi druge desne kretnice se najverjetneje nanaša na prvo shemo? Če se, potem je to že spremenjeno, saj bo ob izdelavi prave pentlje v uporabi druga ali tretja tirna shema (odvisno od tega za kakšno pokrajino se bom odločil). Hvala drugače za predlog.
Uporabniški avatar
borut_slo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 125
Pridružen: 26.10.2012, 14:28

Re: Andraževi Fremo moduli

Odgovor Napisal/-a borut_slo »

Hi!

V bistvu sem to videl na fotografijah sestavljenih modulov. Sorry, nisem opazil, da si na shemah popravil.
So pa s temi trojnimi kretnicami kar izzivi glede delovanja. Jaz sem imel preveč iztirjenj in sem jo vrgel ven. Mi je delovalo relativno dobro samo na res ZELO počasni vožnji, pa še to samo v eno smer.

Lp
Borut
Uporabniški avatar
andrazspan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 621
Pridružen: 07.05.2012, 17:09
Kraj: Rimske Toplice
Kontakt:

Re: Andraževi Fremo moduli

Odgovor Napisal/-a andrazspan »

borut_slo napisal/-a: 18.10.2022, 22:39 Hi!

V bistvu sem to videl na fotografijah sestavljenih modulov. Sorry, nisem opazil, da si na shemah popravil.
So pa s temi trojnimi kretnicami kar izzivi glede delovanja. Jaz sem imel preveč iztirjenj in sem jo vrgel ven. Mi je delovalo relativno dobro samo na res ZELO počasni vožnji, pa še to samo v eno smer.

Lp
Borut
Ja, testno pentljo sem naredil pred popravki sheme. Ni problema.
Hvala za nasvet. Jaz imam sicer na maketi Piko trojno kretnico in nimam težav, tako da upam da jih tudi pri tej nebo. Bi pa bilo smiselno narediti kakšno testno vožnjo z njo pred izdelavo pentlje.
Uporabniški avatar
andrazspan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 621
Pridružen: 07.05.2012, 17:09
Kraj: Rimske Toplice
Kontakt:

Re: Andraževi Fremo moduli

Odgovor Napisal/-a andrazspan »

Pozdravljeni.

Ker sta bila oba modula »končana«, hkrati pa je bila postavljena testna pentlja se je pojavila možnost za prve vožnje po mojih modulih na kratkem srečanju skupaj s še nekaj gostujočih modulov.
Najprej nekaj fotografij modulne makete.
Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Sedaj pa še fotografije voženj vlakov.
Slika

Slika

Slika
Uporabniški avatar
andrazspan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 621
Pridružen: 07.05.2012, 17:09
Kraj: Rimske Toplice
Kontakt:

Re: Andraževi Fremo moduli

Odgovor Napisal/-a andrazspan »

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Uporabniški avatar
andrazspan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 621
Pridružen: 07.05.2012, 17:09
Kraj: Rimske Toplice
Kontakt:

Re: Andraževi Fremo moduli

Odgovor Napisal/-a andrazspan »

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Odgovori