Vrtne železnice sposobne za prevoz ljudi
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
Vrtne železnice sposobne za prevoz ljudi
Vrtne železnice so modelne železnice v pomajšanem merilu, ki so sposobne za postavitev in obratovanje na prostem, največkrat v vrtovih ter parkih, pa tudi izven njih.
Pri tem izraz modelne železnice lahko pomeni vse od tega, da so vozna sredstva in del infrastrukture izdelana v točno določenem merilu in točno po vzoru neke prave železnice, tako glede izgleda, kakor tudi delovanja, pa vse do tega, da so pri izdelavi upoštevani le osnovni principi in načela.
Pomanjšano merilo pomeni, da so vrtne železnice preprosto manjše od pravih železnic. Njihovo velikost najlažje opredelimo s tirno širino, ki pa ni edini kriterij velikosti. Tirne širine vrtnih železnic so v veliki meri določene z mednarodnimi normami.
Menim, da je najmanjša tirna širina za širšo uporabo pri vrtnih železnicah, tudi za t.i. živo paro, 45 mm. Najbolj znan je LGB (Lehman Gross Bahn). Največja tirna širina vrtnih železnic pa je 15 col ali 381 mm. Modelne železnice te tirne širine nekateri imenujejo tudi liliputanske ali pa parkovne železnice.
Posebna skupina vrtnih železnic so vrtne železnice sposobne za prevoz ljudi, to je strojevodij oziroma motorovodij, vlakovnega osebja in seveda potnikov. Najbolj razširjene takšne železnice imajo tirno širino 5 col (127 mm) in 7 1/4 cole (184 mm). Pri tem je umestno vprašanje, ali so te železnice prave železnice, ali pa so le igralo?
čisto prava železnica v parku
Pri tem izraz modelne železnice lahko pomeni vse od tega, da so vozna sredstva in del infrastrukture izdelana v točno določenem merilu in točno po vzoru neke prave železnice, tako glede izgleda, kakor tudi delovanja, pa vse do tega, da so pri izdelavi upoštevani le osnovni principi in načela.
Pomanjšano merilo pomeni, da so vrtne železnice preprosto manjše od pravih železnic. Njihovo velikost najlažje opredelimo s tirno širino, ki pa ni edini kriterij velikosti. Tirne širine vrtnih železnic so v veliki meri določene z mednarodnimi normami.
Menim, da je najmanjša tirna širina za širšo uporabo pri vrtnih železnicah, tudi za t.i. živo paro, 45 mm. Najbolj znan je LGB (Lehman Gross Bahn). Največja tirna širina vrtnih železnic pa je 15 col ali 381 mm. Modelne železnice te tirne širine nekateri imenujejo tudi liliputanske ali pa parkovne železnice.
Posebna skupina vrtnih železnic so vrtne železnice sposobne za prevoz ljudi, to je strojevodij oziroma motorovodij, vlakovnega osebja in seveda potnikov. Najbolj razširjene takšne železnice imajo tirno širino 5 col (127 mm) in 7 1/4 cole (184 mm). Pri tem je umestno vprašanje, ali so te železnice prave železnice, ali pa so le igralo?
čisto prava železnica v parku
Lahko bi napisal, kje se kaj takega da videt in preizkusit. Menda naj bi vsaj ena taka železnica obstajala v Sloveniji (ampak ne vem kje), v Avstriji sem prepričan da obstaja, sicer pa sem prvo tako železnico videl v Novegru, blizu Milana, v neposredni bližini vsakoletnega sejma Hobby Model Expo. Doma imam kar nekaj posnetkov te železnice, prava paša za oči, še posebej modeli, ki so bili takrat v gradnji
Goran
oj
ja tud pri nas jo ima Uroš FILIPLIČ ki je zaposlen v SŽ muzeju na muzejskem vlaku, jo je naredil sam in kaj več bo morda on povedal
včasih je bila postavljena na Bledu, nato v Bohinjski Bistrici, sedaj pa jo postavi, kolikor je meni poznano, samo če ga kam posebej povabijo ker to so veliki stroški s prevozom , montažo itd....
drugače pa je več teh ljubiteljev ki parne lokomotive v pomanjšanem merilu delajo tudi pri nas, samo ni prevelikega interesa, da bi se to kje uredila kakšna proga, npr, Volčji potok, Mozirski gaj in še bi se našlo, pa da bi se vsaj ob velikih razstavah cvetja tam kakšen teden vozilo
včasih je bila postavljena na Bledu, nato v Bohinjski Bistrici, sedaj pa jo postavi, kolikor je meni poznano, samo če ga kam posebej povabijo ker to so veliki stroški s prevozom , montažo itd....
drugače pa je več teh ljubiteljev ki parne lokomotive v pomanjšanem merilu delajo tudi pri nas, samo ni prevelikega interesa, da bi se to kje uredila kakšna proga, npr, Volčji potok, Mozirski gaj in še bi se našlo, pa da bi se vsaj ob velikih razstavah cvetja tam kakšen teden vozilo
pred upokojitvijo sem bil zaposlen na muzejskem vlaku SZ kot referent za muzejske vlake
http://groups.msn.com/muzejskivlaki
http://groups.msn.com/muzejskivlaki
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
Kaj takega, malo preprostejšega, se je dalo pri nas videti in preizkusiti predvsem nekoč.Gorchi napisal/-a:Lahko bi napisal, kje se kaj takega da videt in preizkusit. Menda naj bi vsaj ena taka železnica obstajala v Sloveniji (ampak ne vem kje), v Avstriji sem prepričan da obstaja, sicer pa sem prvo tako železnico videl v Novegru, blizu Milana, v neposredni bližini vsakoletnega sejma Hobby Model Expo. Doma imam kar nekaj posnetkov te železnice, prava paša za oči, še posebej modeli, ki so bili takrat v gradnji
Poglej, napisal sem tukaj (kasneje pa odprl novo temo):
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?t=1693
Več o tem pa kasneje.
GRADEC LIVESTEAM 2007
Na prvi sliki (Graz LIVESTEAM september 2007) levo je Uroševa lokomotiva 7 1/4, zadaj pa so Miloševi vagoni.
Branko
Branko
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
Re: Vrtne železnice sposobne za prevoz ljudi
Tir vrtne železnice (železnica je v gradnji - v Sloveniji):
foto: Planet 1830
foto: Planet 1830
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
Re: Vrtne železnice sposobne za prevoz ljudi
Gradnja železnice
Včasih so potrebna čisto prava zemeljska dela:
Včasih so potrebna čisto prava zemeljska dela:
Re: Vrtne železnice sposobne za prevoz ljudi
zemeljska dela so skoraj dokončana
priprava vijakov za pritrditev tirnic
tirno polje je dokončano
tudi proba z vagonom je uspela
izdelava tirnega polja
nekaj tirnih polj je sestavljenih za preizkus...uspelo je
vrtanje pragov...v vsak prag 6 lukenj
izdelava šablone za krivine
izdelava krivine
pritrjevanje tirnic na pragove
več rok več naredi
vse to se dela na RAKI pri KRŠKEM na posestvu bratov HUMEK kjer bo kmalu začela voziti ta Vrtna železnica
priprava vijakov za pritrditev tirnic
tirno polje je dokončano
tudi proba z vagonom je uspela
izdelava tirnega polja
nekaj tirnih polj je sestavljenih za preizkus...uspelo je
vrtanje pragov...v vsak prag 6 lukenj
izdelava šablone za krivine
izdelava krivine
pritrjevanje tirnic na pragove
več rok več naredi
vse to se dela na RAKI pri KRŠKEM na posestvu bratov HUMEK kjer bo kmalu začela voziti ta Vrtna železnica
pred upokojitvijo sem bil zaposlen na muzejskem vlaku SZ kot referent za muzejske vlake
http://groups.msn.com/muzejskivlaki
http://groups.msn.com/muzejskivlaki
Re: Vrtne železnice sposobne za prevoz ljudi
Lep dan
Tomaž
Re: Vrtne železnice sposobne za prevoz ljudi
VAAAUUUUUU...
Jernej
Jernej
Re: Vrtne železnice sposobne za prevoz ljudi
Bravo!
Vprašanje, če smem: ali ni bojazni da bi prihajalo do sesuvanja tistega hriba na desni? Klanec je precejšnji, ali pride kakšna škarpa ali utrjevanje z grmovnicami?
Lep dan in obilo uspeha!
Vprašanje, če smem: ali ni bojazni da bi prihajalo do sesuvanja tistega hriba na desni? Klanec je precejšnji, ali pride kakšna škarpa ali utrjevanje z grmovnicami?
Lep dan in obilo uspeha!
Počasi. Sem na delu in ne na begu. Moj hobi, moja pravila.
Re: Vrtne železnice sposobne za prevoz ljudi
škarpa, zatravitev ojačana z mrežo, spodaj ribnik...za vse je poskrbljeno...to kar se vidi so groba dela sploh še ni nič dokončanega...
pred upokojitvijo sem bil zaposlen na muzejskem vlaku SZ kot referent za muzejske vlake
http://groups.msn.com/muzejskivlaki
http://groups.msn.com/muzejskivlaki
Re: Vrtne železnice sposobne za prevoz ljudi
Vsa čast!
Pravi projekt za navdušenec!
Pravi projekt za navdušenec!
Re: Vrtne železnice sposobne za prevoz ljudi
Še ribnik! Bravo!
Počasi. Sem na delu in ne na begu. Moj hobi, moja pravila.