Dolfe, da bolj "potegne" skozi dimnik.Dolfe napisal/-a: Čemu služi ventilator na dimniku?
Začetek sezone Kluba Parnih železnic - Graz, Austrija
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 946
- Pridružen: 24.03.2008, 17:12
- Kraj: Ljubljana
Re: Začetek sezone Kluba Parnih železnic - Graz, Austrija
Sebastian
Re: Začetek sezone Kluba Parnih železnic - Graz, Austrija
Nak, ne potegne.
Najmanj kar bi bilo, bi bila izpihovalna cev črna in obžgana.
Služi morda za hitrejše ohlajevanje kotla, po končanem kurjenju?
Najmanj kar bi bilo, bi bila izpihovalna cev črna in obžgana.
Služi morda za hitrejše ohlajevanje kotla, po končanem kurjenju?
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Začetek sezone Kluba Parnih železnic - Graz, Austrija
Verjetno bo kateri od zgoraj navedenih lastnikov takšnih modelov vedel kaj
bolj detaljno povedat oz. me poraviti.
Ventilator je model imel gor, ko ga je lastnik pripravljal za vožnjo. Predvidevam, da mu pomaga izsesati dim v začetni fazi, ko zakuri lokomotivo?!?
Verjetno ista težava kot pri roštilu. Rabi dosti zraka da se premog lepo razžari. Pri roštilu se pospeši z dodajanjem zraka, pri tem modelu pa z ustvarjanjem vakuma na dimniku in s tem hitrejšim dovajanjem svežega zraka v kurišče - predvidevam.
Uporabljajo pa premog, ki ima oznako "Antrazith Nuss 3" in "4" prost prevod "antracit oreh 3" oz. "4"
Je pa zanimivo, da se ni kaj dosti kadilo iz te aparature
@Dolfe, a bi rabu kaj takega za roštilj
bolj detaljno povedat oz. me poraviti.
Ventilator je model imel gor, ko ga je lastnik pripravljal za vožnjo. Predvidevam, da mu pomaga izsesati dim v začetni fazi, ko zakuri lokomotivo?!?
Verjetno ista težava kot pri roštilu. Rabi dosti zraka da se premog lepo razžari. Pri roštilu se pospeši z dodajanjem zraka, pri tem modelu pa z ustvarjanjem vakuma na dimniku in s tem hitrejšim dovajanjem svežega zraka v kurišče - predvidevam.
Uporabljajo pa premog, ki ima oznako "Antrazith Nuss 3" in "4" prost prevod "antracit oreh 3" oz. "4"
Je pa zanimivo, da se ni kaj dosti kadilo iz te aparature
@Dolfe, a bi rabu kaj takega za roštilj
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Začetek sezone Kluba Parnih železnic - Graz, Austrija
Ja tisti "predpisani" kolm tam gori ne sme za sabo puščati skorajda nobenih dimnih sledi. Naši fantje so nekakjrat poskusili s svojim, da se je pokadilo, pa so jih takoj slišali.
Prav vsak dimnik pa potrebuje svojo dolžino za vlek (naravna pot). Pri parni vleki so bili v začetku dimniki zelo veliki (dolgi) ravno zaradi vleka, s časoma pa so to pomanjklivost odpravili s tehniko.
Bi kar znala držeti Borsigova razlaga.
Prav vsak dimnik pa potrebuje svojo dolžino za vlek (naravna pot). Pri parni vleki so bili v začetku dimniki zelo veliki (dolgi) ravno zaradi vleka, s časoma pa so to pomanjklivost odpravili s tehniko.
Bi kar znala držeti Borsigova razlaga.
Tine
Re: Začetek sezone Kluba Parnih železnic - Graz, Austrija
Bi res znalo biti, da ni sledov dima zarati tega predpisanega premoga.
Park, v katerem se nahaja infrastruktura je v stanovanskem naselju in neposredni bližini bolnišnice ("umobolnice")
Sigmund Freud. Prav tako je ta park zaščiten zaradi podtalnice - pitne vode!
V navodilih za veliko mednarodno srečanje čez 14 dni posebaj navajajo, da je prijavljenim brezplačno na uporabo tako predpisan premog kot tudi določena vrsta vode (3° dH), kakor tudi navodilo, da se vzdrževanje lokomotiv lahko vrši izključno na za to prirejenih tirih.
Sicer pa, če ne prej, jih bomo pa čez 14 dni v živo vprašali čemu služi!
Park, v katerem se nahaja infrastruktura je v stanovanskem naselju in neposredni bližini bolnišnice ("umobolnice")
Sigmund Freud. Prav tako je ta park zaščiten zaradi podtalnice - pitne vode!
V navodilih za veliko mednarodno srečanje čez 14 dni posebaj navajajo, da je prijavljenim brezplačno na uporabo tako predpisan premog kot tudi določena vrsta vode (3° dH), kakor tudi navodilo, da se vzdrževanje lokomotiv lahko vrši izključno na za to prirejenih tirih.
Sicer pa, če ne prej, jih bomo pa čez 14 dni v živo vprašali čemu služi!
Zadnjič spremenil _Borsig_, dne 28.08.2009, 16:19, skupaj popravljeno 1 krat.
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Začetek sezone Kluba Parnih železnic - Graz, Austrija
_Borsig_ napisal/-a: Uporabljajo pa premog, ki ima oznako "Antrazith Nuss 3" in "4" prost prevod "antracit oreh 3" oz. "4"
@Dolfe, a bi rabu kaj takega za roštilj
Prehudo za roštilj. Imeli bi švasane čevapčiče. press
MMG, hvala obema za razlago. Morda pade še katera.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Začetek sezone Kluba Parnih železnic - Graz, Austrija
Borzig ima prav,ventilator služi na začetku kurjenja za ustvarjanje podtlaka.Sam ga imam na dimniku (ventilator od računalnika-kovinski 120x120 mm 220V) dokler ne dosežem 1.6 bara,nato ga snamem in odprem pomožno pihalo in tlak hitro narašča.Klubske lokomotive zakurijo večinoma s stisnjenim zrakom-priključek na pomožno pihalo,tako kot je prikazano na Sebastijanovi sliki pa zakuri le prijatelj Juergen iz Stuttgarta.S seboj ima vedno 3 kose rorov po 1 m (taki iz starih šporgetov) in je vedno atrakcija.Če pa je nizek zračni pritisk (dol vleče),mu pa to nič ne pomaga
Premog je res žleht,če stojiš ti takoj zamre,če odpreš pomožno pihalo pa stalno mašina ploza.Za težke vlake vozit je pa enkraten.Izgoreva dobro in tudi vonja je malo.
LP Miloš
Premog je res žleht,če stojiš ti takoj zamre,če odpreš pomožno pihalo pa stalno mašina ploza.Za težke vlake vozit je pa enkraten.Izgoreva dobro in tudi vonja je malo.
LP Miloš
Re: Začetek sezone Kluba Parnih železnic - Graz, Austrija
Je pa ta premog res enkraten, sveti se kot črno zlato pa pepela skoraj nič.
Kdor se želi "zastonj" peljati, naj me pocuka za rokav .
Branko
Kdor se želi "zastonj" peljati, naj me pocuka za rokav .
Branko
Re: Začetek sezone Kluba Parnih železnic - Graz, Austrija
Hvala za razlago, miloš.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Začetek sezone Kluba Parnih železnic - Graz, Austrija
Se opravičujem ker smetim tukaj, ampak ima tole moje pisanje vsaj malo povezave z naslovom.
Jutri 2.9. bo možno videti in se popeljati z pravo parno lokomotivo v pomanjšani obliki (vrtna železnica). Seveda bo lokomotiva imela pripete tudi ustrezne vagone. Vse to se bo dogajalo med 14 in 18 uro, za tiste, kateri bi radi videli (oz. pomagali) kako se taka železnica postavlja, pa ste vabljeni že od 10 ure dalje.
Vse to se bo dogajalo na Jesenicah na stari Savi (Spar oz. železarski muzej).
Jaz zagotovo pridem, sam malce kasneje, bo treba najprej šiht oddelat.
Jutri 2.9. bo možno videti in se popeljati z pravo parno lokomotivo v pomanjšani obliki (vrtna železnica). Seveda bo lokomotiva imela pripete tudi ustrezne vagone. Vse to se bo dogajalo med 14 in 18 uro, za tiste, kateri bi radi videli (oz. pomagali) kako se taka železnica postavlja, pa ste vabljeni že od 10 ure dalje.
Vse to se bo dogajalo na Jesenicah na stari Savi (Spar oz. železarski muzej).
Jaz zagotovo pridem, sam malce kasneje, bo treba najprej šiht oddelat.
Tine
Odgovor na vprašanje: Ventilator na dimniku"
Prispel odgovor! G. Johann Sommer potrjuje mojo teorijo, katero je potrdil tudi že @miloš:Dolfe napisal/-a:Čemu služi ventilator na dimniku?_Borsig_ napisal/-a: http://www.shrani.si/f/2V/z3/3j4NJzLQ/1024032e.jpg
Se nadaljuje ...
"Frajhand" prevod: ... ventilator služi na začetku kurjenja lokomotive ko le-ta še nima lastnega ustreznega podtlaka za samostojno delovanje. s tem ustvarim umetni podtlak...g.Johann Sommer napisal/-a: ...der ventilator dient zum anheizen der maschine wenn der bläser aufgrund des zu geringen druckes noch nicht arbeiten kann. ich erzeuge damit ein künstlichen unterdruck...
... es sind bislang ca. 60 maschinen und über 100 waggon angemeldet - wird ein tolles fest werden!
liebe grüsse aus graz
sommer
Pravi tudi, da je dosedaj prijavljenih že ca. 60 lokomotiv in čez 100 vagonov!
In seveda pozdrav.
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Začetek sezone Kluba Parnih železnic - Graz, Austrija
Nekaj včerajšnega Jeseniškega utripa, tud pri tamalih lokomotivah se lahko lepo kadi
vozil pa so na tole
ga je blo treba kar z kladivcem obdelovat
vozil pa so na tole
ga je blo treba kar z kladivcem obdelovat
Tine
Re: Začetek sezone Kluba Parnih železnic - Graz, Austrija
Še ena sliak od mene, da se vidi kako je bil velik krog.
Lp
Lp
Re: Začetek sezone Kluba Parnih železnic - Graz, Austrija
Bravo in hvala obema!
Me veseli videti slike iz naših krajev!!!
Škoda da ni tirov na Bledu, Bohinjski Bistrici in v Portorožu kot so bili včasih!
So še sploh kje pri nas?
@Branko mi je sicer enkrat razlagal da še obstajajo, se pa ne spomnim kje!?
Kako dolgo traja, da so ti montažni tiri položeni??
Me veseli videti slike iz naših krajev!!!
Škoda da ni tirov na Bledu, Bohinjski Bistrici in v Portorožu kot so bili včasih!
So še sploh kje pri nas?
@Branko mi je sicer enkrat razlagal da še obstajajo, se pa ne spomnim kje!?
Kako dolgo traja, da so ti montažni tiri položeni??
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Stuttgart, Schlossplatz (Grajski trg), Božič 2008
@Miloš, ali ima omenjen prijatelj Juergen kaj prste zraven pri tem:miloš napisal/-a: ... tako kot je prikazano na Sebastijanovi sliki pa zakuri le prijatelj Juergen iz Stuttgarta...
Fotografije so nastale v Stuttgartu za božič 2008:
Lep primerek pomanjšane parne lokomotive:
Je bila že segreta na delovno temperaturo in pripravljena za vožnjo
(nisem videl ali so uporabljali ventilator?)
Še zadnje priprave
Zanimiva »maketa« - kombinacija različnih velikosti vlakov in to sredi mesta!
Parni je bila v pomoč še ena elektro lokomotiva
In pa tunel, v katerem so jih hranili čez noč.
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!