Informacije o OBB

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Odgovori
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4269
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Informacije o OBB

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Turski predor je bil leta 2004 popolnoma saniran, ker so takrat Avstrijci dobili paranojo zaradi požarov v evropskih predorih. Poleg tega je bil predor skrajšan, ker so ukinili tisti grdi radij pred starim severnim portalom, kjer se je kljub hitrosti 60 km/h iztirilo hitreje, kot bi rekel keks. Kako so reševevali problematiko sanacije vkjučno s predorom Arlberg imaš v spodnjem pdf-ju, Če si pa še malo iznajdljiv, pa lahko dobiš tudi program omrežja za ÖBB, kjer boš ugotovil da je turska proga še vedno na D3.. Kljub vsem presežkom je turski predor precej problematičen, saj se pojavljajo razpoke. Druga faza nove sanacije je že predvidena za 2029.

https://www.stuva.de/downloads/publikat ... screen.pdf
Urban91
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 363
Pridružen: 09.10.2012, 18:32

Re: Informacije o OBB

Odgovor Napisal/-a Urban91 »

Re 4/4 napisal/-a: 18.10.2023, 18:15 Turski predor je bil leta 2004 popolnoma saniran, ker so takrat Avstrijci dobili paranojo zaradi požarov v evropskih predorih. Poleg tega je bil predor skrajšan, ker so ukinili tisti grdi radij pred starim severnim portalom, kjer se je kljub hitrosti 60 km/h iztirilo hitreje, kot bi rekel keks. Kako so reševevali problematiko sanacije vkjučno s predorom Arlberg imaš v spodnjem pdf-ju, Če si pa še malo iznajdljiv, pa lahko dobiš tudi program omrežja za ÖBB, kjer boš ugotovil da je turska proga še vedno na D3.. Kljub vsem presežkom je turski predor precej problematičen, saj se pojavljajo razpoke. Druga faza nove sanacije je že predvidena za 2029.

https://www.stuva.de/downloads/publikat ... screen.pdf
Mene samo zanima ali je svetli profil enak kot v Karavanškem predoru? V 8 mesecih bi lahko obnovili svetli profil in zagotovili pogoje za dvotirnost. Dolgoročno bo potreben še dodaten predor pod Karavankami.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1937
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Informacije o OBB

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Od vseh starih "baznih" predorov v Alpah, ostaja nesaniran smo še Bohinjski predor. Se že kaj razmišja o sanaciji?
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4269
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Informacije o OBB

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Urban91 napisal/-a: 18.10.2023, 18:34 Mene samo zanima ali je svetli profil enak kot v Karavanškem predoru? V 8 mesecih bi lahko obnovili svetli profil in zagotovili pogoje za dvotirnost. Dolgoročno bo potreben še dodaten predor pod Karavankami.
Na obeh progah je v letu 2023 urejen GA, G1 in G2 svetli profli.
Pa drugače veš kaj je svetli profil? Primer. V predoru Arlberg so popolnoma uredili obok, znižali tla, ter položili togo podlago, da so pridobili na njemu. V karavanškem predoru je ostala tirna greda.
jusko
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 77
Pridružen: 23.11.2020, 18:43
Kraj: Jesenice

Re: Informacije o OBB

Odgovor Napisal/-a jusko »

Pozdravljeni,bom kar v to temo vprašal,ker se gre za ÖBB. V nedeljo sem se peljal z s-bahnom iz Beljaka proti Špitalu in pri dveh postajah se je zgodilo da vlak ni ustavil,oz. postaja je bila napovedana,zmanjševanje hitrosti,tik pred postajo pa je vlak ponovno pospešil in odpeljal mimo postaje. Je to kak tak sistem,da če ni nikogar za izstop(verjetno strojevodja to vidi,ker so nad vrati kamere) in da na peronu nihče ne čaka,potem je dovoljeno preskočiti postajo? Lp
andre85
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 748
Pridružen: 11.04.2014, 19:36
Kraj: Freilassing

Re: Informacije o OBB

Odgovor Napisal/-a andre85 »

Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4269
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Informacije o OBB

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

jusko napisal/-a: 14.11.2023, 16:44 Pozdravljeni,bom kar v to temo vprašal,ker se gre za ÖBB. V nedeljo sem se peljal z s-bahnom iz Beljaka proti Špitalu in pri dveh postajah se je zgodilo da vlak ni ustavil,oz. postaja je bila napovedana,zmanjševanje hitrosti,tik pred postajo pa je vlak ponovno pospešil in odpeljal mimo postaje. Je to kak tak sistem,da če ni nikogar za izstop(verjetno strojevodja to vidi,ker so nad vrati kamere) in da na peronu nihče ne čaka,potem je dovoljeno preskočiti postajo? Lp
Tako je. Gre za sistem "hält nur bei Bedarf". Z drugimi besedami postanki na postajah, ki so označene s tem se izvajajo samo v primerju najave potnika da želi izstopiti. Za vstop je ponavadi gumb na postaji, ali pa mora strojevodja oceniti situacijo. Nič pretresljivo novega. Sistem poznajo od Švice, Nemčije do Slovaške. Razlika je samo v pravilnikih. S takšnimi zadevami zmanjšaš postanke in s tem prihranjaš energijo in skrajšaš čas vožnje, ker je potnikov zelo zelo malo. Pri Slovakih je sistem zelo zanimiv. Na nekaterih odročnih postajah, se potnik najavi tako, da mora na peronu mahati strojevodji. ;)
jusko
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 77
Pridružen: 23.11.2020, 18:43
Kraj: Jesenice

Re: Informacije o OBB

Odgovor Napisal/-a jusko »

Hvala za odgovor :)
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1579
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Informacije o OBB

Odgovor Napisal/-a desiro »

Od kollega, strojevdoje v Villachu, pa morda še zanimivost kar se tiče predpisov.

Na postajališču čakajoč potnik mora vlak čakati tako, da ga strojevodja zlahka opazi, postanek se lahko preskoči le v primeru zamude. Če je vlak reden ali predčasen mora postanek opravit tudi če ni potnikov ki bi želeli izstopiti oz. vstopiti.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
jaka.bc
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 45
Pridružen: 20.07.2023, 8:35

Re: Informacije o OBB

Odgovor Napisal/-a jaka.bc »

Na vratih garnitur je gumb z napisom "haltewunsch", katerega pritisneš če želiš izstopiti na postaji ki je označena s "bedarfshalt". Lp, Jaka
Tisti, ki pravijo, da je nemogoče, naj se umaknejo tistim, ki delajo, kar je nemogoče.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4269
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Informacije o OBB

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

jaka.bc napisal/-a: 14.12.2023, 17:46 Kaj gre narobe pri novih krmilnih vagonih?
Dajmo v pravo temo. :wink:

Prej bi končal, kaj ni narobe z novimi NightJet garinutrami. Preprosto povedano.
Krmilni vagon ni odobren nikjer, Siemens zamuja pri vsem, ÖBB PV pa se je prenagil s tem, kaj bo kdaj začel uporabljati. Trenutno na ÖBB vlada pravi kaos. Manjka za umiritev krize štirje, realno pa bistveno več RailJetov prve generacije, zato na Koroškem eksperimentirajo z drugimi vozili, tudi za praznike. Kje je problem? ÖBB ima standard in ko je kaj v okvari, se izloči. Prav tako z vsakim novim voznim redom uvedejo nov par RailJeta. Ker pa je ustrezna delavnica samo ena, pa še ta na Dunaju, tam vlada čakalna vrsta. Ko je kaj narobe z garnituro, mora iti na Dunaj, nadomestne ni, ker je ta v delavnici, vozijo še ostali, ki imajo okvare, ki ne zahtevajo izločitve. In krog je sedaj sklenjen. Čiči pa čaki do sredine januarja. Druga generacija RailJeta zamuja, zelo.
Dalje. NightJet 2 (DANI) je kaotičen. Žal so redne težave pri povezovanju z navadnimi NJ vagoni. Pojavi se napaka sredi Nemčije in lahko rečeš samo konec vožnje, vagoni lahko gredo naprej, garnitura NJ pa do prve postaje. Je enaka kot RJ, torej telemetrija. Se pa govori da niti znotraj ÖBB niso bili enotni kako bo to v praksi delovalo, ker je spenjanja, menjav smeri veliko. Sedaj zakaj pa so vzeli nedeljivi NJ 2 in krmilni vagon? Prednost praktično ni, ampak pravilnik pa veleva da je lahko pri push-pull na vlaku največ 60 osi. To pri nočnem vlaku lahko enostavno presežeš. Če jih je več je to kršenje pravilnikov. No eden izmed trikov da zaobideš, je lahko tudi krmilni vagon po določenem številu vagonov. Težava pa je, da je krmilni vagon tista točka, ki nadzoruje lokomotivo in traja odobritev precej dlje, še posebej če želijo dati vmes med lokomotivo in NJ2, še kakšne vagone. Še večji problem pa so različne kombinacije. Lok + NJ vagoni + NJ2 s sklepom krmilni vagon. To sicer gre, težava pa nastane, ker vagona za avtomobile ne moreš dati kar tako vmes, ker spet odobritev in imajo nekakšne problene z DDm in temi nedeljenimi enotami. Druga kombinacija pa potem vagoni med sabo niso povezani, ali pa je potem krmilni vagon neuporabne. Sedaj kdo je tu koga žejnega peljal čez vodo in zakaj so načrtovali tako togo stvar in krmilni vagon na nočnih vlakih, je pa drugo vprašanje. Jasno je samo to kar pravijo. Od Talenta 3, se ÖBB še vedno ni naučil ničesar, čeprav Talenti 3, ki se jim je ÖBB odpovedal, vozijo danes v Nemčiji brez problemov. Lobiji in poroke na železnici so huda stvar, kaj ti na koncu prodajo in tu se bo moral ÖBB v vsakem primeru vzeti v roke in razčistiti sam s sabo kako dalje.
Zadnjič spremenil Re 4/4, dne 20.12.2023, 16:12, skupaj popravljeno 2 krat.
jaka.bc
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 45
Pridružen: 20.07.2023, 8:35

Re: Informacije o OBB

Odgovor Napisal/-a jaka.bc »

Hvala za obsežen odgovor!
Tisti, ki pravijo, da je nemogoče, naj se umaknejo tistim, ki delajo, kar je nemogoče.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1937
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Informacije o OBB

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Bodo morali pozabiti na push- pull in voziti NJ garniture kot klasiko, z menjavo lokomotiv pri spremembah smeri. Pri nočnih vlakih s kurznimi vagoni v različne destinacije je to bolj praktično. Pametneje kot push-pull za nočne garniture bi bile avtomatske spenjače na spalnikih. Samo potem so pa že drugi problemi.
preglednik
taurus
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 109
Pridružen: 31.01.2008, 18:10

Re: Informacije o OBB

Odgovor Napisal/-a taurus »

ÖBB imajo veliko pomanjkanje garnitur. Vse "kupejske" vagone so v Romunijo prodali. Krpajo zadevo tako, da vozijo neklimatizirane CityJete v IC-jih. To je tudi razlog, da so v "Croatii" odškrnili svoje vagone. Nemci vozijo po turski progi sedaj z novimi ICE4, kateri zaradi prenizkih peronov ne morejo stat na vseh treh Gasteinskih postajah. V Hofgasteinu so napravili začasni peron, ostala dva postanka so pa črtali. Od novembra 2024 do julija 2025 je pa najavljena popolna zapora turskega predora.
Uporabniški avatar
nejko077
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 120
Pridružen: 02.12.2012, 11:37
Kraj: Medvode

Re: Informacije o OBB

Odgovor Napisal/-a nejko077 »

taurus napisal/-a: 20.12.2023, 23:39 ÖBB imajo veliko pomanjkanje garnitur. Vse "kupejske" vagone so v Romunijo prodali.
Je kje kak članek o tej prodaji, rad bi izvedel več podrobnosti.

Lp

P.s. imam izredno zanimanje za potniške vagone
Odgovori