Češke hitre železnice

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Odgovori
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Češke hitre železnice

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

RegioJet dobil varnostno spričevalo na Poljskem. Zaenkrat pri RegioJetu ne načrtujejo novih povezav. V prihodnosti pa...zagotovo.
dajmo si nalit čistega vina, hitre železnice se začnejo pri hitrosti nad 250 km/h, in ne Regiojet ne Railjet ne sodijo v to kategorijo. Torej je že sam naslov malo sfaljen. Sicer so plani izgradnje hitre proge iz Prage proti Dečinu (Usty nad Labem), pa kaj ko na nemški strani ne bo hitra proga v pravem pomenu....

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Češke hitre železnice

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ljubitelj napisal/-a:
dajmo si nalit čistega vina, hitre železnice se začnejo pri hitrosti nad 250 km/h...
No pa si ga dajmo. Uradne definicije ali razlage ali enotnega standarda, kaj je hitra železnica ( [very] high-speed rail) NI! Sicer se UIC poslužuje 200 km/h (ker se takrat začenjajo upoštevati drugačni pogoji na progi), ampak ima tri razlage in tri definicije, oziroma se lahko sklicuješ tudi na Evropsko direktivo. Nacionalni standardi se lahko razlikujejo od mednarodnih in tukaj si brcnil v temo.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Češke hitre železnice

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Kaj pravzaprav pomeni pojem "hitri vlak"? Je to vlak ki vozi z v max = 300 km/h in več ali vlak ki dosega povprečje 200.
Je to Railjet z v max 230 km/ h ali pa mogoče Soča ekspres?
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Češke hitre železnice

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Češke hitre železnice

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

No pa si ga dajmo. Uradne definicije ali razlage ali enotnega standarda, kaj je hitra železnica ( [very] high-speed rail) NI! Sicer se UIC poslužuje 200 km/h (ker se takrat začenjajo upoštevati drugačni pogoji na progi), ampak ima tri razlage in tri definicije, oziroma se lahko sklicuješ tudi na Evropsko direktivo. Nacionalni standardi se lahko razlikujejo od mednarodnih in tukaj si brcnil v temo.
Sam proge upgradane na 200 km/h ne smatram za hitre, recimo da je to moj nacionalni standard, kakor je za nekatere po njihovem nacionalnem standardu Soča ekspress hitri vlak. Ta meja 200 km/h je bolj zaradi Nemcev, saj bi v nasprotnem skorajda ne imeli hitrih železnic in bi težko prodajali svojo razpadajočo tehnologijo v tujino. Bo že tako, da so hitre proge (LGV) gradili Francozi, Nemci pa so sanjali o nadgrdanji in se opekli.

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Češke hitre železnice

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Leo Express načrtuje svojo širitev od leta 2019 naprej. Bbolje rečeno kopiranje povezav, ki jih imata RegijoJet, ter ČD in ČD+OeBB RailJet. Od bolj zanimivih povezav se omenja Berlin-Praga 6x in Praga-Dunaj via Brno 3x in via Olomouc 3x na dan. V zadnjem primeru pobiram stave, kdo bo prvi odnehal. :lol: Trije prevozniki, od tega dva nizkocenovnika, si ne bodo mogli konkurirati v nedogled.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2559
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Češke hitre železnice

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a:V zadnjem primeru pobiram stave, kdo bo prvi odnehal. :lol: Trije prevozniki, od tega dva nizkocenovnika, si ne bodo mogli konkurirati v nedogled.
Dokler RegioJet ostane, mi za ostala dva prav dol visi... No če bi ČD vozil z navadnimi EC-ji namesto z Railjetom, bi mu lahko bil konkurenca.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2559
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Češke hitre železnice

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Saj ni res, pa je!!!

Povezava na video

Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Češke hitre železnice

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

In, kaj naj bi bilo tukaj čudnega? Garnitura RJ je last ČD-ja, zato lahko z njo počnejo kar hočejo, če je prosta, oziroma nima izmenjave z ÖBB.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2559
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Češke hitre železnice

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a:In, kaj naj bi bilo tukaj čudnega?
Verjetno to, da je prvič Railjet v rednem prometu s čim drugim kot s Taurusom? In to kar z "retro Banano" 151 023?
Nekako tako, kot da bi ga pri nas vlekla 363-005.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Češke hitre železnice

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a:
Re 4/4 napisal/-a:In, kaj naj bi bilo tukaj čudnega?
Verjetno to, da je prvič Railjet v rednem prometu s čim drugim kot s Taurusom? In to kar z "retro Banano" 151 023?
Nekako tako, kot da bi ga pri nas vlekla 363-005.
Nič novega Slika

https://trainspo.com/photo/76753/

http://www.fotodoprava.com/images_vlak_ ... 118_15.jpg
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2559
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Češke hitre železnice

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a:
TGV Lyria napisal/-a:
Re 4/4 napisal/-a:In, kaj naj bi bilo tukaj čudnega?
Verjetno to, da je prvič Railjet v rednem prometu s čim drugim kot s Taurusom? In to kar z "retro Banano" 151 023?
Nekako tako, kot da bi ga pri nas vlekla 363-005.
Nič novega Slika

https://trainspo.com/photo/76753/

http://www.fotodoprava.com/images_vlak_ ... 118_15.jpg
Upsss...pa kje jih pobereš... Požrem besede nazaj.
Ampak se mi dozdeva da je na drugi sliki 362 bolj nadomeščala pokvarjenega Taurusa, zadaj je avstrijska garnitura.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Češke hitre železnice

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a:
Upsss...pa kje jih pobereš... Požrem besede nazaj.
Ampak se mi dozdeva da je na drugi sliki 362 bolj nadomeščala pokvarjenega Taurusa, zadaj je avstrijska garnitura.
Poberem jih iz Prehľad železničných aktualít. Pa to nima veze s kakšnim prehladom, ampak pregled železniških novic. :D

Pri zadnji ne gre toliko za okvaro, ampak za to, da je RJ garnitur enostavno preveč, ustreznih lokomotiv pa premalo. Zato v Breclavu menjajo serijo 1116 za 362, ob izpadu Taursa, če ga ni mogoče nadomestiti z drugim 1216.2xx. "Šekasta" kombinacija pove, da je lokomotiva nadomestna.

Zakaj je garnitur preveč? Na Drehscheibe sem uspel izvedeti, da je bilo naročenih preveč Taurusov, zato jih je bilo potrebno ustrezno uporabiti. Ampak garnitur je še vedno preveč, čeprav so z izmenjavo z Čehi uspeli višek spraviti na minimum. Zato se flota RJ, sedaj z novim voznim redom širi v Bratislavo. Bratislava-Zurich in obratno. Žal pa se je pokazalo, da je nekaterih ustreznih lokomotiv premalo, vse dokler ne bodo prišli Vectroni. 10 jih je že pogojno* operativnih, ki bodo zamenjali Tauruse podserije 0.
*Še ni dovoljenja za Italijo, kar je predpogoj, da začnejo voziti. Drugi obvezni pogoj pa je še Češka, ki pa verjetno ne bo delala problemov z podstavnimi vozički.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Češke hitre železnice

Odgovor Napisal/-a mkx »

Zanimivo je, da je ČD 362 v obeh primerih pripeta pred krmilni voz ... po tem bi lahko sklepali, da je v Břeclav RJ pripeljal s Taurusom zadaj in je bila menjava lokomotiv tako precej bolj enostavna - pripreganje ČD362 je lahko potekalo praktično sočasno z odpenjanjem ÖBB 1x16.

Prav tako zanimivo je to, da je na prvi fotografiji pri 362-tki dvignjen zadnji OT, na drugi fotografiji pa prednji. Kot bi strojevodja na drugi fotografiji ravnal kot ob vožnji priprežne lokomotive in ne vlakovne?
LP, Metod
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Češke hitre železnice

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

mkx napisal/-a: Zanimivo je, da je ČD 362 v obeh primerih pripeta pred krmilni voz ... po tem bi lahko sklepali, da je v Břeclav RJ pripeljal s Taurusom zadaj in je bila menjava lokomotiv tako precej bolj enostavna - pripreganje ČD362 je lahko potekalo praktično sočasno z odpenjanjem ÖBB 1x16.

Prav tako zanimivo je to, da je na prvi fotografiji pri 362-tki dvignjen zadnji OT, na drugi fotografiji pa prednji. Kot bi strojevodja na drugi fotografiji ravnal kot ob vožnji priprežne lokomotive in ne vlakovne?
Problem je, da ima enačba več neznank, tako da točnega odgovora iz moje strani ne bo. Tvoj primer sem sicer že videl, ampak to je bilo nekaj voženj ob uvedbi. Je pa obvezen 1116. 1016 na RJ ni, ker jih je premalo in so locirani drugje. V zgornjih primerih gre verjetno za to, da kompatibilni Taurus 1216 že čaka v Avstriji ali v Pragi ali pa je naključno slikano za isto smer. To, da je lokomotiva pred krmilnim vozom, gre pripisati naključju. Čeprav so ponavadi garniture obrnjene tako, da se ob dveh spetih garniturah ne dogaja, da sta obe lokomotivi v "sendviču", krmilna vagona pa na čelu in sklepu. Se pa je že zgodilo.
Odgovori