Češke hitre železnice

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Odgovori
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Češke hitre železnice

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Re 4/4, midva n bova nikoli končala. Sam gledam na stvari povsem drugače in predvsem v smislu optimizacije poslovanja. Kaj mene briga koliko je ranžirnih postaj, vlak pele od točke A do točke C, za točko B pa mu ni potrebno skrbeti. 6 osne lokomotive imajo skorajda do pičice 50% večjo vlečno silo kot 4 osne, seveda pri enaki izvedbi krmiljenja pogona. kar pa je dandanes dokaj standardizirano. Upoabljati strao angleško dizel lokomotivo je pa malo morgen, vzeli bi novejšo večsistemsko električno 4 osno in bi verjetno bolje vlekla, končno ima 541 večjo vlečno silo kot 661 zaradi boljše kontrole pogona na oseh.

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Češke hitre železnice

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ljubitelj napisal/-a:Re 4/4, midva n bova nikoli končala. Sam gledam na stvari povsem drugače in predvsem v smislu optimizacije poslovanja. Kaj mene briga koliko je ranžirnih postaj...
Točno zato. Ker gledama iz dveh različnih kotov. Ti iz svetovnega, jaz iz tega, kaj se aktualno dogaja. Zadnji primer je, da je ITL sklenil posel z VW, s kateih tedensko spravi 100 tovornjakov tedensko s cest. Kako boš postopal po Ameriško, če VW zahteva toliko in toliko na dan, teden, mesec....drugi posel ITL-ja pa se dogaja na čisto tretjem koncu Nemčje? In takšnih poslov je ogromno. Ranžirne pa so še kako pomembne. Zakaj? Še enkrat. 4,5 milijona gospodarskih subjektov je v Nemčiji. Ne bi ustrelil v prazno, če je vsak manj kot tretji prevoz na EU cestah, povezan posredno ali neposredno s temi podjetji...Pa naj si gre za kombi, polpriklopnik ali vagon. In skrb vzbujajoče za Tirolsko je, da s krepi kombi prevoz, ki oskrbuje mikro podjetja. In takšen prevoz, doda lepo število % v statistiki. In mikro, ter mini podjetij je v Evropi več, kot listja in trave. In tu ti ne pomaga noben 100 kilometerski vlak. Ker tudi Američani vedo, da večje je boljše, velja samo do določene točke. Ker se potem marža dobička zmanjša.

P.S. 40 let staro lokomotivo je mišljeno ET-22, ki še aktivno vozi po Poljskem.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Češke hitre železnice

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Ljubitelj napisal/-a:.. končno ima 541 večjo vlečno silo kot 661 zaradi boljše kontrole pogona na oseh.
LPL
Ta primerjava je pa malo huda (4 kratna razlika v moči). Kenedi maksimalno silo pri maksimalni moči doseže pri kakšnih 17km/h, 541 pa pri 80 km/h. Če bi imela 541 zobniški pogon (nova kost za Duhovnika), bi pri 17 km/h lahko vlekla preko 3000 ton iz Kopra.
preglednik
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Češke hitre železnice

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ta primerjava je pa malo huda (4 kratna razlika v moči). Kenedi maksimalno silo pri maksimalni moči doseže pri kakšnih 17km/h, 541 pa pri 80 km/h. Če bi imela 541 zobniški pogon (nova kost za Duhovnika), bi pri 17 km/h lahko vlekla preko 3000 ton iz Kopra.
Ampak govorimo o adhezijskih železnicah in moč motorjev nima nobenega voliva na startno vlečno silo. V igri sta samo masa in efektivni koeficient trenja, ki je funkcija uspešnosti krmiljena motorjev.

LPL
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Češke hitre železnice

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Speljava ni odvisna od moči, se strinjam. Končna hitrost pa zelo, naj bo v klanec ali po ravnini.
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Češke hitre železnice

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

https://zdopravy.cz/drahy-poptavaji-az- ... aky-15051/

Češke železnice kupujejo do 90 vagonov, ki bodo v uporabi tudi v Sloveniji. Poleg Slovenije še Poljska, Nemčija, Avstrija, Slovaška in Madžarska.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2559
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Češke hitre železnice

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a:https://zdopravy.cz/drahy-poptavaji-az- ... aky-15051/

Češke železnice kupujejo do 90 vagonov, ki bodo v uporabi tudi v Sloveniji. Poleg Slovenije še Poljska, Nemčija, Avstrija, Slovaška in Madžarska.
Prvi so pretekli teden šli na prve teste: http://www.railvolution.net/news/first- ... cd-on-test
Posebnost je, da gre za fiksno spete garniture 5 vagonov (podobno kot Railjet), ki pa imajo na obeh koncih klasične UIC spenjače, da se lahko nanje dodaja klasične vagone.
vidkrt
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 804
Pridružen: 05.08.2020, 20:33
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Češke hitre železnice

Odgovor Napisal/-a vidkrt »

Nekaj sem zasledil na Railcolour news:
https://railcolornews.com/2020/11/10/cz ... -h-for-cd/
vidkrt
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 804
Pridružen: 05.08.2020, 20:33
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Češke hitre železnice

Odgovor Napisal/-a vidkrt »

Pa še nekaj sem slišal. Čehi bojo tudi imeli iste škoda garnoture, kot jih imajo nemci za RE München-Nürnberg!
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2559
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Češke hitre železnice

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

vidkrt napisal/-a:Pa še nekaj sem slišal. Čehi bojo tudi imeli iste škoda garnoture, kot jih imajo nemci za RE München-Nürnberg!
Oblikovno podobne pa res. Ampak za Vmax = 160 km/h in za začetek z dizelsko vleko, do elektrifikacije proge. Pa še marsičesa ne bodo imele, kar imajo NIM garniture.
Uporabniški avatar
maxima
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 643
Pridružen: 25.01.2015, 14:55
Kraj: Obalno-kraška
Kontakt:

Re: Češke hitre železnice

Odgovor Napisal/-a maxima »

vidkrt napisal/-a:Railcolor
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2559
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Češke hitre železnice

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Kako se prenovi Pendolino vlak, da izgleda kot nov? Naš že kar kliče po kakšni taki osvežitvi...

Povezava na video

Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Češke hitre železnice

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

RegioJet je z današnjim dnem začel prodajo vozovnic za sezonski vlak do Reke in Splita. Kot se sedaj že ve, bo vlak zaobšel Slovenijo, kar pa ima za posledico nekaj negativnih stvari.
S prvimi vožnjami se bo začelo voziti turiste z 28 majem in zaključile 27 septembra. Julija in avgusta bo vozil vsak dan, junija in septembra pa trikrat na teden. Cene ostajajo na lanskem nivoju (po trenutnem tečaju) 22,84 € za Reko in 33,45 € za Split, ter 11,62 € za dolačilo za kolo. Spalniki se začnejo od 30 za Reko in 42 € za Split. Cena vključuje celotno storitev, vključno z majhnim zajtrkom. Možmo je najeti celotni kupe ali sedeže v tihem oddeleku. Izjeme pri prodaji kart so verjetno tudi letos relacije v notranjem prometu, kjer kart ni mogoče kupiti, poleg tega je odpoved vozovnice s strani potnika bolj kaznovana. Zaradi trenutne situacije, pa tudi RegioJet ne garantira da bodo vsi vlaki dejansko vozili. Poleg Prage in Brna se bodo vlaki ustavili še v Břeclavu, Bratislavi, Györu in Budimpešti na postaji Kelenföld, ter seveda Zagreb. Letošnja novost sta poleg že rednih avtobusov, še dodatni avtobusni povezavi do Kotora v Črni gori in Neuma v Bosni in Hercegovini. Število sedežev bo odvisno od trenutne situacije. Na Hrvaškem bo vleko opravljal HŽ.
Ker gre vlak letos okoli, je šengenska kontrola napram lanskemu letu ob bolj nezaželeni uri. Ob treh zjutraj v smeri morja in ob pol treh v smeri Češke. Na Reko se prispe ob 10:13 in 13:44 v Split, v obratni smeri pa odhod 19:55 iz Reke in 15:51 iz Splita. Kar pomeni da potovanje od Prage do Splita traja kar 20 ur in 58 minut.
Zadnjič spremenil Re 4/4, dne 18.02.2021, 14:49, skupaj popravljeno 2 krat.
andre85
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 752
Pridružen: 11.04.2014, 19:36
Kraj: Freilassing

Re: Češke hitre železnice

Odgovor Napisal/-a andre85 »

Re 4/4 napisal/-a: 18.02.2021, 13:42 RegioJet je z današnjim dnem začel prodajo vozovnic za sezonski vlak do Reke in Splita. Kot se sedaj že ve, bo vlak zaobšel Slovenijo, kar pa ima za posledico nekaj negativnih stvari.
S prvimi vožnjami se bo začelo voziti turiste z 28 majem in zaključile 27 septembra. Julija in avgusta bo vozil vsak dan, junija in septembra pa trikrat na teden. Cene ostajajo na lanskem nivoju (po trenutnem tečaju) 22,84 € za Reko in 33,45 € za Split, ter 11,62 € za dolačilo za kolo. Spalniki se začnejo od 30 za Reko in 42 € za Split. Cena vključuje celotno storitev, vključno z majhnim zajtrkom. Možmo je najeti celotni kupe ali sedeže v tihem oddeleku. Izjeme pri prodaji kart so verjetno tudi letos relacije v notranjem prometu, kjer kart ni mogoče kupiti, poleg tega je odpoved vozovnice s strani potnika bolj kaznovana. Zaradi trenutne situacije, pa tudi RegioJet ne garantira da bodo vsi vlaki dejansko vozili. Poleg Prage in Brna se bodo vlaki ustavili še v Břeclavu, Bratislavi, Györu in Budimpešti na postaji Kelenföld, ter seveda Zagreb. Letošnja novost sta poleg že rednih avtobusov, še dodatni avtobusni povezavi do Kotora v Črni gori in Neuma v Bosni in Hercegovini. Število sedežev bo odvisno od trenutne situacije. Na Hrvaškem bo vleko opravljal HŽ.
Ker gre vlak letos okoli, je šengenska kontrola napram lanskemu letu ob bolj nezaželeni uri. Ob enih zjutraj v smeri morja in ob pol treh v smeri Češke. V Zagrebu je predviden še dolg postanek, saj se vlaka iz Reke in Splita ne bosta združevala v Ogulinu. Na Reko se prispe ob 10:13 in 13:44 v Split, v obratni smeri pa odhod 19:55 iz Reke in 15:51 iz Splita. Kar pomeni da potovanje od Prage do Splita traja kar 20 ur in 58 minut.
Avtobusne prevoze pa bo tudi letos za te potnike izvajala Arriva (Autotrans, Panturist ter Arriva Primorska)
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Češke hitre železnice

Odgovor Napisal/-a preglednik »

21 ur od Prage do Splita. Google earth mi za isto relacijo z avtom ponudi 10 ur in 45 min. Ne vem kaj naj rečem.
preglednik
Odgovori