DB ima probleme z ICE-ji (tudi Siemens, Bombardier, Alstom)

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

DB ima probleme z ICE-ji (tudi Siemens, Bombardier, Alstom)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Zastavil sem novo temo, ker mi druge niso ustrezale...

Začel bom s pravilno novico, ki jo je objavil @Florjan v temi: DB Pobrala ICE-T s prometa (in mala uganka)
Florjan napisal/-a:
zbowe napisal/-a:DB je od 25.oktobra pobrala s prometa vse ICE-T vlake, zaradi problemov na vozičkih. Kot vsi veste, so ICE-T vlaki na nagibno tehniko.

Bom uganite kdo proizvaja vozičke ICE-T-jev?!?

Včeraj sem prebral na ZDF teletekstu, da bodo omenjena vozila stala predvidoma do Božičnih praznikov. V juliju so imeli izredni dogodek zaradi napake na osni dvojici. Sredi septembra so pri kontrolnem pregledu odkrili zopet napako, zato so vzeli vozila iz prometa. Pri nadaljnjih pregledih ICE-jev so našli napako na osi in to razpoko globine 1mm.
Torej niso "na tapeti" samo "nagibniki"...

V statističnem portalu statista.org so povprašali 1011 Nemcev, ali še zaupajo v zanesljivost ICE-jev po zadnjem iztirjenju v Kölnu...

Ogovori so bili naslednji:

-ja, popolnoma 31%
-ja 44%
-ne 11%
sploh ne 4%
brez opredelitve 10%

Je pa takšna anketa pristranska, saj če imaš edino možnost, da se voziš recimo v službo z vlakom, pa ja ne boš rekel, da sploh ne zaupaš... :roll:


Poglejmo si članek v reviji "der Spiegel" z dne 1.12.2008, kjer je pet (!) novinarjev (Nina Bovensiepen, Andrea Brandt, Barbara Schmid, Jörg Schmitt und Christian Wüst) obdelalo probleme v zvezi s ICE-ji v članku z naslovom:

NAPREDEK V NEVARNOST (Fortschritt ins Risiko)


Podnaslov pa se glasi:
"Pet mesecev po lomu osi kolesne dvojice na ICE-ju tavajo inženirji pri raziskovanju vzroka še v temi. Jasno je samo to, da je proizvajalec uporabil jeklo, katerega lastnosti niso bilo dovolj raziskani. Direktor železnic Hartmut Mehdorn razmišlja o predelavi vlakov."

Časopis kot časopis prične zgodbico o razpoki na osi vlaka ICE-T, ki so jo avgusta 2008 odkrili pri rutinski kontroli v Berlinskih vzdrževalnih delavnicah Rummelsburg. Ultrazvok je pokazal dva milimetra globoko razpoko in ravno s takšnimi znaki se začne kazati utrujenost materiala, in te razpoke gredo vedno globlje v material osi, dokler končno se os ne pretrga (odlomi po celotnem preseku).

Sedaj so to kolesno dvojico z razpoko v osi pripeljali na preizkušališče v železniški tehnični center v Brandenburg-Kirchmöser, kjer je zaposlenih 160 strokovnjakov.
Preizkušališče izgleda tako, da kolesno dvojico poganjata dva velika kolesa, "potopljena" pod nivo tal, obremenjena pa je os s hidravlično stiskalnico.
Sedaj se vrti na preizkušališču dvojica že tri tedne in si je "nabrala" že dodatnih 40.000 kilometrov.

Oddelek za tehniko materialov in analizo oslabjenih mest vodi Katrin Mädler (43). Za "Der Spiegel" je izjavila, da se rezpoka tudi po treh tednih preizkušanja ni povečala niti malo.
Da pa je nekaj zelo narobe, pa ve Katrin Mädler zelo dobro, saj je 9. julija 2008 ICE 518 pri izvozu iz železniške postaje Köln iztiril, potem ko se je os na kolesni dvojici voza št.23 razlomila na dva dela.
Železnica je hotela v začetku dogodek narediti nepomemben, potem pa je negotovost začela naraščati z vsakim detajlom, ki je pricurljal v javnost. Na primer to, da je ICE 518 pred lomom osi vozil polnih 300 km/h na trasi od Frankfurta do Kölna. Potniki in vlakovodja so postali pozorni na hrupne udarce, ki so nastajali na podvozju. Železniški zvezni urad je ugotovil, da bi zlom osi kolesne dvojice pri polni hitrosti pomenil zopet takšno katastrofo, kot se je dogodila leta 1998 ICE-ju v kraju Eschede.

Od iztirjenja je minilo pet mesecev in javnost je zapadla v krizo zaupanja, tako da so uvedli kontrolo osi z ultrazvokom vsakih 30.000 km.
Krizo zaupanja lahko odpravi samo prepričljivo pojasnilo vzroka poškodbe osi na ICE 518. Tako laiki kot eksperti se namreč sprašujejo, zakaj lahko os, ki ima najmanjši premer 16 centimetrov, napoka in na koncu prelomi.
Kljub vsemu, pa se razpoka na preizkušališču ne veča, kar pelje Katrin Mädler k odločitvi, da bi se lahko podaljšalo interval pregledov osi z ultrazvokom, po drugi strani pa se ni približala vzroku loma niti za milimeter.
Proizvajalec je predpisal ultrazvočne preglede na 480.00 km, vendar je že DB sam pričel pregledovati osi že pred nesrečo na 300.000 km.
Železniški zvezni urad je po nesreči znižal inšpekcijski interval na 30.000 prevoženih kilometrov.

Direktor DB pa se pritožuje, da bodo tako pogosti pregledi pripeljali DB v zgubo in da se je vseskozi trudil s svojimi menežerji, da bi državno podjetje z različnimi varčevalnimi ukrepi podjetje pripeljal na borzo, kjer bi imelo najmanj 10 % kapitalske rendite.
Sredstva za vzdrževanje vozil in tirnega omrežja so se tudi znižala, nastali so tudi zato izredni dogodki.
Tukaj pa je prišel navzkriž s sindikati in strojevodje ICE-jev pripovedujejo, kako so s strani predpostavljenih pod "stalnim pritiskom", ko prijavljajo izredne dogodke.

Frank Schmidt, predsedujoči sindikata nemških strojevodij (GDL) v deželi ZgornjePorenje-Westfalija /Norrhein-Westfalen/ je izjavil: "V zadnjih treh mesecih so se štirje kolegi uprli nadaljevati z vožnjo, ko so zaslišali nevarni hrup ali opazili čudno obnašanje med vožnjo".

Na mizi ministra za promet Tiefensee-ja pa leži že vmesno poročilo o zlomljeni osi kolesne dvojice Zveznega urada za preizkušanje materiala (BAM). Poročilo je naročilo Zvezno pravdništvo, ki preiskuje iztirjenje v Kölnu.
Pri preizkusu materiala osi so ugotovili "nekovinske vključke" na mestu loma. Takšne nečistoče niso nič nenavadnega, nastanejo pri proizvodnji jekla, ne sme pa jih biti preveč. Zaenkrat pa inženirji BAM-a niso rekli zadnje besede, ali so ti vključki res bili vzrok za lom osi. Novinarji ugibajo, da verjetno to tudi nikoli ne bodo rekli zadnje besede.

Katrin Mädler iz železniškega tehničnega centra ne verjame v teorijo "nekovinskih vključkov". Po njenem mnenju se prične začetna poškodba na površini zaradi mehanične poškodbe, recimo udarca kamna ali korozije. Potem razpoka širi počasi od zunaj navznoter.

Pomembna sprememba se je začela dogajati v osemdesetih letih. Konstrukterji železniških vozil so začeli uporabljati trdnejša jekla za osi kolesne dvojice. Ideja je prišla najprej od konstrukterjev tramvajev, kjer je nastal trend nizkih vozil, s tem pa povezanih znižanj podvozja. Sledi samo še logika: če je os tanjša, mora biti material trdnejši.
Tako so začeli uporabljati krom-nikel-molibdenove legure (CrNiMo) in kmalu so se navdušili za te materiale tudi razvijalci novih hitrih vlakov.

Konstrukterji vlaka ICE 3 so uporabili jeklo vrste 34CrNiMo6, kar jim je omogočilo, da so "prišli skozi" izračun s premerom gredi 160 mm na najtanjšem delu - kar pa je pomenilo dobra 2 cm (20 mm) manj kot pri enaki konstrukciji iz konvencionalnega jekla.

Hans Peter Lang (50) je bil takrat soodgovoren za razvoj podstavnih vozičkov za ICE 3. Motiv za zmanjšanje premera, pravi danes, je bil izboljšati obremenitve na materiale: " koliko lažje so nevzmetene mase, toliko manjše so obremenitve vozila in tirničnega sistema". Uporaba visoko trdnostnega materiala je privarčevala po gredi dobrih 100 kg teže.

Lahka gradnja je bila v liniji filozofije visoke tehnike nemških vlakov. To, da bi bila privarčevana teža na račun varnosti, pa Lang pravi, da nikakor ni bilo mišljeno. "Gredi kolesne dvojice so izdelane kot trajno trdne in zadovoljujejo posameznim zahtevam in veljavnim evropskim predpisom".
Lang je danes vodja Sistemske tehnike pri DB.
Dokler se osi vrtijo nepoškodovane je vse v redu. Lang pa nadaljuje: " Da se razpoke v jeklu z visoko trdnostjo hitreje širijo, je jasno. Prav zato pa delamo preizkave z ultrazvokom".

Trenutno nihče ne ve, koliko časa traja, da se iz milimetrske razpoke razvije prelom osi.
"Izračuni so še v začetni fazi", pravi ekspertinja za preiskavo materiala ga. Mädler.
Nekateri inštituti omenjajo manj kot 10.000 km od začetne razpoke do preloma, nekateri pa celo do 1 milijona km.

Pri tem se postavlja vprašanje, kakšni so pravi intervali za pregledovanje osi. Slaba vzporednica je z najtemnejšim dogodkom mlajše zgodovine nemških železnic: Eschede.
Takrat je umrl 101 potnik, ker je nemški inženirski duh poizkušal posebno rešitev: kolesne obroče, vzmetene z gumo. Razvijalci so hoteli vožnjo narediti komfortno, brez vibracij, tako da bi lahko pustili na mizici v jdilnem vagonu brez da bi "shodile".
En tak kolesni obroč je nekaj kilometrov pred krajem Eschede počil in to je pripeljalo do katastrofe. Od takrat se je zopet vrnilo na klasične monoblok kolesne dvojice.

Odločitev za trdnejše jeklo so sprejeli v osemdesetih letih pod vodstvo šefa Zveznih železnic (DB) Rainer Marie Goglka. Je pa odgovornost za razvoj vozil že pred časom prešla na konzorcij izdelovalcel vozil. ICE 3 in ICE T sta bila prva vlaka za visoke hitrosti, ki sta bila konstruirana po novih zamislih.

Konec oktobra 2008 se je šef DB sestal s predstavniki izdelovalcev ICE-jev, konzorcijem SIEMENS, BOMBARDIER in ALSTOM. Zahteval je izjavo o trajnosti osi in v katerih intervalih morajo pregledovati osi. Izgovarjali so se, da še nimajo dovolj empiričnih podatkov.

Do sedaj še nihče ni to rekel javno, vendar se v branži širi mnenje:
Cr-NI-Mo jekla so zabloda. Za dokaz prikazujejo, kako se je začel obnašati Siemens: za Španijo so razvili S-103 (razvoj iz ICE 3), ravno tako je 13 vlakov druge generacije za nemške železnice (DB) dobavil z osmi iz konvencionalnega jekla EA4T. Te osi so na mnogih delih debelejše za preko 2 cm kot osi iztirjenega ICE 518 in do sedaj niso na njih opazili nobenih razpok.

Ko so španske železnice Renfe spraševale Siemens po Kölnskem iztirjenju, kako varni so njihovi vlaki, so dobili odgovor, da se kaj takega z njihovim S-103 ne more nikoli zgoditi, tudi glede na to, da so uporabljeni drugi materiali za gredi.

Predelava 54-tih ICE-3 vlakov na preizkušene materiale gredi si zamišlja šef DB kot možno opcijo, seveda na stroške proizvajalcev vlakov.
Za SPIEGEL je Mehdorn izjavil: " Pričakujemo v naslednjih 14-tih dnevih, da proizvajalci dokončno poskrbijo za jasne odgovore".

Bo pa predelava prišla proizvajalce precej drago. Samo zamenjava 16 pogonskih osi bo znašala 100.000 evrov stroškov. Dobavni časi za osi pa znašajo do enega leta.

V začetku naslednjega leta (2009) gre v uporabo še 8 novih aparatov za preizkus z ultrazvokom, tako da bo vožnja z ICE floto varna. Vendar pa so tako pogoste kontrole za DB ogromen strošek.

Z odkritim zadovoljstvom pa sledijo debaklu nemške železniške industrije v Franciji. Zadnja leta so morali njihovi inženirji za razvoj TVG poslušati, kako nazadnjaško je njihovo vozilo v primerjavi z ICE-ji. Tako na primer ICE vrača električni tok v omrežje, TGV pa ga uničuje preko uporov v vroč zrak.

Tudi pri konstruiranju osi so se Francozi odpovedali napredku. Ostali so pri konvencionalnih jeklih in tudi bogato dimenzioniranih: na sedežu koles znaša premer 212 mm. Proizvajalec firma Alstom meni, da so preizkusi z ultrazvokom teh njihovih vlakov nepotrebni. Priporočajo pregled osi z ultrazvokom le pri menjavi koles, to pa je vsake 2 milijona kilometrov.

"TGV flota ima s temi osmi prevoženih že 2 milijardi kilometrov hitrih prog, pa ni nastopil še noben problem", je izjavil Immo von Fallois, Alstomov predstavnik za javnosti.


TO JE POVZETEK ČLANKA V REVIJI "DER SPIEGEL" št.49/2008

Za vsebino članka ne odgovarjam!
Odgovarjam samo za frajhand prevod! Slika

Še link za kontrolo prevoda: http://wissen.spiegel.de/wissen/image/s ... humb=false

Poleg tega v linku lahko vidite napravo za pregled osi z ultrazvokom, zlomljeno os ICE 518....
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pa še ena fotka zlomljene osi (gredi) vlaka ICE 518 v Kölnu za lažjo predstavo...

Slika

vir: Zug&Bahn Blog http://eisenbahn.egghof.com
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Vidim, da sem ga polomil, ker nisem dal prispevka v rubriko ID, zato ni nobenega odziva :idea:

(se mi skor škoda zdi časa, ki sem ga zabil za prevod, če ni odziva...dal bi link, pa zdravo...sam vem, da nemščina ni "priljubljena"...hehe...Florjan pa itak zna perfektno nemško)

Mislim pa, da je tema zanimiva, ker se vidi, kako se reagira po nekem ID-ju v Nemčiji in kakšen je vpliv javnosti (tudi forumov!)...

Moderator, kakšno je tvoje mnenje o selitvi prispevka?
Uporabniški avatar
bart
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1289
Pridružen: 07.03.2007, 19:50

Odgovor Napisal/-a bart »

Hvala za pevod. Teme pa res nisem opazil.

Me pa vse prebrano spominja na zlato šentvidško luknjo. Vsaj v principu.

Razmerje med ceno in zaslužkom. Kar pa se inžinirjev in novih tehnologij tiče pa je moje mnenje takšno: Nove tehnologije in materijali zahtevajo svoj čas (omenjena zlitina), ki pa ga v današnji družbi pritiskov vodstva in vlad preprosto ni.

Jernej
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

železocestnik napisal/-a:Vidim, da sem ga polomil, ker nisem dal prispevka v rubriko ID, zato ni nobenega odziva :idea:

(se mi skor škoda zdi časa, ki sem ga zabil za prevod, če ni odziva...dal bi link, pa zdravo...sam vem, da nemščina ni "priljubljena"...hehe...Florjan pa itak zna perfektno nemško)

Mislim pa, da je tema zanimiva, ker se vidi, kako se reagira po nekem ID-ju v Nemčiji in kakšen je vpliv javnosti (tudi forumov!)...

Moderator, kakšno je tvoje mnenje o selitvi prispevka?
Nikar ne cagaj, @železocestnik. Tema je odlična, sam sem jo z veseljem prebral. Žal pa ima napako. Namreč ni "krvava", zato tudi malo slabši odziv. Potem pa še za mnoge suhoparne tehnične zadeve in rezultat je takšen kot je. Le poglej sorodno temo v ID, v kateri je ostal ravno tvoj post zadnji in brez odgovora. Kljub temu, da je bilo iztirjenje v Laškem 29.08.2005 zelo hudo, je tema nabrala borih 577 ogledov.

Za to temo mislim da kar paše na to mesto, saj obravnava tegobe nemških železnic, katere so sicer res povzezane z ID, ampak bistvo pa je v njihovih težavah v povsem v tehničnem smislu. Torej bomo kar tu dali še kakšen prispevek. :wink:

lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Če dovolita(e) bi še jaz nekaj pripomnil. Ne mislim nič slabega ampak načeloma je bolje tako, kakor je kot pa da imamo prispevke z bistroumnimi pripombami. Na letalskem forumu se pri raznoraznih težavah in nesrečah takoj začnejo pametovanja, kaj je bilo in to praktično takoj, ko pride do nesreče. Vsi pa veste, da preiskave letalske nesreče trajajo mesece, večinoma leto ali več. Vsak ima pravico do svobode govora a natolcevanja, ki kaj kmalu pridejo do obtoževanja krivcev (ki po možnosti niti niso) so pa le prehuda reč. Tako da železocestnik, ne se ustrašit, če ni odgovorov, včasih je bolje tako kot pa pametovanje. Pa brez zamere, to je le moj pogled na ta problem ;)
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, imate prav...če bi pri iztirjenju zadel eno ovco, bi se oglasili takoj naravovarstveniki.

Strašno je to, da je pred lomom osi/gredi/ vozil lak s 300 km/h. Tisti, ki imate avto, ki gre 2oo ali 250 km/h veste, kakšna velika hitrost je to, ko morate zavirati... :roll: :oops:

Če bi se os odlomila pri 300 km/h pomeni to 100 mrtvih potnikov!

Članek sem povzel tudi zato, ker se je lotilo te kočljive teme pet novinarjev, ki so se morali nekako vskladiti pri tako zahtevni temi...

Pri nas, v Sloveniji; je zadosti en "pameten" novinar za vse teme, tudi za železnico...samo v pravi stranki mora biti... :roll:

Ja, @Gorchi, tudi ti imaš prav. Bolje manj pametnih ogledov, kot pa ena "bistroumna" pripomba...Pol bi šele bil scagan... :cry: :lol: :lol: :lol:
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: DB ima probleme z ICE-ji (tudi Siemens, Bombardier, Alstom)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Preiskovalni organi v Nemčiji so opustili po enem letu pregon proti neznanemu storilcu (primer iztirjenja ICE-ja v Kölnu).

Očitno je prišlo "ugodno" poročilo iz Zveznega urada za preiskavo materiala, ki rešuje DB vsaj za nekaj časa. Važno je pridobiti čas, sicer lahko DB propade zaradi takšnih problemov.
V poročilu piše, da je prišel v material pogonske gredi kolesne dvojice tujek, ki je povzročil razpoko, ki se je razširila po gredi tako daleč, da je "odletela".
Preiskovalni organi ne bodo speljali postopka niti proti proizvajalcu gredi, saj napaka ni bila narejena namerno.

Od dogodka v Kölnu DB preglejuje gredi kolesnih dvojic ICE-jev 10 krat pogosteje...

Še link o sporočilu, da se preiskava prekine:
http://www.welt.de/vermischtes/article4 ... tellt.html
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: DB ima probleme z ICE-ji (tudi Siemens, Bombardier, Alstom)

Odgovor Napisal/-a Tono »

Pozdravljeni,

ŽC, hvala za zanimiv članek, si bil ful pridkan, da si nam ga prevedel :) Moj pogled na zadevo z zornega kota tehnike cestnih vozil je naslednji: vozila so postala izjemno kompleksna, in spričo tekmovalnosti med proizvajalci, se posamezni sistemi pred serijsko proizvodnjo ne stestirajo dovolj. In jasno je, da tu in tam gre kaj po zlu. Kar pa se tiče lomov osi, pa imam občutek, da je po sredi nemški "Kaputtsparen". Namreč že videno.

Lp,

T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 659
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Re: DB ima probleme z ICE-ji (tudi Siemens, Bombardier, Alstom)

Odgovor Napisal/-a Florjan »

Tudi DB so imele velike težave zaradi suhega snega z ICE vlaki, saj je na progi Berlin -München vozil vsak drugi vlak. Po mnenju enega vodilnega delavca DB ti vlaki niso grajeni za "Sibirski mraz". Zvezni prometni minister pa je obtožil kar proizvajalce, to sta Siemens in Bombardier.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: DB ima probleme z ICE-ji (tudi Siemens, Bombardier, Alstom)

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Naši Siemensi so crkali kot muhe. Najprej zaradi suhega snega, ki se je zalezel domala povsod. Nato pa zaradi kondenzirane vlage, ki jo je povzročilo hitro taljenje snega zaradi odjuge. Pol voznega parka vozi s "polovično vleko".

Tole zimico bi morali imeti leta 2001, da bi Siemensovim inženirjem dali "tinte piti", ko so bila vozila še v garanciji. :kij
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Re: DB ima probleme z ICE-ji (tudi Siemens, Bombardier, Alstom)

Odgovor Napisal/-a 541 »

Dolfe napisal/-a:Naši Siemensi so crkali kot muhe. Najprej zaradi suhega snega, ki se je zalezel domala povsod. Nato pa zaradi kondenzirane vlage, ki jo je povzročilo hitro taljenje snega zaradi odjuge. Pol voznega parka vozi s "polovično vleko".
Ja, 2 na reviziji, 3 v okvari v CD in že vozi 2002/2001 klasika. Ter kot si omenil, velik del flote v prometu pa vozi s polovično vleko z maksimalno kakih 75 km/h. Pa saj ne, da je proizvajalec Siemens. #-o
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 659
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Re: DB ima probleme z ICE-ji (tudi Siemens, Bombardier, Alstom)

Odgovor Napisal/-a Florjan »

Na DB se je novo leto začelo nesrečno. V dveh dneh dva iztirjenja tovornih vlakov na razdalji približno 100 km. Poškodovana je ICE proga med Berlinom in Kölnom. Proga naj bi bila zaprta do nocoj. Več spodaj.
http://www.wdr.de/mediathek/html/region ... mediathek4
http://www.azonline.de/aktuelles/top_th ... offen.html

Tudi okoli osi ICE i S vlakov se nekaj premika.
http://de.news.yahoo.com/1/20100106/twl ... c1e7b.html
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: DB ima probleme z ICE-ji (tudi Siemens, Bombardier, Alstom)

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Jaz sicer nimam kaj strokovnega za dodati,sem pa prejšnji teden govoril z Andreas-om ki je moj dober prijetelj,strojevodja DB in parni ubrisanec tudi na to temo.On je samo dodal,da nič čudnega.Splošno mnenje Nemških železničarjev o Siemensu ni nič dobrega.Pravi da so postali preglomazni,vlake lifrajo preveč serijsko,pa tudi da preveč vlagajo v tehnološki razvoj in da premalo v raziskavo materijalov.Kateri baje niso več kos novim zahtevam,svoje je pa baje tudi dodala denarna požrtnost,varčevanje pri proizvodnih stroških,.........
Na kratko da povzamem njegov komentar.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: DB ima probleme z ICE-ji (tudi Siemens, Bombardier, Alstom)

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Kratka, jedrnata in strnjena resnica. Slika

Povrh vsega so zaradi svoje glomaznosti postali nedotakljivi. Kaprun. press :?
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Odgovori