Malmbanan, Narvik-Kiruna- Luleå

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Malmbanan, Narvik-Kiruna- Luleå

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ljubitelj napisal/-a:
Pa ne samo Nemci, tudi Hrvati imajo vso progo RI-Koprivnica-meja za 25 ton!

LPL
Sanjaj. 22,5 ton tako do Šapjan, kot do Zagreba. Vse ostalo so številke, ki ne pijejo vode.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Malmbanan, Narvik-Kiruna- Luleå

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ljubitelj napisal/-a:

Pa ne samo Nemci, tudi Hrvati imajo vso progo RI-Koprivnica-meja za 25 ton!

LPL

Sanjaj. 22,5 ton tako do Šapjan, kot do Zagreba. Vse ostalo so številke, ki ne pijejo vode.
Nič ne sanjam, sem samo citiral enega forumaša, iz obzirnosti pa ne povem imena.

LPL
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Malmbanan, Narvik-Kiruna- Luleå

Odgovor Napisal/-a holding »

....https://www.youtube.com/watch?v=j6ojcdy21_0...
...brez razpenjanja.., spenjanja...itd...
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Malmbanan, Narvik-Kiruna- Luleå

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ni ravno o vlakih z rudo, se pa tiče tudi te proge.

https://yle.fi/uutiset/osasto/news/finl ... n/10110157
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Malmbanan, Narvik-Kiruna- Luleå

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Se ne tiče samo finsko-norveških prog, se tiče tudi nas.

Če samo pogledate, da je za progo, ki bi potekala samo na finskem ozemlju od mesta Rovaniemi to pristanišča Kirkenes, pripravljeni "primakniti" k celotni ceni 2,9 bilijono € celih 900 bilijonov, potem vidimo, da je z nami in našimi sosedi nekaj narobe, da ne znamo najti skupnega jezika.

Zanimiva je izjava ministrice za transport in komunikacije Anne Berner: "This route alternative is the most realistic, but still requires further research".
Takšne izjave še nismo doživeli od nobenega SLO ministra :evil:

Seveda pa se bodo najprej pogovorili s staroselci...

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Malmbanan, Narvik-Kiruna- Luleå

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Če samo pogledate, da je za progo, ki bi potekala samo na finskem ozemlju od mesta Rovaniemi to pristanišča Kirkenes, pripravljeni "primakniti" k celotni ceni 2,9 bilijono € celih 900 bilijonov,
Pri biljonih v angleščini/amerikanšini je potrebna hudičeva previdnost.

https://en.oxforddictionaries.com/explo ... -a-billion:
In British English, a billion used to be equivalent to a million million (i.e. 1,000,000,000,000), while in American English it has always equated to a thousand million (i.e. 1,000,000,000). British English has now adopted the American figure, though, so that a billion equals a thousand million in both varieties of English.
Kaj hočemo, celo britanska angleščina se amerikanizira....

Tako hudičevo draga ta proga res ni. Mišljenih je 2,9 milijard€ skupno in 900 miljonov z norveški del. Norvežani so očevidno zainteresirani, ne sme se pozabit, Finska nima nezaledelene luke pozimi in Malmbahnan je pomemben ravno zaradi tega, ker je pozimi Lulea neuporabna za transport železove rude.

LPL
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Malmbanan, Narvik-Kiruna- Luleå

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, se mi je zdelo veliko, pa sem vseeno prepisal, brskati po internetu pa se mi ni dalo.

Sem računal na znalca, ki bo to stresel iz rokava. Nisem se zmotil :wink:
Hvala =D>

Lahko bi pa kar na strani, ki nam jo je dal na voljo Re 4/4 "preklopil na NOVOSTI :wink:
для финской стороны будет около 2 миллиардов евро. Доля норвежской стороны составит 0,9 млрд.
...in bi dobil cene v milijardah :idea:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Malmbanan, Narvik-Kiruna- Luleå

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Kakšno pa je to mesto Kirkenes, ki šteje z okolico okoli 8000 duš. Poznano je tudi po imenih drugih imeni. V jeziku severnih Samijev: Girkonjárga, Kven: Kirkkoniemi, Rusko: Киркенес, Finsko: Kirkkoniemi). Leži na skrajne SV koncu Norveške, in ne boste verjeli je bolj vzhodno kot okolica Finske in vzhodneje od Istambula in Sankt Peterburga. Južno se nahaja tromeja Finska-Norveška-rusija, ki je tudi edintvena časovna 3-meja (Norvečka UTC+1, Finska UTC+2, Rusija UTC+3). Kraj ima železnico Kirkenes–Bjørnevatn že od leta 1910 in povezuj želene rudnike z pristaniščem. In to progo nameravajo podaljšati ali proti progi Murmansk-Nikel, saj je Murmansk trgovsko manj ugoden, ali na jug proti Finski skozi Laponsko do Rovaniemija, kjer je tudi začetek rudarskega buma in jim manjka celoletna možnost ladijskega transporta rude.

Več informacij:
1)https://en.wikipedia.org/wiki/Kirkenes% ... evatn_Line
2)https://en.wikipedia.org/wiki/Kirkenes

LPL
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Malmbanan, Narvik-Kiruna- Luleå

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, dobro se še spomnim, da nisem videl table za Kirkniemi, ko sem se vračal iz Nordkapa proti Finski.

V Karasjoku je bila tabla samo tabla za Kirkniemi

Slika


Bi se moral peljati še kar nekaj časa proti severu, pa bi prišel do te table, ki kaže do Kirkniemija...

Slika


Seveda pa šem šel raje izpirat zlato v ...

Slika

Slika

:beg

Ni čisto OT, morda bo kdo rabil podatke, če si bo kdaj hotel iti pogledati to železnico. Verjetno bo prej zgrajena kot drugi tir :roll:

Ali pa iti iskati zlato :lol:


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Malmbanan, Narvik-Kiruna- Luleå

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

https://lokforaren.wordpress.com/2018/0 ... lmtagslok/

Med Pitkäjärvi in Narvikom, bo s poletjem vozil nov vlak rude. Tokrat s prevoznikom Railcare. 2 vlaka na dan, sedem dni v tednu. Promet 2 milijona ton, vrednost 360 milijonov kron.

P.S. Sa3 bo na lokomotivi na sliki, če se kdo sprašuje, če je slika simbolična...
Uporabniški avatar
darko06
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 116
Pridružen: 03.12.2008, 16:20

Re: Malmbanan, Narvik-Kiruna- Luleå

Odgovor Napisal/-a darko06 »

Ljubitelj napisal/-a:
Ljubitelj napisal/-a:

Pa ne samo Nemci, tudi Hrvati imajo vso progo RI-Koprivnica-meja za 25 ton!

LPL

Sanjaj. 22,5 ton tako do Šapjan, kot do Zagreba. Vse ostalo so številke, ki ne pijejo vode.
Nič ne sanjam, sem samo citiral enega forumaša, iz obzirnosti pa ne povem imena.

LPL
Se opravičujem, kajti napaka je moja.
Od madžarske do slovenske meje je čez Koprivnico, Križevce, Zagreb, Karlovac in Reko na celi štreki osna obremenitev 22,5 ton (D4: 22,5/8,0) in ne 25 kot sam napačno nekje povedal.
Lp
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Malmbanan, Narvik-Kiruna- Luleå

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Kaj je glavno merilo za določane max. osnega pritiska: teža tirnice ali gostota pragov?
preglednik
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Malmbanan, Narvik-Kiruna- Luleå

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Zdravo!
Spodnji ustroj, gostota pragov in tip tirnice . Za 225 kN /os 1667 pragov /km in tirnice tipov 60 E in 54 E na odprti progi in prevoznih tirih postaj.
LP Peter
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Malmbanan, Narvik-Kiruna- Luleå

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Zdravo!
Spodnji ustroj, gostota pragov in tip tirnice . Za 225 kN /os 1667 pragov /km in tirnice tipov 60 E in 54 E na odprti progi in prevoznih tirih postaj.
LP Peter
Tako je po konservativnih predpisih in za hitrosti 160 km/h. Proga po kateri nosi tema ime je pred leti imela 30 tonski osni pritisk in tudi poekod samo 49 kg tračnice. Seveda je bila hitrost naloženih vlakov omejena na 50 km/h, kar je tudi danes ko vozijo s 35 t/os po 54 in 60 tračnicah. Računi kažejo, mend tudi meritve, da tračnice 49 E pri osni obremenitvi niso nikoli preobremenjene, kakor 54 in 60E niso preobremenjene pri osni obremenitvi 35 ton in omejeni hitrosti. So pa pri teh obremenitvah potrebna letna brušenja tračnic, pojavijo se namreč valovite površine znane kot rebričenje in valovitosti različni dolžin. Sicer se pa dandanes vedno več vlaga v vzdrževanje/brušenje tirnic. Tako se zahteva brušenje povsem novih tirnic v roku 6 mesecev po vgradnji.

Sicer se pa po vsej Evraziji od EU na vzhod do Kitajske in nerazvitih držav Afrike uporabljajo osni pritiski reda 30 ton pri zgoraj navedenih specifikacijah za D kategorijo.

Velja si pogledati diplomsko nalogo A. Bajželj Elementi železniške proge ter izračun sil in napetosti v zgornjem ustroju. Avtorica ugotavlja, da so napetosti in momenti v tračnicah 49E in razmiku pragov 63 cm (stara proga kategorije C, ZM-Šentilj ) in hitrostih do 80 km/h za serijo 541 36% večji kot za 363 vendar ne presegajo dopustnih. Kot zanimivost pa povemo še to, da 541 povzroča 2% manjši pritisk na prag kot 363 zaradi večje medosne razdalje osi na vozičkih.

LPL
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Malmbanan, Narvik-Kiruna- Luleå

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Pri nas pa proti Kopru kar pogosto pokajo tirnice, še posebej če je mrzlo. Verjetno na odsekih kjer so še 49 E tračnice. Ampak glede na @Ljubiteljeve navedbe bi tudi te morale zadostovati za naših ubogih 22,5 t/os. V praksi je večinoma še manj. Torej vzrok loma tirnic ne more biti samo švoh tirnica ampak tudi spodnji in zgornji ustroj, gostota pragov, nezbrušenost tirnic, krivine...pač ugibam. Ali pač zmes vsega skupaj, slabo vzdrževanje, trhli pragi...?
Odgovori