Ukidanje pruga u Hrvatskoj...

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Odgovori
Toma
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 93
Pridružen: 23.09.2005, 18:51
Kraj: Zagreb

Ukidanje pruga u Hrvatskoj...

Odgovor Napisal/-a Toma »

Nazalost, doslo je i do toga... Sluzbena formulacija nije 'ukidanje', vec 'obustava' prometa :(
Sluzbena obavijest slijedi:

Od ponedjeljka 17. svibnja 2010. u 7.00 sati privremeno se obustavlja promet na trima dionicama pruga, i to:

- na dionici pruge Sirač - Pčelić u duljini od 52,8 km

- na dionici pruge Našice - Pleternica u duljini od 35 km

- na pruzi Martin Brod - razdjelna točka - državna granica - Ličko Dugo Polje - Knin u duljini od 59 kilometara, na kojoj nije ni bilo putničkog prometa, a teretni se promet odvijao povremeno po zahtjevu HŽ-Carga d.o.o. za prijevoz teretnih vlakova.

Promet se privremeno obustavlja zbog toga što je na spomenutim pružnim dionicama kolosijek veoma dotrajao i loš. To za posljedicu ima sniženje razine prometne sigurnosti i potrebu da se izvede kapitalni remont. U slučaju dionice Našice - Pleternica i dionice Sirač - Pčelić riječ je o tračnicama koje su u stalnoj upotrebi i pod prometnim opterećenjem dulje od 90 godina. U slučaju dionice Martin Brod - razdjelna točka - državna granica - Ličko Dugo Polje - Knin posrijedi su nezadovoljavajući donji ustroj koji ugrožava siguran tijek prometa, kao i klizišta i odroni koje valja sanirati.

Ukupni troškovi minimalnih radova za osposobljavanje tih pružnih dionica za siguran promet iznose oko 450 milijuna kuna, a vrijeme potrebno za njihovu sanaciju je oko 16 mjeseci od dana potpisivanja ugovara s izvođačima. Ove godine HŽ-Infrastruktura d.o.o. u planu održavanja nema tih sredstava, ali očekuje se da će ona biti planirana u planu održavanja za narednu godinu.

Odluku o privremenoj obustavi prometa donijela je HŽ-Infrastruktura d.o.o., koja po zakonu upravlja željezničkom infrastrukturom u Hrvatskoj, nakon što su potrebna ulaganja u iznosu od 450 milijuna kuna uspoređena s brojem vlakova i putnika na dotičnim relacijama. Naime, na relaciji Sirač - Pćelić radnim danom u četiri para vlakova putuje po 50 putnika u prosjeku na dan, a vikendom po 30 putnika po vlaku. Na relaciji Našice - Pleternica u tri para vlakova radnim danom putuje po 35 putnika u prosjeku na dan, a vikendom 20 putnika po vlaku.

No, privremena obustava prometa ne znači to da putnici na tim relacijama neće moći putovati. Naime, na spomenutim dionicama na koji je privremeno obustavljen promet putnike će umjesto vlakova prevoziti autobusi. Za putovanje autobusom vrijede sve uobičajene prijevozne karte i povlastice kojima se inače koriste putnici željeznicom.


Inace, obje pruge je moguce obici u jednom danu - cak i stici iz Slovenije :)

Zagreb (413): 6.03
Nova Kapela Batrina: 8.18

Nova Kapela Batrina (6607): 8.52
Pleternica 9.15

Pleternica (6073): 9.20
Našice: 10.50

Našice (6012): 11.09
Suhopolje: 12.29

Suhopolje (2415): 13.37
Banova Jaruga: 16.56

Banova Jaruga (2020): 17.28
Zagreb: 19.24

Ja svakako idem u nedjelju!

pozdrav
toma
Odgovori