preglednik napisal/-a:Re 4/4 napisal/-a:
Na trgu se dogaja, da se lokomotiv, kot je bil Hecules ne izdeluje več, ker nikoli ni bilo veliko povpraševanja po dizel lokomotivah v sodobnem času.
Mar ni Hercules in njemu podobne lokomotive, idealna lokomotiva za univerzalni promet na regionalnih progah?
Seveda je, ampak teorijo je potrebno preliti v prakso. Na takšnih progah je ponavadi malo potniškega prometa, zato se bolj izplača eno ali dvočlenska garnitura. Pri tovornem prometu pa je odvisno od večih dejavnikov, veliko tudi od količine tovora. Nakup novega je velik strošek, na trgu pa dovolj rabljenih vozil. In tisti potapljači dizel lokomotive, Nohabi, Ljudmile, GM, Sulzerji... so ok, dizel je pač vzdržljiva roba, zato se večina, ki itak nima "svežega" denarja odloči za nakup slednjega. V Ameriki se dogaja tako, da odkupujejo 60 let stare dizel motorje, jih obnovijo in vrnejo v promet v že davno odpisane lokomotive. Na naši celini je podobno. Podaljšaš življensko dobo za nekaj desetletij, ker kupiti novo v času, ko se išče alternativa za nafto, je lahko zgrešena investicija, sploh, če imaš tako, kot na SŽ samo ~7 % vleke v dizel načinu. Druga zgodba pa je, če ti iščeš dizelko za težko vleko. Nordland, ali pa rudo, potem je Hercules neuporaben, ker mu manjka kilogramov. Tu se pa dogaja, da je zanimanje po EuroDualu veliko, ker lahko potem podaljšaš vleko in ni potrebe po dveh različnih lokomotivah. Naročila tega pa že dežujejo.
Če strnem v en stavek. Hercules in nasledniki so ok, ampak nakup ne odtehta, da bi rajši moderniziral 35 let staro lokomotivo. In to dokazuje trg. Podjetij za remotorizacijo ne manjka, Siemens bi pa imel več stroškov s proizvodnjo dizel Vectrona kot pa bi znašala marža. CZ Loco pa ima tudi oddelek za modernizacije...