Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Odgovori
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

RegioJet je za destinacije na Jadranu, od željenih 100.000, že prodal 15.000 vozovnic, ob tem pa že snuje načrte za prihodnost. Češki RegioJet in nizozemski startup European Sleeper načrtujeta uvedbo novega vlaka Praga - Dresden - Berlin - Amsterdam - Bruselj.
Po uspešni nočni povezavi iz Prage na Jadransko morje in v Košice, češki zasebni operater razmišlja o nadaljnji širitvi. Ravnokar je bilo objavljeno, da je poleg nove povezave od Prage do Przemysla, zdaj predviden tudi vlak v države Beneluksa.
RegioJet je napovedal, da bo v bližnji prihodnosti vložil vlogo za dodelitev vlakovne poti, s katerim bi lahko začel voziti leta 2022. Tako kot v trenutno lansiranih vlakih RegioJet, bo tudi na tem predvidenem uvedba brezplačenga interneta ali kave, kupiti bo mogoče prigrizke in izbrati dražje potovanje v spalniku ali cenejšega na sedežu.

RegioJet želi pot začeti v sodelovanju z novim nizozemskim podjetjem European Sleeper, ustanovljenim prav zato, da razvije povratek v prid nočnim povezavam. Zanimivo je, da podjetja že napovedujejo nadaljnji razvoj nočnih vlakov v srednji Evropi.
Omeniti še velja, da želijo nočne mednarodne vlake finančno podpreti tudi v Pragi.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2559
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Hehe, tega European Sleeperja nisem jemal resno, dokler se danes ni pokazalo, da stoji za vsem tem RegioJet. :D No zdaj pa sploh ne dvomim, da bo zadeva "zalaufala", Jančura očitno steguje prste na zahod, potem ko je po vzhodnem delu pobral že skoraj vse, kar se je pobrati dalo. Vseeno pa mislim, da bi za tako povezavo moral kupiti tudi prave spalne vagone, ne pa voziti le z ležalnimi. ÖBB ima še nekaj starih dvoposteljnih WLAB 32 na razpolago.

Medtem pa je nemški RDC oziroma BahnTouristikExpress od njih kupil legendarne spalne vagone MUn, ki jih bo uporabljal na poletnem nočnem vlaku med Münchnom/Konstanzem in otokom Sylt. Potem, ko je ljubiteljem praktično pošlo že vsako upanje, da bi to četverico še kdaj videli v prometu, se je zgodil čudežni preobrat. Obnova ne bo poceni, temu primerno drage pa bodo tudi vozovnice za vožnjo v spalniku. Sploh za kakšne pare na medenih tednih v zakonski postelji v Deluxe oddelku.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Nočni vlak Bruselj - Praga, ki ga v sodelovanju z RegioJet želi uvesti European Sleeper, bi se lahko namesto v Bruslju začel in končal v Ostendeju. To je razvidno iz zahteve za uvedbo trase, ki jo je družba predložila skupaj s partnerjem RegioJetom.
Ostende je bil nekoč pomembna mednarodna postaja, kjer so se potniki lahko prepeljali z ladjo v Združeno kraljestvo. Ker je bil leta 2015 odpovedan Thalys do Ostende, v belgijskem obmorskem letovišču skorajda ni več mednarodnih vlakov. Obe strani sicer poudarjata, da nikakor ni gotovo.ali se bo nočni vlak v Ostendeju dejansko tudi ustavil. Kljub temu gre za resno možnost, pravi tiskovni predstavnik RegioJeta Aleš Ondrůj. To je povezano s priljubljeno avtobusno povezavo Praga - London, ki bi jo lahko skrajšali na Ostende - London. "Razmišljamo tudi o vožnji avtobusov iz Belgije, ki bi se povezali z nočnim vlakom", «pojasnjuje tiskovni predstavnik.
Če bo vlak odšel v Ostende, bo obiskal tudi Bruges, priljubljeno mesto med turisti, vendar to ni glavni razlog za zahtevo po trasi v belgijsko obmorsko letovišče. RegioJet nima avtobusov le do Londona, temveč tudi do številnih drugih evropskih mest, kot so Amsterdam, Pariz in Bruselj. Nekateri od teh avtobusov bi lahko nadomestili nočni vlak, na primer avtobus Praga - Amsterdam. Aleš Ondrůj: "Takšne scenarije zdaj iščemo, vendar se še nismo dokončno odločili o njih."
Prav tako je postal jasen tudi vozni red, ki ga ima RegioJet v mislih. Če vlak dejansko odpelje v Ostendeju, je zahtevani čas odhoda 18:04. Bruselj je predviden ob 19.21, Amsterdam pa pozno večer (21.59). Prago se upa, da bo prevoznik dosegel malo pred deseto uro (9.56). V drugo smer si je prevoznik zaželel odhod iz Prage ob 19.10, pričakovani čas prihoda v Amsterdam je takrat 6:01. Predviden vozni red bo pripeljal do središča Bruslja ob 8:39 in dosegel Ostende ob 9:56. Treba je opozoriti, da je to le okvirni čas prevoznikov, dejanski čas odhoda vlaka pa bo dejansko odvisen od upraviteljev infrastrukture. Avgusta se bo objavilo, kako bo videti vozni red za leto 2022. Vleko bi zagotovil Regiojet v Nemčiji in na Češkem, SNCB pa bi zagotovil vleko v Belgiji. Prevoznika na nizozemski strani je treba še določiti. Še posebej aktiven pri tem je Regiojet.
Poleg te povezave si želi podobne zgodbe še eno start-up podjetje, ki bi delovalo pod blagovno znamko Moonlight Express, kjer bi istočasno začel voziti med Brusljem in Berlinom, vendar prek Liègea in Kölna, s 3 povratnimi vožnjami na teden. Vagone bi najeli v Nemčiji, z SNCB pa potekajo razgovori za zagotovitev tras v Belgiji - vendar o nemškem delu se trenutno ne ve več. To majhno nastajajoče podjetje ima tudi velike apetite, ker si želi povezavo sever-jug do Barcelone.

In en OT, ki je star že en mesec. Leo Express je končno načel dolgoročnega vlagatelja. To je nihče drug kot španski Renfe, ki ima velike ambicije na liberaliziranem trgu daljinskega prometa.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2559
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Zgodba o European Sleeperju se nadaljuje, z decembrom 2022 bo očitno dobil tudi direktne vagone do Varšave. In vse bolj očitno je, da bo svojo pot začel v Oostendeju namesto v Bruslju. Objavljen je celo že provizoričen vozni red, ki resnici na ljubo ne izgleda slabo.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Govorice so se izkazale za resničnost.
Italijani uvajajo nočni vlak med Milanom Centrale in Reggio Calabria. Vendar tukaj ne bo šlo za klasični nočni vlak, ampak bodo namesto spalnikov uporabili kar Frecciarosso ETR 500. Prvi vlak bo začel voziti s 13 junijem, čas potovanja med mestoma pa bo trajal 10 ur in 45 minut. Postanki so še predvideni tudi na postajah Milano Rogoredo, Reggio Emilia AV, Bologna Centrale, Firenze S.M.N., Paola, Lamezia Terme, Rosarno e Villa San Giovanni.
Poleg tega pa je neuradno že potrjeno, da bodo poiskušali čas potovanja med Rimom in Palermom (ne glede na vlak, nočni/dnevni) skrajšati za nekaj 10 minut. To bodo pa storili tako, da bodo lokomotivam serije 464, ki vozijo na Sicilijo v sendvič vleki, vgradili last mile baterije in tako poenostavili postopke s trajektom, čeprav so želje, da bi kupili petčlensko Frecciarosso za 230 km/h. Praktično imajo Italijani željo (zanekrat neuradno), da vse delujoče 464 prestavijo na IC in tovorne vlake. Del teh bo imel vgrajene baterije (poleg sicilijanskih še reševalne in premikalne). Od 728 izdelanih, jih je trenutno kasiranih samo 8, manj kot 300 izločenih (uporabljene bodo za druge namene) 300 pa naj bi jih odšlo k tovornemu prometu, kot fiksna enota dveh, s samo dvema odjemnikoma, ostale pa na sendvič vleko. 401 ostaja tako kot je, razen prva serija, ki jo bo verjetno prevzel RFI, 402B se naj bi preselila k RFI in MIR, za sezonske vlake pa jim bo ostala serija 403.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2559
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: 09.06.2021, 14:56 Govorice so se izkazale za resničnost.
Italijani uvajajo nočni vlak med Milanom Centrale in Reggio Calabria. Vendar tukaj ne bo šlo za klasični nočni vlak, ampak bodo namesto spalnikov uporabili kar Frecciarosso ETR 500.
Spalni vlak (samo WL in Bc) med Milanom in Kalabrijo že obstaja, tole bo zgolj dodatna ponudba za "sedeče mazohiste", ki jim je hitrost pomembnejša od spanja. V bistvu pametna ideja, glede na to, da ICN nima sedežnih vagonov.
Re 4/4 napisal/-a: 09.06.2021, 14:56 Praktično imajo Italijani željo (zanekrat neuradno), da vse delujoče 464 prestavijo na IC in tovorne vlake.
Regionalni promet pa? Pop, Rock in podobno? Dolga je še pot do tja, pri vseh Media Distanza in Vivalto vagonih, ki se še uporabljajo. Sploh pa so Vivalti skoraj novi, ob odhodu 464 pa bi šli v staro železo...čemu?

Medtem pa je (skladno s temo) prišel na dan osnutek češkega voznega reda (SŽDC) za 2022. RegioJet/European Sleeper Praga - Ostende naj bi vozil od 31. marca naprej, v sestavi očitno tudi spalniki, na postaji Wustermark blizu Berlina pa bi se združil z vlakom iz Varšave.
Če pa ostanemo pri Italiji: Trenitalia in SBB z marcem znova uvajata nočni vlak Rim - Zürich, in to celo z italijanskim voznim parkom, tj. bivšimi Thello spalniki in ležalniki. Ali je to zgolj prehodna rešitev do uvedbe Nightjeta, bomo pa še videli.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a: 09.06.2021, 20:19tole bo zgolj dodatna ponudba za "sedeče mazohiste", ki jim je hitrost pomembnejša od spanja. V bistvu pametna ideja, glede na to, da ICN nima sedežnih vagonov.

Regionalni promet pa? Pop, Rock in podobno? Dolga je še pot do tja, pri vseh Media Distanza in Vivalto vagonih, ki se še uporabljajo. Sploh pa so Vivalti skoraj novi, ob odhodu 464 pa bi šli v staro železo...čemu?

Dodatna ponudba ravno ni, saj postanka v Rimu Napoliju in Salernu ni. Ravno to je največja krtika, saj veliko ljudi uporablja nočne avtobuse v Rimu, za smer jug. Gre bolj za neko novo ponudbo, ki je trenutno samo poiskusna. Če se bo vlak prijel, se zna še kaj razširiti. Poceni pa žal ni.

Regionalni promet bo pač ostal samo s temi glasbenimi muhami. Dolga pot do tja? Ja odvisno od Italijanov samih, kaj bodo uresničili. Pred epidemijo so hoteli 30 lokomotiv 402b, spremeniti v monokabinske, pa so to opustili. Kam z Vivalti? Ne podcenjuj Italijanov, nekaj se bodo že spomnili. Če želijo 300 lokomotiv dati tovornemu prometu, se ne bi čudil, če Vivalto spremenijo v IC vlak z dvema 464. :lol: Posodobili bi jih pa zagotovo v eni izmed Hitachijevih tovarn na jugu, da se vsaj Kalabria malo pobere od bede, ki vlada dol.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Na francoski trg vstopa novo železniško podjetje, Midnight Trains. Operater se želi osredotočati na nočne vlake za potnike, ki bodo želeli potovati v skoraj razkošnih razmerah. Prve nočne povezave naj bi se začele decembra 2023.
Midnight Trains je danes (16. junija) napovedal vstop v francoski železniški sektor. Zasebni operater bo poiskušal vzpostavitu ponudbo nočnih vlakov, ki bodo predvsem alternativa povezavam, ki jih trenutno upravlja SNCF. V tem kontekstu je državni SNCF januarja letos napovedal obuditev mreže nočnih vlakov. Pred kratkim je bila speljana ena prvih povezav, vlak med Parizom in Nico. Kot je novo podjetje napovedalo v sporočilu za javnost, naj bi bili njegovi vlaki podobni "hotelom na tirih". Zato se bodo razmere v vagonih bistveno razlikovale od tistih, ki jih ponuja sedanji nacionalni prevoznik Francije, edini, ki trenutno ponuja nočne vlake iz Pariza.
Start-up podjetje namerava namesto klasičih ležalnikov in spalnikov ponuditi "sobe" - tako da bi bila izkušnja in udobje potnikov čim bližje tistemu, kar daje bivanje v hotelu. Na voljo bodo samo zasebne sobe - za eno osebo ali za skupno rabo s spremljevalcem ali družino. Z neznanimi popotniki si ne bo mogoče deliti "sobe". Na vlaku bosta tudi jedilnica in bar.

Midnight Trains želi povezati Pariz z različnimi deli Evrope. Med obravnavanimi destinacijami so Madrid, Lizbona, Milano, Benetke, Firence, Rim, Dunaj, Edinburg, Budimpešta, Berlin in Kopenhagen.
Cene vozovnic za vlake, ki se začnejo voziti po voznem redu leta 2024, še niso znane. Po napovedih družbe Midnight Trains ni nujno, da bodo cene podobne premijskem sektorju, ker če želi konkurirati SNCF, bodo morale biti cene vozovnic podobne tiste, ki jih bo imel SNCF. Prav tako tudi ni znano, kdo bo dobavil vagone novemu operaterju.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2559
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Tejle mi ne delujejo ravno najbolj resno. Se mi zdi da je bolj sanjarjenje v stilu nekdanjega EuHoTra.
Sta pa moči združili belgijski družbi European Sleeper in Moonlight Express, ki si ne bosta konkurirali, temveč sodelovali, seveda s podporo češkega RegioJeta.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

nimampojma napisal/-a: 19.07.2020, 13:00
Re 4/4 napisal/-a:Zaradi pandemije, do nadaljnega ne vozi več nočni vlak Thello, Benetke-Pariz. Vlak je sicer dosegal 80 % zasedenost, vendar je na francoskem delu trase bil zelo nezanesljiv in redno v zamudi. So pa vedno bolj glasne tudi govorice in nekateri dogodki o spremembi namembnosti voznega parka in testne vožnje ETR 400 po Franciji namigujejo, da ga zna Trenitalia, kot 100 % lastnica Thella, dokončno ukiniti.
Presneto! Precej škoda, sem planiral izkusiti to traso na nočnem vlaku pa me je pandemija prehitela. Ko bo še kak update, prosim za objavo tukaj.
In konec je te zgodbe. Trenitalia dokončno ukinila oba Thello vlaka. Nočni vlak Benetke - Pariz, ni nadomestnega vlaka. Vlak Milano - Nizza, pa je možno presesti v Ventimigliji. Ponovno obujena Frecciabianca na italijanski in TER na francoski strani.
In kaj bo sedaj s Thellom? Nova zgodba...
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a trocken »

Re 4/4 napisal/-a: 03.07.2021, 12:01
nimampojma napisal/-a: 19.07.2020, 13:00
Re 4/4 napisal/-a:Zaradi pandemije, do nadaljnega ne vozi več nočni vlak Thello, Benetke-Pariz. Vlak je sicer dosegal 80 % zasedenost, vendar je na francoskem delu trase bil zelo nezanesljiv in redno v zamudi. So pa vedno bolj glasne tudi govorice in nekateri dogodki o spremembi namembnosti voznega parka in testne vožnje ETR 400 po Franciji namigujejo, da ga zna Trenitalia, kot 100 % lastnica Thella, dokončno ukiniti.
Presneto! Precej škoda, sem planiral izkusiti to traso na nočnem vlaku pa me je pandemija prehitela. Ko bo še kak update, prosim za objavo tukaj.
In konec je te zgodbe. Trenitalia dokončno ukinila oba Thello vlaka. Nočni vlak Benetke - Pariz, ni nadomestnega vlaka. Vlak Milano - Nizza, pa je možno presesti v Ventimigliji. Ponovno obujena Frecciabianca na italijanski in TER na francoski strani.
In kaj bo sedaj s Thellom? Nova zgodba...
Bila je lepa izkušnja vožnja z njim. Leta 2018, sicer velika zamuda v odhodu v Parizu (skoraj dve uri) in točen prihod v Benetke. Nizka cena vozovnice v predprodaji, še najdražji je bil neuporabljen a vendarle vklopljen telefon tistih nekaj ur preko Švice.
andro43
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 73
Pridružen: 17.06.2021, 11:03

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a andro43 »

Malo repliciram na več tem, nekaj je bilo objavljeno v temi koroška proga, nekaj tudi drugje, vendar se mi zdi, da je to najprimernejša tema (sicer pa prosim moderatorja za premik).
Re 4/4 napisal/-a: 05.09.2021, 9:33 Poleg tega vsaka soseda danes gleda najprej na svoj notranji promet, šele potem pa na mednarodni, kjer se dela velika škoda. Če povem drugače. Včasih so bili mednarodni vlaki sestavljeni izključno iz vagonov (so bile izjeme), kjer je vsak prevoznik pristavil svoj lonček, dodal nekaj vagonov in so se zmenili za tarifocin stroške. Tako si lahko brez težav uvedel vlak Beograd - Munchen, Budimpešta - Benetke. Potem pa se je začela druga era. Klasični vlaki v notranjem prometu, na katerega si brez težav lahko "obesil" še mednarodni vlak, so se začeli umikati sodobnim garnituram, kjer si je vsak izmislil svojo blagovno znamko in s tem si dokončno zaprl pot mednarodnem prometu.

Če se vrnem na temo, Ko so uvedli torej neko blagovno znamko, je ekononski interes za mednarodni promet precej upadel in postal težko dosegljiv. Recimo, ko so Astrijci uvedli RailJet na turski progi, so avtomatsko Slovenijo in cel Balkan odrezali od direktnih vlakov do Nemčije (ne bomo sedaj o kvaliteti, ki je prihajala z juga). Sedaj imaš samo tri možnosti. Ali zakupiti, ali izmenjevati z nečim, ali pa voziti sam. Torej izbirati moreš slabo med slabimi, saj vsaka stvar sedaj stane še več, kot prej in bolj kot greš proti jugu ali vzhodu, manj je denarja. In ker "zahodna" Evropa ne vidi nobenega interesa sama voziti v "vzhodno" Evropo, se mora "vzhodna" sedaj znajti kot se lahko. Pri nas, se bosta oba vlaka na Dunaj zaradi zgornjega omenjenega problema ukinila v takšni obliki, prav tako vsi v smeri Jesenic, razen nočnega za Švico. Za Nemčijo je že znano, da bo samo še seznonski. Torej, če gre verjeti medijem, bo pri nas od mednarodnega prometa ostale samo še povezave do prvih vozlišč, v kolikor ne bi zakupili kaj posebnega. Predvsem zato, ker smo ostali sami. Balkan nas sploh ne podpira več, ampak se samo še šlepa. Še en udarec več pa je, da se Beograd tako ali tako sedaj nagiba na Budimpešto. Edini, ki še vztrajajo pri starem konceptu je Višjegrajska skupina, kjer imajo star preverjen koncept izmenjave vagonov in po novem še deljenje lokomotiv. In, če potegneš črto, je potovanje po Višjegrajski skupini lažje, kot v zahodni Evropi, kjer so uvedli koncept blagovne znamke, kot garnitur. RegioJet je edini, ki želi tudi na zahodu pretrgati to prakso, ampak ima sedaj en problem. Količina nad kvaliteto, ker se širi prehitro, kvaliteta prevoza upada.
Re 4 / 4, se opravičujem, malo sem skrajšal post, da prikazuje samo ključne poudarke, celoten je dostopen v temi koroška proga.

Direktorica potniškega prometa SŽ je pred časom v intervjuju nekaj govorila o nakupu spalnih vagonov. To bi lahko zagotovilo primerno povezanost Slovenije s soseščino, ki je trenutno relativno slaba in se (glede na zgoraj in tudi drugje napisano) še slabša. Po mojem mnenju bi zadevo lahko idealno rešili s 3 nočnimi vlaki v režiji SŽ:

1. Vlak Ljubljana - München - Stuttgart - Frankfurt - Bruselj, lahko štarta tudi že iz Zagreba. Cilj mora biti dostop do Frankfurtskega letališča pred jutranjimi poleti (torej prihod v Frankfurt nekje ob 6. uri zjutraj) ter naprej podaljšanje do Bruslja, ki bi služilo vsem evro-funkcionarjem in podobnim. Trenutno vozi nočni vlak v München, ki pa je (po lastnih izkušnjah) slabo uporaben, ker je redni vozni čas 6 ur, kar se mi zdi dokaj malo za nočni vlak (smiselnost doplačila za kupeje itd.). Temu vlaku bi zelo pomagalo, če bi postal uraden način potovanja slovenskih funkcionarjev v Bruslju (tako kot je bil nekoč Adriin let). Hkrati bi lahko ta vlak služil tudi kot povezava na omrežje vlakov na druge evropske destinacije.

2. Vlak Ljubljana - Zagreb - Beograd - Skopje - Priština. Vlak bi imel dvojni namen, in sicer enostaven dostop podjetnikov in poslovnežev na Balkan (ki je interesno območje številnih slovenskih podjetij) ter drug namen za transfer številnih kosovskih in drugih izseljencev v Sloveniji na njihove redne obiske v domovini. Vlak bi moral imeti dobro razdelane cene glede na posamezne razrede potovanja, da bi torej služil kot udobno poslovno prevozno sredstvo in bil hkrati cenovno konkurenčen avtobusnemu prevozu na dolgih relacijah (seveda bi bil tudi udobnejši).

3. Dodatno bi lahko zadevo razširili še z vlakom Ljubljana - Zagreb - Sarajevo, razlogi so podobni kot pri vlaku v RS, MK in KS.

S temi tremi vlaki in dodatno smiselnimi IC vlaki, ki bi nas navezovali na (predvsem) NightJet omrežje bi po mojem mnenju dosegli solidno povezanost s preostalo Evropo in tudi svetom. Deloma bi tudi nadomestili izpad Adriinih povezav (predvsem na jug trenutno ne leti nihče). Bi bilo pa treba na evropskem nivoju (kot napisano) narediti nek odločen korak k enostavnejšemu in preglednejšemu (tudi bolj povezanemu in konkurenčnejšemu) mednarodnemu prometu. Predlagane povezave imajo zagotovo veliko ovir (npr. med hrvaško mejo in Banja Luko trenutno, kot sem seznanjen, vlaki sploh ne vozijo), ki bi jih bilo potrebno premagati pred realizacijo, bi si pa upal trditi, da bi bile zadovoljivo zasedene s potniki in morda tudi ekonomsko upravičene. Hkrati bi ugodno dopolnjevale že obstoječe omrežje nočnih vlakov. Idealno bi sicer bilo, če bi med potjo prišlo do odklapljanja vagonov (npr. prihod v Beograd ob 4. uri zjutraj, tam odklopijo spalni vagon, ki je šel samo do Beograda in ti mirno spiš in zajtrkuješ na njem do 7.30 ure, medtem, ko stoji na postaji), vendar nisem prepričan ali je to realno mogoče ali bolj meji na ZF :D
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2559
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Bom kar na hitro odgovoril.

Prva linija: Zagreb - Frankfurt je v daljnoročnih planih avstrijskih železnic, torej si lahko obetamo Nightjet na tej liniji.
Druga linija: za božjo voljo a jih hočeš imeti še več?
Tretja: če bi se Hrvati in Bosanci znali zmeniti, bi že vozila, lahko tudi še dlje proti severu (Beljak?). Ker imajo ŽFBH idealen vozni park zanjo, namreč Talgo garniture.


Sicer pa iz sveta nočnih vlakov še to: švedski transportni organ Trafikverket je za subvencionirano povezavo Stockholma in Hamburga izbral Švedske železnice (SJ), ki bodo linijo vozile v sodelovanju z nemško-ameriško družbo RDC, katera bo odgovorna za vlak na nemških tirih in bo dobavila tudi vagone. Obeta se klasična sestava z ex-CNL ležalniki in bivšimi ÖBB spalniki tipa WLABm 32s. Še ena linija torej, kjer bodo ljubitelji spalne klasike prišli na svoj račun, poleg Zürich - Amsterdam (SBB/RDC) in Zürich - RIm (Trenitalia), kateri začneta z obratovanjem že kmalu.
andro43
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 73
Pridružen: 17.06.2021, 11:03

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a andro43 »

TGV Lyria napisal/-a: 06.09.2021, 19:01 Prva linija: Zagreb - Frankfurt je v daljnoročnih planih avstrijskih železnic, torej si lahko obetamo Nightjet na tej liniji.
Druga linija: za božjo voljo a jih hočeš imeti še več?
Tretja: če bi se Hrvati in Bosanci znali zmeniti, bi že vozila, lahko tudi še dlje proti severu (Beljak?). Ker imajo ŽFBH idealen vozni park zanjo, namreč Talgo garniture.
Super, tak NightJet bo marsikomu (tudi meni večkrat letno) zelo koristil.
Se opravičujem, ampak odgovor k drugi liniji... Mislim, da železnica ne narekuje migracijskih tokov (vsaj ne več), če pa se prilagodi realnemu stanju in nekaj profitira pa v tem ne vidim nič slabega. Bi pa bil vlak v osnovi namenjen poslovnim potrebam (da je Balkan interesno območje marsikaterega slovenskega podjetja menda ni sporno?).
Talgo garniture pa mislim da niso spalne, jaz pa predpostavljam spalne vlake. Gre za to, da po stečaju Adrie ni več resnega javnega transporta, ki bi omogočal dnevne poslovne sestanke in obiske (na Balkanu). Ne more se nek poslovnež voziti z dnevnim vlakom v Beograd od 8. zjutraj do 6. zvečer... Lahko pa gre z nočnim vlakom, čez dan opravi, kar je opraviti in se vrne z nočnim vlakom.

Če nobena od predlaganih linij ni aktualna, zakaj pa potem ga. Kocjan govori o uvedbi spalnih vlakov? Ali misli delati konkurenco NightJetom?
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

andro43 napisal/-a: 07.09.2021, 7:19
Super, tak NightJet bo marsikomu (tudi meni večkrat letno) zelo koristil.
Se opravičujem, ampak odgovor k drugi liniji... Mislim, da železnica ne narekuje migracijskih tokov (vsaj ne več), če pa se prilagodi realnemu stanju in nekaj profitira pa v tem ne vidim nič slabega. Bi pa bil vlak v osnovi namenjen poslovnim potrebam (da je Balkan interesno območje marsikaterega slovenskega podjetja menda ni sporno?).
Talgo garniture pa mislim da niso spalne, jaz pa predpostavljam spalne vlake. Gre za to, da po stečaju Adrie ni več resnega javnega transporta, ki bi omogočal dnevne poslovne sestanke in obiske (na Balkanu). Ne more se nek poslovnež voziti z dnevnim vlakom v Beograd od 8. zjutraj do 6. zvečer... Lahko pa gre z nočnim vlakom, čez dan opravi, kar je opraviti in se vrne z nočnim vlakom.

Če nobena od predlaganih linij ni aktualna, zakaj pa potem ga. Kocjan govori o uvedbi spalnih vlakov? Ali misli delati konkurenco NightJetom?
Bosanci, oziroma natančenje ŽFBiH ima 9 Talgo garnitur, od tega 4 spalne garniture, mislim da samo z ležišči. So želeli voziti na Dunaj in Budimpešto, pa so zahtevali tako nemogoče pogoje, ki jih nihče ni hotel sprejeti. Problem je še tudi v tem, da imajo v Bosni dve železniški družbi, ki se obnašata kot dva prevoznika, vsak na svojem teritoriju.
Druga linija je sploh no go. Problematična je infrastruktura, šengen, politika, denar...Med Beogradom in Skopjem je že vozil vlak, pa je že dolgo ukinjen.

Nobene konkurence ne misli delati, saj nočni vlaki sploh niso rentabilni, razen sezonskih. Želijo samo sodelovati v tem projektu. Pa do tega projekta je dooolga pot. Že z zamenjavo obstoječih garnitur krepko zamujajo, Stadlerja so prosili za popust, kaj šele da se bi šli ta milijonski posel...
Odgovori