Nočni (spalni) vlaki v Evropi
Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi
Eksperti verjeno že vedo, pa še za ostale.
Francoski predsednik je napovedal oživitev Fret družbe, kar se lahko vidi po tem, da je družba Captrain, ki je del SNCFa, kupila do 21, šestosnih lokomotiv proizvajalca Stadler in sicer medium verzijo lokomotive Euro, z močjo 6 MW za koridor Španija - Luksemburg.
Predvsem pa, da želijo tudi ponovno uvedno nočnih vlakov na francoskih tleh. Tukaj ni mišljen Thello, saj gre v Franciji za privat družbo. OBB bo do leta 2022 dobil 13 nočnih garnitur in do takrat se NightJet linija ne bo širila, ker je na trgu kronično pomankanje ustreznih nočnih vlakov. Po letu 2022 se govori o razširiti nočnih vlakov iz Osla in Stockholma do Berlina, Kolna in Frankfuta ali celo do Basla. Bolj uradno (lobiranje) pa je že načrtovana z decembrom 2022, linija Dunaj-Pariz, via Strasbourg. Sedaj pa je ministrica za infrastrukturo v Republiki Avstriji dejala, da se bo vložilo še 500 milijonov evrov, kar pomeni še večjo ekspanzijo flote NightJet. V splošnem bi to pomenilo še dodatnih 20 garnitur z vključeno lokomotivo, kar bi pomenilo da bi do leta 2024 bilo na tirih do 231 novih "vagonov"/členov na nočnih vlakih. V lanskem letu NightJet ni posloval z izgubo.
Francoski predsednik je napovedal oživitev Fret družbe, kar se lahko vidi po tem, da je družba Captrain, ki je del SNCFa, kupila do 21, šestosnih lokomotiv proizvajalca Stadler in sicer medium verzijo lokomotive Euro, z močjo 6 MW za koridor Španija - Luksemburg.
Predvsem pa, da želijo tudi ponovno uvedno nočnih vlakov na francoskih tleh. Tukaj ni mišljen Thello, saj gre v Franciji za privat družbo. OBB bo do leta 2022 dobil 13 nočnih garnitur in do takrat se NightJet linija ne bo širila, ker je na trgu kronično pomankanje ustreznih nočnih vlakov. Po letu 2022 se govori o razširiti nočnih vlakov iz Osla in Stockholma do Berlina, Kolna in Frankfuta ali celo do Basla. Bolj uradno (lobiranje) pa je že načrtovana z decembrom 2022, linija Dunaj-Pariz, via Strasbourg. Sedaj pa je ministrica za infrastrukturo v Republiki Avstriji dejala, da se bo vložilo še 500 milijonov evrov, kar pomeni še večjo ekspanzijo flote NightJet. V splošnem bi to pomenilo še dodatnih 20 garnitur z vključeno lokomotivo, kar bi pomenilo da bi do leta 2024 bilo na tirih do 231 novih "vagonov"/členov na nočnih vlakih. V lanskem letu NightJet ni posloval z izgubo.
Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi
Linije iz Skandinavije so planirane že za 2021, in sicer iz Malmöja do Bruslja ter iz Stockholma do Hamburga. Prav tako naj bi bile prve nove NJ garniture v prometu že prihodnje leto. Me prav zanima kako bo to izgledalo, govori se vse možno. Sklepam, da bo prva predstavljena aprila na Innotransu.Re 4/4 napisal/-a: Predvsem pa, da želijo tudi ponovno uvedno nočnih vlakov na francoskih tleh. Tukaj ni mišljen Thello, saj gre v Franciji za privat družbo. OBB bo do leta 2022 dobil 13 nočnih garnitur in do takrat se NightJet linija ne bo širila, ker je na trgu kronično pomankanje ustreznih nočnih vlakov. Po letu 2022 se govori o razširiti nočnih vlakov iz Osla in Stockholma do Berlina, Kolna in Frankfuta ali celo do Basla. Bolj uradno (lobiranje) pa je že načrtovana z decembrom 2022, linija Dunaj-Pariz, via Strasbourg. Sedaj pa je ministrica za infrastrukturo v Republiki Avstriji dejala, da se bo vložilo še 500 milijonov evrov, kar pomeni še večjo ekspanzijo flote NightJet. V splošnem bi to pomenilo še dodatnih 20 garnitur z vključeno lokomotivo, kar bi pomenilo da bi do leta 2024 bilo na tirih do 231 novih "vagonov"/členov na nočnih vlakih. V lanskem letu NightJet ni posloval z izgubo.
Novice so pa vsekakor odlične.
Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi
Bomba prihaja tokrat iz Švice. Švicarji za december 2021 planirajo ponovno uvedbo nočnega vlaka Zürich - Amsterdam, ki bi prevzel tudi vlogo nočnega IC-ja. Zato naj bi imel kar 14 vagonov (5 nočnih in 9 sedežnih). Spalne in ležalne vagone bodo za 3 leta najeli od družbe RDC oziroma Bahn Touristik Express. Z decembrom 2024 bodo vlak priključili Nightjet omrežju in bo vozil v sestavi novih NJ Viaggio garnitur. Takrat načrtujejo tudi obuditev linij Zürich - Rim in Zürich - Barcelona (!!!). Očitno so se Švicarji zelo resno lotili sodelovanja v Nightjet programu.
Za prave nostalgike spalnih vagonov bo zdaj 3 leta možnost, popeljati se s še dokaj klasičnimi WLABm 33s spalniki (ki so jih pri RDC sicer kupili prav od ÖBBja) na rednem mednarodnem nočnem vlaku v srednji Evropi. Po odprodaji so tej vagoni sicer vozili le na avtovlaku Hamburg - Lörrach ter zimskem smučarskem vlaku med Nizozemsko in Avstrijo.
Za prave nostalgike spalnih vagonov bo zdaj 3 leta možnost, popeljati se s še dokaj klasičnimi WLABm 33s spalniki (ki so jih pri RDC sicer kupili prav od ÖBBja) na rednem mednarodnem nočnem vlaku v srednji Evropi. Po odprodaji so tej vagoni sicer vozili le na avtovlaku Hamburg - Lörrach ter zimskem smučarskem vlaku med Nizozemsko in Avstrijo.
Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi
ÖBB in SBB sta danes razgrnila načrte za oživitev nočih vlakov, tja do leta 2024.
Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi
To bo super! Kaj pa Muenchen - Zagreb?
Lep pozdrav, Vid Krt
https://www.youtube.com/channel/UCUDrDX ... 6G5RnluWpg
https://www.youtube.com/channel/UCUDrDX ... 6G5RnluWpg
Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi
Zadnja novica je bila da se po koncu zapore Karavank vrača. Tolikokrat že obsojen na smrt pa še kar živividkrt napisal/-a:To bo super! Kaj pa Muenchen - Zagreb?
Je pa tole na sliki zgolj plan za Švico. Plan za Avstrijo vključuje tudi povezavo Dunaj - Paris. Piko na i pa bodo dodali še Švedi, ki planirajo liniji Malmö - Köln - Bruselj in Stockholm - Hamburg.
p.s. Nekaj mi je ušlo doslej, pa dodajam: Lisinski je planiran kar do Frankfurta. Povezava 1 Povezava 2
Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi
Jst upam na uvedbo nočnega vlaka Zagreb-Lj-Bruselj.
Če je EU resna s zelenim prehodom je verjetno dovolj politikov na tej relaciji za vzdrževanje redne linije.
Če je EU resna s zelenim prehodom je verjetno dovolj politikov na tej relaciji za vzdrževanje redne linije.
Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi
kako to, da če so zelene usmeritve razvoja transporta ni tendenc za vzpostavitev vlaka lizbona - madrid - bukarešta? na ljubljanski obvoznici so svoje čase bili skoraj konvoji avtobusov (tudi zeleni in beli, pa ne Flix)... iz portugalske in španije ... pač osebno bi me zanimalo iz dunaja
Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi
Torej, od danes je viden novi VR 2020/2021 na spletni strani avstrijskih železnic. Vsaj delno, marsikatere povezave še ni. Na področju nočnih vlakov se kot že rečeno uvaja povezava Dunaj - Amsterdam, trikrat tedensko ostaja tudi Bruselj. Lisinski se z aprilom 2021 vrača, medtem ko ostane 414/415 še vse do julija čez Gradec.
In seveda: novi EN vlak Bratislava - Split dvakrat tedensko od junija do septembra. Z zelo dobrimi voznimi časi tudi za Maribor. Odhod MB 22.08, prihod Split 9.46. Torej zanimiv tudi za slovenske potnike. Za povratek vozni časi še niso vnešeni.
In seveda: novi EN vlak Bratislava - Split dvakrat tedensko od junija do septembra. Z zelo dobrimi voznimi časi tudi za Maribor. Odhod MB 22.08, prihod Split 9.46. Torej zanimiv tudi za slovenske potnike. Za povratek vozni časi še niso vnešeni.
Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi
V Švici SPV,ki zakuhal že referendume, ki so bili prejšnjo nedeljo spet grozi z novim referendumom. Tokrat jim gredo v nos nove nočne linije in subvencije,ki bi jih SBB za te linije dobil iz klima fonda
Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi
Addio Thello... Trenitalia počasi ukinja tudi še zadnje tri vlake do Marseilla. Sicer je zadnje dni vozil samo do francoske meje. Odpovedi pogodb zaposlenih sledi...Re 4/4 napisal/-a:Zaradi pandemije, do nadaljnega ne vozi več nočni vlak Thello, Benetke-Pariz. So pa vedno bolj glasne tudi govorice, da ga zna Trenitalia, kot 100 % lastnica Thella, dokončno ukiniti.
Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi
Jutri se bo odvijala tiskovna konferenca, na kateri bodo sodelovali šefi ÖBB, SBB in - presenetljivo! - DB in SNCF. Govora bo o oživljanju evropskega omrežja nočnih vlakov. Očitno hočejo tudi Nemci in Francozi spet zraven, čeprav so se v preteklosti temu odpovedali.
Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi
Koronakriza je očinto marsikaj spremenila.TGV Lyria napisal/-a:Jutri se bo odvijala tiskovna konferenca, na kateri bodo sodelovali šefi ÖBB, SBB in - presenetljivo! - DB in SNCF. Govora bo o oživljanju evropskega omrežja nočnih vlakov. Očitno hočejo tudi Nemci in Francozi spet zraven, čeprav so se v preteklosti temu odpovedali.
Letalstvo v zaton, železnica v ponovni vzpon?
Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi
Držim pesti...Regan 664 napisal/-a:Koronakriza je očinto marsikaj spremenila.TGV Lyria napisal/-a:Jutri se bo odvijala tiskovna konferenca, na kateri bodo sodelovali šefi ÖBB, SBB in - presenetljivo! - DB in SNCF. Govora bo o oživljanju evropskega omrežja nočnih vlakov. Očitno hočejo tudi Nemci in Francozi spet zraven, čeprav so se v preteklosti temu odpovedali.
Letalstvo v zaton, železnica v ponovni vzpon?
Očitno se Nightjet virus uspešno širi po Evropi.
Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi
In presenečenje je prišlo, Dunaj - Pariz že od decembra 2021! Kje bodo vagone dobili - novih garnitur do takrat še ne bo - mi sicer ni jasno. Ampak ob vstopu SNCF in DB v sodelovanje bodo pa že nekaj spacali kupaj
"Vozni red" vpeljave novih linij naj bi bil sledeč:
- December 2021: Dunaj - Pariz, Zürich - Amsterdam
- December 2022: Zürich - Rim
- December 2023: Berlin - Pariz/Bruselj, sprememba koncepta na linijah Dunaj - Pariz/Bruselj oz. izmenjava direktnih vagonov.
- December 2024: Zürich - Barcelona.
"Vozni red" vpeljave novih linij naj bi bil sledeč:
- December 2021: Dunaj - Pariz, Zürich - Amsterdam
- December 2022: Zürich - Rim
- December 2023: Berlin - Pariz/Bruselj, sprememba koncepta na linijah Dunaj - Pariz/Bruselj oz. izmenjava direktnih vagonov.
- December 2024: Zürich - Barcelona.