Prihodnost železnice v Evropi

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3544
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prihodnost železnice v Evropi

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 26.10.2020, 9:51

TGV Lyria napisal/-a:Izgleda, da je ta "dolgoletna ljubezen na daljavo" med Švedi in Romuni dokaz, kako se lahko naredi kvalitetne mašine tudi izven Bombardierjevega in Siemensovega brloga. Žal se je to znanje na Švedskem izgubilo, Aseo je požrl Bombardier, katerega Traxx kvalitetno ni ravno na nivoju Rc-jk.


Zato pa so na nek način tudi izbrali Romune. Se ve (nekateri, ki tega ne razumejo zakaj, se posmehujejo), da tudi nove lokomotive mehansko bazirajo v 60 leta. Ampak ravno tu je poanta. Švedi so zase razvili nekaj, kar pri njih deluje v ekstremnih razmerah (-15 stopinj, sneg, led, težki vlaki pločevine, nakloni), Romuni so ta koncept pustili, nemška prozivajalca pa sta se osredotočila na razmere osrednje Evrope in zato na nek način zmaga Romunov. Drugače tudi Norvežani že leta zaman iščejo zamenjavo za svoje El 14. Samo pri njih je pa koncept danes malo drugačen. Oni so se odločili, da se povsem odpovedno nafti na železnici. Nastane pa problem. Večina prog je res da je elektrificarnih, tudi tista čez Finse (Bergensbanen), Nordlandsbanen, ki je pa dolga kar 730 km, pa ni, poleg tega pa pozimi ekstremno neprijazna do železniških vozil. In tukaj je nastal problem, kako nadomestiti nafto. Pa so v študiji prišli do rešitve, da se jo na določenih delih delno elektrificira, na trgu pa se zanekrat poiskuša poiskati čim bolj zmogljive vlake za takšen izziv. In ugani kaj? Vmešal se je nihče drug kot Stadler, ki za njih razvija "tri mušketirje", ki bodo prilagojeni prav za te razmere. Med njimi sta tudi prilagojen Flirt, ter Eurodual.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1524
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Prihodnost železnice v Evropi

OdgovorNapisal/-a preglednik » 26.10.2020, 10:03

Švedi so se bistveno prej odpovedali nafti na železnici kot pa Norvežani. Saj Švedi dizlov sploh več nimajo, podobno kot Švica.
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3544
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prihodnost železnice v Evropi

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 26.10.2020, 12:39

preglednik napisal/-a:Švedi so se bistveno prej odpovedali nafti na železnici kot pa Norvežani. Saj Švedi dizlov sploh več nimajo, podobno kot Švica.


Če govoriš o glavnih progah, imaš prav. So elektrificirane, ni pa elektrificiran vsak košček Švedske. Je le prevelika država z 12 tisoč kilometri prog, elektrificiranih pa je manj kot 10 tisoč kilometrov. Posledica tega je, da so še kako aktivni dizli na Švedskem. Tudi legendarni Nohabi. In, ker je potreba po dizlih precejšnja, odkupijo na Švedskem vsako malo močnejšo dizelsko lokomotivo. Tako so od Dancev odkupili že nekaj njihovih Class ME, ki je po karakteristikah močnejša od regana.
Drugače, tudi Švicarji še ne morejo popolnoma brez dizelskih lokomotiv. Je pa res da so bolj namenjene nabirajnu in premikanju.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3583
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Prihodnost železnice v Evropi

OdgovorNapisal/-a mkx » 26.10.2020, 23:52

Re 4/4 napisal/-a:Tako so od Dancev odkupili že nekaj njihovih Class ME, ki je po karakteristikah močnejša od regana.


Za tiste, ki so nam bližje GM dizli z Balkana: DSB class ME imajo motor, ki je nekoliko dodelana različica tistega iz Karavel (JŽ 663).
LP, Metod
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1524
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Prihodnost železnice v Evropi

OdgovorNapisal/-a preglednik » 27.10.2020, 8:09

16 cilindrov x 645ccm/cil.+ turbopolnilnik, kar znese cca 3300KM moči. Naš Regan ima podobnega samo brez turbopolnilnika (2200KM).
preglednik

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov