Prihodnost železnice v Evropi

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Odgovori
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Novica leta prihaja iz Švedske.
Švedi so se že pred leti odločili, da bodo vse svoje Asea RC lokomotive zamenjali z šestimi osmi in tako zmanjšali floto elektro lokomotiv, ob enem pa povečali težo vlakov, ter tako povečali učinkovitost. Leta 2017 so na tenderju izbrali za mariskoga presenetljivo odločitev. Vzeli so 16 lokomotiv romunskega proizvajalca Softronic, ki jim je ponudil lokomotivo Transmontana. V testnem obdobju so se lokomotive več kot dobro izkazale in zaradi izjemnega zadovoljstva Švedov, so se pri Green Cargo zato odločili, da jih vzamejo še dodatnih 100 lokomotiv, kar bo proizvajalcu izjemno dvignil "rating" pri novih tenderjih za šestosne lokomotive. Od prve pogodbe je bilo trenutno dostavljenih 8 lokomotiv, še 8 pa jih bo dostavljeno do sredine prihodnjega leta. Dodatnih 100 lokomotiv bo narejeno po tempu 10 na leto, kar pomeni da bo zadnja dostavljena okoli leta 2031. V testnem obdobju so Švedi preizkušali njeno zmogljivost v tadnemu in so "letvico" obremenitve v tandemu postavili na okoli 3800 ton pri 17 promilih, z zaletom. Lokomotive so sicer narejene po načrtih lokomotiv izpred 50 let, vendar imajo v sebi preizkušeno zahodno tehnologijo, kar ima z posledico, da veljajo (v nasprotju z mitom) za izjemno zanesljiive. Edini pomankljivosti teh lokomotiv sta, da imajo precej slabe luči in menjava smeri vožnje zahteva obisk vseh kabin. Do sedaj je bilo izdelanih 52 teh lokomotiv, pri čemer je ena zgorela zaradi napake pri izdelavi transformatorja.
Še nekaj tehničnih podatkov:
Moč 6000 kW, urna moč 6600 kW
Teža 120 do 132 ton, odvisno od želja
Začetna vlečna sila 435 kN
Napetostni sistem 15 in 25 kV AC
Hitrost 160 km/h
andre85
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 752
Pridružen: 11.04.2014, 19:36
Kraj: Freilassing

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a andre85 »

Mislim,da bi graški LTE moral imeti dve lokomotivi. Par lokomotivpa zastopa tudi barve DBja v Romuniji vsaj tako imam v spominu iz ene strokovne ekskurzije po deželi grofa Drakule
Uporabniški avatar
maxima
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 643
Pridružen: 25.01.2015, 14:55
Kraj: Obalno-kraška
Kontakt:

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a maxima »

andre85 napisal/-a:Mislim,da bi graški LTE moral imeti dve lokomotivi. Par lokomotivpa zastopa tudi barve DBja v Romuniji vsaj tako imam v spominu iz ene strokovne ekskurzije po deželi grofa Drakule
Madžarski LTE ima štiri Transmontane, katere pa nimajo dovoljenja oziroma homologacije za Avstirjo.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a:Novica leta prihaja iz Švedske.
Švedi so se že pred leti odločili, da bodo vse svoje Asea RC lokomotive zamenjali z šestimi osmi in tako zmanjšali floto elektro lokomotiv,
To je verjetno mišljeno samo tovorni promet - Green Cargo? Potniški kolikor vem ostaja na Rc-jkah.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a:
Re 4/4 napisal/-a:Novica leta prihaja iz Švedske.
Švedi so se že pred leti odločili, da bodo vse svoje Asea RC lokomotive zamenjali z šestimi osmi in tako zmanjšali floto elektro lokomotiv,
To je verjetno mišljeno samo tovorni promet - Green Cargo? Potniški kolikor vem ostaja na Rc-jkah.
Zaenkrat samo Cargo ja. Potniški promet SJ, bo samo predelal vse svoje X2000. Tako potniški prostor, kot elektroniko. Pravijo da so garniture v tako dobrem stanju, da se jih ne izplača še zamenjati. Kmalu bo prva prenovljena garnitura vzunaj. Neuradno pa ne bo več siva...
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: Zaenkrat samo Cargo ja. Potniški promet SJ, bo samo predelal vse svoje X2000. Tako potniški prostor, kot elektroniko. Pravijo da so garniture v tako dobrem stanju, da se jih ne izplača še zamenjati. Kmalu bo prva prenovljena garnitura vzunaj. Neuradno pa ne bo več siva...
Švedi znajo delati na dolgi rok. Tako pri koroni, kot na tirih, pa tudi na cesti :D
Ne le X 2000, tudi Rc je nesmrtna, konec koncev jo uporablja še cel Balkan. Pri SJ pa je edina potniška mašina, drugih sploh nimajo. In nič ne kaže, da bi jo menjali, prav tako pa se še ne mislijo znebiti "klasik", sploh zdaj ko vlagajo v nočne vlake.
Za X 2000 samo upam, da bo ohranil tisto hladno švedsko notranjost, z lesenimi oblogami in sivimi sedežnimi prevlekami. Da ne bo prišla ven kakšna kričeča modernizacija. Ker tak kot je, najbolj spada v okolje :)
sierra5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 85
Pridružen: 11.02.2019, 9:04

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a sierra5 »

TGV Lyria napisal/-a:
Re 4/4 napisal/-a: Zaenkrat samo Cargo ja. Potniški promet SJ, bo samo predelal vse svoje X2000. Tako potniški prostor, kot elektroniko. Pravijo da so garniture v tako dobrem stanju, da se jih ne izplača še zamenjati. Kmalu bo prva prenovljena garnitura vzunaj. Neuradno pa ne bo več siva...
Švedi znajo delati na dolgi rok. Tako pri koroni, kot na tirih, pa tudi na cesti :D
Ne le X 2000, tudi Rc je nesmrtna, konec koncev jo uporablja še cel Balkan. Pri SJ pa je edina potniška mašina, drugih sploh nimajo. In nič ne kaže, da bi jo menjali, prav tako pa se še ne mislijo znebiti "klasik", sploh zdaj ko vlagajo v nočne vlake.
Za X 2000 samo upam, da bo ohranil tisto hladno švedsko notranjost, z lesenimi oblogami in sivimi sedežnimi prevlekami. Da ne bo prišla ven kakšna kričeča modernizacija. Ker tak kot je, najbolj spada v okolje :)
daj preberi si rajši kako so švedi v zadnjih 2 tedni kapitalno spremenili smer in vzpostavili ukrepe, ki so skoraj isti kot na kontinenti, preden nakladaš o tej tvoji švedski spet na pamet nekaj.
Uporabniški avatar
maxima
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 643
Pridružen: 25.01.2015, 14:55
Kraj: Obalno-kraška
Kontakt:

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a maxima »

sierra5 napisal/-a:
daj preberi si rajši kako so švedi v zadnjih 2 tedni kapitalno spremenili smer in vzpostavili ukrepe, ki so skoraj isti kot na kontinenti, preden nakladaš o tej tvoji švedski spet na pamet nekaj.
Daj malo se umiri no..
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

sierra5 napisal/-a: daj preberi si rajši kako so švedi v zadnjih 2 tedni kapitalno spremenili smer in vzpostavili ukrepe, ki so skoraj isti kot na kontinenti, preden nakladaš o tej tvoji švedski spet na pamet nekaj.
Zanimivo, da na tem forumu pred mojim včerajšnjim postom vsaj eno leto nisem pisal ničesar o Švedski, pa tudi prej bolj poredko, če sploh sem. Vseh svojih starih postov se mi pač ne da pregledovati. Torej ne vem zakaj "spet" nakladam o "moji" Švedski. Stvari, ki si jih sicer neresnično navedel, pa res ne spadajo v debato na železniški forum, razen morda v "Čvek".
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

sierra5 napisal/-a:
TGV Lyria napisal/-a:
Švedi znajo delati na dolgi rok. Tako pri koroni, kot na tirih, pa tudi na cesti :D
Ne le X 2000, tudi Rc je nesmrtna, konec koncev jo uporablja še cel Balkan. Pri SJ pa je edina potniška mašina, drugih sploh nimajo. In nič ne kaže, da bi jo menjali, prav tako pa se še ne mislijo znebiti "klasik", sploh zdaj ko vlagajo v nočne vlake.
Za X 2000 samo upam, da bo ohranil tisto hladno švedsko notranjost, z lesenimi oblogami in sivimi sedežnimi prevlekami. Da ne bo prišla ven kakšna kričeča modernizacija. Ker tak kot je, najbolj spada v okolje :)
daj preberi si rajši kako so švedi v zadnjih 2 tedni kapitalno spremenili smer in vzpostavili ukrepe, ki so skoraj isti kot na kontinenti, preden nakladaš o tej tvoji švedski spet na pamet nekaj.
Pa dobro, ne bomo še tukaj govorili o "mehiškem pivu". Dejstvo je, da ima @TGVLyria v večini prav. Mentaliteta Švedov je bila vedno drugačna od osrednje Evrope in Balkana in so njihove "stvari" dolgoročne in se kljub temu, da so bogata država, obnašajo varčno. 50 let nazaj so Romunom prodali licenco Asea lokomotiv, nakar je nastala "romunka" (JŽ 461), ki so jo izdelali v več kot 1000 kosih. in nove Transnontane so razvite ravno iz teh načrtov in so prestale vse teste v polarni zimi, brez okvar in brez prevelikih obrab koles dvojic, kar se dogaja digitalkami, ki so made in Germany. Pri JŽ 441, pa so po licenci Asea izdelavo nadaljevali v Rade Končarju. Čeprav bi se dalo pisati tudi o njihovi osebnosti, ki ni takšna, kot jo vidiš na ulici (v resnici občasno podobna švicarski, ki je zelo sovražna do tujcev) in da se sever prazni, pa da je na železnici tudi cel kup problemov, pa da je alko zelo drag, pa vseeno pijejo, ampak ni to poanta te teme. Niso ravno na ravni Vikingov, kot se ima marsikater Norvežan, ampak kar so nekoč sejali na železnici, danes žanjejo z X2000 in z vsemi klasikami, ki za razliko od osrednje Evrope še imajo dušo in ne pridih cenene modernosti. Volvota pa mi kar lepo pusti na miru. :|

So pa pri Green Cargo vzeli tudi v najem oba Euroduala, ki sta namenjena na skandinavski trg.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: 50 let nazaj so Romunom prodali licenco Asea lokomotiv, nakar je nastala "romunka" (JŽ 461), ki so jo izdelali v več kot 1000 kosih. in nove Transmontane so razvite ravno iz teh načrtov in so prestale vse teste v polarni zimi, brez okvar in brez prevelikih obrab koles dvojic, kar se dogaja digitalkami, ki so made in Germany.
Dejansko sem šele pred kratkim ugotovil, da je Electroputere serija 41 (in seveda tudi JŽ "romunka") nastala iz ASEA Rc kot nekakšna njena šestosna priredba. Zanimivo, švedska tehnika v lokomotivi, ki na severu sploh ne obstaja. Transmontana pa je seveda nastala na njeni osnovi, saj ji je tudi v nekaterih detajlih podobna.
Re 4/4 napisal/-a: Volvota pa mi kar lepo pusti na miru. :|
To je mišljeno pozitivno ali negativno?
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a mkx »

TGV Lyria napisal/-a:
Re 4/4 napisal/-a: Volvota pa mi kar lepo pusti na miru. :|
To je mišljeno pozitivno ali negativno?
Nisem vedel, da se Re4/4 po novem navdušuje nad Kitajci ;-)
LP, Metod
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a: Dejansko sem šele pred kratkim ugotovil, da je Electroputere serija 41 (in seveda tudi JŽ "romunka") nastala iz ASEA Rc kot nekakšna njena šestosna priredba. Zanimivo, švedska tehnika v lokomotivi, ki na severu sploh ne obstaja. Transmontana pa je seveda nastala na njeni osnovi, saj ji je tudi v nekaterih detajlih podobna.
Romunka JŽ 461 je bila narejena na osnovi prvih lokomotiv CFR 60, ki so jih izdelali v Electroputere. Kasneje po letu 1980 pa je prišla ven CFR 40. Original CFR 60 pa je uporabljala licenco iz Asea na osnovi lokomotive Rb, ki je bila predserija kasnejše Rc. Softronic pa je potem začel pot leta 1999, kot podjetje za modernizacijo lokomotiv, ki so bile narejene v Electroputere. Vmes so prevzeli še del osebja iz Electroputere in so po mehanskih načrtih starih lokomotiv naredili svojo prvo lokomotivo Phoenix. Bila je tiristorska, oziroma so izkušnje pri modernizaciji uporabili za izdelavo le te. Potem pa je nastala še Transmontana, ki uporablja preizkušeno mehansko zasnovo starih "romunk", vgradili pa so najmodernejšo asinhronsko tehnologijo, ki je bila taktat na trgu. Tako da, kritike Švedov letijo samo na svetilnost luči (menjali že dvakrat) in pa kabino. Vozne lastnosti pa so odlične. Glavna težava Romunov pa je v tem, da jih lahko naredijo zelo omejeno število na leto, saj imajo premalo prostora za širitev, pa še zasedeni so z pogodbenim servisom. Nekje 12 na leto jih lahko naredijo. Pa strojevodje, ki so kadarkoli bili na NSB El 15 pravijo, da je postavitev strojnice v Transmontani identična, še omare so podobne. :D

[
TGV Lyria napisal/-a: To je mišljeno pozitivno ali negativno?
Pozitivnem. :D
mkx napisal/-a:
Nisem vedel, da se Re4/4 po novem navdušuje nad Kitajci ;-)
S cmokom v grlu sprejemam lastnike. :roll:
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a:
mkx napisal/-a:
Nisem vedel, da se Re4/4 po novem navdušuje nad Kitajci ;-)
S cmokom v grlu sprejemam lastnike. :roll:
Brez skrbi, Volvo je še vedno Volvo, ni izgubil ne na lepoti, ne na kvaliteti, tehniko (predvsem varnostno) pa je imel itak že od vedno napredno. Saj prej je bil pa v ameriškem lastništvu.
Re 4/4 napisal/-a:
Romunka JŽ 461 je bila narejena na osnovi prvih lokomotiv CFR 60, ki so jih izdelali v Electroputere. Kasneje po letu 1980 pa je prišla ven CFR 40. Original CFR 60 pa je uporabljala licenco iz Asea na osnovi lokomotive Rb, ki je bila predserija kasnejše Rc. Softronic pa je potem začel pot leta 1999, kot podjetje za modernizacijo lokomotiv, ki so bile narejene v Electroputere. Vmes so prevzeli še del osebja iz Electroputere in so po mehanskih načrtih starih lokomotiv naredili svojo prvo lokomotivo Phoenix. Bila je tiristorska, oziroma so izkušnje pri modernizaciji uporabili za izdelavo le te. Potem pa je nastala še Transmontana, ki uporablja preizkušeno mehansko zasnovo starih "romunk", vgradili pa so najmodernejšo asinhronsko tehnologijo, ki je bila taktat na trgu. Tako da, kritike Švedov letijo samo na svetilnost luči (menjali že dvakrat) in pa kabino. Vozne lastnosti pa so odlične. Glavna težava Romunov pa je v tem, da jih lahko naredijo zelo omejeno število na leto, saj imajo premalo prostora za širitev, pa še zasedeni so z pogodbenim servisom. Nekje 12 na leto jih lahko naredijo. Pa strojevodje, ki so kadarkoli bili na NSB El 15 pravijo, da je postavitev strojnice v Transmontani identična, še omare so podobne. :D
Pogledam kaj je to El 15 in...bemtiš, tudi severnjaki imajo šestosno Aseo. In potem preberem še, da je bila razvita na osnovi "romunke". Torej če povzamem: Romuni naredili šestosni stroj na osnovi ASEA Rb (ja, sem pozabil da so vse Balkanke razvite na osnovi te in ne Rc), ASEA pa po njihovem vzoru šestosno mašino za Norvežane, in krog je sklenjen,
Izgleda, da je ta "dolgoletna ljubezen na daljavo" med Švedi in Romuni dokaz, kako se lahko naredi kvalitetne mašine tudi izven Bombardierjevega in Siemensovega brloga. Žal se je to znanje na Švedskem izgubilo, Aseo je požrl Bombardier, katerega Traxx kvalitetno ni ravno na nivoju Rc-jk.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a mkx »

TGV Lyria napisal/-a:Romuni naredili ... na osnovi ASEA Rb (ja, sem pozabil da so vse Balkanke razvite na osnovi te in ne Rc)
Če je verjeti hrvaški vikipediji, je tiristorka Brena (ex JŽ 442) konstruirana tudi s pogledom na Rc4 ...

Itak pa je razlika med Rb in Rc več ali manj samo v elektroniki, ta del pa je, če se vrnemo nazaj na Transmontane, še novejši, med tem ko je mehanika iz "dobre stare" šole Rb/Rc.
LP, Metod
Odgovori