Prihodnost železnice v Evropi

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Odgovori
Urban91
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 365
Pridružen: 09.10.2012, 18:32

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Urban91 »

preglednik napisal/-a: 13.05.2023, 6:54 Re, zanimivo gledanje. Najbolj mi je všeć tista o balastu, ki je kar dizelski agregat namesto mrtvega železja. Verjetno bo cena edini problem pri Eurodualu.
Urban, po moje bi obremenitev znašala, v primerjavi z Reganom, kar okoli 1000 ton.
Ali ni obremenitev na kavlju 900 t :?:
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

preglednik napisal/-a: 13.05.2023, 6:54 Re, zanimivo gledanje. Najbolj mi je všeć tista o balastu, ki je kar dizelski agregat namesto mrtvega železja. Verjetno bo cena edini problem pri Eurodualu.
Urban, po moje bi obremenitev znašala, v primerjavi z Reganom, kar okoli 1000 ton.
In kje je problem? Če teoretično jutri potrebujem nekaj močnejšega pod elektriko, ker ena Bo Bo ne zmore, dizla pa ne potrebujem, bo pač tisti Caterpillar mrtvi balast. Saj nikjer v najemni pogodbi ne piše, da ga moram sedaj pa obvezno redno zagnajati. Saj nisem kakšen DB, ko mu ležijo vsepovsod okoli kakšne proste lokomotive, da bi sestavljal tandem. Fleksibinost se temu reče. Lokomotiva mora voziti vsaj 25 dni v mesecu, da se odplača mesečni obrok najema.

Urban. 1173 ton na 24 promilov, pri neugodnih pogojih.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Ali potem ne drži več tista mantra, o pregrešno dragi dizelski vleki?
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Bo treba definirat besedo pregrešna. Ker strošek vleke (energija) je samo en del stroška. Če so cene električne energije normalne, potem je dizelska vleka seveda dražja, ampak saj na koncu je naročniku prevoza vseeno s čim voziš. Ti tako veš kakšni so fiksni in variabilni stroški, kakšen vozni park imaš, turnus, kje voziš, ter kakšno maržo imaš. In če znese dobiček pri dizlu pod žicami, pa vozi z dizlom, to je tvoja stvar. Saj sem povedal, en privatnik v Sloveniji občasno vozi z dizlom čez celo državo, ampak ne, ker je poceni, ampak ker nima kaj drugega pri roki. Enako je s strojnimi vožnjami. Včasih so bile bau-bau, danes pa nič posebnega. Vse vkalkuliraš. Drugače Eurodual ima 5 litrov na kilometer pod obremenitvijo.
Je pa lahko v določenih primerih dizelska vleka tudi na koncu cenejša, ampak to so že specifični primeri. Recimo neelektrificirani odsek, potem elektrificirani odsek, na koncu ranžiranje. Glavni pogoj pa je, da elektrificirani odsek ne preseže določenega števila kilometrov, kjer bi tista razlika 2-3:1, že lahko naredila precejšnjo razliko. Francozi se tega večkrat poslužujejo, ker se jim ne izplača najemat električno lokomotivo, ker je v floti nimajo, ali pa je na drugem koncu.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Imam prav, če rečem, da brez privatnikov Euroduala ne bi bilo.
Privatniki so v temelju spremenili koncept tovornega prometa po železnici.
preglednik
jusko
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 86
Pridružen: 23.11.2020, 18:43
Kraj: Jesenice

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a jusko »

preglednik napisal/-a: 12.05.2023, 16:33
Re 4/4 napisal/-a: 20.04.2023, 16:17 Sedaj je uradno. Junija v Slovenijo pride Stadler Eurodual na testne vožnje, seveda samo v dizel načinu. "Leteči Balkanac", kot ima ime lokomotiva bo opravila veliko balkansko turnejo testiranja. Do konca julija ga bo moč videti še na Hrvaškem, Srbiji in Črni Gori (barska proga). Kasneje pa še Severna Makedonija, Grčija, Bolgarija in Romunija. Pričakuje se, da bo odobritev s strani evropske agencije prišla decembra. Madžarske ne bo poleg, zato bo Slovenija tisti most med Balkanom in Nemčijo, kjer veselo vozijo. Euro 9000 bo prišel v Slovenijo samo na zahtevo zainteresiranega prevoznika.

Slika
Kakšne so specifikacije Euroduala, ki bo vozil naslednji mesec po Sloveniji: 1,9 MW ali 2,8 MW v dizelskem načinu?
Zjutraj je bila ta lokomotiva na Jesenicah,mogoče je še vedno :mrgreen:
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Tale?

Slika

Malo hitro so tole speljali, če je že v Sloveniji. V ponedeljek so bili komaj zagonski testi v Nemčiji
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a preglednik »

V enem pd prejšnih postov je bilo navedeno, da jo bodo pri nad testirali samo v dizelskem režimu. To drži, oz. zakaj?
preglednik
jusko
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 86
Pridružen: 23.11.2020, 18:43
Kraj: Jesenice

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a jusko »

Re 4/4 napisal/-a: 24.05.2023, 10:16 Tale?

Slika

Malo hitro so tole speljali, če je že v Sloveniji. V ponedeljek so bili komaj zagonski testi v Nemčiji
Ja,ta je bila,no še vedno je na Jesenicah
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

preglednik napisal/-a: 24.05.2023, 11:18 V enem pd prejšnih postov je bilo navedeno, da jo bodo pri nad testirali samo v dizelskem režimu. To drži, oz. zakaj?
Ja v Sloveniji nimamo izmeničnega sistema, tile EuroDuali pa nimajo 3 kV opreme, oziroma EuroDual z 3 in 15 kV niti ne obstaja. Južno od Kolpe pa bo tudi vozil napajanjem iz vozne mreže, saj imajo 25 kV
jusko napisal/-a: 24.05.2023, 14:07 Ja,ta je bila,no še vedno je na Jesenicah
Sem izvedel kaj hitro pol ja. Saj drugače še ne bo tako hitro začel s testiranjem. Bo še precej dni mrtvo hladen.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Obstaja mogoče kakšen plan testiranja. Na katerih relacijah naj bi vozil in do kdaj?
preglednik
jusko
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 86
Pridružen: 23.11.2020, 18:43
Kraj: Jesenice

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a jusko »

Bo še precej dni mrtvo hladen.
[/quote]

Vsak dan vsaj enkrat mimo občudovat to lepoto od lokomotive :D res je lepa v živo :lol:
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a mkx »

Malo za hec ...
Re 4/4 napisal/-a: 24.05.2023, 20:26 Ja v Sloveniji nimamo izmeničnega sistema

Kaj da ne ... od postaje Hodoš do DM in pa od postaje Dobova do DM 8)
LP, Metod
MMJesenice
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 118
Pridružen: 23.11.2014, 9:13

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a MMJesenice »

Pa od postaje Jesenice do DM tudi!
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

preglednik napisal/-a: 24.05.2023, 20:30 Obstaja mogoče kakšen plan testiranja. Na katerih relacijah naj bi vozil in do kdaj?
Testiranja so klasika, kot že tri lokomotive v zadnjih treh letih, ker gre samo za razširitev območja obratovanja lokomotive. Prevoznik bo privatnik, nekje do 20 junija je tu. Voznega reda nimam.
mkx napisal/-a: 25.05.2023, 6:14 Malo za hec ...
Re 4/4 napisal/-a: 24.05.2023, 20:26 Ja v Sloveniji nimamo izmeničnega sistema

Kaj da ne ... od postaje Hodoš do DM in pa od postaje Dobova do DM 8)
Glede na to da je zelo doooolg, vprašanje, če ne bo moral na odprti odsek, ker je odjemnik obstal pod mrtvim vodom. 8)
Odgovori