desiro napisal/-a:smok1 napisal/-a:
Me pa zanima, kako to, da bodo Hrvati dobili tako drage garniture? Če preračunamo na kos, bodo naši stali približno 6,2 milijona € na garnituro, medtem ko bodo hrvaški stali 8,3.
Kako neki... domače podjetje nabije ceno v višave + ostat mora še za kako nepovratno spodbudo vpletenih odločevalcev...
meni tudi ni jasno kako je lahko som dražji od stadlerja....
Zato, ker je @smok1 naredil napako že na začetku. Novinarjeva cena (175 milijonov) je največja sprejemljiva cena za kupca HŽ PP, z davkom. Potem pa se še en del izgubi nekje pri menjalnem tečaju, en del pri višjem davku na Hrvaškem, kakšna kuna pa ja, tudi v privat žep. Mi imamo pa plačilno sredstvo evro in nižji davek. V linku @leteči vlak je cena milijardo kun, kar je sprejemljiva cena, s katero lahko kandidiraš na razpisu. Dražje ponudbe se izločijo. Pri razpisu je očitno cenovna lestvica postavljena zelo visoko. Zakaj...naj vsak sam špekukira. Jaz bi rekel, del rezerve pri menjalnem tečaju in zanka za proizvajalce, da ponudijo (pre)več, kot bi lahko Končar.
Stadler je drugače cenovno v rangu Škode, predvsem zato, ker ima masovno proizvodnjo porazdeljeno po Evropi, kar pomeni nižje cene pri dobaviteljih. Končar pa ne bo dražji, saj veliko stvari naredi v lastnem podjetju, kar je ekvivalent masovnemu naročanju. Marža na garnituro pa se menda giblje nekje v rangu petine cene ene garniture.