Maribor in železnica nekdaj ....

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Zametki te teme so se pričeli razvijati tukaj.
M. Dolfe




Ena fotka, ki jo je posnel rolwie:
Slika
Goran
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Gorchi, hvala! Levo 06, desno 25. Ogromno takšnih podob se mi "vleče" po glavi....

LP

Jože
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

A si kliknil na sliko? Tako dobiš malce večjo ;)
Goran
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Seveda sem....

LP

Jože
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Parna je tudi vozila faderijo???! :shock: Slika
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Barbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav

Gorchi, hvala! Levo 06, desno 25. Ogromno takšnih podob se mi "vleče" po glavi....

LP

Jože
Jože, kaj pa če je levo serija 30, saj je bil namen te serije ravno vleka tovornih vagonov.
Tine
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Nekje sem videl slike borsiga s faderijo na postaji Studenci. So potem jih tudi po Koroški vlekli.. Izredno ali redno, je pa že drugi vprašanje.... :roll:

Pa da je bil napis Maribor v cirilici sredi 70-ih let si tudi ne bi mislil... :roll:
Kaj se je postaja smatrala kot "granična stanica" al kolodvor, ali kak se že reče..... :lol:
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Ja, so 06 tudi faderijo vlekle. Dizlov je bilo v MB zelo malo oziroma so redko prihajali k nam. Pa še to so v glavnem na bolj "elitnih" mednarodnih brzcih. Tako da je bil običajen "recept" za faderijo in težke tovorne vlake v smeri Šentilja 06 spredaj (pogosto s tenderjem naprej. Včasih tudi v tandemu)) in pa 25-ka zadaj, ki je pomagala v košaški klanec.

Tin€, za 30-ko pa se spomnim, da sem jo videl v MB samo enkrat, ko je baje prišla na pomoč iz LJ. Tega se spominjam zaradi tega, ker sem pred tem mislil, da so štiri vezane osi največ, kar obstaja na parnih lokomotivah :oops: ....In si razbijal glavo, kako lahko gre toliko koles v ovinek :lol: . Skratka, progo proti Šentilju so obvladovale predvsem 06-ke, občasno je vskočila 25-ka.

V SFRJ časih so bili vsi napisi (vsaj mislim, da so bili) "dvoabecedni", se pravi, v latinici in cirilici. In Maribor je bil obmejna postaja! Mednarodni vlaki so vedno pripeljali na prvi tir, prvi peron, Tam je bila pomična ograja, s katero so zagradili del perona in preko te ograje se ni dalo iti, dokler niso cariniki in policaji dokončali svojega dela na vlaku. Sicer so naši cariniki in policaji vstopili že v Špilju, a pri takratni zasedenosti vlakov niti slučajno niso mogli biti gotovi do Maribora.

Tisto s Fadarijo na Studencih pa se je dogajalo okli leta 1976, ko so sestavili vlak iz (tedanjih) fadov in pa dveh 06. Ena od teh je bila 06-013, ki je bila obnovljena, vendar je bila v vlaku hladna, vlekla pa je druga 06-ka. Vlak je peljal iz Studencev na kolodvor, slikal pa gaje g. Darko Pahič - Szabo, slike pa so bile namenjene za koledar mariborskih ljubiteljev železnic. Drugače se fadarija po koroški progi ni vozila (vsaj kolikor jaz vem...).

Seveda vse to pišem s kar veliko časovno distanco (leta 1970 sem bil 5 let star), vendar so se mi določene zadeve zelo vtisnile v spomin, saj sem bil tedensko z očetom vsaj trikrat na kolodvoru. Če pa tam ne, sva pa šla vsaj do nadvoza pri severnem "štelverku", ki ga danes ni več (je padel ob izgradnji MB "skozivoznice").



LP

Jože
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Zanimivo branje je tole, Jože. =D>

Je pa tudi malce nenavadno, da navkljub velikemu zanimanju za železnico, nisi pristal na "ajzenponu".

Te je odvrnila ukinitev parne vleke?
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Za podkrepitev Jožetovih trdive lahko rečem, da je pred leti obstajal Puzzle z motivi iz jugoslovanskih železnic. In ena izmed teh slik je ravno dvojnik 06 s Falsi. Verjetno je sliko posnel Tadej Brate, 100% pa nisem. Hkrati pa ima Darko Pahič Szabo še na svoji strani eno sliko s Štajerskega konca, z 06-013 na čelu in Falsi:
http://www.vlaki.com/Slovenia/000_rs/vg ... ctureID=13
pa še slika podobna tisti, ki jo omenjam na začetku:
http://www.vlaki.com/Slovenia/000_rs/vg ... ctureID=14
Goran
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Gorchi, o teh sestavljankah smo debatirali na hrvaškem forumu, bile pa so bojda od Elektrotehne. Debata se je odvijala tukaj:

http://zeljeznice.net/forum/viewtopic.p ... i&start=30

Avtor fotografij je Darko Pahič-Szabo. Na prvi fotki vlak zapušča studenško postajo v smeri triangla proti mariborskemu kolodvoru, na drugi pa je takoj za železniškim mostom pri uvozu na MB kolodvor. Tudi po tej fotki se da ugotoviti (ob poznavanju tirne sheme), da je vlak prišel iz Studencev.

LP

Jože
Zadnjič spremenil Barbarpapa1, dne 29.01.2010, 14:45, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Vsekakor si nisem mislil, da so Fals vagoni že toliko stari. Ob prihodu moje malekosti na JŽ leta 1984, so delovali zelo "nobel". Novi in moderni, napram ostalim tovornim vagonom.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

Odgovor Napisal/-a Signal »

Regan 664 napisal/-a:Nekje sem videl slike borsiga s faderijo na postaji Studenci. So potem jih tudi po Koroški vlekli.. Izredno ali redno, je pa že drugi vprašanje.... :roll:
...
Kaj pa, če je bila ciljna postaja Mb-Studenci :?:
Premog sta nabavljali kurilnica in trgovsko podjetje za oskrbo s kurivom.
Regan 664 napisal/-a: ...
Pa da je bil napis Maribor v cirilici sredi 70-ih let si tudi ne bi mislil... :roll:
Kaj se je postaja smatrala kot "granična stanica" al kolodvor, ali kak se že reče..... :lol:
Se še spomnim napisov postaj in službenih mest v latinici in 'ćirilici'.
Še pred razpadom YU so napise v Sloveniji zamenjali z napisi v latinici.

Morda kdo ve, kdaj se je to zgodilo :?:

MMG, v Sloveniji se je meni zelo všečen izraz kolodvor uporabljal še nekaj let po 2. vojni. (imamo še kar nekaj ulic/cest z imenom Kolodvorska)
Potem pa je na področju ŽTP Lb prevladal srbski vpliv in kolodvori so se preimenovali v postaje (stanice).
Kapo dol pred Hrvati, ki si niso pustili 'vzeti' svojega kolodvora in ga uporabljajo še danes.
Prijeten preostanek dneva
Signal
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Signal napisal/-a:
MMG, v Sloveniji se je meni zelo všečen izraz kolodvor uporabljal še nekaj let po 2. vojni. (imamo še kar nekaj ulic/cest z imenom Kolodvorska)
Potem pa je na področju ŽTP Lb prevladal srbski vpliv in kolodvori so se preimenovali v postaje (stanice).
Kapo dol pred Hrvati, ki si niso pustili 'vzeti' svojega kolodvora in ga uporabljajo še danes.

Bi morali tudi Toporišiča zapreči v naš forum. Morda ga celo naš ŽC aktivira. :lol:

Kolodvor - parkirišče za (železna) kolesa, končna postaja, depo, ......

Postaja - mesto za krajši postanek, .....


Torej, v SLO ni prostora za kolodvor. So samo postaje za kratke postanke in hajd dalje v širni svet..... :train1

lp
Slika
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Dolfe, ali nisi opazil, da sem podtalno začel uvajati kolodvor :lol:
Najprej v zgodovinskih temah, potem se bomo začeli širiti....
Funkcija išči že najde 152 ujemanj =D> =D>
Res je kakšno iz sosednje Hrvaške vendar smo tudi že tujce spravili v dvom :-k :hmm
...tako tudi našega Jana Palana...
Jan Palan napisal/-a:
hl.n. - hlavní nádraží = glavni kolodvor in Croatian (or in Slovenian too?)
Naslednji, ki ga bom spravili v dvome, je Toporišič :lol: :lol:

Vse kar delamo, delamo načrtno :wink:

Pri tem mi pomaga funkcija išči, saj vzbujam občutek pri enem izjemno pomembnem članu foruma, da si več kot podatka ali dveh ne morem zapomniti :pamet :lol: :lol: :lol:

Samo novinarja še morem pridobiti na svojo stran, da mi bo pomagal s svojim spominom, kadar izpade funkcija "išči" :lol: :lol: :lol:
(za drugo ga ne rabim :roll: )
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori